Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Men er dette eigentleg verre enn å fortelja nokon at dei er stygge? Både hudfarge og utsjånad er det vanskeleg å gjera noko med. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

BuffyTheVampire skrev (3 minutter siden):

Det er ikke så vanskelig å la være å komme med rasistiske ytringer i offentligheten. Dette er ikke ‘å åpne munnen’, og det handler ikke om å være hårsår, skjønner ikke at du ikke klarer se forskjellen på det som har skjedd her, og at noen sier meningen sin.

Hater det når privilegerte mennesker skal mene noe om de som sier de er utsatt for rasisme. Skjerp deg! 

Jeg ser i ettertid at jeg var litt raskt ute med min kommentar. Jeg har lest hennes post på facebook og det er selvsagt stor forskjell på vanlig drittslenging og rasistiske utsagn. At han i tillegg har tatt fysisk tak i henne er overhodet ikke greit.

Jeg er selv av utenlandsk opphav og har mørk hud. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri likt Atle Antonsen hverken i "Kongen befaler" eller som skuespiller, selv om han kan være litt artig av og til.

Jeg husker at han var den som stod bak boikotten av Ørjan Burøe da han tråkket i salaten for et par år siden, men så viser det seg at han ikke er noe bedre selv!

 

Endret av Tough cookie
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Needleader97 skrev (1 time siden):

Er ikke han og Johan Golden bff's? Rart å være rasist og ha en bestevenn som er mørk?

Det er vel fordi han ikke er noen rasist. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattens rytter skrev (3 minutter siden):

Men er dette eigentleg verre enn å fortelja nokon at dei er stygge? Både hudfarge og utsjånad er det vanskeleg å gjera noko med. 

Ja. Er en person stygg så er det utseende, er en person stygg fordi de har mørk hudfarge så er det rasistisk. Begge deler er ikke greit, men det ene er bygget på rasisme mens det andre ikke er. Det er forskjellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bra at det var vitner, og at han ble anmeldt denne gangen. Mann på over 60 som drikker seg drita og oppfører seg ufyselig ute på byen er jo bare så ekkelt. Fyren er høy på seg sjøl.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babushka skrev (1 minutt siden):

Ja hun får ihvertfall sin dose oppmerksomhet nå, jeg visste ikke hvem dama var nå vet hele Norge.

Lurer på om han visste hvem hun var, antagelig ikke. Dette er nok karriereødeleggende, merkelig at ingen grep inn tidlig før det eskalerte. 

Nå leste jeg at de hadde møttes tidligere og var venner på Facebook, så helt ukjente for hverandre kan de da ikke være.

Hun hadde også fått støttemelding av Antonsen ang en annen sak ang rasisme også. 

Usikker på hva jeg tror i denne saken

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viki6 skrev (2 minutter siden):

Bra at det var vitner, og at han ble anmeldt denne gangen. Mann på over 60 som drikker seg drita og oppfører seg ufyselig ute på byen er jo bare så ekkelt. Fyren er høy på seg sjøl.

Han er 53, ikke over 60.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skremt av så mange som mener at å gå bort til noen, avholde avstemming om hudfargen er for mørk, fysisk holde en ung kvinne igjen og skremme henne er ok. Hadde du syntes det var ok hvis din venninne ble behandlet slik? Er det ok fordi man liker han som komiker? For det gjør jeg, men denne oppførselen er på ingen måte grei. Hvorfor må det anmeldes? Jo fordi dette er i strid med norsk lov og kan du ikke følge den så får du ta straffen. Og den unnskyldningen var slapp. 

  • Liker 22
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fnugg1 skrev (4 minutter siden):

Det er vel fordi han ikke er noen rasist. 

Nettopp.

Veldig mulig å avsky Sumaya og alt hun står for uten å være rasist.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kapteinsupertruse
Albbas skrev (1 time siden):

Hvorfor så sjokkerte? Den mannen der har driti seg ut før. 

https://www.nrk.no/kultur/antonsen-beklager-verbalt-angrep-mot-komikerkollega-1.12445353

 

Fytti! Da er det på tide å sette denne fjøsnissa (Antonsen) på plass. Herved finner jeg noen annet å se på enn Kongen på Haugen gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tough cookie skrev (11 minutter siden):

Jeg har aldri likt Atle Antonsen hverken i "Kongen befaler" eller som skuespiller, selv om han kan være litt artig av og til.

Jeg husker at han var den som stod bak boikotten av Ørjan Burøe da han tråkket i salaten for et par år siden, men så viser det seg at han ikke er noe bedre selv!

 

Ørjan Burøe har tråkket i salaten mange ganger. Og bedrevet seksuell trakassering over lang tid. 

  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetau skrev (10 minutter siden):

Men hva var dette med Golden  i denne saken? Det har ikke jeg fått med meg

AAs bestekamerat og ble nevnt i unnskyldningen til Ali på Facebook: «Har erfart at jeg skylder deg en unnskyldning fra lørdag. Tankeløst å være komidust rundt så belastende ting»... «Jeg har antagelig blitt helt blind etter for mange år med fjasing rundt dette med Golden».... «Jeg unnskylder i hvert fall dypt hvis det endte med at jeg har såret deg....»

Endret av icock
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hannah80 skrev (2 minutter siden):

Ørjan Burøe har tråkket i salaten mange ganger. Og bedrevet seksuell trakassering over lang tid. 

Jepp, det kan overhodet ikke sammenlignes.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En superrasistisk konstant krenket kvinne med et lettvint forhold til sannheten, og en mann som burde korket alle flasker for lengst. 

Hmmm....avventer mer informasjon.

  • Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier og gjør dumme ting i fylla. Antonsen beklaget seg til og med dagen etterpå.

2022, folkens! Hvis noen sier noe du ikke liker, anmeld det!

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Scott skrev (2 minutter siden):

En superrasistisk konstant krenket kvinne med et lettvint forhold til sannheten, og en mann som burde korket alle flasker for lengst. 

Hmmm....avventer mer informasjon.

Nettopp.

Godt sagt.

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Anonymburker skrev (1 minutt siden):

Folk sier og gjør dumme ting i fylla. Antonsen beklaget seg til og med dagen etterpå.

2022, folkens! Hvis noen sier noe du ikke liker, anmeld det!

Dette må vi akseptere uten større drama. En bot for uhøflig oppførsel er på sin plass. Vi etnisk norske og mangeårige fastboende og skattebetalere må finne oss i utrolig mye vi også. Å nevne hudfarge som noe negativt er tross alt mye mindre alvorlig enn knivstikking, voldtekt, trygdemisbruk og narkoomsetning. Slike problemer må politikerne ta hovedansvaret for, det er de som har lagt til rette for alle disse problemene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...