Gå til innhold

Stranger things Sesong 4 del 1 ( KAN INNHOLDE SPOILER, SÅ VIL DU IKKE VITE, IKKE GÅ INN )


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 hours ago, AnonymBruker said:

Nettopp sett episodene igjen med ei venninne. 

Igjen?

Så du dem to ganger på en dag? Åtte timer til sammen?:ohmy:

Anonymkode: a501d...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Puh, akkurat sett del 2 nå i kveld. Superintenst, satt anspent og på nåler under halve episoden!

Svært bra, som jeg hadde forventet det skulle være. Men var et par ting jeg reagerte på:

1. Jeg likte ikke at El kunne restarte hjertet til Max. Ikke at jeg ønsker Max skal dø, men jeg synes de drar evnene hennes for langt hvis hun kan gjenopplive de døde. I tillegg til at det da vil redusere tension for neste sesong hvis El bare kan gjenopplive folk.

2. Jeg likte ikke måten Eddie døde på. Jeg hadde sånn sett forventet at han ville dø en heltedød, det var bygget litt opp mot det. Men det han gjorde ga ingen mening. Skulle han dø en heltedød så måtte det i hvert fall være noe som hjalp noen. Her døde han for ingenting. Hadde han blitt med Dustin tilbake i den "riktige" verden slik de skulle, så hadde det ikke endret noe av plottet. Det synes jeg var superkjipt. (Samt en irrasjonell tanke om at manusforfatterne syntes Max var verdt å redde via Els hjertestarter, mens Eddie ikke var det).

Ellers en fantastiske sesong! Liker at alle nå er samlet igjen, slik at de kan kjempe sammen i neste sesong.

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Fame said:

Tror jeg er den eneste som liker Vecna. Håper han kan reddes :rodmer:

Hvis du mener at han er en fantastisk karakter og svært skremmende skurk, så er mange enige med deg.

Hvis du mener at du kunne tenke deg en fyr som torturerer og dreper alt fra harepuser til mennesker som venn, så er du forhåpentligvis ganske alene ja.

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Igjen?

Så du dem to ganger på en dag? Åtte timer til sammen?:ohmy:

Anonymkode: a501d...d23

Eh.. Ja.. :blush:

Anonymkode: f722a...21d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du mener at han er en fantastisk karakter og svært skremmende skurk, så er mange enige med deg.

Hvis du mener at du kunne tenke deg en fyr som torturerer og dreper alt fra harepuser til mennesker som venn, så er du forhåpentligvis ganske alene ja.

Anonymkode: a501d...d23

Det er det jeg mener ja. Nøyaktig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Eh.. Ja.. :blush:

Anonymkode: f722a...21d

Haha, jeg følte meg ekstrem som satt og så på i fire timer! Bare en gang altså :ler:

Anonymkode: a501d...d23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fame said:

Det er det jeg mener ja. Nøyaktig 

Hæh? Jeg kom med to alternativer. Regner med du mener at han er en bra skurk? 
 

Fantastisk skuespiller i alle fall, og herlighet så slitsomt det må ha vært for han. Syv timer med sminke og lateks (eller hva det nå er) for å bli Vecna, spille i ti timer med et kjempetungt kostyme han verken kan puste ordentlig i eller gå på do uten hjelp, og så en og en halv time for å ta kostymet av igjen. Helt utrolig.

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hæh? Jeg kom med to alternativer. Regner med du mener at han er en bra skurk? 
 

Fantastisk skuespiller i alle fall, og herlighet så slitsomt det må ha vært for han. Syv timer med sminke og lateks (eller hva det nå er) for å bli Vecna, spille i ti timer med et kjempetungt kostyme han verken kan puste ordentlig i eller gå på do uten hjelp, og så en og en halv time for å ta kostymet av igjen. Helt utrolig.

