Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
siesta skrev (8 timer siden):

Lurer på om en kan kommentere under innlegget om det legges på fb? 

Hva mener du med det? Skjønnte ikke helt den 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Frk nysgjerrig skrev (29 minutter siden):

Hva mener du med det? Skjønnte ikke helt den 

Hun tenker kanskje på innlegget til RA Stavanger på facebook? 

Skrevet (endret)

Beviser jo at det jeg trodde om at de var oppegående mennesker og at statsforvaltningen ville sagt det motsatte ikke stemte 

IMG_0393.png

Endret av Mandagsbarn74
  • Liker 1
Skrevet
Mandagsbarn74 skrev (5 minutter siden):

Beviser jo at det jeg trodde om at de var oppegående mennesker og at statsforvaltningen ville sagt det motsatte ikke stemte 

IMG_0393.png

Skjønner ikke argumentet «ikke forsvarlig», det som ikke er forsvarlig her er vel å ikke bruke penger på den forsikringen. Syns det var en merkelig uttalelse 

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
siesta skrev (9 timer siden):

Lurer på om en kan kommentere under innlegget om det legges på fb? 

Hvis du mener avisa, så betrygget journalisten de om at hets/ufine kommentarer, ville bli slettet, evt stenging/begrensninger av kommentarfelt.....

• Liker 3
Skrevet
Full kontroll skrev (27 minutter siden):

Hvis du mener avisa, så betrygget journalisten de om at hets/ufine kommentarer, ville bli slettet, evt stenging/begrensninger av kommentarfelt.....

Ja, det er bra.

Skrevet
Lesehest_hage skrev (1 time siden):

Ja, det er bra.

Enig i den vurderingen mtp datteren. Kun derfor. 

• Liker 1
Skrevet
siesta skrev (1 time siden):

Enig i den vurderingen mtp datteren. Kun derfor. 

Det jeg tenkte på, ja. 

• Nyttig 2
Skrevet

Ryddet for avsporinger. Spørsmål til moderering kan tas på Ris og Ros. 

Sol, admin. 

• Nyttig 2
Skrevet
Mandagsbarn74 skrev (21 timer siden):

IMG_0393.png

For en grusom holdning til et levende vesen! Det som ikke er forsvarlig er og ikke ha forsikring! Selv om en får en hest gratis har en forsikring for å sikre at en har råd å hjelpe hesten ved uforutsette ting. Kvalmt menneske. 

• Nyttig 12
Skrevet
Mandagsbarn74 skrev (22 timer siden):

IMG_0393.png

Forsikring eller ei, det som er flaut her er å tigge penger til ny hest til voksen datter. 

Hadde det vært snakk om et dødssykt lite barn eller familiemedlemmer som er døende og trenger behandling i USA eller penger til gravstøtter +  slike spleis er helt OK, ikke dette😬

• Liker 13
  • Nyttig 2
Skrevet
adriana32 skrev (1 time siden):

For en grusom holdning til et levende vesen! Det som ikke er forsvarlig er og ikke ha forsikring! Selv om en får en hest gratis har en forsikring for å sikre at en har råd å hjelpe hesten ved uforutsette ting. Kvalmt menneske. 

Det er vel forskjell på forsikring ved sykdom/skade og livsforsikring vel!?

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnnaLovise skrev (33 minutter siden):

Ja! Den du siterer har misforstått grundig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
suprise skrev (1 time siden):

Forsikring eller ei, det som er flaut her er å tigge penger til ny hest til voksen datter. 

Hadde det vært snakk om et dødssykt lite barn eller familiemedlemmer som er døende og trenger behandling i USA eller penger til gravstøtter +  slike spleis er helt OK, ikke dette😬

Ja det er helt håpløst. 

Og når folk spør om de ikke kan bidra selv så kan de ikke det pga de andre to barna må få likt  Noe hun igjen har sagt at de ikke ville brydd seg særlig. 

Så her er det ikke problemet at de ikke har penger. Men hvordan de prioriterer 

I tillegg blir det litt dumt å lage spleis når en offentlig går ut med snapper fra festival til festival. Hadde de vist ansvar kunne de i det minste droppet det. 

