Gå til innhold

Stranger things Sesong 4 del 1 ( KAN INNHOLDE SPOILER, SÅ VIL DU IKKE VITE, IKKE GÅ INN )


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Huff nei, Nancy er ei vinglef.. Var med Steve og ville ha Jonathan, så har hun Jonathan og nå vil hun heller kanskje ha Steve. Hun vil jo også bli journalist også, tror ikke hun vil ha seks unger i en bobil 😄 Steve fortjener noen bedre. 

Anonymkode: d4ab7...fa2

Vel jeg ønsket han kunne få Robin helt til de satt fjerne på senteret og hun sa hun var gay, da gikk jo ikke det an 😅 trodde det hadde vært koselig for de med den bilen, men ikke hvis hun vingler sånn nei 😆

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Var det ikke mange som døde i "jordskjelvet" da? De sa vel aldri at det kom til å bli totalslakt av hovedkarakterer.

Anonymkode: db469...589

De sa 5 stk i overskriften fler artikler jeg har fått ufrivillig servert på internett uten å søke på det selv, den jævla algoritmen der 😩

Men var det ikke Chrissy, Fred, han mørkhudete jock-kompisen til Jason i sjøen, Eddie, og kanskje Jason selv og, daua ikke han? Da stemmer det jo 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (5 minutter siden):

Vel jeg ønsket han kunne få Robin helt til de satt fjerne på senteret og hun sa hun var gay, da gikk jo ikke det an 😅 trodde det hadde vært koselig for de med den bilen, men ikke hvis hun vingler sånn nei 😆

De sa 5 stk i overskriften fler artikler jeg har fått ufrivillig servert på internett uten å søke på det selv, den jævla algoritmen der 😩

Men var det ikke Chrissy, Fred, han mørkhudete jock-kompisen til Jason i sjøen, Eddie, og kanskje Jason selv og, daua ikke han? Da stemmer det jo 🙂

Jo, det stemmer, om man tror Brenner fortsatt er i live. Hvis ikke så døde 6 😅

Anonymkode: f722a...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 hours ago, mingus said:

Jeg er enig med Fame jeg, Vecna er grei på sin måte,

 På hvilken måte er Vecna grei?

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo, det stemmer, om man tror Brenner fortsatt er i live. Hvis ikke så døde 6 😅

Anonymkode: f722a...21d

Jeg tror han lever, man så aldri noe lik! 

Men fikk noen med seg hvor dette sverdet som Hopper fant dukket opp fra? Plutselig lå det bare der på gulvet i fengselet. Det var litt kjipt å se Demogorgon bli halshogget sånn, jeg liker de godt jeg de blomstermonsterene 💕 de er jo så søte som små babyer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 På hvilken måte er Vecna grei?

Anonymkode: a501d...d23

Ser det  bare på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, mingus said:

Jeg tror han lever, man så aldri noe lik! 

Men fikk noen med seg hvor dette sverdet som Hopper fant dukket opp fra? Plutselig lå det bare der på gulvet i fengselet. Det var litt kjipt å se Demogorgon bli halshogget sånn, jeg liker de godt jeg de blomstermonsterene 💕 de er jo så søte som små babyer også.

Da fangene fikk velge våpen for å kjempe mot den første demogorgonen i fengselet var sverdet ett av våpnene de kunne velge. Så er det blitt liggende på bakken fordi alle ble drept.

3 minutter siden, mingus said:

Ser det  bare på han.

Ok...

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Da fangene fikk velge våpen for å kjempe mot den første demogorgonen i fengselet var sverdet ett av våpnene de kunne velge. Så er det blitt liggende på bakken fordi alle ble drept.

Ok...

Anonymkode: a501d...d23

Åh takk, det må det jo være ja. Hadde glemt det 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper hun holder seg til Jonathan, som flere skriver her, steve fortjener bedre :)

Anonymkode: 8b5a2...1b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/2/2022 at 8:55 PM, Tabris said:

Puh, akkurat sett del 2 nå i kveld. Superintenst, satt anspent og på nåler under halve episoden!

