Gå til innhold

Flere perioder med ignorering/null kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har ikke empati, han leker med deg, han trenger ikke gjøre noe i forholdet, fordi du gjør alt. Du er grei og ha av og til når det passer han. Han skjønner ikke engang at dere har avtaler, han driter jo en lang i det. Han skjønner heller ikke at han skal svare deg på tlf eller å skrive tilbake. Han driter i det også. Han beskylder deg for å være sint når du er lei deg. Han skjønner heller ikke at du er lei deg, han driter i det også. 
 

Du må virkelig gå i deg selv, ta tak i deg selv å slutte å ta kontakt med han. Ta en dag av gangen. Se hvor mange dager det går. Og når han tar kontakt, må du se hva han vil. Møtes for kos og sex? 
Du må avvise han når han tar kontakt igjen, om han gidder å ta kontakt i det hele tatt. 
ja, dette gjør veldig vondt! Har levd sånn i nesten 4 år selv. Nå er jeg fri. Og er sjeleglad det er over. Han var min største kjærlighet, og var i dyp sorg lenge. Et år siden kontakt, jeg har det bra nå uten den utrygge hverdagen med han. Jeg er en kvinne på 45 år…. 

Anonymkode: b4f69...f56

  • Liker 3
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, får så vondt av deg.

Min eks var på samme måte. Det var grusomt og gjorde meg omtrent gal. Til slutt gikk jeg, og har etter de første tøffe mnd ikke angret et sekund.
Det venter en annen snill mann på deg der ute, ikke kast bort livet ditt og gi kjærligheten din til en som ikke fortjener deg❤️

Anonymkode: 796f5...138

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier i hovedinnlegg at han er din store kjærlighet, men vil du virkelig desperat klore deg fast i noen som ikke bryr seg om deg i det hele tatt? På tide å stå opp for deg selv og gro en ryggrad. Du vil være så glad for det i fremtiden, selv om det er tøft med en gang.

Anonymkode: b3e03...b8c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du sier i hovedinnlegg at han er din store kjærlighet, men vil du virkelig desperat klore deg fast i noen som ikke bryr seg om deg i det hele tatt? På tide å stå opp for deg selv og gro en ryggrad. Du vil være så glad for det i fremtiden, selv om det er tøft med en gang.

Anonymkode: b3e03...b8c

Jeg vil jo egentlig ikke det. Noe som gjør det hele bare ekstra uforståelig, er jo at han er en del eldre enn meg, slutten av 50-årene, og holder på slik fremdeles. Han burde jo sette pris på at han har en kjæreste som er glad i han. Men tror ikke han tenker sånn, han får seg vel alltids en ny kjæreste-  etter kort tid sikkert og.

Anonymkode: d8242...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men tror ikke han tenker sånn, han får seg vel alltids en ny kjæreste-  etter kort tid sikkert og.

Anonymkode: d8242...a89

Og det skal du være glad for!!! Det er den eneste måten å bli kvitt narcissister/psykopater på. Snakker av egen erfaring, dette må du bare bort fra!!!

Anonymkode: 2b386...b3c

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Han har ikke empati, han leker med deg, han trenger ikke gjøre noe i forholdet, fordi du gjør alt. Du er grei og ha av og til når det passer han. Han skjønner ikke engang at dere har avtaler, han driter jo en lang i det. Han skjønner heller ikke at han skal svare deg på tlf eller å skrive tilbake. Han driter i det også. Han beskylder deg for å være sint når du er lei deg. Han skjønner heller ikke at du er lei deg, han driter i det også. 
 

Du må virkelig gå i deg selv, ta tak i deg selv å slutte å ta kontakt med han. Ta en dag av gangen. Se hvor mange dager det går. Og når han tar kontakt, må du se hva han vil. Møtes for kos og sex? 
Du må avvise han når han tar kontakt igjen, om han gidder å ta kontakt i det hele tatt. 
ja, dette gjør veldig vondt! Har levd sånn i nesten 4 år selv. Nå er jeg fri. Og er sjeleglad det er over. Han var min største kjærlighet, og var i dyp sorg lenge. Et år siden kontakt, jeg har det bra nå uten den utrygge hverdagen med han. Jeg er en kvinne på 45 år…. 

Anonymkode: b4f69...f56

Har skrevet i melding til han i går, at det virker som han mangler empati og samvittighet, at han sårer meg dypt. Ikke noe svar selvsagt, bare stillhet.

