Gå til innhold

Nina Sprell Levende

Fremhevede innlegg

Skrevet
Lesehest_hage skrev (1 time siden):

Nemlig. Så jeg undrer meg litt angående det etiske også i forhold til RA. De var hjemme der og hørte om ferie også, så burde ikke «oppmuntre» folk til å gi penger.

Er enig. Det blir feil alt sammen. Men tror ikke hun eier samvittighet ift dette. Viktigere å komme seg på turer selv. Og som jeg forstår er de barnevakter for barnebarna , må sønnene betale for det ? 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Saken er sånn 

Foreldrene kjøper hest til datter av forsikringspenger som er forvaltet av Statsforvalteren.

De velger å ikke forsikre hesten

De velger og å unnlate å spare opp til evt ny hest . 

Det er samtidig ifølge dem veldig viktig for datter å ha hest ift hennes situasjon.

Samtidig som de selv reiser,shopper og ikke minst skal spare opp penger til den biten av kjøkkenet de ikke klarte å finansiere pr nå. Det klarer de altså spare til...

Det vil jeg gjerne ha belyst ift spleis retningslinjer og formål 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet
Blubbalubba skrev (5 timer siden):

Skulle ikke forundre meg om de selv hadde tipset avisa!!

Selfølgelig er det dem selv!!💰🛩⛱️🌞🍹🍺🍔🍕

• Liker 6
Skrevet
Lesehest_hage skrev (23 timer siden):

Jeg er dessverre ufør. 
Og jeg har ikke økonomi til ferier. Men mest av alt har jeg ikke energi, og det er best for meg å være hjemme når jeg er syk.

Jeg håper ikke dere tar alle under en kam. 

Drar overhode ikke alle  over en kam ♥️. Men undres over enkeltes  energi -nivå , når det kommer til festing & festivaler . Mener heller ikke at uføre skal skamme seg eller sitte hjemme. Men ang de som orker så mye festing / festivaler , tenker jeg de også hadde hatt ork til en jobb ☺️

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 9
Skrevet
NiceOrNothing skrev (Akkurat nå):

Drar overhode ikke alle  over en kam ♥️. Men undres over enkeltes  energi -nivå , når det kommer til festing & festivaler . Mener heller ikke at uføre skal skamme seg eller sitte hjemme. Men ang de som orker så mye festing / festivaler , tenker jeg de også hadde hatt ork til en jobb ☺️

Takk.😊

Jeg undres også over hennes energi, selv med hvilepauser. Jeg skjønner ikke hvordan hun klarer det, særlig når de drikker så ofte og mye på enkelte turer. Man skal ha ork om man skal reise noen dager, ja - om det så bare er en dag. 

• Liker 1
  • Hjerte 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Lesehest_hage skrev (5 minutter siden):

Takk.😊

Jeg undres også over hennes energi, selv med hvilepauser. Jeg skjønner ikke hvordan hun klarer det, særlig når de drikker så ofte og mye på enkelte turer. Man skal ha ork om man skal reise noen dager, ja - om det så bare er en dag. 

Og at de har råd til all den alkoholen ect.... 

• Liker 3
Skrevet

Uff sitter å ser nyhetene i kveld og da gjør denne spleisen meg skikkelig kvalm 😡....

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
siesta skrev (46 minutter siden):

Uff sitter å ser nyhetene i kveld og da gjør denne spleisen meg skikkelig kvalm 😡....

Ble den ikke rapportert også?

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Er det blitt sånn at man kan bruke Spleis til det man vil ha men ikke gidder å bruke penger på??burde vært en grense for hva man kan be om dersom det lett kan spares til eller finnes på konto,flir flau på deres vegne,stakkars de som virkelig trenger hjelp❤️

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble den ikke rapportert også?

Mange ganger. Men bare å gjøre det igjen. 

• Liker 2
Skrevet
Velinda skrev (58 minutter siden):

Er det blitt sånn at man kan bruke Spleis til det man vil ha men ikke gidder å bruke penger på??burde vært en grense for hva man kan be om dersom det lett kan spares til eller finnes på konto,flir flau på deres vegne,stakkars de som virkelig trenger hjelp❤️

Det er nettopp det jeg sitter å tenker på i kveld. 

• Liker 2
Skrevet
siesta skrev (8 timer siden):

Mange ganger. Men bare å gjøre det igjen. 

Det har tydeligvis ikke nyttet dersom de enda samler inn.

Skrevet

Alle kritiske kommentarer i spleisen blir slettet etter kort tid, det burde faktisk ikke vært lov!!

