Gå til innhold

Flere perioder med ignorering/null kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg aner ikke hva jeg føler og tenker når jeg leser hvordan TS tenker og oppfører seg. Jeg sier som sagt at jeg blir sliten.

Selvfølgelig er det trist at hun nå sitter og har det kjipt, men mesteparten er faktisk selvforskyldt. Det er bare at alle her inne går i automatikk på at dere skal forsvare dama uansett hva

Anonymkode: 72578...bee

 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg aner ikke hva jeg føler og tenker når jeg leser hvordan TS tenker og oppfører seg. Jeg sier som sagt at jeg blir sliten.

Selvfølgelig er det trist at hun nå sitter og har det kjipt, men mesteparten er faktisk selvforskyldt. Det er bare at alle her inne går i automatikk på at dere skal forsvare dama uansett hva

Anonymkode: 72578...bee

Kan godt være at du blir sliten av å lese ( da kan du jo klikke deg ut av tråden i stedet for å sparke nedover) ...men å kalle naturlige responser på psykisk mishandling for mas,,,det er der du ikke vet hva du snakker om . 

 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, jeg synes absolutt ikke det er ok at han behandler meg som dette.

Kanskje han har mistet all respekt for meg ja, ser jo sånn ut.

Apropos sex så er det mer og mer blitt sånn at det er jeg som nesten må mase om det, overtale han omtrent. Det er utrolig ydmykende, i starten var det alltid han som tok initiativet. Tror ikke jeg orker sexbiten mer.

Anonymkode: d8242...a89

Nettopp det jeg mener. Han behandler deg dritt, og du belønner han med å trygle han om å ligge med deg. 

Kom deg vekk ts. Du fortjener så mye mer. ❤️

Anonymkode: 1700b...3bf

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han har ignorert flere merkedager. Husker da det nærmet seg 1-årsdagen for da vi ble sammen. Vi hadde snakket om det, og jeg sa jeg gledet meg masse, at jeg ønsket vi kunne ha en fin, romantisk kveld sammen med middag og kos. Han var enig, det skulle bli fint. Men selvsagt, noen dager før ble et umulig å få tak i han. Jeg var så fortvilet, at selve den kvelden kjørte jeg hjem til han. Håpet at han ville huske at det var dagen, få møte han i det minste. Han var ikke der. Ringte og skrev meldinger til han, spurte om han hadde glemt at det var kvelden vi hadde avtalt å feire? Ventet en time utenfo huset hans, håpet han skulle komme. Nei.

Et par dager etter fikk jeg endelig kontakt. Ingen beklagelse, ingenting. Han sa at jeg måtte da vite at avtaler alltid må bekreftes først. Men han hadde jo med overlegg gjort seg selv utilgjengelig i dagene før, helt umulig å få kontakt. Jeg var utrolig langt nede de dagene. Han har gjort noe lignende da det var julaften og nyttårsaften, og på de to foregående bursdagene mine. Har alltid vært noe kluss der, helt unødvendig og alltid fremprovosert krangling pga. ignorering.

Anonymkode: d8242...a89

Ja ,tenkte meg det var slik han var. Og så klart du får skylden for etterspillet og kranglene etterpå ,ikke sant ? Selv om det var HAN som i utgangspunktet hadde dårlig oppførsel.  Dette er kalkulert . Det kalles " blame shifting " . Samt han gas lighter deg . Du er den " gale", ikke sant ?? 

Legg merke til hvor tomt blikket og slett ansiktsmimikken hans er til tider. Nesten som det ikke er " noen hjemme" bak øynene hans. Dette har du sikkert merket, hvor de fleste andre du har erfart ville uttrykt empati eller direkte kommunikasjon, så er det hos han....ingenting! 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (8 minutter siden):

Ja ,tenkte meg det var slik han var. Og så klart du får skylden for etterspillet og kranglene etterpå ,ikke sant ? Selv om det var HAN som i utgangspunktet hadde dårlig oppførsel.  Dette er kalkulert . Det kalles " blame shifting " . Samt han gas lighter deg . Du er den " gale", ikke sant ?? 

