Gå til innhold

Atle Antonsen anmeldt for rasisme


Gjest Anonobilis

Anbefalte innlegg

Frøken Scott skrev (6 minutter siden):

En superrasistisk konstant krenket kvinne med et lettvint forhold til sannheten, og en mann som burde korket alle flasker for lengst. 

Hmmm....avventer mer informasjon.

Uavhengig av hvor virkelighetsnær- eller fjern hennes versjon er så vil minst 4-5 andre vitner måtte forklare seg.

Hvorav en har beklaget skriftlig, vel vitende om at det jo er bevis. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Paramount skrev (2 minutter siden):

Dette må vi akseptere uten større drama. En bot for uhøflig oppførsel er på sin plass. Vi etnisk norske og mangeårige fastboende og skattebetalere må finne oss i utrolig mye vi også. Å nevne hudfarge som noe negativt er tross alt mye mindre alvorlig enn knivstikking, voldtekt, trygdemisbruk og narkoomsetning. Slike problemer må politikerne ta hovedansvaret for, det er de som har lagt til rette for alle disse problemene.

Godt sagt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (3 minutter siden):

 

Hvorav en har beklaget skriftlig, vel vitende om at det jo er bevis. 

Lettere å kaste "vennen" under vogna enn å stå i stormen og risikere karrieren.

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen må jo gjerne drikke seg sønder og sammen. Bare han ikke oppfører seg som en kødd. 
Veldig mange drikker seg fra sans og samling uten å oppføre seg slik han gjør. Et menneske blir ikke rasist, skifter politikksyn eller regnes som utilregnelig i gjerningsøyeblikket pga alkohol. 
 

Og de som stod rundt og ikke grep inn, er jo rimelig idioter. Flere avhør er gjort, og det kan jo hende at de får seg en ripe i lakken. 

Slutt å være rasist, og klarer du ikke det- hold det inni deg. Hvis det er så jævla vanskelig. 

til Atle antonsen: Du skal være snill. 
 

 

 

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (3 minutter siden):

Uavhengig av hvor virkelighetsnær- eller fjern hennes versjon er så vil minst 4-5 andre vitner måtte forklare seg.

Hvorav en har beklaget skriftlig, vel vitende om at det jo er bevis. 

Jeg har ikke sett sms'n hans, så jeg vet ikke hvor mye av hennes versjon han har beklaget. Hennes versjon kom jo lenge etterpå, det samme gjorde anmeldelsen. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (3 minutter siden):

Lettere å kaste "vennen" under vogna enn å stå i stormen og risikere karrieren.

Mener du lettere å kaste Atle Antonsen under bussen?

Hvorfor skulle Magnus Devold sende skriftlig beklagelse om oppdiktede greier som ikke enda var anmeldt? 
 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DundreMilfin skrev (Akkurat nå):

Mener du lettere å kaste Atle Antonsen under bussen?

Hvorfor skulle Magnus Devold sende skriftlig beklagelse om oppdiktede greier som ikke enda var anmeldt? 
 

Fordi det er lettere å kaste Atle under bussen enn å stå i stormen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Fordi det er lettere å kaste Atle under bussen enn å stå i stormen.

Men det var jo ingen storm da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (Akkurat nå):

Han så den vel komme...Magnus er ikke dum.

Nei, det kan du si.

Men om alle tilstede bekrefter hendelsen.

Hva tenker du da?

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonobilis

Usikker på hva som er verst. Selve handlingene eller at han mener han har frikort siden han var full og er bestevenn med Johan Golden. Spent på hva Golden har å si til "Jeg er ikke rasist, jeg er venn med Golden"-retorikken når han får lest seg opp på hva som er bekreftet blitt sagt i denne saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DundreMilfin skrev (1 minutt siden):

Nei, det kan du si.

Men om alle tilstede bekrefter hendelsen.

Hva tenker du da?

Da virker det veldig rart på meg at ingen blandet seg inn i situasjonen :) 

Men tviler MEGET sterkt. Dvs., tror ikke det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orker ikke lese gjennom alle svar her men regner med at de fleste her vil ha samme utfall for Atle Antonsen som Hulsker fikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er bare SÅ skuffende! Av alle offentlige personer i dette landet har Atle Antonsen vært en av favorittene. Jeg kan aldri se på ham på samme måte igjen etter dette. For en bedriten oppførsel! Stakkars, stakkars Sumaya.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fyttigrisen så mange rasister som krøp ut av hullene sine i denne tråden. All støtte til Sumaya, samt til Maria Stavang som var den eneste som grep inn og støttet henne mens Atle lirte skiten sin utav seg og hadde Devold som passiv sidemann. 

  • Liker 20
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det overraskende mange som støtter rasisme 🤔

Les innlegget til Sumaya før man uttaler seg er ihvertfall første råd: 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid027rFEP7eUcE62Tvuqq3Vqr7o7bJKCifJNrqD7xTksWecK4XdwnaVFo3PQQvg1rCMel&id=100004197558969

 

Jeg har alltid vært fan av Atle og støttet ham, men jeg tviler ikke på at det som fortelles her er sant. Det er jo flere vitner til hendelsen. Å være full er ingen unnskyldning for å være en rasistisk plageånd. Helt uavhengig av hudfarge er oppførselen hårreisende. Men det mest alvorlige er selvfølgelig at Sumaya blir skjelt ut pga hudfargen hennes. 

Endret av Trotwood
  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fader for en sprø verden vi lever i. Tilsynalende oppegående, bra menn kommer frem til sine indre holdninger og blir helt koko etter noen glass alkohol, og skal braute dette ut i verden. 

Til pass åt Atle. "Endelig" ble han tatt, sier jeg. Slike mennesker skal ikke få melke samfunnet for status, makt og penger fordi folk liker han som TV-figur.

Stakkars Sumaya! Men utrolig godt gjort å stå fram på denne måten.

  • Liker 14
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anon01 skrev (2 timer siden):

Det er ikke greit det Atle har gjort. Har lest historien som ble lagt ut på facebook, synes synd på henne, men synes også dette blir en storm i ett vannglass. Atle må gå noen runder med seg selv, men jeg er ikke for den cancel culture-greia som har oppstått de siste åra.

Ja, Atle må ut og beklage offentlig, og ta seg en liten runde på hvilken type alkoholer han tåler. Det samme med Hulsker. 

Storm i et vannglass? Ikke enig. Tenk hvor skremmende hendelsen må ha vært for henne. En ung forsvarsløs kvinne mot en stor og sterk beruset mann som skriker og tar på henne, og i tillegg kommer med rasistiske utsagn. Ikke det minste rart at hun ble redd. 

  • Liker 24
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 hour ago, plusskatten said:

Jeg tror resultatet av sånne ting som dette, blir at mange etniske nordmenn vil unngå å snakke med utlendinger overhodet. Da er man i alle fall sikker på å ikke bli politianmeldt med medfølgende karriere i grus.

Hvis vi har fått fakta så bør han vel få en straff, en reaksjon.

Mer interessant å diskutere er kanskje hva som er riktig straff? Dødsstraff? Fengsel 21 år? Med sikring? Utfrysing resten av livet? Yrkesforbud? Betinget soning hjemme med fotlenke? Erstatning? Bot? Tvungent alkoholmestringskurs? Toleransekurs? Legge seg flat? (må vel i så fall slanke seg litt). Må gi gratis øl til de fornærmede så mye de vil ha i ti år? Hva er passende straff? Hvis straffen blir for hard ender det kanskje med at han får sympati pga det, noe som heller ikke er greit.

Endret av LCFA
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...