Gå til innhold

Flere perioder med ignorering/null kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

MLy92 skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke bare skrive en melding at du gjør det slutt med han? Så blokkerer du han. Han har ikke noe med hva du gjør videre, du har ikke opplysningsplikt for denne drittsekken. 

 

Om du kommer under noen, begynner hjernen og tenke på noe helt annet....nesten magi....hopp i det 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mumia skrev (1 minutt siden):

Om du kommer under noen, begynner hjernen og tenke på noe helt annet....nesten magi....hopp i det 

Det er ikke sånn traumebånd fungerer, å råde noen som har opplevd noe sånt til å gå videre og pule noen andre er veldig dårlig ide, det ts trenger er å komme seg vekk og komme seg i terapi for å jobbe med seg selv og gi hjernen de rette tingene å jobbe med.

Anonymkode: 9a298...265

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sånn traumebånd fungerer, å råde noen som har opplevd noe sånt til å gå videre og pule noen andre er veldig dårlig ide, det ts trenger er å komme seg vekk og komme seg i terapi for å jobbe med seg selv og gi hjernen de rette tingene å jobbe med.

Anonymkode: 9a298...265

Det er i k k e en dårlig idé, det er nytt, forfriskende og gir liv igjen.🥰🥰🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har tenkt tanken om å prøve å møte noen for en date eller flere, uten å fortelle han noe. Vet det er i gråsonen, men han sier jo ikke noe til meg om hva han driver med heller. For alt jeg vet kan han møte andre i tiden han ignorerer meg, uten at jeg noengang får vite om det.

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

Nei nei, ikke forsøk å såre ham. Det hadde kanskje fungert med en "normal" person, men han her er ikke normal. Å såre eller hevne seg på en narsissist kan bli farlig. Det er noe som heter narsissistisk raseri. Når de blir avslørt kan de gå inn for å ødelegge deg. Kutt kontakt og se deg ikke tilbake.

  • Liker 17
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumia skrev (6 minutter siden):

Det er i k k e en dårlig idé, det er nytt, forfriskende og gir liv igjen.🥰🥰🥰

Nei, det gjør ikke det. 

Anonymkode: 9a298...265

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har tenkt tanken om å prøve å møte noen for en date eller flere, uten å fortelle han noe. Vet det er i gråsonen, men han sier jo ikke noe til meg om hva han driver med heller. For alt jeg vet kan han møte andre i tiden han ignorerer meg, uten at jeg noengang får vite om det.

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

Selvfølgelig møter han andre, det er det narsissister gjør. PS. Det eneste du kan gjøre for å såre han er å forsvinne helt. All oppmerksomhet får han energi av, også at du prøver å få han sjalu. Du har en LANG vei å gå, dessverre. Og tro meg, du kan ende opp mye mer skadet enn dette. Det blir bare verre 

Anonymkode: 4200d...35b

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Selvfølgelig møter han andre, det er det narsissister gjør. PS. Det eneste du kan gjøre for å såre han er å forsvinne helt. All oppmerksomhet får han energi av, også at du prøver å få han sjalu. Du har en LANG vei å gå, dessverre. Og tro meg, du kan ende opp mye mer skadet enn dette. Det blir bare verre 

Anonymkode: 4200d...35b

Enig, dersom han er narsissist er det verste du kan gjøre mot ham å aldri gi ham noe som helst mer oppmerksomhet. 

Anonymkode: 086ec...51e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, har du noen hos deg?

Anonymkode: 020df...d40

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig med resten av innlegget, men TS skal for guds skyld ikke gi seg til å diskutere med idioten om han behandler henne dårlig. 

Anonymkode: de006...cb0

Det jeg skrev var ikke diskuterbart. 

Anonymkode: c865e...cae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 10.02):

Hva hadde dere gjort om kjæresten med ujevne mellomrom ignorerte deg, og at dette kunne pågå i dagesvis, iblant mer enn en uke av gangen?

Er det gjensidig kjærlighet da, eller er det bare et naivt, dumt håp jeg har?

Det virker som han driter i deg.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

Har tenkt tanken om å prøve å møte noen for en date eller flere, uten å fortelle han noe. Vet det er i gråsonen, men han sier jo ikke noe til meg om hva han driver med heller. For alt jeg vet kan han møte andre i tiden han ignorerer meg, uten at jeg noengang får vite om det.

