Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
siesta skrev (58 minutter siden):

Ja det burde den. Noe må de vel spytte i selv også ? 

Jeg ser nå hun viser det nye kjøkkenet… 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Lesehest_hage skrev (2 minutter siden):

Jeg ser nå hun viser det nye kjøkkenet… 

En ting er at hun har kjøpt nytt kjøkken. Men når en oppretter en Spleis på tynt grunnlag.... Da blir det for dumt å vise fram en masse dyre ting. Ikke råd til forsikring ......det er vel det viktigste de har på regnings fronten ift situasjonen til datteren. 

Endret av siesta
  • Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Annonsen for hesten som var aktuell er nå deaktivert. Prisen var 95000,- 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Grunnen til at de ikke gadd å forsikre hesten var fordi at den gang så betalte de 15000 for hesten, og forsikringen da var også på 15000 pr år. Men de har jo sett i ettertid at det ikke var så lurt når en ny hest ligger på rundt 100tusen. Også fiksa de ikke kjøkkenet før hesten daua? 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Taco Ninja skrev (37 minutter siden):

Grunnen til at de ikke gadd å forsikre hesten var fordi at den gang så betalte de 15000 for hesten, og forsikringen da var også på 15000 pr år. Men de har jo sett i ettertid at det ikke var så lurt når en ny hest ligger på rundt 100tusen. Også fiksa de ikke kjøkkenet før hesten daua? 

Ikke så lurt ... De burde ordnet det. Enkelt og greit. Det står klart inne hos Statsforvalteren. Og ikke legge ut spleis. Er så ille .

Det som gjenstår når det gjelder hesten burde de iallefall stått for selv. Men neida , de drar vel på festival istedet. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Taco Ninja skrev (48 minutter siden):

Jeg tror det, men hesten hadde noen helseproblemer den siste tiden. 

• Liker 1
Skrevet

Nina jeg vet at dere leser her inne. Det vet vi alle. Og husk nå da å tegne forsikring sånn at dere slipper å gå på ny tiggerferd.

• Liker 3
  • Nyttig 10
Skrevet

Kan man være så dristig å forslå navn på den nye hesten,Gratis tenker jeg passer

• Liker 1
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Taco Ninja skrev (1 time siden):

25.000,-  betalte de for hesten den gangen

IMG_3568.png

Endret av Tessa12
  • Liker 1
Skrevet
Tessa12 skrev (1 time siden):

25.000,-  betalte de for hesten den gangen

IMG_3568.png

Ja og nå tigges det etter 100.000. ..og de burde satt av penger til ny hest.... Det er mange som leser her inne.... 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (21 minutter siden):

Ja og nå tigges det etter 100.000. ..og de burde satt av penger til ny hest.... Det er mange som leser her inne.... 

Og hun får pakker i posten. Det kan selvsagt være for bursdagsgaver til barnebarna da, det må sies. Hun tenker mye på leker de vil ha glede av. Som nå, puslespill med lek og læring. (Men et hav av leker da…) 

Er ikke spleisen stoppet enda?

• Liker 2
Skrevet
Lesehest_hage skrev (28 minutter siden):

Og hun får pakker i posten. Det kan selvsagt være for bursdagsgaver til barnebarna da, det må sies. Hun tenker mye på leker de vil ha glede av. Som nå, puslespill med lek og læring. (Men et hav av leker da…) 

Er ikke spleisen stoppet enda?

Nei, de holder den nok ut perioden. Så blir det ikke så dyrt for dem. 

• Liker 3
Skrevet
siesta skrev (59 minutter siden):

Hest til 95 000,får de inn 100 000 så tar banken 6,5%,dvs de har betalt 500 for ny hest,gribber kaller jeg slike folk

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
siesta skrev (1 time siden):

Jeg blir så irritert på dette, så jeg bør legge bort telefonen. Hehe.

Men om de ønsker at hun skal behandles likt alle andre (uten syndromet) også, så burde de også la henne spare selv også. Ikke tigge! 

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
Lesehest_hage skrev (8 minutter siden):

Jeg blir så irritert på dette, så jeg bør legge bort telefonen. Hehe.

Men om de ønsker at hun skal behandles likt alle andre (uten syndromet) også, så burde de også la henne spare selv også. Ikke tigge! 

