Gå til innhold

Penger til barnehospicet Andreas hus har gått til designmøbler etc


Magrat

Anbefalte innlegg

Adobyen skrev (10 timer siden):

Når det gjelder diverse kunst og designmøbler, så mener jeg at det er helt greit for private som betaler det selv.  I dette tilfellet burde det heller være riktig med god kvalitet til alminnelig pris. Jeg vet ikke hva nye, bra møbler koster, men ser jo at f.eks Hødnebø er mye brukt i «pene» hjem.

Hjellegjerde har veldig fine sofaer mye billigere. 80 000 for en sofa er feil uansett hvilken sofa det er snakk om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drizzt skrev (23 timer siden):

Kan ikke si meg uenig med dette ... 

Jeg er heller ikke uenig. Jeg synes artikkelforfatteren sier noe vesentlig når hun bruker ordet levende barn istedenfor døende. Palliasjon er så mange.  Døende vekker mer appell hos folk. 

Jeg har trodd at Andreas hus skulle være siste stopp på veien for barna.  Men jeg har kanskje misforstått konseptet. Her kan man ikke ane noe om livslengde.  Brukergruppa er barn med langvarige nevrologiske lidelser, ikke barn med leukemi 

 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pipaluk skrev (32 minutter siden):

Jeg er heller ikke uenig. Jeg synes artikkelforfatteren sier noe vesentlig når hun bruker ordet levende barn istedenfor døende. Palliasjon er så mange.  Døende vekker mer appell hos folk. 

Jeg har trodd at Andreas hus skulle være siste stopp på veien for barna.  Men jeg har kanskje misforstått konseptet. Her kan man ikke ane noe om livslengde.  Brukergruppa er barn med langvarige nevrologiske lidelser, ikke barn med leukemi 

 

Jeg trodde også det. At det skulle være siste stopp. Det viser seg nå at det er en slags 2-ukers ferie på Sørlandet, påspandert av det norske folket gjennom skatteseddelen. 

Jeg tviler på det sterkeste at noen som helst foreldre vil at barna deres dør på et ukjent sted, vekk fra familie og kjente og trygge omgivelser. Uansett hvor mye designersofaen og fruktfatet koster. 

Mest mulig av pengene må betales tilbake til staten og gis til de lokale sykehusene for å få på plass et verdig tilbud lokalt.

  • Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir så sint på hun Pedersen! At vi alle betaler så mye i skatter og avgifter og så kommer hun og tar ut flere millioner i lønn til seg selv rett fra våre skattepenger. En passelig lønn for henne skulle vært 500-600 tusen. Ikke 3 millioner. Håper hun får minst 10 år i fengsel. Dette er et ran i stor skala. Men damen er slu og har sikkert råd til gode advokater og pr-byråer. 

 

Endret av Sommermjau!
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drizzt skrev (På 22.10.2022 den 19.16):

Jeg trodde også det. At det skulle være siste stopp. Det viser seg nå at det er en slags 2-ukers ferie på Sørlandet, påspandert av det norske folket gjennom skatteseddelen. 

Jeg tviler på det sterkeste at noen som helst foreldre vil at barna deres dør på et ukjent sted, vekk fra familie og kjente og trygge omgivelser. Uansett hvor mye designersofaen og fruktfatet koster. 

Mest mulig av pengene må betales tilbake til staten og gis til de lokale sykehusene for å få på plass et verdig tilbud lokalt.

Slike avlastningsopphold finnes andre steder også, som ved Frambus senter for sjeldne sykdommer.

Hva gjør Andreas hus i Kristiansand så unikt?

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten
Pipaluk skrev (14 timer siden):

Slike avlastningsopphold finnes andre steder også, som ved Frambus senter for sjeldne sykdommer.

Hva gjør Andreas hus i Kristiansand så unikt?

Har de Ikea-sofaer på Frambu kanskje? Da blir det jo vanskelig å benytte tilbudet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette hospicet blitt brukt? Burde ikke pengene fordeles til lokale steder som kan gi avslastning?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (5 minutter siden):

Har dette hospicet blitt brukt? Burde ikke pengene fordeles til lokale steder som kan gi avslastning?

Det er ikke åpnet enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MalloryK skrev (Akkurat nå):

Oj. Da er det enda mer suspekt at de har brukt så masse penger allerede

Ja. Ansatte skal begynne å jobbe nå før jul og de første barna skulle visst komme etter nyttår i flg avisen fvn.no

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Denne saken + Viggo Kristiansens frifinnelse viser at Kristiansand fortsatt er Norges mest korrupte by. En herlig samrøre mellom politikere, media og andre sentrale aktører bestemmer alt på bakrommet. Demokratiske prosesser er et spill for galleriet. Hele byen fremstår som en avdeling i frimurerlosjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det snipp snapp snute.. Nå legges det ned før det har åpnet. Er det for å stoppe granskingen av pengebruken tro?

Endret av Triviella
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triviella skrev (2 minutter siden):

Da var det snipp snapp snute.. Nå legges det ned før det har åpnet. Er det for å stoppe granskingen av pengebruken tro?

Noe nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Triviella skrev (2 minutter siden):

Da var det snipp snapp snute.. Nå legges det ned før det har åpnet. Er det for å stoppe granskingen av pengebruken tro?

De kan gjerne legge ned prosjektet, men da må de betale tilbake 90 mil kroner til staten.

Jeg håper virkelig ikke at granskningen stopper for her lukter det straffbare forhold og en jobb for påtalemyndigheten.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest plusskatten

Da blir vel huset omgjort til designmuseum? Er vel ikke så mange steder man kan bivåne fat til 9000 og sofaer til 80 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plusskatten skrev (2 minutter siden):

Da blir vel huset omgjort til designmuseum? Er vel ikke så mange steder man kan bivåne fat til 9000 og sofaer til 80 000.

Og kunst til 400 000 per bilde 😁

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...