Gå til innhold

Stranger things Sesong 4 del 1 ( KAN INNHOLDE SPOILER, SÅ VIL DU IKKE VITE, IKKE GÅ INN )


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest AprilRyan
mingus skrev (11 minutter siden):

Hopper så man vel faktisk i Russland helt på slutten av sesongavslutningen på 3eren, så her var det vel ingen tvil? Eller husker jeg helt feil nå og blander med en trailer? Eddie var grei han, men drept er død, så det er litt rart at det blir underskriftskampanjer fordi folk blir helt koko av folkene i serien 😆 har sett de diskutere på sidene på Facebook, forelska 40åringer, starstruck tenåringer som så inderlig ønsker et homoforhold mellom Eddie og Steve, boikotter hvis Steve dør osv, synes det er overdreven fanatisme og litt rart. Bra show for all del, et av de beste, men det får være grenser!

 

Husker ikke helt. Mente at det ikke var noe en fikk se før i sesong 4, men husker ikke helt eksakt. Uansett, poenget mitt står.

Det er tydeligvis en serie som engasjerer veldig :P Men folk tar litt av ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mingus skrev (19 minutter siden):

Hopper så man vel faktisk i Russland helt på slutten av sesongavslutningen på 3eren, så her var det vel ingen tvil?

Ja, det er et lite segment fra Russland i siste episoden i sesong 3. Sikkert mange som ikke fikk det med seg, siden det var litt uti rulleteksten på slutten av episoden. Vi får ikke se Hopper tror jeg, men det nevnes noe med «The american», så det hintes veldig til at han er i live.

Anonymkode: efc10...175

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er mange som har hevet seg på fanteorien om at Eddie og Vecna slår seg sammen (Vecna må også kunne gjenopplive siden El kan det) og at Eddie til sist er den som dreper Vecna. Teorien kommer fra Dungeons and dragons, hvor karakteren Kas blir bitt av flaggermus, blir vampyr for så å jobbe for Vecna og til sist dreper han. De nevner han mens de spiller Dungeons and dragons i episode en :vetikke:

image.jpeg.6bbc63e3670f82d946b9a269fa600810.jpeg

 

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansen er vel blitt enda mer oppviglet av at skuespillerne er blitt bestevenner og knapt holder hendene fra hverandre. Tenker at det betyr at de definitivt blir et team i sesong fem :ler:

 

rcubuy63l0a91.jpg?width=640&crop=smart&a

689710482-strangerthings-jamiecampbellbo

60038049-10994917-image-m-4_165728666536

Anonymkode: a501d...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, skuffa over denne sessongen.

Episodene er lange, men det er lite ny info i dem. Man får vite et par nye ting, og masse "dødtid".

Man skjønner i den nest siste som er sluppet nå at det ikke kommer til å bli en avslutning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er ønsketenkning fra fansen at Eddie kommer tilbake, litt som med Bob. Jeg ser ikke for meg at noen av dem kommer tilbake, det har blitt en "tradisjon" at Duffer-brødrene introduserer awesome karakterer som de deretter tar livet av i samme eller neste sesong.

Jeg gleder meg vilt til siste sesong, synes denne serien har vært utrolig bra. Som et barn av 80-tallet er det hele også en gigantisk nostalgi-trip.

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker sesongen, bortsett fra på slutten av siste episode, når det bare plutselig står ‘3 days later’ eller no sånt, føler det sikkert skjedde masse inni der som jeg skulle likt å se. 
Eddie døde i The upside down, kan det ha noe å si for om han kan vekkes til livet igjen? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tabris said:

Jeg tror det er ønsketenkning fra fansen at Eddie kommer tilbake, litt som med Bob. Jeg ser ikke for meg at noen av dem kommer tilbake, det har blitt en "tradisjon" at Duffer-brødrene introduserer awesome karakterer som de deretter tar livet av i samme eller neste sesong.

