Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nytt medlem som bare kverulererte uten peling på saken 

• Liker 2
  • Nyttig 10
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Norah. B. skrev (10 timer siden):

Fjording? Har du erfaring med den rasen?

Hva er galt med fjording? Ja de er sta, men fantastiske hester som passer hennes størrelse bedre.

• Liker 8
Skrevet
siesta skrev (11 timer siden):

Ja i din verden. Men i de fleste oppegående hoder er det ikke sånn det fungerer. Da har du missforstått spleis fullstendig. 

Det blir som be mamman din om penger til strømleia  og etterpå sende henne koselige bilder fra hansenhjørnet med pils i hånda... 

Måtte du dra inn Hansenhjørnet for å vise at du kan Stavanger? 🙈

Hadde jeg hjulpet mitt barn med strømleie og så fått bilde senere fra Beverly 😉 med ei pils i håndå så hadde eg bare svart, 😍 kos deg 🥰

• Liker 1
Skrevet
Sharp75! skrev (12 minutter siden):

Måtte du dra inn Hansenhjørnet for å vise at du kan Stavanger? 🙈

Hadde jeg hjulpet mitt barn med strømleie og så fått bilde senere fra Beverly 😉 med ei pils i håndå så hadde eg bare svart, 😍 kos deg 🥰

Nå var dette ikke ment så bokstavelig kjære deg. 

Men ja jeg kan Stavanger veldig godt. Spesielt Kirkegaten, Søregaten og Nygaten  .For ikke å glemme Nytorget og Tau scene 😉

• Nyttig 2
Skrevet
siesta skrev (14 minutter siden):

Nå var dette ikke ment så bokstavelig kjære deg. 

Men ja jeg kan Stavanger veldig godt. Spesielt Kirkegaten, Søregaten og Nygaten  .For ikke å glemme Nytorget og Tau scene 😉

Tou scene 🥰

Skrevet
Sharp75! skrev (13 minutter siden):

Tou scene 🥰

Der og i området rundt er det kjempekoselig 🙂

Skrevet
Norah. B. skrev (12 timer siden):

Kem er for stor?

Datteren som skal ha hesten er alt for stor. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
Jodaneida skrev (4 minutter siden):

Datteren som skal ha hesten er alt for stor. 

Hun er over 180 og ikke akkurat spinkel i kroppsbygningen

• Liker 7
Skrevet
Norah. B. skrev (12 timer siden):

Fjording? Har du erfaring med den rasen?

Ja faktisk, jeg har en fjording. 
Men du virker jo veldig kverulende person i alt det du skriver her. 

• Nyttig 4
Skrevet
Litenoggod skrev (8 minutter siden):

Ja faktisk, jeg har en fjording. 
Men du virker jo veldig kverulende person i alt det du skriver her. 

Tror bare hun var inne her for å kverulerere.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå sitter hun og snakker om «at var redd vi måtte selge salen vår» 

«vi betalte Xxx for den gamle salen» 

Er det de eller er det Mille som betalte? 🤔

Er det de eller er det Mille som vil/skal ha hest? 

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Love2017juni skrev (3 minutter siden):

Nå sitter hun og snakker om «at var redd vi måtte selge salen vår» 

«vi betalte Xxx for den gamle salen» 

Er det de eller er det Mille som betalte? 🤔

Er det de eller er det Mille som vil/skal ha hest? 

Sist hun snakket om den salen så sa hun at Mille hadde fått velge en av salene Sol hadde der de kjøpte henne, og at de fikk den med på kjøpet. 

• Nyttig 3
Skrevet
Tessa12 skrev (26 minutter siden):

Sist hun snakket om den salen så sa hun at Mille hadde fått velge en av salene Sol hadde der de kjøpte henne, og at de fikk den med på kjøpet. 