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet

Nå tok hun nettopp opp en kommentar angående spleisen. 
Hun ser virkelig ikke ut til å skjønne hvorfor folk reagerer, og spiller igjen på syndromet til datteren. Hun ser ikke det økonomiske bildet, synes jeg. Ja, deres egen økonomi og muligheter. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Nå tok hun nettopp opp en kommentar angående spleisen. 
Hun ser virkelig ikke ut til å skjønne hvorfor folk reagerer, og spiller igjen på syndromet til datteren. Hun ser ikke det økonomiske bildet, synes jeg. Ja, deres egen økonomi og muligheter. 

Damen mangler jo normal innsikt i egen oppførsel og handling. Folk er Karens eller haters fordi de ikke unner Mille ny hest ? De burde selv ordnet ny hest innad i fam og ikke tigget fra halve Norge! Og det evinnelige gnålet om at «vi « må tenke på Mille som leser alt det negative folk skriver ? Nei Smurfeguri !! Du kan gi faen i å vise Mille din snap! Ferdig snakka…. Ufyselig vesen den dama der gitt…

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Skrevet
JojoMoyes skrev (51 minutter siden):

Damen mangler jo normal innsikt i egen oppførsel og handling. Folk er Karens eller haters fordi de ikke unner Mille ny hest ? De burde selv ordnet ny hest innad i fam og ikke tigget fra halve Norge! Og det evinnelige gnålet om at «vi « må tenke på Mille som leser alt det negative folk skriver ? Nei Smurfeguri !! Du kan gi faen i å vise Mille din snap! Ferdig snakka…. Ufyselig vesen den dama der gitt…

Ja hun er bare så bånn.... Er så utrolig mange i Stavanger som reagerer negativt  på henne. Merkelig at ikke vennene sier noe. 

Mille trenger slett ikke lese hennes snap. Ingen tvang . 

• Liker 1
  • Nyttig 13
Skrevet (endret)

Fikk tilsendt dette . Er det mulig å være så dum? Det er jo deres egen feil at de ikke har ordnet forsikring el spart opp til ny hest. Ingen andres!!!! Jeg hadde følt meg som elendig mor om jeg ikke hatt det iorden med tanke på datters situasjon. 

Kjenner heldigvis ingen som har bidratt til denne spleisen. Tigging er bare så lavmål 

Snakker høyt om idiotien på byrunden i  Stavanger  idag. ..klarer ikke la være. 

Og dette er folk i 50 årene ?????

Kjenner jeg blir så provosert.

Screenshot_20260718-141537.Snapchat.png

Endret av siesta
  • Liker 2
  • Nyttig 14
Skrevet
siesta skrev (19 minutter siden):

Ja hun er bare så bånn.... Er så utrolig mange i Stavanger som reagerer negativt  på henne. Merkelig at ikke vennene sier noe. 

Mille trenger slett ikke lese hennes snap. Ingen tvang . 

Influenser tankegang delux ! De som ikke er enig med meg tar feil , er sjalu eller er haters 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

• Liker 5
  • Nyttig 8
Skrevet
JojoMoyes skrev (Akkurat nå):

Influenser tankegang delux ! De som ikke er enig med meg tar feil , er sjalu eller er haters 🤦🏼‍♀️🤷🏼‍♀️

Nettopp. Jeg kunne kjøpt datteren min en hest nå med det samme om så var.... Og spleiset ... Men kunne ikke falt meg inn å gjøre når jeg hører at de fyker avgårde på festivaler , ferier ect ... Det hadde kansje vært en ide å ofret litt selv? Men nei da. .. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
siesta skrev (41 minutter siden):

Fikk tilsendt dette . Er det mulig å være så dum? Det er jo deres egen feil at de ikke har ordnet forsikring el spart opp til ny hest. Ingen andres!!!! Jeg hadde følt meg som elendig mor om jeg ikke hatt det iorden med tanke på datters situasjon. 

Kjenner heldigvis ingen som har bidratt til denne spleisen. Tigging er bare så lavmål 

Snakker høyt om idiotien på byrunden i  Stavanger  idag. ..klarer ikke la være. 

Og dette er folk i 50 årene ?????

Kjenner jeg blir så provosert.

Screenshot_20260718-141537.Snapchat.png

Så kunne hun lagt til side litt penger innimellom, og om alle som har hatt det tøft skulle opprette spleis hadde det blitt mange. 
På meg virker det som om hun har en litt snevet syn på «verden», eller hvordan jeg skal forklare det. Det er ikke snakk om å ikke unne, men å reagere på innsamling når de har god inntekt selv og Mille kunne spart. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...