Svært bra, som jeg hadde forventet det skulle være. Men var et par ting jeg reagerte på:

1. Jeg likte ikke at El kunne restarte hjertet til Max. Ikke at jeg ønsker Max skal dø, men jeg synes de drar evnene hennes for langt hvis hun kan gjenopplive de døde. I tillegg til at det da vil redusere tension for neste sesong hvis El bare kan gjenopplive folk.

2. Jeg likte ikke måten Eddie døde på. Jeg hadde sånn sett forventet at han ville dø en heltedød, det var bygget litt opp mot det. Men det han gjorde ga ingen mening. Skulle han dø en heltedød så måtte det i hvert fall være noe som hjalp noen. Her døde han for ingenting. Hadde han blitt med Dustin tilbake i den "riktige" verden slik de skulle, så hadde det ikke endret noe av plottet. Det synes jeg var superkjipt. (Samt en irrasjonell tanke om at manusforfatterne syntes Max var verdt å redde via Els hjertestarter, mens Eddie ikke var det).

Ellers en fantastiske sesong! Liker at alle nå er samlet igjen, slik at de kan kjempe sammen i neste sesong.

1. Det er mange år siden jeg sist var på hjertestarterkurs, så kan hende jeg husker feil: en hjertestarter, altså en elektrisk impuls som "sjokker" hjertet, kan være effektiv når hjertet fremdeles har noe elektrisk aktivitet, såkalt "flimmer". Dersom hjertet har stanset helt vil den ikke være effektiv. Det har flere ganger blitt tydeliggjort i serien at Elevens evner henger sammen med elektrisitet, feks den øvelsen i tilbakeblikkene med lyspærene. Ergo, dersom Max fremdeles har et snev av flimmer i hjertet (altså ikke full stans), vil det være mulig for en sterk elektrisk impuls å "sjokke" hjertet tilbake i rytme lenge nok til at de kan få henne til sykehus. Normalt vil en pasient miste bevissthet en liten stund før hjertet stanser helt, så akkurat den "gjenopplivningen" kjøper jeg ganske lett. Altså, Max var ikke død, hun var bevisstløs med flimmer, og Eleven benyttet samme prinsipp som en halvautomatisk hjertestarter. Det betyr dermed ikke at hun kan gjenopplive folk som er døde. (Hvis noen med mer kunnskap om hjertestartere enn meg leser dette, gjerne bekreft eller avkreft! :) )

2. Eleven har aldri møtt Eddie, og det er dermed ikke noe grunnlag for at hun skulle klare å opprette en telepatisk kobling med ham. Hun har heller ingen måte å se området han befinner seg i når han dør, siden hun er i Max' bevissthet i det tidsrommet. Han dør også av blødninger, og såvidt jeg vet er ikke Elevens evner der at hun kan lappe sammen og erstatte biologisk materiale (hud, muskler, organer, osv). Viktigheten av å berge Max var heller ikke at "den ene er mer verdt enn den andre", men at Max' død ville åpne den fjerde portalen mellom Hawkins og "Upside Down", så dersom hun dør så ryker også hele byen og alle som bor der.
Jeg tror ellers at logikken for Eddie i det øyeblikket han kutter lakentauet er at han vil avlede monstrene fra å fly rett tilbake til Vecnas hus, og dermed kjøpe litt mer tid for Nancy, Robin og Steve. Han har lite å vende tilbake til på overflaten; alle er overbevist om at han står bak drapet på Chrissy (og potensielt de andre), samt at han er leder for en satanisk kult. Basketball-gjengen er også ute etter ham, og han vet at de er tungt bevæpnet. Sjansen for overlevelse er rimelig minimal på begge sider, og selv om det for oss kanskje ikke virker som en heltemodig død tror jeg det for ham er valget mellom pest eller kolera, og det å dø på egne premisser etter å ha fått Dustin i sikkerhet, i håp om at han kan hjelpe istedet for å gjemme seg.