Legg merke til hvor tomt blikket og slett ansiktsmimikken hans er til tider. Nesten som det ikke er " noen hjemme" bak øynene hans. Dette har du sikkert merket, hvor de fleste andre du har erfart ville uttrykt empati eller direkte kommunikasjon, så er det hos han....ingenting! 

Vet ikke noe om det med slett ansiktsmimikk? har ikke tenkt over det.

Men han har ikke særlig empati, evt. at det bare er at han ikke har nok følelser for akkurat meg. Noen ganger, når jeg har kommet til han etter dager med ignorering, vært fortvilet, sint, trist. Grått. Da er det ikke slik at han holder rundt meg og trøster meg, nei. Han sier f.eks. bare ok, du får komme inn da...Og så når vi begynner å diskutere/krangle, er det ofte at han bare legger seg i senga mens jeg står ved siden av. Om jeg gråter ekstra mye, har det hendt han dekker til ørene sine med puta, at det er for mye lyd som han sier. Må nesten trygle han om å holde rundt meg, gråter og sier at jeg trenger at han holder rundt meg og sier noe fint. Føler meg helt utslitt de gangene.

Anonymkode: d8242...a89

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Han har ignorert flere merkedager. Husker da det nærmet seg 1-årsdagen for da vi ble sammen. Vi hadde snakket om det, og jeg sa jeg gledet meg masse, at jeg ønsket vi kunne ha en fin, romantisk kveld sammen med middag og kos. Han var enig, det skulle bli fint. Men selvsagt, noen dager før ble et umulig å få tak i han. Jeg var så fortvilet, at selve den kvelden kjørte jeg hjem til han. Håpet at han ville huske at det var dagen, få møte han i det minste. Han var ikke der. Ringte og skrev meldinger til han, spurte om han hadde glemt at det var kvelden vi hadde avtalt å feire? Ventet en time utenfo huset hans, håpet han skulle komme. Nei.

Et par dager etter fikk jeg endelig kontakt. Ingen beklagelse, ingenting. Han sa at jeg måtte da vite at avtaler alltid må bekreftes først. Men han hadde jo med overlegg gjort seg selv utilgjengelig i dagene før, helt umulig å få kontakt. Jeg var utrolig langt nede de dagene. Han har gjort noe lignende da det var julaften og nyttårsaften, og på de to foregående bursdagene mine. Har alltid vært noe kluss der, helt unødvendig og alltid fremprovosert krangling pga. ignorering.

Anonymkode: d8242...a89

Det der er jo helt sykt 

Anonymkode: 020df...d40

  • Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Vet ikke noe om det med slett ansiktsmimikk? har ikke tenkt over det.

Men han har ikke særlig empati, evt. at det bare er at han ikke har nok følelser for akkurat meg. Noen ganger, når jeg har kommet til han etter dager med ignorering, vært fortvilet, sint, trist. Grått. Da er det ikke slik at han holder rundt meg og trøster meg, nei. Han sier f.eks. bare ok, du får komme inn da...Og så når vi begynner å diskutere/krangle, er det ofte at han bare legger seg i senga mens jeg står ved siden av. Om jeg gråter ekstra mye, har det hendt han dekker til ørene sine med puta, at det er for mye lyd som han sier. Må nesten trygle han om å holde rundt meg, gråter og sier at jeg trenger at han holder rundt meg og sier noe fint. Føler meg helt utslitt de gangene.

