Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kunne aldri bedd noen om å finansiert min hest ( min luksus) for at jeg skulle reise på masse ferier, kjøpt masse interiør, kjekke ting til ungene og levd luksus.   

Endret av Afridite
  • Liker 3
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Afridite skrev (40 minutter siden):

Jeg kunne aldri bedd noen om å finansiert min hest ( min luksus) for at jeg skulle reise på masse ferier, kjøpt masse interiør, kjekke ting til ungene og levd luksus.  Hest er luksus og man skal ha god økonomi for å drifte hesten. Jeg unner jenta en hest og at hun skal få drive det hun ønsker og gjøre. Hest er en skikkelig investering i helsa for mange. Men oss vanlige setter heller ned levestandarden en periode eller ofrer dyre ferier for å kunne gjøre det.  Det er spleisen jeg reagerer på , ikke noe annet.  Mange av mine hestevenner kjøper hest etter lommebok uten å opprette spleis.  Det finnes uendelig med muligheter. 

Men når hun finner ut at folk betaler så lar hun dem gjøre det. Og koser seg med sitt. Jeg blir så flau av henne. Er i en situasjon hvor jeg kunne kjøpt hest kontant selv ..men aldri i livet om jeg hadde sponset henne. Ikke et forbilde på noen måte .

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
siesta skrev (13 minutter siden):

Men når hun finner ut at folk betaler så lar hun dem gjøre det. Og koser seg med sitt. Jeg blir så flau av henne. Er i en situasjon hvor jeg kunne kjøpt hest kontant selv ..men aldri i livet om jeg hadde sponset henne. Ikke et forbilde på noen måte .

Jeg vil si at flere reiser i året også er litt luksus? Jeg har ikke hatt ferietur på noen år, og det går fint. Men aldri om jeg hadde opprettet spleis! Det går en grense! Så det er nemlig det at de lar andre betale for noe de kunne ordnet selv. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Unngår hun å si at de har kjøpt hesten så er det jo å lure folk

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Velinda skrev (2 minutter siden):

Unngår hun å si at de har kjøpt hesten så er det jo å lure folk

Nemlig! 
Og det jeg har hørt så har de kjøpt hest. Vet noen helt sikkert? 

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Lesehest_hage skrev (4 minutter siden):

Nemlig! 
Og det jeg har hørt så har de kjøpt hest. Vet noen helt sikkert? 

Hun sa den prøveridningen gikk over all forventning,hesten står som solgt,da er det vel bare å legge sammen 2+2,har hun ikke tenkt å si noe?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Tipper hesten må ha vetsjekk før de evt kjøper den.  Pleier iallefall og være sånn. Ser spleisen står under delte meninger.  
Jeg har ingenting i mot dem altså, men bare synes det stilles litt høyt om å kjøpe en råflott hest de ikke kan finansiere selv.  Jeg hadde ikke vist frem på snap hverken reiser eller luksus jeg hadde kjøpt i etterkant for at andre skulle betale hesten. Jeg hadde kvidd meg for det. 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet
Afridite skrev (3 timer siden):

Tipper hesten må ha vetsjekk før de evt kjøper den.  Pleier iallefall og være sånn. Ser spleisen står under delte meninger.  
Jeg har ingenting i mot dem altså, men bare synes det stilles litt høyt om å kjøpe en råflott hest de ikke kan finansiere selv.  Jeg hadde ikke vist frem på snap hverken reiser eller luksus jeg hadde kjøpt i etterkant for at andre skulle betale hesten. Jeg hadde kvidd meg for det. 

Helt enig. Jeg har spurt litt i systemet ang denne saken. Brukt kun det hun har skrevet selv som argumenter. Må vente litt på svar pga ferie. 

