Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Hvis det stemmer, så er det jo på ingen måte greit av Antonsen, men jeg forstår likevel ikke hvorfor Ali gidder å ta kampen. Fulle folk (som det ganske sikkert er snakk om) lirer av seg ufine ting dette hver eneste dag, og det fascinerer meg at folk har energi nok til å gjøre mer ut av slike hendelser enn å dytte vedkommende vekk og ikke tenke mer på det. Ikke at alkohol gjør det greit, men likevel.

Endret av Nevian
Omformulering
  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nevian skrev (Akkurat nå):

Hvis det stemmer, så er det jo på ingen måte greit av Antonsen, men jeg forstår likevel ikke hvorfor Ali gidder å ta kampen. Fulle folk (som det ganske sikkert er snakk om) lirer av seg ufine ting hver eneste dag, og fascinerer meg at folk har energi nok til å gjøre mer ut av slike hendelser enn å dytte vedkommende vekk og ikke tenke mer på det. Ikke at alkohol gjør det greit, men likevel.

Jeg har ikke tall på hvor mange sexistiske ytringer jeg er blitt utsatt for f.eks. Burde kanskje anmeldt (de fortjener det), men da får jeg jo ikke godt stort annet.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppe skrev (56 minutter siden):

Hvor skal dette ende? Snart kan man ikke åpne munnen i fare for å bli anmeldt. Hvor hårsår er det mulig å bli?

Mener du dette? At det ikke greit å si at noen er «for mørke til å være her, er vel veldig langt unna å ikke «åpne munnen i fare for å bli anmeldt»?

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urias skrev (43 minutter siden):

Der var vel Antonsen ferdig tenker jeg... I allefall hvis det er likhet for loven.

Bernt Hulsker ble nettopp dømt for rasistiske ytringer, ble fullstendig kansellert og mistet alt. Nå har Atle Antonsen gjort det samme, og er politianmeldt for rasistiske ytringer. Han mente at Sumaya Ali "var for mørkhudet" til å være på en restaurant.

Får vi lik behandling her, eller har Antonsen et såpass mye større navn i norsk underholdningsbransje at han slipper unna?

https://www.nettavisen.no/livsstil/atle-antonsen-politianmeldt-etter-hendelse-pa-utested-det-riktige-a-gjore/s/5-95-758020

bare till. Krenka for ingenting

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (2 minutter siden):

Hvis det stemmer, så er det jo på ingen måte greit av Antonsen, men jeg forstår likevel ikke hvorfor Ali gidder å ta kampen. Fulle folk (som det ganske sikkert er snakk om) lirer av seg ufine ting dette hver eneste dag, og det fascinerer meg at folk har energi nok til å gjøre mer ut av slike hendelser enn å dytte vedkommende vekk og ikke tenke mer på det. Ikke at alkohol gjør det greit, men likevel.

Men du skylder det jo bort på alkohol. Hun ble skreket på, tatt i fysisk og utsatt for rasistiske slengbemerkelser. Det er kriminelle handlinger. Flott at hun tar kampen (vekteren i BH var vel først ute) så det senker terskelen for at flere også orker å ta samme kamp. Hans oppførsel må få konsekvenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (4 minutter siden):

Hvis det stemmer, så er det jo på ingen måte greit av Antonsen, men jeg forstår likevel ikke hvorfor Ali gidder å ta kampen. Fulle folk (som det ganske sikkert er snakk om) lirer av seg ufine ting dette hver eneste dag, og det fascinerer meg at folk har energi nok til å gjøre mer ut av slike hendelser enn å dytte vedkommende vekk og ikke tenke mer på det. Ikke at alkohol gjør det greit, men likevel.

Tenker du det samme i Bernt Hulsker sin sak også da? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

richbitch skrev (Akkurat nå):

Mener du dette? At det ikke greit å si at noen er «for mørke til å være her, er vel veldig langt unna å ikke «åpne munnen i fare for å bli anmeldt»?

Nei, jeg forsvarer ikke hans utsagn, synes bare at en fjør blir til flere høns.

Jeg er selv mørk i huden og av utenlandsk opprinnelse.

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg presisere: Jeg synes oppførselen er helt ubrukelig. Han bør åpenbart også dempe alkoholinntaket sitt.  Jeg håper bare ikke vi kommer dit at alle som utsettes for bedriten behandling, særlig hvis det er basert på minoriteter, skal gå til anmeldelse. 

  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

richbitch skrev (1 minutt siden):

Mener du dette? At det ikke greit å si at noen er «for mørke til å være her, er vel veldig langt unna å ikke «åpne munnen i fare for å bli anmeldt»?

Men spørsmålet er hvorfor?..den uttalelsen?. Ligger nesten helt sikkert ikke noe underliggende bak dette fyllevrøvlet.