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

Du skal ikke leke med ilden. Du er ikke i nærheten av å være mentalt sterk nok til det. 

Han gjennomskuer deg på sekundet du kommer og sier 'Haha, jeg har ligget med en annen!' Han skjønner umiddelbart det er noe du har gjort i håp om å såre ham, som et desparat forsøk på å få bekreftelse på at han noensinne har hatt følelser for deg. Han har deg rundt lillefingeren og kommer aldri til å gi deg den reaksjon han skjønner du er ute etter. 

 

Anonymkode: de006...cb0

  • Liker 9
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for brukerangrep, nedsettende innhold, spekulasjoner, avsporinger og svar til dette. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg nå? Har dere hatt kontakt siden du skrev her sist? 

Anonymkode: 95ba9...e4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 10.02):

Hva hadde dere gjort om kjæresten med ujevne mellomrom ignorerte deg, og at dette kunne pågå i dagesvis, iblant mer enn en uke av gangen?

Er det gjensidig kjærlighet da, eller er det bare et naivt, dumt håp jeg har?

Sist gang det skjedde, kom det helt ut av det blå. Han hadde overnattet hos meg, mandag til tirsdag i forrige uke. Vi hadde det veldig fint sammen, og ble enige om å møtes på onsdag kveld. Jeg skrev en søt melding til han litt utpå dagen. Han svarte på en koselig måte, og sa at han skulle gi beskjed dagen etter om vi skulle møtes hos meg eller han.

Så kom onsdagen. Var på jobb som normalt, kom hjem, spiste...Ingen melding eller beskjed fra han. Klokka nærmet seg 21....sendte en melding og lurte på hvorfor han ikke hadde gitt beskjed om når/hvor vi skulle møtes som avtalt. Ikke noe svar.

Klokka nærmet seg 22. Jeg ringte, ikke noe svar.

23.  Jeg la meg, ringte igjen, ikke noe svar. Sendte en trist melding hvor jeg uttrykte skuffelse.

Neste dag, torsdag. Ikke noen melding, ikke svar da jeg ringte han igjen på kvelden.

Fredag. Ingenting. Sendte en melding, fikkk ikke svar.

Lørdag og og søndag, ikke noe livstegn.

Mandag, det samme. Jeg sendte noen meldinger i helga, og på mandag. Skrev jeg var lei meg og fortvilet, at jeg synes han må ringe meg eller komme innom. Ikke svar.

Tirsdag. Han skrev en melding (bursdagen min nærmet seg), og lurte på om jeg ville ha noe. Jeg svarte at jo, selvsagt ville jeg det. Ringte han, endelig tok han telefonen -etter mer enn en uke! Lurte på hva han drev på med?? Han sa at han må få ting gjort....Hvorfor har du ignorert meg? Nei, han måtte få ting gjort, hadde ikke tid til "tullet" mitt sa han. Forklarte at jeg sendte de meldingene først etter at han brøt avtalen vi hadde om å møtes

Hæ? Hvilken avtale? var svaret hans. På onsdag, forrige uke. Jaja, han har ikke tid, sa han. Hva med bursdagen min? Skal du ikke komme og overnatte? Nei, han orket ikke "konflikt," som han sa, han har en jobb han må fokusere på. Så sluttet han bare å svare, gikk vekk fra telefonen selv om han ikke la på. Ventet et minutt, trodde han skulle hente noe, gjøre noe. Nei...ikke svar. Jeg la på, og ringte igjen et par ganger, Ikke noe svar.

Neste dag var bursdagen min. Ikke et eneste livstegn fra han. Hadde forventet at han i det minste kom på bursdagen min, men nei. Skrev flere meldinger og etterlyste han, men fikk aldri noe svar. Skrev jeg var veldig lei meg, at dette gjør vondt. Han kom ikke, ikke så mye som en gratulerer-med-dagen-melding engang.

Ikke hørt noe i dag heller.

Det er ikke første gangen han gjør dette. Kronologien er ALLTID slik: Vi har det fint sammen, og jeg gleder meg til neste gang vi skal møtes, ofte har vi en konkret avtale, noen ganger mer flytende som denne gangen -at vi skal avtale tid og sted nærmere dagen etter f.eks.