Jeg skal prøve å ikke sende flere meldinger. Har veldig behov for å få noe ned, ut...så mulig jeg skriver inn masse i et word-dokument og har på PC-en istedet, en slags dagbok eller noe.

Føler på en måte at det nærmer seg slutten. I den korte telefonsamtalen på tirsdag kveld, virket han uvanlig kald. Hadde ingen forståelse for at jeg var lei meg fordi han hadde ignorert meg i en hel uke, ingen signaler om å møtes igjen. Bare at han "må få ting gjort" som han sa, han er lei av "angrep" fra meg som han kaller det når jeg skriver ting som at jeg synes han behandler meg iskaldt, at han viser lite interesse, at han aldri oppsøker meg. Det er "angrep" og negative meldinger. Det var ingen varme. Ingen forsonende, fine ord.

Når denne helgen som kommer er slutt, vil det være to uker siden sist vi møtte hverandre. Det er ikke normalt, det er vondt, usunt. Skulle ønske jeg kunne bare si at nei, jeg orker ikke mer, det er slutt. Jeg har fremdeles et desperat håp om at han en dag bare kommer, beklager alt, sier at han aldri skal gjøre det igjen. Jeg har en klump i magen hver dag, hjemme, på jobb, overalt. Føler jeg ikke er ordentlig tilstede på jobb lenger heller at jeg ikke klarer å være ordentlig meg selv lenger, er fjern, rar, ufokusert.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bare for å legge til:

Han var ikke slik i starten. Da var han veldig på, skrev meldinger, og svarte ganske raskt på de jeg sendte.

Ville møtes ofte, skrev kjempefine meldinger. Virket veldig interessert.

Anonymkode: d8242...a89

Det er fryktelig vanlig da. 

Alle er mest interessert i bli-kjent fasen før en har ligget sammen, mystikken er borte og en er blitt vant til hverandre . 

Når jakten er over, en er komfortabel og en ikke føler en trenger å kjempe, eller gjøre et inntrykk lenger går antall meldinger og initiativ ned. 

Anonymkode: 26083...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er fryktelig vanlig da. 

Alle er mest interessert i bli-kjent fasen før en har ligget sammen, mystikken er borte og en er blitt vant til hverandre . 

Når jakten er over, en er komfortabel og en ikke føler en trenger å kjempe, eller gjøre et inntrykk lenger går antall meldinger og initiativ ned. 

Anonymkode: 26083...5b8

Han var veldig på lenge etter at vi hadde begynt å ha sex også, bare for å gi et korrekt bilde av det. Men det varte ikke mer enn noen få måneder, den ivrige fasen altså.

Anonymkode: d8242...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har skrevet i melding til han i går, at det virker som han mangler empati og samvittighet, at han sårer meg dypt. Ikke noe svar selvsagt, bare stillhet.

Jeg skal prøve å ikke sende flere meldinger. Har veldig behov for å få noe ned, ut...så mulig jeg skriver inn masse i et word-dokument og har på PC-en istedet, en slags dagbok eller noe.

Føler på en måte at det nærmer seg slutten. I den korte telefonsamtalen på tirsdag kveld, virket han uvanlig kald. Hadde ingen forståelse for at jeg var lei meg fordi han hadde ignorert meg i en hel uke, ingen signaler om å møtes igjen. Bare at han "må få ting gjort" som han sa, han er lei av "angrep" fra meg som han kaller det når jeg skriver ting som at jeg synes han behandler meg iskaldt, at han viser lite interesse, at han aldri oppsøker meg. Det er "angrep" og negative meldinger. Det var ingen varme. Ingen forsonende, fine ord.

Når denne helgen som kommer er slutt, vil det være to uker siden sist vi møtte hverandre. Det er ikke normalt, det er vondt, usunt. Skulle ønske jeg kunne bare si at nei, jeg orker ikke mer, det er slutt. Jeg har fremdeles et desperat håp om at han en dag bare kommer, beklager alt, sier at han aldri skal gjøre det igjen. Jeg har en klump i magen hver dag, hjemme, på jobb, overalt. Føler jeg ikke er ordentlig tilstede på jobb lenger heller at jeg ikke klarer å være ordentlig meg selv lenger, er fjern, rar, ufokusert.

