Gå til innhold

Penger til barnehospicet Andreas hus har gått til designmøbler etc


Magrat

Anbefalte innlegg

Så ille kan det gå når statens midler er basert på tillit … Det har vært mange saker og det er vel flere tiår siden tillit burde være nok …

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg forstår det rett, så klagde denne foreningen "Andreas Hus" på at Sykehusklovnene fikk penger?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg forstår det rett, så klagde denne foreningen "Andreas Hus" på at Sykehusklovnene fikk penger?

Korrekt.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (13 minutter siden):

Hvis jeg forstår det rett, så klagde denne foreningen "Andreas Hus" på at Sykehusklovnene fikk penger?

Verre og verre.

Sykehusklovnene gjør en kjempebra jobb! I motsetning til kjeltringklovnene i Andreas Hus.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (26 minutter siden):

Hvis jeg forstår det rett, så klagde denne foreningen "Andreas Hus" på at Sykehusklovnene fikk penger?

Ja, du forsto det helt rett.

De klager at de fikk for lite selv og at Sykehusklovnene fikk penger.

I en normal verden ville det ført til ''OK, med disse holdningene får dere ingenting'', men ikke i Norge.

90 mil var ikke nok.

Heia til Sykehusklovnene som vi også har hatt stor glede av!

Endret av Drizzt
  • Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (45 minutter siden):

Hvis jeg forstår det rett, så klagde denne foreningen "Andreas Hus" på at Sykehusklovnene fikk penger?

Ja, det er riktig.

"I klagen på at Sykehusklovnene fikk penger, skriver Foreningen for barnepalliasjon at formålet må være kvalitet, i stedet for å innvilge flest mulig søknader. Foreningen mener også at Sykehusklovnene har solid økonomi og egenkapital.

Avviste klagen

Avdelingsdirektør Kristin Løkke i Helsedirektoratet avviste klagen fra Foreningen for barnepalliasjon, og viser til at Sykehusklovnene oppfyller kriteriene. Det er heller ikke anledning til å klage på hvordan direktoratet vurderer søkerne opp mot hverandre."

 

  • Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AmelieA skrev (1 time siden):

Ja, det er riktig.

"I klagen på at Sykehusklovnene fikk penger, skriver Foreningen for barnepalliasjon at formålet må være kvalitet, i stedet for å innvilge flest mulig søknader. Foreningen mener også at Sykehusklovnene har solid økonomi og egenkapital.

Avviste klagen

Avdelingsdirektør Kristin Løkke i Helsedirektoratet avviste klagen fra Foreningen for barnepalliasjon, og viser til at Sykehusklovnene oppfyller kriteriene. Det er heller ikke anledning til å klage på hvordan direktoratet vurderer søkerne opp mot hverandre."

 

😄

Hvis formålet skal være kvalitet, så er Foreningen for barnepalliasjon automatisk diskvalifisert. 

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (På 3.11.2022 den 20.19):

Nei, nei. Det står at de fastholder vedtaket om nedleggelse. Så pengene er nok ment til noe annet. Mer reklame at de har lagt ned? :vetikke:

Kanskje husleie til den leiligheten foreningen har kjøpt? Foreningen legges ned,men leilighet møblert med det beste penger kan kjøpe, har jeg ikke lest at de kvitter seg med. Og skulle jo bare mangle - noe må man ha igjen for all selvoppofrelsen:ironi:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AmelieA skrev (På 7.11.2022 den 8.36):

Foreningen mener også at Sykehusklovnene har solid økonomi og egenkapital.

Altså, når man baserer en klage på andres evne til god pengestyring, da har man virkelig mistet fotfestet.

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MorTil2 skrev (10 minutter siden):

Altså, når man baserer en klage på andres evne til god pengestyring, da har man virkelig mistet fotfestet.

Sier Pedersen her at de selv ikke har god pengestyring og at 90 mil ikke er nok skattepenger for dem?:klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem er det som i utgangspunktet har muliggjort dette? 
Og hvor mange private tulleorganisasjoner har de siste 10 årene fått slike summer mellom hendene? 
 

