Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
siesta skrev (2 minutter siden):

Ja de har penger til det de vil.

De kunne feks solgt billettene sine til Tones of rock , da hadde de fått inn 1/10 del minst. 

Har noe med hvordan en fremstår utad. 

Men nå som jeg har satt meg litt mer juridisk inn i saken skurrer endel ting veldig. 

Hva annet skurrer? (Om du kan dele selvsagt.)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
EllaSays skrev (1 minutt siden):

Jeg tenker høyt: hvor mye får M utbetalt i mnd? Ung ufør, er det sånn rundt 25k? 

Hun betaler 5k for å bo hjemme, mener de har sagt det. Og litt for bil. Usikker på hvor mye det koster for å ha dyrene (hund og hest). Det må vel være rom i økonomien hennes for å spare til uforutsettende ting som bilreparasjon/hest når den forrige dør? Lærer de henne ikke noe om det?

(Jeg hadde ALDRI skrevet noe om datteren og hennes økonomi,hadde ikke foreldrene lagt ut spleis og stilt opp på intervju. )

Ettersom jeg forstod sier Nina at de ikke tok forsikring på hesten (deres ansvar ) og at de burde tenkt på å spare opp penger til hest selv.... 

Da er jo dette deres ansvar fullt og helt .

• Liker 5
Skrevet
EllaSays skrev (2 minutter siden):

Jeg tenker høyt: hvor mye får M utbetalt i mnd? Ung ufør, er det sånn rundt 25k? 

Hun betaler 5k for å bo hjemme, mener de har sagt det. Og litt for bil. Usikker på hvor mye det koster for å ha dyrene (hund og hest). Det må vel være rom i økonomien hennes for å spare til uforutsettende ting som bilreparasjon/hest når den forrige dør? Lærer de henne ikke noe om det?

(Jeg hadde ALDRI skrevet noe om datteren og hennes økonomi,hadde ikke foreldrene lagt ut spleis og stilt opp på intervju. )

Hun burde selvsagt hatt en god buffer til dette. Det er ikke alle som har råd til både bil og hest. 

• Liker 6
Skrevet
Lesehest_hage skrev (Akkurat nå):

Hva annet skurrer? (Om du kan dele selvsagt.)

Dette med at de ikke har betalt forsikring , det burde de gjort. De har ansvar for datters økonomi når hesten ble kjøpt. De var og klar over at hesten ville bety mye for datteren , og da er det spesielt viktig. Har du ikke råd til det bør en ikke kjøpe hest på det grunnlaget. 

• Liker 5
Skrevet
siesta skrev (1 minutt siden):

Ettersom jeg forstod sier Nina at de ikke tok forsikring på hesten (deres ansvar ) og at de burde tenkt på å spare opp penger til hest selv.... 

Da er jo dette deres ansvar fullt og helt .

Jeg håper virkelig hesten ble tatt godt vare på! Om de ikke tar seg råd til forsikring, håper jeg de tok seg råd til å ivareta hesten på best mulig måte. 

• Liker 2
Skrevet
Lesehest_hage skrev (2 minutter siden):

Hun burde selvsagt hatt en god buffer til dette. Det er ikke alle som har råd til både bil og hest. 

Det er akuratt det. Det er og foreldrene som skal hjelpe med dette her. 

• Liker 4
Skrevet
Love2017juni skrev (50 minutter siden):

Klarer ikke finne det, men hun betaler det samme som brødrene gjorde når de bodde i leiligheten som Nina og mannen eide mener jeg Nina delte?. Mener og huske det var en meget unormal høy sum som mange reagerte på. 

Hun betaler 

siesta skrev (1 time siden):

Nå spleises det igjen. 

De burde vel kansje vært fornøyde nå og puttet i resten selv.

Men nei, nå blir det 2 uker med spleis å så drar de vel videre på festival ..kan vel for Guds skyld ikke ofre det. 

Utnyttelse av både det ene og det andre . 

Mille ender jo opp med å få hest ,får bare håpe de forsikrer den ordentlig denne gang. Dette burde de gjort , spesielt når den ble kjøpt til en datter med forsikringspengene hennes. Og ikke minst med tanke på datters situasjon. Og nettopp derfor burde de og satt av penger til hest fremover. De er jo verger for datter.  Da skal de hjelpe til med beslutningsstøtte (ta rette valg ) ..

Og så lurer jeg på hvor mye datter betaler for å bo på rommet sitt ? Kan jo ikke være allverden . 

Hun betaler 5000 i mnd. i hvert fall det N sa på snap for en god stund siden 

• Liker 1
Skrevet

Er jo litt rart at de ikke har hatt mulighet til å kunne hjelpe datter med forsikring.....Screenshot_20260708-134721.Chrome.thumb.png.b9f21bc5fc25f4480ba3a95af558f604.png

• Nyttig 2
Skrevet
Doffenhardaua skrev (15 minutter siden):

Hun betaler 

Hun betaler 5000 i mnd. i hvert fall det N sa på snap for en god stund siden 

Stemmer! 

Jeg fant også den summen med og se i tidligere innlegg her inne. 