Bare idiotisk alt sammen. Håper de får kjøpt hesten så slipper folk å donere mer penger til gjerrige gribber. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

De burde virkelig valgt en større hest. Hentet fra google:

En normal og sunn islandshest kan som regel bære mellom 20 % og 25 % av sin egen kroppsvekt. For en gjennomsnittlig islandshest som veier 350 kg, betyr dette en vekt på omtrent 70 til 85 kg (inkludert sal og utstyr), selv om nyere studier viser at de rent fysisk kan tåle noe mer i kortere perioder. [1, 2]
Faktorer som spiller inn
  • Hestens vekt: En islandshest veier vanlivis mellom 320 og 450 kg.
  • Trening og form: En godt trenet og muskuløs hest tåler mer vekt enn en hest i dårlig form.
  • Rytterens balanse: En rolig og balansert rytter er lettere for hesten å bære enn en som henger og slenger.
  • Utstyr: Sal og annet utstyr trekkes fra den totale vekten hesten kan bære. 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Anelyy skrev (12 minutter siden):

De burde virkelig valgt en større hest. Hentet fra google:

En normal og sunn islandshest kan som regel bære mellom 20 % og 25 % av sin egen kroppsvekt. For en gjennomsnittlig islandshest som veier 350 kg, betyr dette en vekt på omtrent 70 til 85 kg (inkludert sal og utstyr), selv om nyere studier viser at de rent fysisk kan tåle noe mer i kortere perioder. [1, 2]

Faktorer som spiller inn
  • Hestens vekt: En islandshest veier vanlivis mellom 320 og 450 kg.
  • Trening og form: En godt trenet og muskuløs hest tåler mer vekt enn en hest i dårlig form.
  • Rytterens balanse: En rolig og balansert rytter er lettere for hesten å bære enn en som henger og slenger.
  • Utstyr: Sal og annet utstyr trekkes fra den totale vekten hesten kan bære. 

Men i alle verden: den voksne dama (!!!) må ha en annen hest. Kan ikke skjønne at noen seriøse selger en slik hest til henne. Sist hun kjøpte hest var hun jo et barn- nå er hun voksen og for stor fysisk.  

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet

Det er helt normalt med den forskjellen på rytter og islandshest. Tar man ett google søk så ser man det. Islandshest er ikke en hest for barn og bare det. Det er ingenting galt med at Mille er for høy for hesten. Når det er sakt, så kan en høy hest ha en fysikk som tilsier at den kun kan bære små ryttere.

Mille rir kjempefint og er i balanse med hesten, det teller veldig mye mer enn en kortere rytter i ubalanse.

Skrevet
esi skrev (29 minutter siden):

Det er helt normalt med den forskjellen på rytter og islandshest. Tar man ett google søk så ser man det. Islandshest er ikke en hest for barn og bare det. Det er ingenting galt med at Mille er for høy for hesten. Når det er sakt, så kan en høy hest ha en fysikk som tilsier at den kun kan bære små ryttere.

Mille rir kjempefint og er i balanse med hesten, det teller veldig mye mer enn en kortere rytter i ubalanse.

Vel, det handler ikke bare om høyde!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Spesielt av tante blå å fremstå som gjest i KGs weddingshow, når det dagen etterpå viser seg at hun kun skal være der (i starten) som barnepasser… I praksis er hun der for å hente ungen! Og hvorfor kan ikke ungens far ha han, når mor på død og liv ikke ønsker sin egen sønn med på feiringen?

Endret av baremeg007
  • Nyttig 2
Skrevet
baremeg007 skrev (9 minutter siden):

Spesielt av tante blå å fremstå som gjest i KGs weddingshow, når det dagen etterpå viser seg at hun kun skal være der (i starten) som barnepasser… I praksis er hun der for å hente ungen! Og hvorfor kan ikke ungens far ha han, når mor på død og liv ikke ønsker sin egen sønn med på feiringen?

Hva gjør ikke smurfen tante blå for litt fame ?! 🤮🤮🤮

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
baremeg007 skrev (9 minutter siden):

Hun benyttet vel sjansen til å få noe å snappe om.... 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...