Dagen for avtalen kommer, og jeg hører ingenting. Prøver å ringe, ikke svar. Sender meldinger som aldri blir besvart. Jeg blir mer og mer fortvilet. Han svarer ikke. Jeg kjører hjem til han. Hans reaksjon er at jeg kan ikke forvente at han svarer på negative meldinger.

Men, de meldingene er jo negative FORDI han ignorerer meg. Det er uten unntak slik det utvikler seg.

Så krangler vi, han sier jeg bare vil krangle. Feil, det jeg vil er å ikke bli ignorert. Jeg vil bli respektert og føle meg ønsket og elsket.

Så må jeg nesten overtale han til å si noe fint etterhvert, og så har vi sex. Alt er fint, deilig, er glad.

Kjører hjem. Kanskje sender jeg en fin melding til han. Et døgn etterpå svarer han kanskje.

Så møtes vi igjen, er kanskje sammen en helg. Han kommer til meg noen dager etterpå. Alt er fint. Jeg besøker han en kveld, føler meg lykkelig, alt går bra. Sender en koselig melding. Et døgn går, ikke svar. En dag til, null svar. Jeg ringer, får ikke svar. Sender flere meldinger, triste, så sinte, så fortvilte, og triste, og rasende, tryglende. Ikke svar.

Jeg kjører til han en kveld, da har det kanskje gått 3-4 dager, han møter meg på samme måte som før: Jeg har sendt sinte meldinger, jeg kan skylde meg selv. Vi krangler, har sex, alt er fint. Og så ....rinse and repeat.

Føler meg helt nedkjørt, utslitt, deprimert. At jeg nå ikke oppsøkte han, selv om det gikk en uke, var fordi jeg ville finne ut om han til slutt ville ta kontakt, oppsøke meg, ringe...et eller annet. Og så kom bursdagen min, og tenkte at da, i det minste, ville han komme. Ingenting.

Hva er dette? Hvorfor gjør han dette? Er alt min skyld? Han sier han ikke svarer fordi jeg skriver sinte, negative meldinger. Men, de meldingene kommer jo ALLTID etter at han f.eks. bryter en avtale og/eller ikke svarer på helt normale, hyggelige meldinger først.

Forstår ikke dette, aldri opplevd dette med noen tidligere.

Klar over at alle sikkert kommer til å skrive "dump han," og ja, det er sikkert noe som objektivt, sett fra utsiden er den logiske løsningen. Men, han er min store kjærlighet. Har gått snart tre år, og jeg har aldri elsket noen før jeg møtte denne mannen. Vi er begge godt voksne, selv om det kan være vanskelig å tro fordi dette utrolig dårlige kommunikasjonsmønsteret er helt vanvittig umodent og helt absurd.

 

Anonymkode: d8242...a89

Han høres ut som han har en sårbar personlig fungering - personlighetsforstyrrelse. 
Tror det beste du kan gjøre for deg selv er å kutte kontakt. Synes du han er snill mot deg? Føler du deg elsket, verdifull og respektert? Hvis du har nei på samtlige spørsmål er vel det svaret ditt. Du fortjener bedre og det finnes bedre❤️
IKKE la deg lure av de hode periodene. Det er bare et luftslott..

Anonymkode: 4f8fa...86e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke nødvendigvis sånn at en mann som dette er en manipulerende psykopat eller narsissist. Det kan like gjerne være en fyr som har problemer med intimitet; som veksler mellom push og pull, og som instinktivt skyver partneren fra seg når det har blitt for mye nærhet. Skal man være sammen med en slik mann, er det viktig å holde litt avstand.

Anonymkode: e364a...b93

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 10.02):

Hva hadde dere gjort om kjæresten med ujevne mellomrom ignorerte deg, og at dette kunne pågå i dagesvis, iblant mer enn en uke av gangen?

Er det gjensidig kjærlighet da, eller er det bare et naivt, dumt håp jeg har?

Sist gang det skjedde, kom det helt ut av det blå. Han hadde overnattet hos meg, mandag til tirsdag i forrige uke. Vi hadde det veldig fint sammen, og ble enige om å møtes på onsdag kveld. Jeg skrev en søt melding til han litt utpå dagen. Han svarte på en koselig måte, og sa at han skulle gi beskjed dagen etter om vi skulle møtes hos meg eller han.

Så kom onsdagen. Var på jobb som normalt, kom hjem, spiste...Ingen melding eller beskjed fra han. Klokka nærmet seg 21....sendte en melding og lurte på hvorfor han ikke hadde gitt beskjed om når/hvor vi skulle møtes som avtalt. Ikke noe svar.

