Gå til innhold

Penger til barnehospicet Andreas hus har gått til designmøbler etc

Magrat

Anbefalte innlegg

MalloryK skrev (1 time siden):

Også her: https://www.vg.no/nyheter/i/wA3K85/styret-i-foreningen-for-barnepalliasjon-trekker-seg

Så først får de masse penger de ikke forvalter fornuftig og med respekt for at det er skattebetalernes penger (også kalt for misbruk av skattepenger i en tillitbasert ordning).

Så blir de avslørt og vedtar å legge ned hele prosjektet mens det fortsatt stås fast ved at pengene ikke ble kastet bort ut av vinduet.

Så bestemmer de seg for å søke igjen.

Så trekker styret seg (styret som vi ikke har hørt noe om) men Natasha Pedersen blir. 

Så skal det velges styre på nytt. 

Til alt dette sier jeg:

Ikke en krone mer - politiet må vurdere heller om det er begått en straffbar handling hvor beløpet som ikke er brukt på en tillitsfremmende måte må betales tilbake pluss renter.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det er svært trist at pengene som skulle gått til å hjelpe syke barn har blitt misbrukt så grovt. Skjønner ikke hvordan noen har hjerte til å holde på slikt. 

Endret av SVK
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Også her: https://www.vg.no/nyheter/i/wA3K85/styret-i-foreningen-for-barnepalliasjon-trekker-seg

Så først får de masse penger de ikke forvalter fornuftig og med respekt for at det er skattebetalernes penger (også kalt for misbruk av skattepenger i en tillitbasert ordning).

Så blir de avslørt og vedtar å legge ned hele prosjektet mens det fortsatt stås fast ved at pengene ikke ble kastet bort ut av vinduet.

Så bestemmer de seg for å søke igjen.

Så trekker styret seg (styret som vi ikke har hørt noe om) men Natasha Pedersen blir. 

Så skal det velges styre på nytt. 

Til alt dette sier jeg:

Ikke en krone mer - politiet må vurdere heller om det er begått en straffbar handling hvor beløpet som ikke er brukt på en tillitsfremmende måte må betales tilbake pluss renter.

Sannsynligvis trekker styret seg fordi de ikke har tillit til styreleder og styreleder selv ikke trekker seg.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snublefot62 skrev (6 minutter siden):

Sannsynligvis trekker styret seg fordi de ikke har tillit til styreleder og styreleder selv ikke trekker seg.

Det er ganske sannsynlig faktisk, ja.  Spørsmålet for min del er - hvor mye visste styret og i hvilken grad var de med på måten pengene ble brukt på?

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Drizzt said:

Det er ganske sannsynlig faktisk, ja.  Spørsmålet for min del er - hvor mye visste styret og i hvilken grad var de med på måten pengene ble brukt på?

Meget godt spørsmål!  Virker som alternativene er at enten har styret vært med på dette eller så har de ikke gjort jobben sin med å følge med.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SVK skrev (På 26.11.2022 den 15.51):

Meget godt spørsmål!  Virker som alternativene er at enten har styret vært med på dette eller så har de ikke gjort jobben sin med å følge med.  

Uansett hvilken av de to alternativene det er snakk om her, så vil styret distansere seg fra saken og foreningen videre. Enten fordi det kommer verre avsløringer, eller fordi de ante ingenting og ikke vil bli dratt ned i suget. Nå er vel Pedersen eneste som er igjen med 3-4 forskjellige roller i foreningen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (På 17.10.2022 den 10.35):

Jeg klarer ikke helt å se hvilken «sannhet» som kan forklare pengebruken. Forsvare en sofa til 80 000 eller flerfoldige hundre tusen i sponsormidler til et idrettslag. Eller millionlønn til lederen. Nei. Dette kan faktisk ikke bortforklares.

Sofa til 80 000 og en designerstol til 40 000, et fat til 9000. Dette er bare flaut for Andreas hus. En 19åring hadde hatt bedre økonomistyring. Jeg håper de revurderer støtten her, 90 mill er ikke småpenger heller. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (5 minutter siden):

Kan virke som at det som begynte som noe godt og meningsfylt, endte opp som en egotrip https://www.nrk.no/sorlandet/natasha-pedersen-kan-vaere-styremedlem-pa-livstid-i-foreningen-for-barnepalliasjon-1.16109421

Det blir bare verre og verre! Kan ikke denne damen anmeldes for et eller annet? Misbruk av offentlige midler? Økonomisk utroskap? Et eller annet må det gå an å straffe kjerringen for

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (1 time siden):

Kan virke som at det som begynte som noe godt og meningsfylt, endte opp som en egotrip https://www.nrk.no/sorlandet/natasha-pedersen-kan-vaere-styremedlem-pa-livstid-i-foreningen-for-barnepalliasjon-1.16109421

Og det er derfor 90 mil må betales tilbake og 0 kroner innvilges fremover.

Forskningssjef Frode Gallefoss ved Sørlandet sykehus forteller at han var involvert i FFB for et par år siden. Det var i forbindelse med doktorgradsprosjekter som foreningen skulle sponse.

– Jeg trakk meg ut etter en kort periode fordi jeg opplevde FFB som uprofesjonell og udemokratisk, sier Gallefoss til NRK.

Et av eksemplene han viser til, er at Pedersen er styremedlem uten tidsbegrensning.

Endret av Drizzt
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (14 timer siden):

Og det er derfor 90 mil må betales tilbake og 0 kroner innvilges fremover.

Forskningssjef Frode Gallefoss ved Sørlandet sykehus forteller at han var involvert i FFB for et par år siden. Det var i forbindelse med doktorgradsprosjekter som foreningen skulle sponse.

– Jeg trakk meg ut etter en kort periode fordi jeg opplevde FFB som uprofesjonell og udemokratisk, sier Gallefoss til NRK.

Et av eksemplene han viser til, er at Pedersen er styremedlem uten tidsbegrensning.

Herre min hatt, dette blir bare villere og villere. Håper det stilles krav om tilbakebetaling…

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

altflyter skrev (20 timer siden):

Det blir bare verre og verre! Kan ikke denne damen anmeldes for et eller annet? Misbruk av offentlige midler? Økonomisk utroskap? Et eller annet må det gå an å straffe kjerringen for

Enig!

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Vonar dei går gjennom bøkene til Stine Sofie-stiftinga og andre organisasjonar som har motteke statlege middel òg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (16 timer siden):

Noen som abonnerer? Hva skjer?

Screenshot_20221217_103923_Samsung Internet.jpg

Er det en som kan klare å rydde opp så må det være han.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Duff skrev (10 timer siden):

Er det en som kan klare å rydde opp så må det være han.

Hvem er han og hvordan kan han rydde?

Tilbakebetale 90 mill til staten og legge ned hele greia? Det ville vært en bra start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (3 timer siden):

Hvem er han og hvordan kan han rydde?

Tilbakebetale 90 mill til staten og legge ned hele greia? Det ville vært en bra start. 

Han har vert leder i Strømmestiftelsen i mange år og kan alt om å drive veldedige organisasjoner. Husker ikke navnet sånn på stående fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (På 17.12.2022 den 10.40):

Noen som abonnerer? Hva skjer?

Screenshot_20221217_103923_Samsung Internet.jpg

«Tidligere statsråd Ansgar Gabrielsen er ny styreleder i Foreningen for barnepalliasjon. Natasha Pedersen forlater styret. – Et viktig prinsipp for meg at hun går ut, sier Gabrielsen.»

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...