Husker jeg spurte henne om en kjapp enkel sak engang ,fikk et så frekt svar tilbake. Så ingen vits å spørre henne om noenting.b

Mannen har blitt mer og mer tøffel ,han har vel gitt opp. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Mille har på sin egen offentlige snap sagt at hesten skulle bare sjekkes av Vetrinær så fikk hun den «hjem» etterpå så sant alt var bra. Dette var før helgen… 

Men det deles jo ikke av foreldrene, for da stoppes kanskje pengeinnsamlingen å dra inn 🤔

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Love2017juni skrev (3 timer siden):

Mille har på sin egen offentlige snap sagt at hesten skulle bare sjekkes av Vetrinær så fikk hun den «hjem» etterpå så sant alt var bra. Dette var før helgen… 

Men det deles jo ikke av foreldrene, for da stoppes kanskje pengeinnsamlingen å dra inn 🤔

Klart de drar den ut. Tro hva de lager spleis om neste gang ? 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)

De ønsker jo så klart å ha den oppe så lenge som mulig...

Det er jo fortsatt M som må betale for hesten, og så langt har de ikke nådd målet.

Tipper foreldrene har lånt henne penger i mellomtiden, slik at M fikk kjøpt den hesten hun ville ha

Endret av Taco Ninja
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
Taco Ninja skrev (40 minutter siden):

De ønsker jo så klart å ha den oppe så lenge som mulig...

Det er jo fortsatt M som må betale for hesten, og så langt har de ikke nådd målet.

Tipper foreldrene har lånt henne penger i mellomtiden, slik at M fikk kjøpt den hesten hun ville ha

Men hvorfor må M det , foreldrene burde jo ha ordnet med forsikring. Det er veldig strengt. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
siesta skrev (23 minutter siden):

Men hvorfor må M det , foreldrene burde jo ha ordnet med forsikring.

1. Jeg skjønner ikke kommentaren din. Jeg nevnte ikke noe om forsikringen. Det har blitt forklart flere ganger hvorfor de droppet det i første omgang, og det står også i Spleisen. 

Fra Spleisen:

Sitat

Vi har blitt spurt om hvorfor vi ikke hadde livsforsikring på Sol. Da Sol kun kostet 25 000 kr, ville det ikke være fornuftig å bruke så mye penger som en livsforsikring koster på henne. Men vi har lært! På neste hest blir det absolutt tatt tak.

2. Hesten er jo ikke gratis såvidt jeg har fått med meg (95tusen)

Nina vil jo ikke forskjellsbehandle barna sine, så derfor må M betale med egne penger, som hun sikkert ikke har. Hun kan derfor ha lånt penger av foreldrene sine. Lånet er bare en spekulasjon fra min side, men det gir mening med tanke på at Nina og BE ikke gir dyre gaver til barna sine.

siesta skrev (23 minutter siden):

Det er veldig strengt. 

3. Hva er veldig strengt ?

Endret av Taco Ninja
  • Nyttig 3
Skrevet
Taco Ninja skrev (58 minutter siden):

1. Jeg skjønner ikke kommentaren din. Jeg nevnte ikke noe om forsikringen. Det har blitt forklart flere ganger hvorfor de droppet det i første omgang, og det står også i Spleisen. 

Fra Spleisen:

2. Hesten er jo ikke gratis såvidt jeg har fått med meg (95tusen)

Nina vil jo ikke forskjellsbehandle barna sine, så derfor må M betale med egne penger, som hun sikkert ikke har. Hun kan derfor ha lånt penger av foreldrene sine. Lånet er bare en spekulasjon fra min side, men det gir mening med tanke på at Nina og BE ikke gir dyre gaver til barna sine.

3. Hva er veldig strengt ?

En må ha ordentlig forsikring. Det er spesielt viktig ved kjøp av hest. Tror jeg har linket opp til det tidligere. Men vet det. 

Og for all del så unner jeg M ny hest. Men ikke på de premissene. Dessuten kunne foreldrene vist mer ansvar (deres feil å ikke forsikre ,det var  bevisst ikke ubevisst ) . Springe rundt på festivaler mens Folk samler inn penger blir bare helt feil. Å så er det en ting å gjøre det, en annen ting  vise det fram på SoMe. 

Virker veldig lite ansvarsbevisst.

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Men er ikke M litt for tung/stor for en islandshest?  Hun ser jo veldig lang ut også.

