Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
siesta skrev (4 minutter siden):

Snakke med datteren ang hesten. Dette gjør de kun for å slippe kritiske spørsmål. Utnyttelse .Men det vil bli satt spørsmål ved når hesten er kjøpt. 

Det håper jeg.

Som jeg har nevnt tidligere bør man ha en god buffer når man har hest, og det er ikke gitt at man skal kunne eie en hest - særlig når man har bil og diverse. Det går også an å ha hest på halvfôr eller helfôr, der man betaler et beløp i måneden for å stelle og ri. 

• Nyttig 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Lesehest_hage skrev (2 minutter siden):

Det håper jeg.

Som jeg har nevnt tidligere bør man ha en god buffer når man har hest, og det er ikke gitt at man skal kunne eie en hest - særlig når man har bil og diverse. Det går også an å ha hest på halvfôr eller helfôr, der man betaler et beløp i måneden for å stelle og ri. 

Ja det er det jeg hører mange si. Er ingen menneskerett å eie hest . 

• Nyttig 10
Skrevet
siesta skrev (1 minutt siden):

Ja det er det jeg hører mange si. Er ingen menneskerett å eie hest . 

Og da bør man i hvert fall, uansett alder på hest, ha god forsikring. 

• Nyttig 9
Skrevet
Lesehest_hage skrev (1 minutt siden):

Og da bør man i hvert fall, uansett alder på hest, ha god forsikring. 

Ja nettopp. Og det er det jeg vil prate med statsforvalter om

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (2 minutter siden):

Kan du bare ta en telefon å gjøre dette (anonym eller jobb)? Det er godt du gjør noe, virkelig!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Lesehest_hage skrev (1 minutt siden):

Kan du bare ta en telefon å gjøre dette (anonym eller jobb)? Det er godt du gjør noe, virkelig!

Ja jeg er ikke redd for å spørre.Det er jo viktige opplysninger.

Vi hadde selv en person i familien for lang tid tilbake som noen i familien var verge for. Så vet endel om det .

Skal ta det etter at saken er publisert. Så jeg vet 100 prosent hva som står der. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
siesta skrev (2 timer siden):

Kan ikke tenke meg at statsforvalteren har gått med på å bruke en del av pengene til Mille til hest uten at det også har blitt satt av penger til forskning, både liv og skade. Det vil i så fall være kritikkverdig av statsforvaltningen, da risikoen for at det skjer noe med en hest er høy, og dermed er alle pengene tapt. Kjøper altså ikke den tåredryppende fortellingen om at de ikke hadde livsforsikring når penger til hest ble innvilget derfra.

• Nyttig 8
Skrevet
siesta skrev (2 timer siden):

Ja jeg er ikke redd for å spørre.Det er jo viktige opplysninger.

Vi hadde selv en person i familien for lang tid tilbake som noen i familien var verge for. Så vet endel om det .

Skal ta det etter at saken er publisert. Så jeg vet 100 prosent hva som står der. 

Du er helt sikker på at de er verger?

Skrevet
Morradi123 skrev (9 minutter siden):

Kan ikke tenke meg at statsforvalteren har gått med på å bruke en del av pengene til Mille til hest uten at det også har blitt satt av penger til forskning, både liv og skade. Det vil i så fall være kritikkverdig av statsforvaltningen, da risikoen for at det skjer noe med en hest er høy, og dermed er alle pengene tapt. Kjøper altså ikke den tåredryppende fortellingen om at de ikke hadde livsforsikring når penger til hest ble innvilget derfra.

Vet du noe om hesten fikk oppfølging av hovslager, tannlege, og annet? Det er store kostnader. 
Jeg har bare nesten inntrykket av at det viktigste er at Mille har en hest. Som at den kanskje burde ha fått slippe før det gikk så langt at den døde i smerte. Med forbehold om jeg har fått dette rett med meg. Det kan hende jeg har misforstått noe. 

• Liker 8
Skrevet
Lesehest_hage skrev (12 minutter siden):

Du er helt sikker på at de er verger?

De var det fram til hun ble myndig mene jeg. De som forvalter pengene Hun har skrevet på bloggen om det . Men venter og hører hva som har stått i avisen. 