Men vrøvl må altså pr.def politianmeldes? Riktignok ikke bra hvis han var svært aggressiv og gjorde noen fysiske tilnærmelser. På den annen side var han heldig nok til ikke å benevne henne som noe verre enn mørkhudet.

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName
5 minutter siden, Snuppe said:

Nei, jeg forsvarer ikke hans utsagn, synes bare at en fjør blir til flere høns.

Jeg er selv mørk i huden og av utenlandsk opprinnelse.

Han skremte henne. Han oppførte seg bøllete mot en ung dame. Syns en anmeldelse er helt på sin plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente at jeg faktisk ble skuffet over Atle Antonsen da jeg leste om denne hendelsen. Han er vel omtrent den eneste mannen i Norge som jeg har hatt en kjendiscrush på. Han er så vanvittig morsom!

Vet at han har en tendens til å slenge med leppa ute på byen. Men hvis dette er nøyaktig fremstilt, så har han gått langt over grensen. Hvis dette ikke er rasisme, så er det ikke stort mange andre ting som er det heller. 

  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DislayName skrev (2 minutter siden):

Han skremte henne. Han oppførte seg bøllete mot en ung dame. Syns en anmeldelse er helt på sin plass.

Det er selvsagt ikke greit, men han har bedt om unnskyld. 

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret

Har ikke lest hele tråden, men hvordan hadde han telefon nr hennes? Ifølge historien setter han seg ned og snakker engelsk, antar hun ikke er norsk. Så de kjenner hverandre ikke. Han er også frekk fra første øyeblikk, men han får alikevel telefonnr hennes? Der han sender beklagelse i etterkant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snuppe skrev (1 minutt siden):

Det er selvsagt ikke greit, men han har bedt om unnskyld. 

Men det er ikke alltid det er nok. Når man driter seg ut på den måten kan det komme konsekvenser. Og det er på sin plass at han blir anmeldt. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

parmanoia skrev (5 minutter siden):

La meg presisere: Jeg synes oppførselen er helt ubrukelig. Han bør åpenbart også dempe alkoholinntaket sitt.  Jeg håper bare ikke vi kommer dit at alle som utsettes for bedriten behandling, særlig hvis det er basert på minoriteter, skal gå til anmeldelse. 

Hvorfor ikke? Det er forskjell på bedriten oppførsel og kriminalitet. Rasistiske utsagn er kriminelt. Hadde han bare sagt "Jeg liker deg ikke, kom deg til helvete vekk" konta "du er for mørkhudet til å være her" så er vi enig i at det er bedritten oppførsel. Du har lov til å ikke like noen, men å ytre at det er pga hudfarge er ikke greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (Akkurat nå):

Har ikke lest hele tråden, men hvordan hadde han telefon nr hennes? Ifølge historien setter han seg ned og snakker engelsk, antar hun ikke er norsk. Så de kjenner hverandre ikke. Han er også frekk fra første øyeblikk, men han får alikevel telefonnr hennes? Der han sender beklagelse i etterkant?

Ja det henger ikke på greip.

  • Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

vilkåret skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden, men hvordan hadde han telefon nr hennes? Ifølge historien setter han seg ned og snakker engelsk, antar hun ikke er norsk. Så de kjenner hverandre ikke. Han er også frekk fra første øyeblikk, men han får alikevel telefonnr hennes? Der han sender beklagelse i etterkant?

Les FBposten hennes.

De var perifert bekjente fra før, og han får lett telefonnummeret hennes fra sin omgangskrets. 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (4 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden, men hvordan hadde han telefon nr hennes? Ifølge historien setter han seg ned og snakker engelsk, antar hun ikke er norsk. Så de kjenner hverandre ikke. Han er også frekk fra første øyeblikk, men han får alikevel telefonnr hennes? Der han sender beklagelse i etterkant?

Han sendte en melding på Facebook… 

  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (3 minutter siden):

Har ikke lest hele tråden, men hvordan hadde han telefon nr hennes? Ifølge historien setter han seg ned og snakker engelsk, antar hun ikke er norsk. Så de kjenner hverandre ikke. Han er også frekk fra første øyeblikk, men han får alikevel telefonnr hennes? Der han sender beklagelse i etterkant?

AA var der med flere. De kan ha gitt beskjed til AA hvem det var i etterkant. Han sendte også en melding på facebook. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DislayName

Så jævlig lite classy. Rasistiske utsagn er trashy. Jeg vet ikke om jeg tror han innerst inne er en rasist, men han var ihvertfall full og rusa nok til å si noe av det som kunne såre henne, en nokså ung dame, mest mulig. Jækla dust, ass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...