Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg kunne aldri bedd noen om å finansiert min hest ( min luksus) for at jeg skulle reise på masse ferier, kjøpt masse interiør, kjekke ting til ungene og levd luksus.  Hest er luksus og man skal ha god økonomi for å drifte hesten. Jeg unner jenta en hest og at hun skal få drive det hun ønsker og gjøre. Hest er en skikkelig investering i helsa for mange. Men oss vanlige setter heller ned levestandarden en periode eller ofrer dyre ferier for å kunne gjøre det.  Det er spleisen jeg reagerer på , ikke noe annet.  Mange av mine hestevenner kjøper hest etter lommebok uten å opprette spleis.  Det finnes uendelig med muligheter. 

• Liker 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Afridite skrev (40 minutter siden):

Jeg kunne aldri bedd noen om å finansiert min hest ( min luksus) for at jeg skulle reise på masse ferier, kjøpt masse interiør, kjekke ting til ungene og levd luksus.  Hest er luksus og man skal ha god økonomi for å drifte hesten. Jeg unner jenta en hest og at hun skal få drive det hun ønsker og gjøre. Hest er en skikkelig investering i helsa for mange. Men oss vanlige setter heller ned levestandarden en periode eller ofrer dyre ferier for å kunne gjøre det.  Det er spleisen jeg reagerer på , ikke noe annet.  Mange av mine hestevenner kjøper hest etter lommebok uten å opprette spleis.  Det finnes uendelig med muligheter. 

Men når hun finner ut at folk betaler så lar hun dem gjøre det. Og koser seg med sitt. Jeg blir så flau av henne. Er i en situasjon hvor jeg kunne kjøpt hest kontant selv ..men aldri i livet om jeg hadde sponset henne. Ikke et forbilde på noen måte .

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
siesta skrev (13 minutter siden):

Men når hun finner ut at folk betaler så lar hun dem gjøre det. Og koser seg med sitt. Jeg blir så flau av henne. Er i en situasjon hvor jeg kunne kjøpt hest kontant selv ..men aldri i livet om jeg hadde sponset henne. Ikke et forbilde på noen måte .

Jeg vil si at flere reiser i året også er litt luksus? Jeg har ikke hatt ferietur på noen år, og det går fint. Men aldri om jeg hadde opprettet spleis! Det går en grense! Så det er nemlig det at de lar andre betale for noe de kunne ordnet selv. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Unngår hun å si at de har kjøpt hesten så er det jo å lure folk

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Velinda skrev (2 minutter siden):

Unngår hun å si at de har kjøpt hesten så er det jo å lure folk

Nemlig! 
Og det jeg har hørt så har de kjøpt hest. Vet noen helt sikkert? 

• Nyttig 1
Skrevet
Lesehest_hage skrev (4 minutter siden):

Nemlig! 
Og det jeg har hørt så har de kjøpt hest. Vet noen helt sikkert? 

Hun sa den prøveridningen gikk over all forventning,hesten står som solgt,da er det vel bare å legge sammen 2+2,har hun ikke tenkt å si noe?

• Liker 3
Skrevet

Tipper hesten må ha vetsjekk før de evt kjøper den.  Pleier iallefall og være sånn. Ser spleisen står under delte meninger.  
Jeg har ingenting i mot dem altså, men bare synes det stilles litt høyt om å kjøpe en råflott hest de ikke kan finansiere selv.  Jeg hadde ikke vist frem på snap hverken reiser eller luksus jeg hadde kjøpt i etterkant for at andre skulle betale hesten. Jeg hadde kvidd meg for det. 

• Nyttig 1
Skrevet
Afridite skrev (3 timer siden):

Tipper hesten må ha vetsjekk før de evt kjøper den.  Pleier iallefall og være sånn. Ser spleisen står under delte meninger.  
Jeg har ingenting i mot dem altså, men bare synes det stilles litt høyt om å kjøpe en råflott hest de ikke kan finansiere selv.  Jeg hadde ikke vist frem på snap hverken reiser eller luksus jeg hadde kjøpt i etterkant for at andre skulle betale hesten. Jeg hadde kvidd meg for det. 

Helt enig. Jeg har spurt litt i systemet ang denne saken. Brukt kun det hun har skrevet selv som argumenter. Må vente litt på svar pga ferie. 

Husker jeg spurte henne om en kjapp enkel sak engang ,fikk et så frekt svar tilbake. Så ingen vits å spørre henne om noenting.b

Mannen har blitt mer og mer tøffel ,han har vel gitt opp. 

Skrevet

Mille har på sin egen offentlige snap sagt at hesten skulle bare sjekkes av Vetrinær så fikk hun den «hjem» etterpå så sant alt var bra. Dette var før helgen… 

Men det deles jo ikke av foreldrene, for da stoppes kanskje pengeinnsamlingen å dra inn 🤔

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...