Anonymkode: a501d...d23

Jeg mener at jeg håper Henry kan reddes. Jeg synes synd på han 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Haha, jeg følte meg ekstrem som satt og så på i fire timer! Bare en gang altså :ler:

Anonymkode: a501d...d23

Hva kan jeg si; jeg hadde ikke noe bedre å gjøre? 😅
+ litt guilty pleasure å se reaksjonen til andre når man vet hva som skjer 🙈
 

Fame skrev (18 timer siden):

Jeg mener at jeg håper Henry kan reddes. Jeg synes synd på han 

Jeg tror han er beyond saving point. 
Tror ikke noe kan reddes der, han har vært purr ondskap fra han var barn.
Men for en skuespillerprestasjon av Jamie Campbell Bower! 👏🏻
Jeg må innrømme at jeg har undervurdert han noe voldsomt. 

Samme med Caleb McLaughlin og Sadie Sink, fantastiske prestasjoner. 
Sterke scener de hadde sammen 🥺♥️

Anonymkode: f722a...21d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hva kan jeg si; jeg hadde ikke noe bedre å gjøre? 😅
+ litt guilty pleasure å se reaksjonen til andre når man vet hva som skjer 🙈
 

Jeg tror han er beyond saving point. 
Tror ikke noe kan reddes der, han har vært purr ondskap fra han var barn.
Men for en skuespillerprestasjon av Jamie Campbell Bower! 👏🏻
Jeg må innrømme at jeg har undervurdert han noe voldsomt. 

Samme med Caleb McLaughlin og Sadie Sink, fantastiske prestasjoner. 
Sterke scener de hadde sammen 🥺♥️

Anonymkode: f722a...21d

Eh, likt Jamie siden Sweeney Todd. Hawt piece of ass

Han er faktisk grunnen til at jeg begynte å se Stranger Things.  Jeg så han skulle være med denne sesongen og da måtte jeg se det  :ler:

Endret av Fame
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fame skrev (21 minutter siden):

Eh, likt Jamie siden Sweeney Todd. Hawt piece of ass

Han er faktisk grunnen til at jeg begynte å se Stranger Things.  Jeg så han skulle være med denne sesongen og da måtte jeg se det  :ler:

Likte Sweeney Todd som film (Tim Burton/Johnny Depp fan), men han beit seg ikke fast i meg. Og eneste jeg har sett han i etter det var som Caius i Twilight, og.. Vel.. Heh 😂
Men som sagt, jeg har sterkt undervurdert ham, han er en fantastisk skuespiller 👏🏻
 

Anonymkode: f722a...21d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke Henry kan reddes. Hadde han blitt ond etter behandlingen han fikk av doktor Brenner så hadde det vært noe annet, men gutten var jo tydeligvis psykopat helt fra fødselen av :vetikke:

Jamie er pen han, men det er skuespillerferdighetene hans som virkelig skinner. Selv om jeg må innrømme at han er karismatisk som sanger også, både tidligere som frontfigur i Counterfeit og nå som soloartist. Og mannen har et smil som en solskinnsdag :ler:

 

 

Anonymkode: a501d...d23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var 100 % sikker på at dette var siste sesong noensinne, så jeg ble FORBANNA over slutten og raga i en halvtime før jeg googla og fant ut at det kommer en sesong til... Men har det ikke vært sagt tidligere at dette skulle være slutten? Eller har jeg drømt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luppa skrev (1 time siden):

Jeg var 100 % sikker på at dette var siste sesong noensinne, så jeg ble FORBANNA over slutten og raga i en halvtime før jeg googla og fant ut at det kommer en sesong til... Men har det ikke vært sagt tidligere at dette skulle være slutten? Eller har jeg drømt? 

de har alltid sagt 5 sesonger, så er en til ja

Anonymkode: 8b5a2...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en slutt!! Så mye kaos, også slutter det bare 😅

Jeg er enig med Fame jeg, Vecna er grei på sin måte, og jeg liker demogorgonsene også, synes det var skikkelig kjipt når han ble halshogget, selv om det var bra Hopper klarte seg. Hvor kom det sverdet fra forresten,gikk vi glipp av noe her i stua?

Forjævlig da Max døde og var redd, da grein jeg litt jeg og. 