Anonymkode: d8242...a89

Anbefaler deg  å søke på Doctor Ramani på You Tube.  Hun kan gi deg kunnskap om hva du erfarer nå. Og viktigst av alt : det er ikke deg det er noe galt med. ❤

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Noen ganger, når jeg har kommet til han etter dager med ignorering, vært fortvilet, sint, trist. Grått. Da er det ikke slik at han holder rundt meg og trøster meg, nei. Han sier f.eks. bare ok, du får komme inn da...Og så når vi begynner å diskutere/krangle, er det ofte at han bare legger seg i senga mens jeg står ved siden av. Om jeg gråter ekstra mye, har det hendt han dekker til ørene sine med puta, at det er for mye lyd som han sier. Må nesten trygle han om å holde rundt meg, gråter og sier at jeg trenger at han holder rundt meg og sier noe fint. Føler meg helt utslitt de gangene.

Anonymkode: d8242...a89

Det høres helt jævlig ut å være i et forhold med ham

Anonymkode: 020df...d40

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det er ikke hyggelig å lese det du skriver nei, men tror du har rett i mye. Det med at han kan finne på å gå videre med en ny, ser jeg på som en mulighet. Han er en attraktiv mann, og har hatt mange kjærester. Kjenner til 4 av dem, og det de alle hadde til felles var at de alle var veldig forelsket i han og alle mente at han var "the one". Den ene av dem fridde til og med til han, han sa nei, på e-mail...

Jeg har lenge innbilt meg at nei, han føler noe mer for meg, med meg er det "ekte," at endelig så er det gjensidighet (han har fortalt meg at han ikke var forelsket i noen av de andre, og jeg ville selvsagt tro på det, klamret meg til den tanken) og kanskje han elsker meg også.

Men så er det mange episoder meg null kontakt, komplett ignorering. Føler meg helt verdiløs, er jeg så uinteressant, dum, stygg etc. at han ikke har noe behov for å møte meg oftere, snakke med meg, sende meldinger? Det er helt sykt vondt. Jeg er på gråten iblant mens jeg er på jobb også, må finne et rom for meg selv og samle meg, det er usunt.

Når jeg forteller han dette, hvordan jeg føler det, så føler jeg ikke noe empati fra han. For noen uker siden var jeg rasende på  han, fordi han hadde ignorert meg i fem dager og jeg hadde hatt en helt jævlig uke pga. det. Kjørte hjem til han en lørdag morgen. Han holdt på med ting i hagen, hadde det tilsynelatende helt fint. Helt likegyldig til det han påfører meg av smerte og usikkerhet.

Så jeg sa til han at hvorfor gjør du dette, er jeg så ille,er jeg virkelig helt verdiløs for deg? Han sa han trenger noen som er mer "robust." Ble enda mer lei meg, hadde jo forventet trøst istedet. Og jeg sa at er jeg ikke bra nok, ikke pen nok, er jeg for stygg, hva er det? Hans svar var at han mente at han fortjener jo ikke å ha en kjæreste som ser på seg selv som stygg....Begynte å gråte, hadde ikke forventet det svaret. Hadde håpet på noe annet, kanskje et mer normalt nei, du er ikke stygg, jeg synes du er vakker...Men nei, helt annet svar fra han.

 

Anonymkode: d8242...a89

"Jeg fortjener jo ikke å ha en kjæreste som ser på seg selv som stygg". Wtf, han der er virkelig syk. Høres ut som en fullblods narsissist. Han behandler deg dårlig, og når du reagerer så skylder han på deg. Det er klassisk det for de med slike personlighetsforstyrrelser, de skylder på andre for det de selv gjør, bare for å få fokuset bort fra seg selv og over på den andre. Rett og slett skremmende å lese hva du skriver. Du har ikke gjort noe galt og du fortjener ikke dette. Dette er psykisk mishandling.

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 15
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er IKKE snill med deg.

Så han kan være så mye kjærligheten i ditt liv, men dette er ikke oppførsel fra en person som ser særlig verdi i deg.

Anonymkode: 0c430...331

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Havspeil said:

 

Kan godt være at du blir sliten av å lese ( da kan du jo klikke deg ut av tråden i stedet for å sparke nedover) ...men å kalle naturlige responser på psykisk mishandling for mas,,,det er der du ikke vet hva du snakker om . 