Anonymkode: 0ac45...a61

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

1. Det er mange år siden jeg sist var på hjertestarterkurs, så kan hende jeg husker feil: en hjertestarter, altså en elektrisk impuls som "sjokker" hjertet, kan være effektiv når hjertet fremdeles har noe elektrisk aktivitet, såkalt "flimmer". Dersom hjertet har stanset helt vil den ikke være effektiv. Det har flere ganger blitt tydeliggjort i serien at Elevens evner henger sammen med elektrisitet, feks den øvelsen i tilbakeblikkene med lyspærene. Ergo, dersom Max fremdeles har et snev av flimmer i hjertet (altså ikke full stans), vil det være mulig for en sterk elektrisk impuls å "sjokke" hjertet tilbake i rytme lenge nok til at de kan få henne til sykehus. Normalt vil en pasient miste bevissthet en liten stund før hjertet stanser helt, så akkurat den "gjenopplivningen" kjøper jeg ganske lett. Altså, Max var ikke død, hun var bevisstløs med flimmer, og Eleven benyttet samme prinsipp som en halvautomatisk hjertestarter. Det betyr dermed ikke at hun kan gjenopplive folk som er døde. (Hvis noen med mer kunnskap om hjertestartere enn meg leser dette, gjerne bekreft eller avkreft! :) )

2. Eleven har aldri møtt Eddie, og det er dermed ikke noe grunnlag for at hun skulle klare å opprette en telepatisk kobling med ham. Hun har heller ingen måte å se området han befinner seg i når han dør, siden hun er i Max' bevissthet i det tidsrommet. Han dør også av blødninger, og såvidt jeg vet er ikke Elevens evner der at hun kan lappe sammen og erstatte biologisk materiale (hud, muskler, organer, osv). Viktigheten av å berge Max var heller ikke at "den ene er mer verdt enn den andre", men at Max' død ville åpne den fjerde portalen mellom Hawkins og "Upside Down", så dersom hun dør så ryker også hele byen og alle som bor der.
Jeg tror ellers at logikken for Eddie i det øyeblikket han kutter lakentauet er at han vil avlede monstrene fra å fly rett tilbake til Vecnas hus, og dermed kjøpe litt mer tid for Nancy, Robin og Steve. Han har lite å vende tilbake til på overflaten; alle er overbevist om at han står bak drapet på Chrissy (og potensielt de andre), samt at han er leder for en satanisk kult. Basketball-gjengen er også ute etter ham, og han vet at de er tungt bevæpnet. Sjansen for overlevelse er rimelig minimal på begge sider, og selv om det for oss kanskje ikke virker som en heltemodig død tror jeg det for ham er valget mellom pest eller kolera, og det å dø på egne premisser etter å ha fått Dustin i sikkerhet, i håp om at han kan hjelpe istedet for å gjemme seg.

Anonymkode: 0ac45...a61

Gode innspill. 

Jeg vet poenget var å gi trioen mer tid i huset uten at demonbats kom til dem, men de ble jo fanget ganske kjapt. Men etter jeg skrev innlegget så kom jeg på at de kom seg jo opp og fikk tatt ham i etterkant, og da uten bats. Så det hadde nok en effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det flere som har lurt på hvordan de unngikk å traumatisere de veldig unge skuespillerne (spesielt hun som spiller unge Eleven) i massakrescenene? Personligheten til Jamie Bower ser ut til å ha noe med det å gjøre :ler:

 

 

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (På 4.7.2022 den 16.18):

:lur:

For en kuk, han der.

 

Likte både del 1 og 2, og venter spent på aller siste sesong. Ble riktignok litt langdrygt den siste snaue halvtimen, med massevis av kjærlighetserklæringer og klemmer. Synd med Eddie, men visste han lå dårlig an da han lettet hjertet sitt for Dustin.

Anonymkode: 4a08e...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

For en kuk, han der.

 

Likte både del 1 og 2, og venter spent på aller siste sesong. Ble riktignok litt langdrygt den siste snaue halvtimen, med massevis av kjærlighetserklæringer og klemmer. Synd med Eddie, men visste han lå dårlig an da han lettet hjertet sitt for Dustin.