Håper sesong 5 er en vanlig sesong med mange timelange episoder. Synes dette gikk litt vel fort i svingene på slutten, selv om det bare var en del2. Håper Steve og Nancy får babyene sine til slutt hvis ikke verden går til helvete 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

mingus skrev (1 minutt siden):

For en slutt!! Så mye kaos, også slutter det bare 😅

Jeg er enig med Fame jeg, Vecna er grei på sin måte, og jeg liker demogorgonsene også, synes det var skikkelig kjipt når han ble halshogget, selv om det var bra Hopper klarte seg. Hvor kom det sverdet fra forresten,gikk vi glipp av noe her i stua?

Forjævlig da Max døde og var redd, da grein jeg litt jeg og. 

Håper sesong 5 er en vanlig sesong med mange timelange episoder. Synes dette gikk litt vel fort i svingene på slutten, selv om det bare var en del2. Håper Steve og Nancy får babyene sine til slutt hvis ikke verden går til helvete 😊

 

Nancy er jo kjæreste med Jonathan, så håper de holder sammen.

Ja var litt kaos den slutten ja

Anonymkode: 8b5a2...1b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nancy er jo kjæreste med Jonathan, så håper de holder sammen.

Ja var litt kaos den slutten ja

Anonymkode: 8b5a2...1b2

Jo, men det virket ikke så det gikk så bra med de to akkurat nå, det var jo Steve hun var med i begynnelsen også da, så det er best at de finner tilbake. Avslutte med Jonathan på en grei måte først da så klart :)

Eneste jeg bare håper på for neste sesong er at de holder tilbake tullespoilers som "Noen kommer til å dø!". For plutselig kommer det opp reklame rettet mot deg på facebook pga du har søkt på ST før, en fanside som poster et bilde av Eddie, folk har postet grineemojis på det, og du har ikke rukket å se episoden enda men vet at OK, Eddie kommer iallfall til å daue. Så man sitter bare og venter på det. 😅

Eneste som overrasket meg var bare at de sa det kom til å bli totalslakt med 5 dødsfall, trodde Steve, Nancy og hun jeg ikke husker navnet på akkurat nå kom til å bli kvalt, + Max var borte for alltid, og Eddie så klart for det visste jeg jo, så da mente de vel for hele sesongen totalt :) 

Veldig fornøyd med denne sesongen iallfall, første delen mest. Mye skumlere og mer gory, ble redd til tider på høylys dag :) Andre del følte jeg det skulle være mye mer i love you og grinescener, og jeg var ikke helt i den modusen så det ble litt irriterende og langtrukket når jeg ville bli skremt. Men for all del, ikke dårlig altså. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (9 timer siden):

For en slutt!! Så mye kaos, også slutter det bare 😅

Jeg er enig med Fame jeg, Vecna er grei på sin måte, og jeg liker demogorgonsene også, synes det var skikkelig kjipt når han ble halshogget, selv om det var bra Hopper klarte seg. Hvor kom det sverdet fra forresten,gikk vi glipp av noe her i stua?

Forjævlig da Max døde og var redd, da grein jeg litt jeg og. 

Håper sesong 5 er en vanlig sesong med mange timelange episoder. Synes dette gikk litt vel fort i svingene på slutten, selv om det bare var en del2. Håper Steve og Nancy får babyene sine til slutt hvis ikke verden går til helvete 😊

 

Huff nei, Nancy er ei vinglef.. Var med Steve og ville ha Jonathan, så har hun Jonathan og nå vil hun heller kanskje ha Steve. Hun vil jo også bli journalist også, tror ikke hun vil ha seks unger i en bobil 😄 Steve fortjener noen bedre. 

Anonymkode: d4ab7...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mingus skrev (1 time siden):

Eneste som overrasket meg var bare at de sa det kom til å bli totalslakt med 5 dødsfall, trodde Steve, Nancy og hun jeg ikke husker navnet på akkurat nå kom til å bli kvalt, + Max var borte for alltid, og Eddie så klart for det visste jeg jo, så da mente de vel for hele sesongen totalt :)

Var det ikke mange som døde i "jordskjelvet" da? De sa vel aldri at det kom til å bli totalslakt av hovedkarakterer.

Anonymkode: db469...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...