Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Gjest plusskatten

Jeg tror resultatet av sånne ting som dette, blir at mange etniske nordmenn vil unngå å snakke med utlendinger overhodet. Da er man i alle fall sikker på å ikke bli politianmeldt med medfølgende karriere i grus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sunfl0wer skrev (12 minutter siden):

Men det er ikke alltid det er nok. Når man driter seg ut på den måten kan det komme konsekvenser. Og det er på sin plass at han blir anmeldt. 

Enig. For en usmakelig oppførsel 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, plusskatten said:

Jeg tror resultatet av sånne ting som dette, blir at mange etniske nordmenn vil unngå å snakke med utlendinger overhodet. Da er man i alle fall sikker på å ikke bli politianmeldt med medfølgende karriere i grus.

Om du sliter med å snakke med folk som du synes har annen farge, har jeg et tips til deg. 

a) Ikke ta på folk uten lov.

b) Ikke kall dem navn eller ekskluder dem pga. deres farge.

c) Ikke drikk deg så full at du ikke klarer å følge a) og b).

d) Kokain og alkohol er dumt når man er sinna-full.

Endret av Anonio
  • Liker 35
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår meg ikke på folk som  drikke alkohol når de ikke tåler det. Ikke første gang Antonsen er ute i hardt vær. Når man driter seg ut på denne måten, er det helt på sin plass med en anmeldelse. Venter spent på forklaringen til Antonsen! 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med forbehold at historien er 100% sannferdig, så har tydeligvis Antonsen en massiv støtte blant folk. Ikke rart de fleste kommentarfeltene har blitt stengt. Antonsen tok jo bare "en for laget". 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Hannah80 said:

Med forbehold at historien er 100% sannferdig, så har tydeligvis Antonsen en massiv støtte blant folk. Ikke rart de fleste kommentarfeltene har blitt stengt. Antonsen tok jo bare "en for laget". 

Vet ikke om du husker kommentar-feltene når Giske ble tatt? Det tar tid før folk forstår hvor idiotiske deres idoler er.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ATLAS6 skrev (Akkurat nå):

Men du skylder det jo bort på alkohol. Hun ble skreket på, tatt i fysisk og utsatt for rasistiske slengbemerkelser. Det er kriminelle handlinger. Flott at hun tar kampen (vekteren i BH var vel først ute) så det senker terskelen for at flere også orker å ta samme kamp. Hans oppførsel må få konsekvenser. 

Jeg vet bare at hvis noen kommer bort til meg og har generell ugrei oppførsel - full eller ikke - så vil jeg ikke engang gidde å ta til meg hva slags rør som blir servert - om det handler om hudfargen, hårsveisen, eller mønsteret på skjorta. Jeg vil bare tenke "uff, en sånn tulling igjen", og deretter bare fått personen bort. Ferdig med det. Og tullinger som skaper kvalm på byen uten god grunn vil jo ikke forsvinne - og som sagt finner jeg det overraskende at man tar seg bryderiet med å gjøre et nummer ut av det så fort det handler om hudfargen - for det er jo bare er vås uansett hva de velger å sikte seg inn på.

Maskopi skrev (Akkurat nå):

Tenker du det samme i Bernt Hulsker sin sak også da? 

Absolutt. Jeg ville blitt flau på Hulskers vegne, ledd for meg selv, og - i visshet om at alle rundt meg så det på samme måte - tenkt "nå står du bare og dummer deg ut Hulsker...".

  • Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til Antonsen er at han har holdt på med lignende ting før. Det kommer nok flere som står frem om hans fylle-oppførsel.

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nevian said:

Jeg vet bare at hvis noen kommer bort til meg og har generell ugrei oppførsel - full eller ikke - så vil jeg ikke engang gidde å ta til meg hva slags rør som blir servert - om det handler om hudfargen, hårsveisen, eller mønsteret på skjorta. Jeg vil bare tenke "uff, en sånn tulling igjen", og deretter bare fått personen bort. Ferdig med det. Og tullinger som skaper kvalm på byen uten god grunn vil jo ikke forsvinne - og som sagt finner jeg det overraskende at man tar seg bryderiet med å gjøre et nummer ut av det så fort det handler om hudfargen - for det er jo bare er vås uansett hva de velger å sikte seg inn på.

Absolutt. Jeg ville blitt flau på Hulskers vegne, ledd for meg selv, og - i visshet om at alle rundt meg så det på samme måte - tenkt "nå står du bare og dummer deg ut Hulsker...".

Her er vel historien (fortalt fra en side) at AA har holdt henne fast når hun har prøvd å gå. Hun har prøvd å nedeskalere.

PS: det er langt lettere å komme seg vekk og ignorere som hvit mann, det burde du selv også forstå. 

  • Liker 21
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

Høres ut som om Antonsen faktisk dreit på draget. Jeg tviler litt på at alt skjedde så enkelt som fremstilt, men uansett om Atle skulle blitt provosert så burde han reist seg og gått, han burde ikke eskalert konflikten. Antonsen virker generelt ha et problem med alkohol, det er ikke første gang han tabber seg ut. Kanskje denne episoden får han til å innse at han burde gå rehab.