Helt kvalmt å starte spleis for å kjøpe hest. Vet at folk gir fordi de vil .men alikevel...man kan fint være forrytter, har man ikke 100.000 å kjøpe hest for pluss masse ekstra til forsikringer, hovslager, vetrinær, sal, hodelag som er tilpasset hesten, stallplass osv...Da kan man heller ikke kjøpe seg en hest.

• Liker 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Carabilla skrev (11 timer siden):

Men er ikke M litt for tung/stor for en islandshest?  Hun ser jo veldig lang ut også.

Helt kvalmt å starte spleis for å kjøpe hest. Vet at folk gir fordi de vil .men alikevel...man kan fint være forrytter, har man ikke 100.000 å kjøpe hest for pluss masse ekstra til forsikringer, hovslager, vetrinær, sal, hodelag som er tilpasset hesten, stallplass osv...Da kan man heller ikke kjøpe seg en hest.

Nettopp. Det er ikke en menneskerett. Men med tanke på at den har stått omtalt i avisen er det rart at ikke det ga mer utslag på spleis enn det gjorde.Mesteparten kom nok inn fra fansen når hun snakket om avisartikkelen. 

Når sant skal sies ble det nok mer negativt for dem . Da mener jeg ikke datteren ,men foreldrene. 

De er såpass voksne at de burde visst bedre .

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg tenker om jenta ikke har råd til å kjøpe hesten, så vil det gå opp mot 10.000 i mnd  for å ha hesten.! Forsikring på en 100.000 hest ligger på en tusenlapp i mnd, skoing 1500-2500 i området,  stalleie, utstyr, kremer osv. Tannlege, dyrlege osv. Får man en kolikk så løper egenandelen eller feks noe annet dyrt.  Hadde de dekket hesten selv , så hadde aldri dette vært diskutert her inne og folk hadde ikke reagert☺️ selv om man er voksen så trenger man backup av foreldre her da utgiftene kan bli ganske høye. Vi bidrar det vi kan til våre unger , men vi kan ikke gi dem tilsvarende i mnd. De får drive me det de ønsker og da må de godta at idrett har forskjellige kostnader

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Forstår ikke hvorfor hun må kjøpe hest??

Driver med hest selv og jeg betaler ingenting. Jobber gratis i stallen og stiller opp på dugnader å får derfor ri gratis og være i stallen så mye jeg vil...Jeg er også ufør å bruker hest som terapi.men har ikke økonomi til å eie min egen...Da finner man andre muligheter.

• Liker 3
  • Hjerte 8
  • Nyttig 3
Skrevet
siesta skrev (10 timer siden):

Nettopp. Det er ikke en menneskerett. Men med tanke på at den har stått omtalt i avisen er det rart at ikke det ga mer utslag på spleis enn det gjorde.Mesteparten kom nok inn fra fansen når hun snakket om avisartikkelen. 

Når sant skal sies ble det nok mer negativt for dem . Da mener jeg ikke datteren ,men foreldrene. 

De er såpass voksne at de burde visst bedre .

At folk gir penger til de er for meg en gåte.

De har vært i Mauritus, Mexico, Køben etc på Business class - og alle slags festivaler..

Og hun shopper hele tiden! Og allikevel donerer folk penger til hesten?

Jeg skjønner meg ikke på folk! Hvem er det som er dumme nok til dette? Er det de stakkars folka som omtrent ikke har et liv, som sitter på bøgda og betaler?! Blir bare trist av tanken..

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Skrevet
Coco71 skrev (5 minutter siden):

At folk gir penger til de er for meg en gåte.

De har vært i Mauritus, Mexico, Køben etc på Business class - og alle slags festivaler..

Og hun shopper hele tiden! Og allikevel donerer folk penger til hesten?

Jeg skjønner meg ikke på folk! Hvem er det som er dumme nok til dette? Er det de stakkars folka som omtrent ikke har et liv, som sitter på bøgda og betaler?! Blir bare trist av tanken..

Skjønner ikke det jeg heller. Men de får bare betale. Hadde aldri bidratt med en krone. Mye annet kjekt å bruke pengene på. Tror ikke hun har spesielt støtte her i Stavanger. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...