Det blir som å låne penger av mamma til mat å så sende henne bilder fra Hansen hjørnet etterpå. 

Dette har blitt en snakkis i nabolaget. 

Her er folk i alle aldre , alle situasjoner ,men ingen,  absolutt ingen kunne gjort dette. 

Endret av siesta
  • Nyttig 12
Skrevet
baremeg007 skrev (47 minutter siden):

Ja! Den du siterer har misforstått grundig.

AnnaLovise skrev (1 time siden):

Nå er ikke jeg så god på forsikringer, og de varierer nok.

Men jeg trodde en livsforsikring på hest også ville dekke for eksempel brudd, akutt kolikk, eller akutt skade av brann/ulykke.

• Liker 2
Skrevet

Jeg må komme med et tillegg til det jeg skrev angående forsikring. Mulig jeg har misforstått hvordan forsikring fungerer.
Jeg trodde livsforsikring også gikk til å avlive hesten om det var akutt hendelse, og ikke bare penger for å erstatte selve hesten. Er det noen som kan forklare meg enkelt?🤓

• Liker 3
Skrevet (endret)
Lesehest_hage skrev (12 minutter siden):

Jeg må komme med et tillegg til det jeg skrev angående forsikring. Mulig jeg har misforstått hvordan forsikring fungerer.
Jeg trodde livsforsikring også gikk til å avlive hesten om det var akutt hendelse, og ikke bare penger for å erstatte selve hesten. Er det noen som kan forklare meg enkelt?🤓

Tror det er en forklaring ganske langt oppe. Men hun skrev selv at de skulle ha tipp topp forsikring. .

Ville jo tro at det gjaldt det meste med tanke på datters situasjon i utgangspunktet. Men nå valgte de jo selv å ikke ha det. Ergo er jo det deres problem ift datteren ikke "folkets".

Endret av siesta
  • Liker 3
Skrevet
siesta skrev (5 minutter siden):

Tror det er en forklaring ganske langt oppe. Men hun skrev selv at de skulle ha tipp topp forsikring. .

Ville jo tro at det gjaldt det meste med tanke på datters situasjon i utgangspunktet. Men nå valgte de jo selv å ikke ha det. Ergo er jo det deres problem ift datteren ikke "folkets".

Det må være på plass, ja. 
Jeg synes det er så flaut med spleisen at jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. 
Noen i familien eller venner burde da si noe.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
siesta skrev (1 time siden):

Det blir som å låne penger av mamma til mat å så sende henne bilder fra Hansen hjørnet etterpå. 

Nettopp!! (!!!) 

Jeg heier på "Spleis"! 

Kjenner til flere spleiser der  bidrag til spleisen det gjelder for har vært så avgjørende at  ikke  ord ikke kan beskrive-- bare pur takknemlighet ❤️ Sakene jeg sikter til gjelder ikke mennesker som HAR midler fra før.........

Så klart  alle  kan opprette en spleis, men jeg  setter et stort skille mellom "mye vil ha mer"     ----   "dette er vår eneste mulighet " (be medmennesker om hjelp )  ❤️ 

Endret av Full kontroll
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Full kontroll skrev (22 minutter siden):

Nettopp!! (!!!) 

Jeg heier på "Spleis"! 

Kjenner til flere spleiser der  bidrag til spleisen det gjelder for har vært så avgjørende at  ikke  ord ikke kan beskrive-- bare pur takknemlighet ❤️ Sakene jeg sikter til gjelder ikke mennesker som HAR midler fra før.........

Så klart  alle  kan opprette en spleis, men jeg  setter et stort skille mellom "mye vil ha mer"     ----   "dette er vår eneste mulighet " (be medmennesker om hjelp )  ❤️ 

Helt enig . Blir så flau på deres vegne. Og synd på de som gir i god tro. Vet noen som ikke har hatt så mye penger , de har gitt.  Det er trist 😔 

Skal mye til før jeg noengang bidrar til spleis igjen....

Endret av siesta
  • Liker 4
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...