Jeg gleder meg vilt til siste sesong, synes denne serien har vært utrolig bra. Som et barn av 80-tallet er det hele også en gigantisk nostalgi-trip.

Jeg tror at dersom Eddie kommer tilbake, så blir det på samme måte som Billy gjorde det. Altså en illusjon fra Vecna som spiller på noens samvittighet. Kanskje Dustin.

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk serie jeg anbefaler til alle! Likte hvordan alt gikk i en rød tråd. Og eye candy både Billy, Jason og Vecna (som friendly orderly). 

Anonymkode: ec789...c91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.7.2022 den 15.28):

1. Det er mange år siden jeg sist var på hjertestarterkurs, så kan hende jeg husker feil: en hjertestarter, altså en elektrisk impuls som "sjokker" hjertet, kan være effektiv når hjertet fremdeles har noe elektrisk aktivitet, såkalt "flimmer". Dersom hjertet har stanset helt vil den ikke være effektiv. Det har flere ganger blitt tydeliggjort i serien at Elevens evner henger sammen med elektrisitet, feks den øvelsen i tilbakeblikkene med lyspærene. Ergo, dersom Max fremdeles har et snev av flimmer i hjertet (altså ikke full stans), vil det være mulig for en sterk elektrisk impuls å "sjokke" hjertet tilbake i rytme lenge nok til at de kan få henne til sykehus. Normalt vil en pasient miste bevissthet en liten stund før hjertet stanser helt, så akkurat den "gjenopplivningen" kjøper jeg ganske lett. Altså, Max var ikke død, hun var bevisstløs med flimmer, og Eleven benyttet samme prinsipp som en halvautomatisk hjertestarter. Det betyr dermed ikke at hun kan gjenopplive folk som er døde. (Hvis noen med mer kunnskap om hjertestartere enn meg leser dette, gjerne bekreft eller avkreft! :) )

Anonymkode: 0ac45...a61

Jeg tror at «poenget» med at Max overlevde i koma, er at Vecna på en måte oppbevarer sjelene til de han har tatt inni seg. Ell fant ingenting da hun lette inni Max sitt hode. Så selv om kroppen til Max teknisk sett lever, så kan hun ikke våkne. Da må de i så fall finne en måte å befri sjelen hennes fra Vecna og føre den tilbake.

Anonymkode: 45832...7db

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 22.15):

Ja, det er mange som har hevet seg på fanteorien om at Eddie og Vecna slår seg sammen (Vecna må også kunne gjenopplive siden El kan det) og at Eddie til sist er den som dreper Vecna. Teorien kommer fra Dungeons and dragons, hvor karakteren Kas blir bitt av flaggermus, blir vampyr for så å jobbe for Vecna og til sist dreper han. De nevner han mens de spiller Dungeons and dragons i episode en :vetikke:

image.jpeg.6bbc63e3670f82d946b9a269fa600810.jpeg

 

Anonymkode: a501d...d23

Det var en god teori!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Synd at ho bedrevitende lillesøsteren til Lucas ikke døde. Hadde et lite håp om at Vecna kunne fortært henne. En slitsom karakter, serien hadde ikke tapt seg noe om hun ble borte. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 8.7.2022 den 22.15):

Ja, det er mange som har hevet seg på fanteorien om at Eddie og Vecna slår seg sammen (Vecna må også kunne gjenopplive siden El kan det) og at Eddie til sist er den som dreper Vecna. Teorien kommer fra Dungeons and dragons, hvor karakteren Kas blir bitt av flaggermus, blir vampyr for så å jobbe for Vecna og til sist dreper han. De nevner han mens de spiller Dungeons and dragons i episode en :vetikke:

image.jpeg.6bbc63e3670f82d946b9a269fa600810.jpeg

 

Anonymkode: a501d...d23

Håper så at Eddie kommer tilbake! Jeg er forelska😍🤣

Anonymkode: f5869...f72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...