 

Jada det har gått inflasjon i antall "SÅNN VEIT DU AT HAN ER NARSSISIST PSYKOPAT" artikler, og ikke minst kvinners kreativitet når det kommer til å gjøre seg selv til offer. Alt er mishandling og det er aldri slik at kvinner kan selv være skyld i sine egne problemer? Les svaret til TS:

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Selvforskyldt at han ignorerer meg? Akkurat det samme sier han.

Anonymkode: d8242...a89

Det er selvfølgelig trist at han ignorerer deg, men du har tre valg. Du kan enten fortsette i samme spor og ikke løse en dritt. Eller så kan du velge å mase på han enda mer og kreve enda mer som gjør at han fortsatt ikke liker deg så mye.

Så kommer det tredje valget som veldig få kvinner egentlig er i stand til å forstå: Ha litt selvinnsikt og se kritisk på hvordan du kan endre denne situasjonen til det bedre. Lytt til mannen og tilpass deg.

Men det er jo mye lettere å heller få andre til å tenke for dere ikke sant. Bare opprette en tråd her og håpe på at andre løser problemet. Sitte og se på at en drøss kvinner hauser deg opp og overbeviser deg om at du fortjener bedre og at du er et offer.

Hvis det ikke fungerer - parterapi / familievernkontoret. Samme prosess der også hvor kortene er rigget mot mannen i favør av kvinnen. Alle som jobber i slike instanser tenker helt likt, og kjønnet på denne veilederen eller behandleren har ingenting å si.

Ikke på et eneste tidspunkt går det en eneste konstruktiv tanke eller en original tanke gjennom hodet til denne dama om hvordan hun burde løse dette. Hva gjør hun så? Nei da er det snakk om å bare varte opp eller? Ha mer sex eller legge opp en hyggelig og god fasade en stund?  Mange blir så fortalt at dette er helt idiotisk å gjøre, så da peker pilene mot brudd. Kvinnen har da tross alt ikke kapasitet til å se en eneste vei ut av problemene

Og sånn går dagene. Feiler i relasjon etter relasjon men skjønner aldri hvorfor. Og manglende problemløsningsevner er også grunnen til at jeg helst foretrekker å forholde meg til menn når det kommer til ingeniørkunst, medisin, juss eller økonomi. Damer er OK å ha til andre ting da, og er jevnt over hyggelige å være rundt så lenge de anser deg som verdifull nok til å gjøre livet hennes bedre. Men ikke faen at man legger tilliten sin inn i deres hender om at noe skal fungere eller bli løst. De som har hatt kontakt med NAV eller andre offentlige instanser skjønner meget godt hvorfor.

Anonymkode: 72578...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (6 minutter siden):

"Jeg fortjener jo ikke å ha en kjæreste som ser på seg selv som stygg". Wtf, han der er virkelig syk. Høres ut som en fullblods narsissist. Han behandler deg dårlig, og når du reagerer så skylder han på deg. Det er klassisk det for de med slike personlighetsforstyrrelser, de skylder på andre for det de selv gjør, bare for å få fokuset bort på seg selv og over på den andre. Rett og slett skremmende å lese hva du skriver. Du har ikke gjort noe galt og du fortjener ikke dette. Dette er psykisk mishandling.

Skikkelig syk  og  slem  kommentar fra han. Jeg grøsser . En fullblods narsissist. Får vondt langt inn I sjela.  😪

 

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada det har gått inflasjon i antall "SÅNN VEIT DU AT HAN ER NARSSISIST PSYKOPAT" artikler, og ikke minst kvinners kreativitet når det kommer til å gjøre seg selv til offer. Alt er mishandling og det er aldri slik at kvinner kan selv være skyld i sine egne problemer? Les svaret til TS:

Det er selvfølgelig trist at han ignorerer deg, men du har tre valg. Du kan enten fortsette i samme spor og ikke løse en dritt. Eller så kan du velge å mase på han enda mer og kreve enda mer som gjør at han fortsatt ikke liker deg så mye....