Klokka nærmet seg 22. Jeg ringte, ikke noe svar.

23.  Jeg la meg, ringte igjen, ikke noe svar. Sendte en trist melding hvor jeg uttrykte skuffelse.

Neste dag, torsdag. Ikke noen melding, ikke svar da jeg ringte han igjen på kvelden.

Fredag. Ingenting. Sendte en melding, fikkk ikke svar.

Lørdag og og søndag, ikke noe livstegn.

Mandag, det samme. Jeg sendte noen meldinger i helga, og på mandag. Skrev jeg var lei meg og fortvilet, at jeg synes han må ringe meg eller komme innom. Ikke svar.

Tirsdag. Han skrev en melding (bursdagen min nærmet seg), og lurte på om jeg ville ha noe. Jeg svarte at jo, selvsagt ville jeg det. Ringte han, endelig tok han telefonen -etter mer enn en uke! Lurte på hva han drev på med?? Han sa at han må få ting gjort....Hvorfor har du ignorert meg? Nei, han måtte få ting gjort, hadde ikke tid til "tullet" mitt sa han. Forklarte at jeg sendte de meldingene først etter at han brøt avtalen vi hadde om å møtes

Hæ? Hvilken avtale? var svaret hans. På onsdag, forrige uke. Jaja, han har ikke tid, sa han. Hva med bursdagen min? Skal du ikke komme og overnatte? Nei, han orket ikke "konflikt," som han sa, han har en jobb han må fokusere på. Så sluttet han bare å svare, gikk vekk fra telefonen selv om han ikke la på. Ventet et minutt, trodde han skulle hente noe, gjøre noe. Nei...ikke svar. Jeg la på, og ringte igjen et par ganger, Ikke noe svar.

Neste dag var bursdagen min. Ikke et eneste livstegn fra han. Hadde forventet at han i det minste kom på bursdagen min, men nei. Skrev flere meldinger og etterlyste han, men fikk aldri noe svar. Skrev jeg var veldig lei meg, at dette gjør vondt. Han kom ikke, ikke så mye som en gratulerer-med-dagen-melding engang.

Ikke hørt noe i dag heller.

Det er ikke første gangen han gjør dette. Kronologien er ALLTID slik: Vi har det fint sammen, og jeg gleder meg til neste gang vi skal møtes, ofte har vi en konkret avtale, noen ganger mer flytende som denne gangen -at vi skal avtale tid og sted nærmere dagen etter f.eks.

Dagen for avtalen kommer, og jeg hører ingenting. Prøver å ringe, ikke svar. Sender meldinger som aldri blir besvart. Jeg blir mer og mer fortvilet. Han svarer ikke. Jeg kjører hjem til han. Hans reaksjon er at jeg kan ikke forvente at han svarer på negative meldinger.

Men, de meldingene er jo negative FORDI han ignorerer meg. Det er uten unntak slik det utvikler seg.

Så krangler vi, han sier jeg bare vil krangle. Feil, det jeg vil er å ikke bli ignorert. Jeg vil bli respektert og føle meg ønsket og elsket.

Så må jeg nesten overtale han til å si noe fint etterhvert, og så har vi sex. Alt er fint, deilig, er glad.

Kjører hjem. Kanskje sender jeg en fin melding til han. Et døgn etterpå svarer han kanskje.

Så møtes vi igjen, er kanskje sammen en helg. Han kommer til meg noen dager etterpå. Alt er fint. Jeg besøker han en kveld, føler meg lykkelig, alt går bra. Sender en koselig melding. Et døgn går, ikke svar. En dag til, null svar. Jeg ringer, får ikke svar. Sender flere meldinger, triste, så sinte, så fortvilte, og triste, og rasende, tryglende. Ikke svar.

Jeg kjører til han en kveld, da har det kanskje gått 3-4 dager, han møter meg på samme måte som før: Jeg har sendt sinte meldinger, jeg kan skylde meg selv. Vi krangler, har sex, alt er fint. Og så ....rinse and repeat.

Føler meg helt nedkjørt, utslitt, deprimert. At jeg nå ikke oppsøkte han, selv om det gikk en uke, var fordi jeg ville finne ut om han til slutt ville ta kontakt, oppsøke meg, ringe...et eller annet. Og så kom bursdagen min, og tenkte at da, i det minste, ville han komme. Ingenting.