Anonymkode: d8242...a89

Je tenker faktisk tanken innimellom at jeg får en mld av han, selv etter et år. Men venter ikke, har heller ikke håp. Dagene går, og han forsvinner mer. Men tenker på han hver dag, men det er for det meste negativ tenking. Der jeg faktisk ser hvor ille det var, så stygg han var. Jeg var på pinebenken i nesten 4 år. Helt bortkastet. Jeg får ikke de årene tilbake. Du får heller ikke dine år tilbake. De er helt bortkastet. Alt er bortkastet. All energi, all glede, all sorg, all bekymring, alle tanker, søvnløse netter, all venting. Tre år bortkastet!

Anonymkode: b4f69...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår at du elsker han og lager mange unnskyldninger for han. Men du må ha respekt for deg selv, kutt han ut. Hvorfor skal du finne deg i at han behandler deg på denne måten?

Hva ville du ha sagt til en venninne som hadde en "kjæreste" som dette?

Anonymkode: 9b52e...dc9

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke kontakt ham før han kontakter deg. Når han da eventuelt kontakter deg, så la det gå to uker før du svarer ham.

Anonymkode: da477...ab3

Det er et elendig råd i denne situasjonen! 

Rådet er strålende ifht sunne,friske ,litt usikre menn,men IKKE  ifht narsissister.  Med slike bidrar slikt kun til forsterking av straffemetodene han allerede bruker på henne. Og hekten forverres. 

Klart hooveringen vil komme! Det er den hun må unngå å falle for når hun får opp øynene. 

Endret av Havspeil
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Han var veldig på lenge etter at vi hadde begynt å ha sex også, bare for å gi et korrekt bilde av det. Men det varte ikke mer enn noen få måneder, den ivrige fasen altså.

Anonymkode: d8242...a89

Ja, det opphører ikke umiddelbart etter sex. 

Den ivrige fasen varer bare noen få måneder, så det høres korrekt ut. 

Anonymkode: 26083...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (12 minutter siden):

Det er et elendig råd i denne situasjonen! 

Rådet er strålende ifht sunne,friske ,litt usikre menn,men IKKE  ifht narsissister.  Med slike bidrar slikt kun til forsterking av straffemetodene han allerede bruker på henne. Og hekten forverres. 

Klart hooveringen vil komme! Det er den hun må unngå  når hun får opp øynene. 

Hva mener du med "hooveringen vil komme"?

Anonymkode: d8242...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Men om han er en narsissist, hva får han, eller noen generelt, ut av å ignorere noen? Jeg fatter det ikke.

Det er jo nettopp det som driver han (og narsissister), å trigge dine følelser. Han vil fremprovosere en reaksjon i deg. OG han vil at du skal jage han. Gå på dine kne for han. Og det gjør du. 

Anonymkode: 340e9...0cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du med "hooveringen vil komme"?

Anonymkode: d8242...a89

Narsissister tåler ikke avvisning eller ordet Nei. Da bruker de sjarme eller tårer for å hoover ( støvsuge - suge tilbake ) sitt offer tilbake . De må alltid føle de har makten eller overtaket i relasjonen,skjønner du. Når de har klart det , så er det bra en kort stund,for så en ny runde med silent treatment . 

De velger ofte å ignorere merkedager eller starte krangler på slike ,kun for å ydmyke eller skape forvirring. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sliten av å lese det du skriver TS og jeg er ikke engang kjæresten din. Skjønner godt hvorfor han trenger tid og fred fra maset ditt

Anonymkode: 72578...bee

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Har skrevet i melding til han i går, at det virker som han mangler empati og samvittighet, at han sårer meg dypt. Ikke noe svar selvsagt, bare stillhet.

Jeg skal prøve å ikke sende flere meldinger. Har veldig behov for å få noe ned, ut...så mulig jeg skriver inn masse i et word-dokument og har på PC-en istedet, en slags dagbok eller noe.

Føler på en måte at det nærmer seg slutten. I den korte telefonsamtalen på tirsdag kveld, virket han uvanlig kald. Hadde ingen forståelse for at jeg var lei meg fordi han hadde ignorert meg i en hel uke, ingen signaler om å møtes igjen. Bare at han "må få ting gjort" som han sa, han er lei av "angrep" fra meg som han kaller det når jeg skriver ting som at jeg synes han behandler meg iskaldt, at han viser lite interesse, at han aldri oppsøker meg. Det er "angrep" og negative meldinger. Det var ingen varme. Ingen forsonende, fine ord.