Jeg vil tippe denne summen også har økt? For dette betalte Mille før hun var begynt og jobbe i det hele.. Hun tjener vel litt bedre nå som hun jobber en liten prosent utenom. 

Skrevet
Love2017juni skrev (Akkurat nå):

Stemmer! 

Jeg fant også den summen med og se i tidligere innlegg her inne. 

Jeg vil tippe denne summen også har økt? For dette betalte Mille før hun var begynt og jobbe i det hele.. Hun tjener vel litt bedre nå som hun jobber en liten prosent utenom. 

Da kan jeg ikke skjønne at det ikke er mulig å ordne dette selv. Foreldrene har vel en fordel ift at de er verger , får gratis inngang til feks Karpe konsert som ledsager.? Det kalles å gi litt tilbake .... Ikke bare kreve og kreve og kreve fra datteren ..  

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
siesta skrev (6 minutter siden):

Da kan jeg ikke skjønne at det ikke er mulig å ordne dette selv. Foreldrene har vel en fordel ift at de er verger , får gratis inngang til feks Karpe konsert som ledsager.? Det kalles å gi litt tilbake .... Ikke bare kreve og kreve og kreve fra datteren ..  

Kjerringa liker ikke å være på tiggejakt hun 🥵 Kyss meg en viss plass 

Screenshot_20260708_132820_Snapchat.jpg

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet (endret)
loveanimals skrev (4 minutter siden):

Kjerringa liker ikke å være på tiggejakt hun 🥵 Kyss meg en viss plass 

Screenshot_20260708_132820_Snapchat.jpg

Og da burde de som foreldre hjulpet med sparing ect. De visste jo at dette ville komme engang. Jeg er ikke redd for å høre med statsforvalter når dette er over og hesten kjøpt. 

Er så flaut. Håper noen har guts nok til å kommentere artikkelen om den blir lagt ut på fb. Ra har jo fått beskjed og bør jo gjerne drive litt kritisk journalistikk. 

Endret av siesta
  • Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
siesta skrev (2 minutter siden):

Og da burde de som foreldre hjulpet med sparing ect. De visste jo at dette ville komme engang. 

Er så flaut. Håper noen har guts nok til å kommentere artikkelen om den blir lagt ut på fb. Ra har jo fått beskjed og bør jo gjerne drive litt kritisk journalistikk. 

Er så uspiselig denne damen. Kommer med massevis av tåpelige argumenter/unnskyldninger ang denne spleisen.  

Flaut er bare fornavnet 

• Liker 2
  • Nyttig 6
Skrevet
loveanimals skrev (1 minutt siden):

Er så uspiselig denne damen. Kommer med massevis av tåpelige argumenter/unnskyldninger ang denne spleisen.  

Flaut er bare fornavnet 

Ja og denne byen er jo ikke så stor for oss som bor i bykjernen.  Vi kan gå ut å spise , handle ect uten dårlig samvittighet fordi andre har ordnet opp omkring hest til datteren vår. Noe de burde tatt tak i selv for lenge siden. 

• Liker 7
Skrevet
siesta skrev (19 minutter siden):

Og da burde de som foreldre hjulpet med sparing ect. De visste jo at dette ville komme engang. Jeg er ikke redd for å høre med statsforvalter når dette er over og hesten kjøpt. 

Hva er det RA skal ta opp i forhold til spleisen egentlig? Jeg ser bare for meg at det vil føre til mer penger.

• Liker 3
Skrevet
siesta skrev (36 minutter siden):

Er jo litt rart at de ikke har hatt mulighet til å kunne hjelpe datter med forsikring.....Screenshot_20260708-134721.Chrome.thumb.png.b9f21bc5fc25f4480ba3a95af558f604.png

Det passer ikke med at de med lite å rutte med som følger Nina på sosiale medier skal vippse. Det er frivillig, ja. Men man bør tenke litt før man oppretter en spleis til «luksus». 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Lesehest_hage skrev (1 minutt siden):

Det passer ikke med at de med lite å rutte med som følger Nina på sosiale medier skal vippse. Det er frivillig, ja. Men man bør tenke litt før man oppretter en spleis til «luksus». 

Det er det jeg og mener. Men der er mest flaut på deres vegne. Og stakkars datteren. 

• Nyttig 7
Skrevet
Lesehest_hage skrev (4 minutter siden):

Hva er det RA skal ta opp i forhold til spleisen egentlig? Jeg ser bare for meg at det vil føre til mer penger.

Snakke med datteren ang hesten. Dette gjør de kun for å slippe kritiske spørsmål. Utnyttelse .Men det vil bli satt spørsmål ved når hesten er kjøpt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
siesta skrev (4 minutter siden):

Det er det jeg og mener. Men der er mest flaut på deres vegne. Og stakkars datteren. 

Ja, det synes jeg også. Og det ville kanskje vært en god læring og følelse å kunne betale hesten selv. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er jo sikker på at hun og mannen leser denne tråden. Og da undrer det meg veldig at de ikke tar noe til seg , viser mer ydmykhet...men bare går i forsvarsposisjon. 

Endret av siesta
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...