• Liker 4
Skrevet
siesta skrev (1 minutt siden):

De var det fram til hun ble myndig mene jeg. De som forvalter pengene Hun har skrevet på bloggen om det . Men venter og hører hva som har stått i avisen. 

Ja, da skjønner jeg. :) 

Skrevet

Men sa ikke N i et en smule ufint svar til en følger på snap at «selvfølgelig hadde de forsikring» på Sol? For så nå å si at de ikke hadde det? Eller husker jeg feil? 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Lesehest_hage skrev (22 minutter siden):

Vet du noe om hesten fikk oppfølging av hovslager, tannlege, og annet? Det er store kostnader. 
Jeg har bare nesten inntrykket av at det viktigste er at Mille har en hest. Som at den kanskje burde ha fått slippe før det gikk så langt at den døde i smerte. Med forbehold om jeg har fått dette rett med meg. Det kan hende jeg har misforstått noe. 

Når det gjelder kostnader til hesteholdet så vil jeg tro at alt dette har statsforvalteren satt av penger til, sammen med kjøpssummen. Altså at både forsikring, stalleie, hovslager m.m. dekkes av de mnd utbetalingene Mille har fått fra forsikringen sin via statsforvalteren.

Jeg skal ikke spekulere i hvorvidt dette kunne ha vært unngått, for sykdom kan komme brått på dyr. Men det jeg stiller meg tvilende til er at statsforvalteren har gått med på at de kun skal ha veterinær- og ikke livsforsikring på hesten.

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Morradi123 skrev (6 minutter siden):

Når det gjelder kostnader til hesteholdet så vil jeg tro at alt dette har statsforvalteren satt av penger til, sammen med kjøpssummen. Altså at både forsikring, stalleie, hovslager m.m. dekkes av de mnd utbetalingene Mille har fått fra forsikringen sin via statsforvalteren.

Jeg skal ikke spekulere i hvorvidt dette kunne ha vært unngått, for sykdom kan komme brått på dyr. Men det jeg stiller meg tvilende til er at statsforvalteren har gått med på at de kun skal ha veterinær- og ikke livsforsikring på hesten.

Nettopp, ja. 
Og jeg vet hvor fort sykdom kan bli alvorlig for en hest. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
Morradi123 skrev (1 time siden):

Det lurer jeg og på. Og vil spørre Statsforvalteren om 

Endret av siesta
  • Nyttig 6
Skrevet

Lurer litt på de som selger hesten sin,selger de til hvem som helst?jeg hadde aldrig solgt noe levende vesen til den dama der,jeg har dyr fra seriøse oppdrettere og der må man ha alt av forsikring i orden før man får hente,må også sende søknad og bilder om hvordan dyrehold man har,vet mangen sier nei til kjøpere de er i tvil til

• Nyttig 7
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkelser. 

Sol, admin. 

• Liker 1
Skrevet
Lesehest_hage skrev (5 timer siden):

Jeg er i hestemiljøet og kan si det slik at stalleier også har plikt til god dyrevelferd.

Mille har slik jeg har forstått det stått på en stall med rykte for god velferd hos hestene, så alt dette har nok vært i gode hender. Altså kan ikke de forsømme hesten på noen som helst måte når andre med hest også er rundt og har indirekte ansvar.

• Liker 5
Skrevet
anonymios skrev (2 timer siden):

Jeg er i hestemiljøet og kan si det slik at stalleier også har plikt til god dyrevelferd.

Mille har slik jeg har forstått det stått på en stall med rykte for god velferd hos hestene, så alt dette har nok vært i gode hender. Altså kan ikke de forsømme hesten på noen som helst måte når andre med hest også er rundt og har indirekte ansvar.

Har selv hatt hest og tror nok Sol har hatt det godt hos Mille , ingen tvil om det . Det er ikke der problemet ligger og det tror jeg de fleste skjønner . 

• Liker 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Frk nysgjerrig skrev (2 timer siden):

Har selv hatt hest og tror nok Sol har hatt det godt hos Mille , ingen tvil om det . Det er ikke der problemet ligger og det tror jeg de fleste skjønner . 

Lurer på om en kan kommentere under innlegget om det legges på fb? 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...