Anonymkode: 72578...bee

Det er absolutt en fordel om denne mannen "ikke liker henne så mye" og kanskje forsvinner ut av livet hennes. 

Anonymkode: 020df...d40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jada det har gått inflasjon i antall "SÅNN VEIT DU AT HAN ER NARSSISIST PSYKOPAT" artikler, og ikke minst kvinners kreativitet når det kommer til å gjøre seg selv til offer. Alt er mishandling og det er aldri slik at kvinner kan selv være skyld i sine egne problemer? Les svaret til TS:

Det er selvfølgelig trist at han ignorerer deg, men du har tre valg. Du kan enten fortsette i samme spor og ikke løse en dritt. Eller så kan du velge å mase på han enda mer og kreve enda mer som gjør at han fortsatt ikke liker deg så mye.

Så kommer det tredje valget som veldig få kvinner egentlig er i stand til å forstå: Ha litt selvinnsikt og se kritisk på hvordan du kan endre denne situasjonen til det bedre. Lytt til mannen og tilpass deg.

Men det er jo mye lettere å heller få andre til å tenke for dere ikke sant. Bare opprette en tråd her og håpe på at andre løser problemet. Sitte og se på at en drøss kvinner hauser deg opp og overbeviser deg om at du fortjener bedre og at du er et offer.

Hvis det ikke fungerer - parterapi / familievernkontoret. Samme prosess der også hvor kortene er rigget mot mannen i favør av kvinnen. Alle som jobber i slike instanser tenker helt likt, og kjønnet på denne veilederen eller behandleren har ingenting å si.

Ikke på et eneste tidspunkt går det en eneste konstruktiv tanke eller en original tanke gjennom hodet til denne dama om hvordan hun burde løse dette. Hva gjør hun så? Nei da er det snakk om å bare varte opp eller? Ha mer sex eller legge opp en hyggelig og god fasade en stund?  Mange blir så fortalt at dette er helt idiotisk å gjøre, så da peker pilene mot brudd. Kvinnen har da tross alt ikke kapasitet til å se en eneste vei ut av problemene

Og sånn går dagene. Feiler i relasjon etter relasjon men skjønner aldri hvorfor. Og manglende problemløsningsevner er også grunnen til at jeg helst foretrekker å forholde meg til menn når det kommer til ingeniørkunst, medisin, juss eller økonomi. Damer er OK å ha til andre ting da, og er jevnt over hyggelige å være rundt så lenge de anser deg som verdifull nok til å gjøre livet hennes bedre. Men ikke faen at man legger tilliten sin inn i deres hender om at noe skal fungere eller bli løst. De som har hatt kontakt med NAV eller andre offentlige instanser skjønner meget godt hvorfor.

Anonymkode: 72578...bee

Jeg vet det er inflasjon i begrepet. Dessverre. Men det  betyr ikke at narsissister ikke finnes. De er i mindretall og få faller inn under kategorien.  I dette tilfellet lyser alle varsellampene så sterkt at TS bør lese seg opp på emnet. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jada det har gått inflasjon i antall "SÅNN VEIT DU AT HAN ER NARSSISIST PSYKOPAT" artikler, og ikke minst kvinners kreativitet når det kommer til å gjøre seg selv til offer. Alt er mishandling og det er aldri slik at kvinner kan selv være skyld i sine egne problemer? Les svaret til TS:

Det er selvfølgelig trist at han ignorerer deg, men du har tre valg. Du kan enten fortsette i samme spor og ikke løse en dritt. Eller så kan du velge å mase på han enda mer og kreve enda mer som gjør at han fortsatt ikke liker deg så mye.

