Gå til innhold

Er jeg frekk som gjør krav på arven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Kona er død, men nei, ville ikke hatt dårlig samvittighet for dette om så var tilfelle. 
 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

Da syns jeg egentlig litt synd på deg som er så bitter, og kanskje skulle hatt noen å prate med om dette og bitterheten, det kan ikke være lett

Anonymkode: d0a78...4bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du er ikke urimelig. Jeg er også ett særkullsbarn som ikke har hatt kontakt med min far. Har ikke sett han på over 50 år. Mine halvsøsken har jeg møtt, men vi hadde absolutt ikke noe til felles, så det er null kontakt der også.

Den dagen min far dør så kommer jeg til å kreve min arv og om det medfører at hans kone må flytte så blir det sånn.

Jeg kommer ikke til å ha dårlig samvittighet for det. I løpet av alle mine år har jeg fått bursdagsgave 1 gang. Han har ikke vist interesse, så arven min skal jeg ha.

Anonymkode: f83ec...064

Hvis han ikke gjør som min far og overfører alle verdier til sin kone imens han ennå lever og er tilregnelig. Da eier han ingenting og du arvet null og nix.

Anonymkode: aae8a...db3

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke urimelig. Han var din far og du har rett på arv like mye som dine halvsøsken.

Anonymkode: 7acbb...6a5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du ta det du får fra dette rasshølet av et menneske. Jeg begriper ikke at noen kan forlate et BARN uten å være syk i hodet, de fleste "sånne" sørger for å overføre alt av verdier på den nye kona slik at de første barna ikke får en dritt. Det hadde tydelegvis ikke han her rukket: ta så mye du kan grafse til deg. 

Anonymkode: 02b86...7fc

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Syns det er forståelig at du vil ha din arv, men jeg håper ikke at din fars kone må ut i leiebolig nå i disse vanskelige tider for alle, ville valgt pengene og heller fars del av eiendom i en annen tid(når hun for eksempel skal flytte til en leilighet på et plan for hun er eldre) det er ikke henne du skal være sint på men fjolset av din far

Anonymkode: d0a78...4bb

Hun skal faktisk være sint på det hespetreet også! Hun har vært gift og fått barn med han som ikke har stilt opp for sin førstefødte! Det er veldig ondskapsfullt å være med på noe sånt. Ikke har hun fortalt sine barn at de hadde et søsken heller. Til helvete med hele kjerringa! Håper hun blir husløs. Har null til overs for folk som ikke stiller opp for sine barn+ evneveike partnere som synes slikt er ok. 

Anonymkode: ad8f0...938

  • Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Da syns jeg egentlig litt synd på deg som er så bitter, og kanskje skulle hatt noen å prate med om dette og bitterheten, det kan ikke være lett

Anonymkode: d0a78...4bb

Ja, jeg er bitter, det tror jeg de fleste i min situasjon hadde vært. Jeg har gått i terapi i mange år,  hadde sikkert vært verre om jeg ikke hadde gjort det.

 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

  • Liker 5
  • Hjerte 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nå var ikke han oppført som min far, så jo det måtte jeg faktisk. Måtte ta dna test og greier. 
 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

Da klarte han sikkert også å snike seg unna 18 år med bidrag? Denne arven fortjener du!

Anonymkode: c67d7...509

  • Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg!

Arv skal du har for tort og svie.

Du har ikke valgt han bort, du ble valgt bort. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hun skal faktisk være sint på det hespetreet også! Hun har vært gift og fått barn med han som ikke har stilt opp for sin førstefødte! Det er veldig ondskapsfullt å være med på noe sånt. Ikke har hun fortalt sine barn at de hadde et søsken heller. Til helvete med hele kjerringa! Håper hun blir husløs. Har null til overs for folk som ikke stiller opp for sine barn+ evneveike partnere som synes slikt er ok. 

Anonymkode: ad8f0...938

Vi vet jo ingenting om det, for alt du vet så kan det være hun har prøvd å få han til å stille opp men han ikke har hatt lyst, slutt å alltid skyld på andre kvinner, du er bedre enn det

Anonymkode: d0a78...4bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Ja, jeg er bitter, det tror jeg de fleste i min situasjon hadde vært. Jeg har gått i terapi i mange år,  hadde sikkert vært verre om jeg ikke hadde gjort det.

 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

Det er jo bra, har hatt det vanskelig med noe jeg ble bitter for ved mitt liv og det var vanskelig å gi slipp

Anonymkode: d0a78...4bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Da klarte han sikkert også å snike seg unna 18 år med bidrag? Denne arven fortjener du!

Anonymkode: c67d7...509

Yep!

 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi vet jo ingenting om det, for alt du vet så kan det være hun har prøvd å få han til å stille opp men han ikke har hatt lyst, slutt å alltid skyld på andre kvinner, du er bedre enn det

Anonymkode: d0a78...4bb

Da får man ikke barn med en sånn «mann». Du kan kverulere i vei, men det finnes ingen unnskyldning i verden god nok til å avvise sine barn. Ei heller å få barn med en sånn person. 

