Gå til innhold

Er jeg frekk som gjør krav på arven?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Elendig forsøk...... 

Man gjør ikke krav på en arv.

Man kan velge å si den fra seg.

Anonymkode: a3f33...c6d

  • Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke i det hele tatt :)

Jeg anser det mer som riktig når du faktisk prøvde å ha kontakt men han avviste deg. Rett skal være rett. Dette er bare halvsøsken som blir sure fordi de ønsker alle pengene selv. 

Anonymkode: b9d3a...407

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, synes det er helt greit å gjøre det, han er tross alt far din, selv om han ikke oppførte seg sånn

Endret av Topsi
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Elendig forsøk...... 

Man gjør ikke krav på en arv.

Man kan velge å si den fra seg.

Anonymkode: a3f33...c6d

Nå var ikke han oppført som min far, så jo det måtte jeg faktisk. Måtte ta dna test og greier. 
 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

  • Liker 31
  • Hjerte 14
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er lovverket i Norge, når man lager et barn har de krav på og rett til arv. Ser ikke noe galt i det? Skjønner ikke hva du mener med at du gjør krav på arven, men om "stemor" sitter i uskiftet bo å blir kastet ut av hjemmet sitt om du vil ha den med en gang kan jeg skjønne de blir litt sjokkert, men er jo pga. sånne situasjoner som det her at særkullsbarn har rett på å kreve at skiftet blir tatt med en gang. 

Anonymkode: 17f77...aff

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal du ha din del av arven dersom din far ikke slo hånden av deg det med din halvsøster er å grafse til seg din part altså hun er gjerrig mere til meg 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå var ikke han oppført som min far, så jo det måtte jeg faktisk. Måtte ta dna test og greier. 
 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

Er det nok hvis han ikke var registret som far da han var i live?

Anonymkode: 7e7eb...836

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Maskinfører said:

Selvfølgelig skal du ha din del av arven dersom din far ikke slo hånden av deg det med din halvsøster er å grafse til seg din part altså hun er gjerrig mere til meg 

what

Anonymkode: ed9db...ff4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sånn er lovverket i Norge, når man lager et barn har de krav på og rett til arv. Ser ikke noe galt i det? Skjønner ikke hva du mener med at du gjør krav på arven, men om "stemor" sitter i uskiftet bo å blir kastet ut av hjemmet sitt om du vil ha den med en gang kan jeg skjønne de blir litt sjokkert, men er jo pga. sånne situasjoner som det her at særkullsbarn har rett på å kreve at skiftet blir tatt med en gang. 

Anonymkode: 17f77...aff

Jeg måtte kreve den fordi han ikke var oppført som far i min fødselsattest, måtte gjennomgå en dna test. 
 

moren til mine halvsøsken er død, så ingen sitter i uskifte. 
 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er helt innafor. Du fortjener denne arven. Han ekskluderte deg, men var din far. Iallefall på papiret. Han skrev ikke at du skulle utelukkes. Du fortjener hver krone. Vet ikke hvor mye det er snakk om, men, drit i halvsøsken. Dere har aldri hatt kontakt.  Han er din biologiske far, selvfølgelig skal du arve. 

  • Liker 17
  • Hjerte 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

what

Anonymkode: ed9db...ff4

Da jeg mistet min mor prøvede mine søsken og umyndiggjøre meg og sende meg på hjem for da fikk jeg ingen arv vi hadde felles mor ikke felles far så nå sitter jeg med alt :) 

  • Hjerte 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det nok hvis han ikke var registret som far da han var i live?

Anonymkode: 7e7eb...836

Jeg har rett på å «prøve farskapet.» Jeg har jo alltid visst at han var min far.

 

ts

Anonymkode: 48949...9a1

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spør de om de skal si fra seg sine farsarv når bio- pappa dør. Tipper ikke. 

Anonymkode: e94c6...5d7

  • Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Min far har aldri vært i mitt liv, faren min startet et nytt liv og fikk to nye barn. Jeg prøvde å ta kontakt i ungdomsårene, men fikk kun en kald skulder. Jeg regnet med han skrev et testamente for å ekskludere meg mest mulig, men det gjorde han ikke, eventuelt rakk ikke. 
 

Han døde brått og uventet. Han etterlot seg en god slump penger. Jeg har gjort krav på arven min, og mine halvsøsken er helt sjokkerte! Min halvsøster sa «hvordan kan du ha hjerte til å gjøre krav på en arv fra en mann du aldri kjente, og at han kun er en pengesekk for meg.» Ja, det er han jo, men føler jeg fortjener det for tort og svie. De hadde en engasjert far i livet sitt, med masse gode minner, alt jeg har er denne arven. 
 

er jeg kjip?

Anonymkode: 48949...9a1

klart du fortjener ditt for tort og svie. Er da ikke din feil at du ikke kjente din far. Er han som svek deg. Halvsøsknene dine er bare ego og er redde for å ikke få alle pengene selv

  • Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, TS, du er ikke kjip. Det er heller dine halvsøsken som er kjipe, når de ikke vil at du skal få det som er din rett.

Anonymkode: 45612...d9b

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, TS, du er ikke kjip. Det er heller dine halvsøsken som er kjipe, når de ikke vil at du skal få det som er din rett.

Anonymkode: 45612...d9b

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...