Så kommer det tredje valget som veldig få kvinner egentlig er i stand til å forstå: Ha litt selvinnsikt og se kritisk på hvordan du kan endre denne situasjonen til det bedre. Lytt til mannen og tilpass deg.

Men det er jo mye lettere å heller få andre til å tenke for dere ikke sant. Bare opprette en tråd her og håpe på at andre løser problemet. Sitte og se på at en drøss kvinner hauser deg opp og overbeviser deg om at du fortjener bedre og at du er et offer.

Hvis det ikke fungerer - parterapi / familievernkontoret. Samme prosess der også hvor kortene er rigget mot mannen i favør av kvinnen. Alle som jobber i slike instanser tenker helt likt, og kjønnet på denne veilederen eller behandleren har ingenting å si.

Ikke på et eneste tidspunkt går det en eneste konstruktiv tanke eller en original tanke gjennom hodet til denne dama om hvordan hun burde løse dette. Hva gjør hun så? Nei da er det snakk om å bare varte opp eller? Ha mer sex eller legge opp en hyggelig og god fasade en stund?  Mange blir så fortalt at dette er helt idiotisk å gjøre, så da peker pilene mot brudd. Kvinnen har da tross alt ikke kapasitet til å se en eneste vei ut av problemene

Og sånn går dagene. Feiler i relasjon etter relasjon men skjønner aldri hvorfor. Og manglende problemløsningsevner er også grunnen til at jeg helst foretrekker å forholde meg til menn når det kommer til ingeniørkunst, medisin, juss eller økonomi. Damer er OK å ha til andre ting da, og er jevnt over hyggelige å være rundt så lenge de anser deg som verdifull nok til å gjøre livet hennes bedre. Men ikke faen at man legger tilliten sin inn i deres hender om at noe skal fungere eller bli løst. De som har hatt kontakt med NAV eller andre offentlige instanser skjønner meget godt hvorfor.

Anonymkode: 72578...bee

Tror ikke TS skal tilpasse seg denne mannen jeg, men takk for ditt bidrag til tråden 🙄

Anonymkode: 086ec...51e

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han har ignorert flere merkedager. Husker da det nærmet seg 1-årsdagen for da vi ble sammen. Vi hadde snakket om det, og jeg sa jeg gledet meg masse, at jeg ønsket vi kunne ha en fin, romantisk kveld sammen med middag og kos. Han var enig, det skulle bli fint. Men selvsagt, noen dager før ble et umulig å få tak i han. Jeg var så fortvilet, at selve den kvelden kjørte jeg hjem til han. Håpet at han ville huske at det var dagen, få møte han i det minste. Han var ikke der. Ringte og skrev meldinger til han, spurte om han hadde glemt at det var kvelden vi hadde avtalt å feire? Ventet en time utenfo huset hans, håpet han skulle komme. Nei.

Et par dager etter fikk jeg endelig kontakt. Ingen beklagelse, ingenting. Han sa at jeg måtte da vite at avtaler alltid må bekreftes først. Men han hadde jo med overlegg gjort seg selv utilgjengelig i dagene før, helt umulig å få kontakt. Jeg var utrolig langt nede de dagene. Han har gjort noe lignende da det var julaften og nyttårsaften, og på de to foregående bursdagene mine. Har alltid vært noe kluss der, helt unødvendig og alltid fremprovosert krangling pga. ignorering.

Anonymkode: d8242...a89

Det er helt vanlig at er narsissist gjør dette. 

Anonymkode: 4200d...35b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (1 minutt siden):

Jeg vet det er inflasjon i begrepet. Dessverre. Men det  betyr ikke at narsissister ikke finnes. De er i mindretall og få faller inn under kategorien.  I dette tilfellet lyser alle varsellampene så sterkt at TS bør lese seg opp på emnet. 