Anonymkode: ad8f0...938

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Min far har aldri vært i mitt liv, faren min startet et nytt liv og fikk to nye barn. Jeg prøvde å ta kontakt i ungdomsårene, men fikk kun en kald skulder. Jeg regnet med han skrev et testamente for å ekskludere meg mest mulig, men det gjorde han ikke, eventuelt rakk ikke. 
 

Han døde brått og uventet. Han etterlot seg en god slump penger. Jeg har gjort krav på arven min, og mine halvsøsken er helt sjokkerte! Min halvsøster sa «hvordan kan du ha hjerte til å gjøre krav på en arv fra en mann du aldri kjente, og at han kun er en pengesekk for meg.» Ja, det er han jo, men føler jeg fortjener det for tort og svie. De hadde en engasjert far i livet sitt, med masse gode minner, alt jeg har er denne arven. 
 

er jeg kjip?

Anonymkode: 48949...9a1

Nei,du har både rett og krav på den. De klager selvfølgelig for å slippe å dele. Du får se det som en erstatning for et liv uten en far. Hadde han ikke ønsket deg som arving hadde han gjort så du fikk minimum av det du har krav på. Og det gjorde han ikke. Så han må jo ha tenkt på deg på et vis

Anonymkode: 0a09b...db3

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er selvfølgelig helt i orden. Du burde nesten hatt mer enn 1/3, siden han ikke har forsørget deg i oppveksten. 

Anonymkode: 38e56...371

  • Liker 5
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min far har aldri vært i mitt liv, faren min startet et nytt liv og fikk to nye barn. Jeg prøvde å ta kontakt i ungdomsårene, men fikk kun en kald skulder. Jeg regnet med han skrev et testamente for å ekskludere meg mest mulig, men det gjorde han ikke, eventuelt rakk ikke. 
 

Han døde brått og uventet. Han etterlot seg en god slump penger. Jeg har gjort krav på arven min, og mine halvsøsken er helt sjokkerte! Min halvsøster sa «hvordan kan du ha hjerte til å gjøre krav på en arv fra en mann du aldri kjente, og at han kun er en pengesekk for meg.» Ja, det er han jo, men føler jeg fortjener det for tort og svie. De hadde en engasjert far i livet sitt, med masse gode minner, alt jeg har er denne arven. 
 

er jeg kjip?

Anonymkode: 48949...9a1

Nei du er rettferdig ! Det minste du fortjener er penger! Drit i de grådige halvsøsken dine de vil bare ha kr for seg selv 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er helt naturlig at dine halvsøsken er sinte da folk flest ikke er prinsipielle. Her kom det plutselig en ukjent "å tok penger fra dem". 

Du har selvfølgelig rett på din arv. Det er norsk lov, og er lik med loven i de fleste land.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min far har aldri vært i mitt liv, faren min startet et nytt liv og fikk to nye barn. Jeg prøvde å ta kontakt i ungdomsårene, men fikk kun en kald skulder. Jeg regnet med han skrev et testamente for å ekskludere meg mest mulig, men det gjorde han ikke, eventuelt rakk ikke. 
 

Han døde brått og uventet. Han etterlot seg en god slump penger. Jeg har gjort krav på arven min, og mine halvsøsken er helt sjokkerte! Min halvsøster sa «hvordan kan du ha hjerte til å gjøre krav på en arv fra en mann du aldri kjente, og at han kun er en pengesekk for meg.» Ja, det er han jo, men føler jeg fortjener det for tort og svie. De hadde en engasjert far i livet sitt, med masse gode minner, alt jeg har er denne arven. 
 

er jeg kjip?

Anonymkode: 48949...9a1

Det var far med sin kalde skulder som var kjip, og jeg synes heller ikke at dine halvsøsken imponerer. Ta imot arven din du.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visste dine halvsøsken om deg TS? 
 

Hvis nei så kan reaksjonen være unnskyldt. Om det kom brått på. Men tipper de har visst om deg. 
 

Uansett, så er det ingen rimelig grunn for at du ikke skal ha arven din. Så du er ikke kjip. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg opplever ikke at Maskinfører kupper tråden. Han skrev et innlegg om lignende problematikk som det ts opplever, og så fikk han flere spørsmål fra andre han har svart på.

Dette er å dra det litt langt. Av alt det ts forteller, er det faren som har tatt seg selv bort med å avslå kontakt; halvsøsknene har ikke engang visst om ts.

Anonymkode: 45612...d9b

Hei igjen ja var for å komme med samme type problematikk mente ikke å kuppe tråden  og den beskyldningen gjorde at jeg ble litt lei meg :( 

  • Liker 5
  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...