Det er ikke bare denne organisasjonen som må ettergås. Politikerne som har muliggjort denne skandalen må også ettergås. 

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Men hvem er det som i utgangspunktet har muliggjort dette? 
Og hvor mange private tulleorganisasjoner har de siste 10 årene fått slike summer mellom hendene? 
 

Det er ikke bare denne organisasjonen som må ettergås. Politikerne som har muliggjort denne skandalen må også ettergås. 

100% ENIG!

Det er politikernes ansvar og i siste instans deres skyld dette her.

Forresten og sikkert ikke helt tilfeldig, når denne saken var fersk gikk Erna ut med at det var så fryktelig å "forfølge" Andreas Hus...

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Entern skrev (10 timer siden):

100% ENIG!

Det er politikernes ansvar og i siste instans deres skyld dette her.

Forresten og sikkert ikke helt tilfeldig, når denne saken var fersk gikk Erna ut med at det var så fryktelig å "forfølge" Andreas Hus...

Det er nok ikke tilfeldig nei. Men kjenner jeg politiker-Norge rett - er Erna og hennes medsammensvorne vernet. 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MorTil2 skrev (13 timer siden):

Altså, når man baserer en klage på andres evne til god pengestyring, da har man virkelig mistet fotfestet.

Så enig, ikke minst er det et utrolig dårlig angrep på et fantastisk tilbud til barn på Sykehus.

Det blir så utrolig feil å blande disse kortene da Sykehusklovnene har en helt annen verdi i samfunnet for disse barna.

Jeg er veldig for at barnepalliasjon skal få en større plass i samfunnet, og har sagt det tidligere også, slike tilbud bør tilbys i hjemmet og i nærmiljøet til disse barna. Hadde man satt inn ressurser der det allerede var etablert gode tilbud i lokalsamfunnet, og jobbet for å styrke disse, hadde man sluppet all denne konkurransen om de økonomiske ressursene og privatisering av helsetjenestene der kun de som er svært bemidlet får muligheten til å nytte seg av tjenestene.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vera skrev (1 time siden):

Det er nok ikke tilfeldig nei. Men kjenner jeg politiker-Norge rett - er Erna og hennes medsammensvorne vernet. 

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (46 minutter siden):

Så enig, ikke minst er det et utrolig dårlig angrep på et fantastisk tilbud til barn på Sykehus.

Det blir så utrolig feil å blande disse kortene da Sykehusklovnene har en helt annen verdi i samfunnet for disse barna.

Jeg er veldig for at barnepalliasjon skal få en større plass i samfunnet, og har sagt det tidligere også, slike tilbud bør tilbys i hjemmet og i nærmiljøet til disse barna. Hadde man satt inn ressurser der det allerede var etablert gode tilbud i lokalsamfunnet, og jobbet for å styrke disse, hadde man sluppet all denne konkurransen om de økonomiske ressursene og privatisering av helsetjenestene der kun de som er svært bemidlet får muligheten til å nytte seg av tjenestene.

Jeg tenker at barnehospicet ideelt sett kunne vært på hjul. Et ambulerende team som dro hjem til familier og hjalp til. Kanskje hadde da  en forelder fått tid og overskudd til å bruke tid på det friske barnet? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pipaluk skrev (50 minutter siden):

Jeg tenker at barnehospicet ideelt sett kunne vært på hjul. Et ambulerende team som dro hjem til familier og hjalp til. Kanskje hadde da  en forelder fått tid og overskudd til å bruke tid på det friske barnet? 

Det heter Avansert hjemmesykehus for barn der barn med primært langvarig behov for sykepleie får tilbud om dette i hjemmet istedenfor/ eller kombinert med sykehus. Dessverre finnes ikke disse tilbudene overalt enda, men tilbudet er helt fantastisk. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal tru om andre stiftingar har orden i sysakene? Ei anna kjend stifting på Sørlandet driv òg med eigedomsutvikling. Eg trur det er på tide at staten røkjer etter om midlane vert nytta på rett sett. 

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Det er klart døende barn har mer nytte av å sitte i en design-sofa til 80 tusen, enn å bli underholdt av en gjeng klovner. Det skjønner vel alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...