Vet ikke om han egentlig er slik mot alle han har møtt, men mot meg er han i alle fall ganske kald. Det som er så vondt også, er at jeg ikke har fått møte noen familiemedlemmer eller venner, kollegaer. Har spurt om jeg kan få møte søsteren hans, som bor bare 40 min unna. Han har sagt at det kan jo bli kleint, men joda, om jeg har lyst så kan vi møte henne. Men tiden går, nærmer seg tre år, Ingenting skjer. Jeg har et par ganger blir veldig frustrert pga. dette, som har ført til krangling. Og da har han sagt at se på deg da, kan jo ikke ta med en så ustabil person for å møte familie. Og så prøver jeg å si at jeg blir jo opprørt nettopp fordi jeg føler at han skjuler meg som en slags skamfull hemmelighet.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det som er så vondt også, er at jeg ikke har fått møte noen familiemedlemmer eller venner, kollegaer...Jeg har et par ganger blir veldig frustrert pga. dette, som har ført til krangling. Og da har han sagt at se på deg da, kan jo ikke ta med en så ustabil person for å møte familie. 

Anonymkode: d8242...a89

Han framprovoserer krangler og gir deg skylda. 

Anonymkode: 020df...d40

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (17 minutter siden):

Skikkelig syk  og  slem  kommentar fra han. Jeg grøsser . En fullblods narsissist. Får vondt langt inn I sjela.  😪

 

Det har gått inflasjon i begrepene "psykopat" og "narsissist" som en påpeker, men i dette tilfellet tror jeg ikke begrepene er så langt unna sannheten. Det TS beskriver er en person som leker med henne, fanger henne i et garn, spiller spill, manipulerer, "blame shifting", parallelt med at han fremstår iskald og uten empati. Det er psykisk vold, og så alvorlig at jeg ville kontaktet krisesenteret for bistand. TS er fanget i voldshjulet. Idealisering, devaluering, forkastelse, idealisering m.m. De følger samme mønster alle som en. Det er også derfor psykopatiske personligheter er relativt lett å gjenkjenne hvis man først har vært borti dette. De er klin like alle sammen.

  • Liker 14
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Vet ikke om han egentlig er slik mot alle han har møtt, men mot meg er han i alle fall ganske kald. Det som er så vondt også, er at jeg ikke har fått møte noen familiemedlemmer eller venner, kollegaer. Har spurt om jeg kan få møte søsteren hans, som bor bare 40 min unna. Han har sagt at det kan jo bli kleint, men joda, om jeg har lyst så kan vi møte henne. Men tiden går, nærmer seg tre år, Ingenting skjer. Jeg har et par ganger blir veldig frustrert pga. dette, som har ført til krangling. Og da har han sagt at se på deg da, kan jo ikke ta med en så ustabil person for å møte familie. Og så prøver jeg å si at jeg blir jo opprørt nettopp fordi jeg føler at han skjuler meg som en slags skamfull hemmelighet.

Anonymkode: d8242...a89

De coverte narsissistene er ofte slemme med utvalgte personer ,mens de er HELT annerledes ( og tilsynelatende normale) med de fleste andre.  Derfor er de skumle. 

  • Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvillingsjel skrev (1 minutt siden):

Det har gått inflasjon i begrepene "psykopat" og "narsissist" som en påpeker, men i dette tilfellet tror jeg ikke begrepene er så langt unna sannheten. Det TS beskriver er en person som leker med henne, fanger henne i et garn, spiller spill, manipulerer, "blame shifting", parallelt med at han fremstår iskald og uten empati. Det er psykisk vold, og så alvorlig at jeg ville kontaktet krisesenteret for bistand. TS er fanget i voldshjulet. Idealisering, devaluering, forkastelse, idealisering m.m. De følger samme mønster alle som en. Det er også derfor psykopatiske personligheter er relativt lett å gjenkjenne hvis man først har vært borti dette. De er klin like alle sammen.

Jeg vet. Har studert emnet selv over tid.  Slikt burde vært pensum . Ikke tvil i min sjel i dette tilfellet.  Bare for TS å komme seg unna . 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...