Hva er dette? Hvorfor gjør han dette? Er alt min skyld? Han sier han ikke svarer fordi jeg skriver sinte, negative meldinger. Men, de meldingene kommer jo ALLTID etter at han f.eks. bryter en avtale og/eller ikke svarer på helt normale, hyggelige meldinger først.

Forstår ikke dette, aldri opplevd dette med noen tidligere.

Klar over at alle sikkert kommer til å skrive "dump han," og ja, det er sikkert noe som objektivt, sett fra utsiden er den logiske løsningen. Men, han er min store kjærlighet. Har gått snart tre år, og jeg har aldri elsket noen før jeg møtte denne mannen. Vi er begge godt voksne, selv om det kan være vanskelig å tro fordi dette utrolig dårlige kommunikasjonsmønsteret er helt vanvittig umodent og helt absurd.

 

Anonymkode: d8242...a89

Nei herregud, dette er umoden oppførsel, ja. Det er helt klart at denne mannen ikke har de rette følelsene for deg, og utnytter deg. Du gjør alt riktig, men jeg forstår virkelig ikke hvorfor du har latt dette pågå i så lang tid - du burde ha dumpa han etter 2-3 gang dette skjedde, du vet jo at dette er et mønster. Det er ikke et mønster til en person som er glad i kjæresten sin, helt ærlig så tviler jeg på at dere egentlig er kjærester også. Du anser dere som kjærester, men det er dere ikke. Dere er kanskje kjærester på en god dag, når dere har sex - men dere er ikke kjærester ellers… Uff for en drittsekk oppførsel, han her må du bare kvitte deg med 🚩🚩🚩 please ikke vent på han, han kommer aldri til å behandle deg slik du fortjener. Og han kommer aldri til å ville ha deg, på samme måte som du vil ha han. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke nødvendigvis sånn at en mann som dette er en manipulerende psykopat eller narsissist. Det kan like gjerne være en fyr som har problemer med intimitet; som veksler mellom push og pull, og som instinktivt skyver partneren fra seg når det har blitt for mye nærhet. Skal man være sammen med en slik mann, er det viktig å holde litt avstand.

Anonymkode: e364a...b93

Tror heller ikke dette er en mann med en alvorlig diagnose, men jeg tror han gjør dette med vilje, jo. Han har helt klart ikke de rette følelsene, eller den rette intensjonen med TS. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosatoast skrev (5 minutter siden):

Tror heller ikke dette er en mann med en alvorlig diagnose, men jeg tror han gjør dette med vilje, jo. Han har helt klart ikke de rette følelsene, eller den rette intensjonen med TS. 

Det kan vel være at han har de rette følelsene, men han har kanskje ikke den kapasiteten for intimitet og nærhet som TS trenger. Rett og slett en litt dårlig match.

Anonymkode: e364a...b93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 23.37):

Vet ikke om han egentlig er slik mot alle han har møtt, men mot meg er han i alle fall ganske kald. Det som er så vondt også, er at jeg ikke har fått møte noen familiemedlemmer eller venner, kollegaer. Har spurt om jeg kan få møte søsteren hans, som bor bare 40 min unna. Han har sagt at det kan jo bli kleint, men joda, om jeg har lyst så kan vi møte henne. Men tiden går, nærmer seg tre år, Ingenting skjer. Jeg har et par ganger blir veldig frustrert pga. dette, som har ført til krangling. Og da har han sagt at se på deg da, kan jo ikke ta med en så ustabil person for å møte familie. Og så prøver jeg å si at jeg blir jo opprørt nettopp fordi jeg føler at han skjuler meg som en slags skamfull hemmelighet.

Anonymkode: d8242...a89

Han lever sannsynligvis et dobbeltliv. Dette er klassisk oppførsel på en mann med flere forhold samtidig. Hvor er han når han ikke er på jobb eller hjemme? Jeg hadde glatt skygget en sånn mann for en venninne, for å få henne ut av hekten.

Anonymkode: b78bc...417

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Har lest gjennom det meste av denne tråden nå og jeg kjenner meg skremmende igjen i din situasjon Ts.. Bare lurer, men begynner din kjæreste/eks på K? Han har kun tre bokstaver i fornavnet?

Anonymkode: 3eb42...9e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...