Selv om denne personen som anmelder skulle være kjent for å være provoserende og lyve, så er det ikke greit å bruke fysisk makt tilbake. Om alt er jug, så vil det enkelt motbevises ved vitneutsagn.

Når det er sagt, så skriver dama som en person som lager trolletråder. Det er veldig mye novelleskriving involvert. Hadde det blitt skrevet på kg hadde jeg antatt det var et troll...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit at det ble anmeldt til politiet. Da får vi vel greie på hva som ble sagt og gjort.

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppe skrev (1 time siden):

Om jeg skulle anmelde noen hver gang noen sier noe dritt til meg, så hadde jeg ikke fått tid til noe annet.

Folk er for opptatt av oppmerksomhet. Se på meg! Se hvor krenket jeg er! Jeg gir opp!

Dette var ikke bare å slenge drit! Du må klare å sette deg inn i hvordan det er å oppleve rasisme hele livet, da føles det neppe som om noen bare «slenger drit».

I noen tilfeller er folk for lettkrenket, noe jeg tenkte hun her også var før jeg leste fb-innlegget. Men dette er jo langt over streken.

Jeg tror jo faktisk ikke at Antonsen er rasist, jeg tror hans interne humor med Golden sammen med fylla ikke var noe smart trekk. Men det gjør uansett ikke opplevelsen mindre jævlig for Ali.

Edit: ser at du selv er mørk i huden, og da ble innleggene dine mer interessante. Har du aldri kjent på rasisme?

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (5 minutter siden):

Dette var ikke bare å slenge drit! Du må klare å sette deg inn i hvordan det er å oppleve rasisme hele livet, da føles det neppe som om noen bare «slenger drit».

I noen tilfeller er folk for lettkrenket, noe jeg tenkte hun her også var før jeg leste fb-innlegget. Men dette er jo langt over streken.

Jeg tror jo faktisk ikke at Antonsen er rasist, jeg tror hans interne humor med Golden sammen med fylla ikke var noe smart trekk. Men det gjør uansett ikke opplevelsen mindre jævlig for Ali.

Edit: ser at du selv er mørk i huden, og da ble innleggene dine mer interessante. Har du aldri kjent på rasisme?

Ikke tro på alt folk sier her inne. Ikke sikkert vedkommende faktisk er mørk i huden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Murstein skrev (23 minutter siden):

Forstår meg ikke på folk som  drikke alkohol når de ikke tåler det. Ikke første gang Antonsen er ute i hardt vær. Når man driter seg ut på denne måten, er det helt på sin plass med en anmeldelse. Venter spent på forklaringen til Antonsen! 

 

Hvis han er rasistisk i fylla, så er han rasistisk edru også! 

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (1 time siden):

Hvor skal dette ende? Snart kan man ikke åpne munnen i fare for å bli anmeldt. Hvor hårsår er det mulig å bli?

Atle Antonsen er en av Norges morsomste menn, jeg elsker Kongen Befaler. Det er et av mine favorittprogram.

Håper det ikke blir noe ála Bernt Hulsker sak ut av dette.

Det er ikke så vanskelig å la være å komme med rasistiske ytringer i offentligheten. Dette er ikke ‘å åpne munnen’, og det handler ikke om å være hårsår, skjønner ikke at du ikke klarer se forskjellen på det som har skjedd her, og at noen sier meningen sin.

Hater det når privilegerte mennesker skal mene noe om de som sier de er utsatt for rasisme. Skjerp deg! 

Endret av BuffyTheVampire
  • Liker 10
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulla Ullsokk skrev (5 minutter siden):

Dette var ikke bare å slenge drit! Du må klare å sette deg inn i hvordan det er å oppleve rasisme hele livet, da føles det neppe som om noen bare «slenger drit».

I noen tilfeller er folk for lettkrenket, noe jeg tenkte hun her også var før jeg leste fb-innlegget. Men dette er jo langt over streken.

Jeg tror jo faktisk ikke at Antonsen er rasist, jeg tror hans interne humor med Golden sammen med fylla ikke var noe smart trekk. Men det gjør uansett ikke opplevelsen mindre jævlig for Ali.

Edit: ser at du selv er mørk i huden, og da ble innleggene dine mer interessante. Har du aldri kjent på rasisme?

Etter å ha lest hennes facebookpost så ser jeg i ettertid at min kommentar ikke er bra. Antonsens oppførsel er ikke akseptabel om det hun skriver er sant. Det er som du skriver forskjell på å slenge dritt og rasistiske utsagn.

Jeg har opplevd rasisme, men heldigvis ikke ofte. Det er uansett vondt og føles veldig urettferdig. At min hudfarge er mørk kan jeg ikke gjøre noe med.  

 

  • Liker 7
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...