Anonymkode: 4a08e...875

Ja tenkte også det om slutten, mye klisseklass og minnet om slutten av ringenes herre. Jeg elsker den, men jeg duppet av da jeg så den på kino fore den dro sånn ut, og filmen starta jo 12 på natta 😅

De brødrene som lager ST sa jo siste sesong kommer til å bli kortere og ha en return og the king ending, altså mer av det her! Var det ikke nok i sesong 4? Jeg vil se blod, gore, demogorgons og bli skikkelig skremt og nervøs, det virker som om de prøvde å trøkke mest mulig grinescener inn i den siste delen av sesongen, og det ble overkill for meg. Jeg ville se mer klokker med skummel ringing, onde partikkelskyer, mer av hva Vecna holdt på med i det svarte og røde landskapet.. syns den final showdownen gikk over veldig fort.

Jeg er bare sur fordi jeg elsker serien og det ikke er mer å glede seg til før neste år, eller året etter det igjen. 😩

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest AprilRyan

Da har jeg sett de to siste episodene. Synes denne sesongen var veldig bra og blir spennende med den siste sesongen nå.

Trist med Eddie da. Jeg hadde håpet at han skulle overleve, men han fikk i hvert fall en verdig avslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (1 time siden):

Da har jeg sett de to siste episodene. Synes denne sesongen var veldig bra og blir spennende med den siste sesongen nå.

Trist med Eddie da. Jeg hadde håpet at han skulle overleve, men han fikk i hvert fall en verdig avslutning.

Jeg er enig med deg, men så på FB i dag at det er kampanjer på nettet å få Eddie tilbake. De har jo gjort det med både Hopper og Brenner, så de mener det skal være mulig å få Eddie tilbake også.

Jeg håper de ikke bringer Eddie tilbake for da blir avslutningen denne gangen, ødelagt. Nå var slutten trist og veldig bra, men skal de vekke han til live igjen nå så blir det bare dumt syns jeg. Og så vet jo ikke resten av Hawkins hva som egentlig skjedde så Eddie vil uansett være en drapsmann for dem.

 

Anonymkode: 187f8...257

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er enig med deg, men så på FB i dag at det er kampanjer på nettet å få Eddie tilbake. De har jo gjort det med både Hopper og Brenner, så de mener det skal være mulig å få Eddie tilbake også.

Jeg håper de ikke bringer Eddie tilbake for da blir avslutningen denne gangen, ødelagt. Nå var slutten trist og veldig bra, men skal de vekke han til live igjen nå så blir det bare dumt syns jeg. Og så vet jo ikke resten av Hawkins hva som egentlig skjedde så Eddie vil uansett være en drapsmann for dem.

 

Anonymkode: 187f8...257

Ja, med Hopper var det veldig åpent. Man så ikke liket hans. Han bare forsvant så der var det mer sannsynlig at han kunne være i live.

Jeg synes også at de ikke bør få Eddie tilbake. Trist siden jeg likte karakteren, men jeg synes det var en bra avslutning for han. Det var viktig for han å kunne få være en helt og bidra med noe så det hadde blitt for dumt om han plutselig kom tilbake. Nei, det er nettopp det også. Da må han kanskje i fengsel eller blir jaktet på og det synes jeg egentlig hadde vært litt kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AprilRyan skrev (4 timer siden):

Ja, med Hopper var det veldig åpent. Man så ikke liket hans. Han bare forsvant så der var det mer sannsynlig at han kunne være i live.

Jeg synes også at de ikke bør få Eddie tilbake. Trist siden jeg likte karakteren, men jeg synes det var en bra avslutning for han. Det var viktig for han å kunne få være en helt og bidra med noe så det hadde blitt for dumt om han plutselig kom tilbake. Nei, det er nettopp det også. Da må han kanskje i fengsel eller blir jaktet på og det synes jeg egentlig hadde vært litt kjedelig.

Hopper så man vel faktisk i Russland helt på slutten av sesongavslutningen på 3eren, så her var det vel ingen tvil? Eller husker jeg helt feil nå og blander med en trailer? Eddie var grei han, men drept er død, så det er litt rart at det blir underskriftskampanjer fordi folk blir helt koko av folkene i serien 😆 har sett de diskutere på sidene på Facebook, forelska 40åringer, starstruck tenåringer som så inderlig ønsker et homoforhold mellom Eddie og Steve, boikotter hvis Steve dør osv, synes det er overdreven fanatisme og litt rart. Bra show for all del, et av de beste, men det får være grenser!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...