Når denne helgen som kommer er slutt, vil det være to uker siden sist vi møtte hverandre. Det er ikke normalt, det er vondt, usunt. Skulle ønske jeg kunne bare si at nei, jeg orker ikke mer, det er slutt. Jeg har fremdeles et desperat håp om at han en dag bare kommer, beklager alt, sier at han aldri skal gjøre det igjen. Jeg har en klump i magen hver dag, hjemme, på jobb, overalt. Føler jeg ikke er ordentlig tilstede på jobb lenger heller at jeg ikke klarer å være ordentlig meg selv lenger, er fjern, rar, ufokusert.

Anonymkode: d8242...a89

Hva er det du elsker ved han og forholdet? Det eneste du har skrevet er lykkefølelsen du får i det dere har sex etter krangel og silent-treatment perioden. Det er ikke kjærlighet, det er dopamin frembragt av lettelsen over at det er over for denne gang. Jeg tror, som flere andre, at dette er et hekt og ikke at du elsker han. 

Et halvt til ett år etter du har gått fra han, kommer du til å være lykkelig hele tiden, ikke bare en gang annenhver uke etter sex. Tenk på det. Du kan faktisk slippe å gå rundt å være lei deg og engste deg og lure på om du betyr noe for han. Det finnes et veldig godt liv for deg etter dette forholdet! Du trenger ikke noen ny mann heller, hvert fall ikke med det første. Du må komme over denne idioten og så må du bygge opp deg selv. Om et år rister du bare på hodet av dette og angrer på at du ikke gikk før. 

Du skal få to boktips til; Getting past your breakup og Kjærlighetsmønster. Les de før du dater igjen, de hjelper deg dessuten gjennom sorgen og til å forstå hvirdan du kan føle at du elsker en som han. Lykke til 🧡

Endret av McMary
  • Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg aner ikke hva jeg føler og tenker når jeg leser hvordan TS tenker og oppfører seg. Jeg sier som sagt at jeg blir sliten.

Selvfølgelig er det trist at hun nå sitter og har det kjipt, men mesteparten er faktisk selvforskyldt. Det er bare at alle her inne går i automatikk på at dere skal forsvare dama uansett hva

Anonymkode: 72578...bee

Ryddet for sitat av slettet innhold. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havspeil skrev (5 minutter siden):

Narsissister tåler ikke avvisning eller ordet Nei. Da bruker de sjarme eller tårer for å hoover ( støvsuge - suge tilbake ) sitt offer tilbake . De må alltid føle de har makten eller overtaket i relasjonen,skjønner du. Når de har klart det , så er det bra en kort stund,for så en ny runde med silent treatment . 

De velger ofte å ignorere merkedager eller starte krangler på slike ,kun for å ydmyke eller skape forvirring. 

Han har ignorert flere merkedager. Husker da det nærmet seg 1-årsdagen for da vi ble sammen. Vi hadde snakket om det, og jeg sa jeg gledet meg masse, at jeg ønsket vi kunne ha en fin, romantisk kveld sammen med middag og kos. Han var enig, det skulle bli fint. Men selvsagt, noen dager før ble et umulig å få tak i han. Jeg var så fortvilet, at selve den kvelden kjørte jeg hjem til han. Håpet at han ville huske at det var dagen, få møte han i det minste. Han var ikke der. Ringte og skrev meldinger til han, spurte om han hadde glemt at det var kvelden vi hadde avtalt å feire? Ventet en time utenfo huset hans, håpet han skulle komme. Nei.

Et par dager etter fikk jeg endelig kontakt. Ingen beklagelse, ingenting. Han sa at jeg måtte da vite at avtaler alltid må bekreftes først. Men han hadde jo med overlegg gjort seg selv utilgjengelig i dagene før, helt umulig å få kontakt. Jeg var utrolig langt nede de dagene. Han har gjort noe lignende da det var julaften og nyttårsaften, og på de to foregående bursdagene mine. Har alltid vært noe kluss der, helt unødvendig og alltid fremprovosert krangling pga. ignorering.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg aner ikke hva jeg føler og tenker når jeg leser hvordan TS tenker og oppfører seg. Jeg sier som sagt at jeg blir sliten.

Selvfølgelig er det trist at hun nå sitter og har det kjipt, men mesteparten er faktisk selvforskyldt. Det er bare at alle her inne går i automatikk på at dere skal forsvare dama uansett hva

Anonymkode: 72578...bee

Selvforskyldt at han ignorerer meg? Akkurat det samme sier han.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...