Ja de roper høyt om å behandle dattera som alle andre og de må også lære henne å spare som alle andre. Tenk om alle skulle opprette spleis hver gang de ønsker seg noe.

Nei ang spleisen DA skal det skyldes på syndromet . Vemmelig og frekke folk 

Endret av loveanimals
  • Liker 6
  • Nyttig 8
Skrevet
loveanimals skrev (10 minutter siden):

Ja de roper høyt om å behandle dattera som alle andre og de må også lære henne å spare som alle andre. Tenk om alle skulle opprette spleis hver gang de ønsker seg noe.

Nei ang spleisen DA skal det skyldes på syndromet . Vemmelig og frekke folk 

Jeg trodde en her tipset en journalist om saken? Den førte nok bare til mer på spleisen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du får en ganske luksus islandshest til 100.000. Selv aktive konkurranseryttere i middelsklassen har ofte hester til under 100.000. Du får en helt grei islandshest til mellom 40-70.000 kr, men du må fire litt på kravene gjerne. Disse kan være helt brukbare. Vi har selv islandshest og det er slik at får et barn i flokken hest så betyr det ikke at vi må cashe ut lik sum til resten. Hesten kan brukes av alle i familien og er et familiemedlem.  De fleste vennene våre har kjøpt til under 100.000 som er 100% gode hester til bane, tur og vanlig ridning uten bukking på tur og blir brukt av barn😆.  Markedet er langt større enn finn. Det er ingen i vårt hestenettverk som har kjøpt hest til den ene og cashet ut lik sum til andre søsken☺️.  En skal ha en ganske god konto for å ha hest, det kan være mange uforutsigbare utgifter, som kiropraktor, stallplass, dyrlege. Selv ved veterinær forsikring og livsforsikring så kan en ha store utgifter. En hest til 100.000 er veldig luksus om man ikke har pengene til det selv.  Synes det er ganske sprøtt. Nå har jeg ingenting i mot dem, men synes det er veldig mye penger og be om fra  andre når man kan finne en super hest til halve prisen. 

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Ryddet for persondebatt. 

Sol, admin. 

Skrevet
Afridite skrev (2 timer siden):

Du får en ganske luksus islandshest til 100.000. Selv aktive konkurranseryttere i middelsklassen har ofte hester til under 100.000. Du får en helt grei islandshest til mellom 40-70.000 kr, men du må fire litt på kravene gjerne. Disse kan være helt brukbare. Vi har selv islandshest og det er slik at får et barn i flokken hest så betyr det ikke at vi må cashe ut lik sum til resten. Hesten kan brukes av alle i familien og er et familiemedlem.  De fleste vennene våre har kjøpt til under 100.000 som er 100% gode hester til bane, tur og vanlig ridning uten bukking på tur og blir brukt av barn😆.  Markedet er langt større enn finn. Det er ingen i vårt hestenettverk som har kjøpt hest til den ene og cashet ut lik sum til andre søsken☺️.  En skal ha en ganske god konto for å ha hest, det kan være mange uforutsigbare utgifter, som kiropraktor, stallplass, dyrlege. Selv ved veterinær forsikring og livsforsikring så kan en ha store utgifter. En hest til 100.000 er veldig luksus om man ikke har pengene til det selv.  Synes det er ganske sprøtt. Nå har jeg ingenting i mot dem, men synes det er veldig mye penger og be om fra  andre når man kan finne en super hest til halve prisen. 

Tror ikke de gir seg før spleisen opphører. De er så frekke at jeg nesten er tom for ord. 

Fikk sniktitte litt på snap , de mangler jo ingenting. 

Så for meg er spleis helt uaktuell å bidra til .

Det er et direkte hån.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
siesta skrev (8 minutter siden):

Tror ikke de gir seg før spleisen opphører. De er så frekke at jeg nesten er tom for ord. 

Fikk sniktitte litt på snap , de mangler jo ingenting. 

Så for meg er spleis helt uaktuell å bidra til .

Det er et direkte hån.

Også det som vi har nevnt tidligere her, nemlig at de kunne både spart (på turene) og solgt ting for å få penger til hest. Hun kunne hatt hest på fôr i mellomtiden. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...