Gå til innhold

Flere perioder med ignorering/null kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg synes det du skriver om at han kun vil ha et offer virker rart. De fleste mennesker vil vel ha et godt liv, og hvem har det godt når de holder på slik? Om han møter den rette en dag, vil han vel stoppe med denne oppførselen. Og den personen er ikke meg, men jeg forstår likevel ikke at han kan gjøre dette mot meg, og tilsynelatende bare fortsette livet og hverdagen som om ingenting er skjedd.

Anonymkode: d8242...a89

Slutt å plag deg selv med at han ska treffe "den rette". Det er ingen som er rett for ham, han vil behandle alle damene sine slik etterhvert. Narcissister forer sitt eget ego på å gjøre andre små – dette har INGEN TING å gjøre med at du ikke er den rette.

Tro  meg: jeg levde med en slik i 10 år! Og alt var så flott når ting var bra, så jeg forstår hvor vanskelig det er! Jeg fant heldigvis ut at min var notorisk utro og løy så det rant av ham, det  var dråpen som fikk meg til å åpne øynene. Psykologen sa i ettertid at dette er de vanskeligste forholdene å komme seg ut av, når kontrastene mellom bra og dårlig er så stor. Man HIGER så etter toppene at det nesten blir som en rus.

DU FORTJENER MYE BEDRE ENN DETTE! ❤️

Anonymkode: 2b386...b3c

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er ingen psykopat eller narsissist på papiret, men han har mange trekk.

At han ikke vil la deg treffe familien sin "fordi du er gal" er typisk psykopat-oppførsel.

Å fremprovosere krangel og blameshifte det over på deg er typisk psykopat-oppførsel.

Silent treatment er typisk psykopat-oppførsel

Å være kjempesnill den første tiden for så å devaluere deg etterpå så du blir desperat etter å få den snille versjonen av han tilbake er typisk psykopat-oppførsel

Å ødelegge bursdager og andre høytider (f.eks 17. mai som kommer nå), gleden over gode resultater på jobb/skole er typisk psykopat-oppførsel

---

Nå skal du lage planer med noen andre på 17 mai. Og du skal ikke vente å se om han kontakter deg. Du kansellerer IKKE planene du legger med de andre nå hvis han kontakter deg.. For han kommer til å ditche deg på 17 mai i siste liten uansett, eller ihvertfall ødelegge dagen på en eller annen måte.

Nei, han kommer aldri til å slutte å være sånn mot folk. Ikke før folk styrer unna han.

Anonymkode: 30c5d...b0d

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er den rette for han nei. Han kommer til å behandle alle damer slik. Det er synd på den som møter på han

 

Anonymkode: 05405...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå kommer 17.mai.  Han vet godt at den dagen er spesiell.  Hvor ingen ønsker å føle seg utenfor. Alle gleder seg etter 2 år avlyst.  Så klart han har ignorert deg i flere dager i forkant. 🙄 Det er for å gjøre deg usikker.  Kanskje ringer han,kanskje ikke... 

Ville planlagt dagen uten å fokusere på han 🌹🇧🇻

 

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Men om han er en narsissist, hva får han, eller noen generelt, ut av å ignorere noen? Jeg fatter det ikke. Altså, jeg ser jo at han behandler meg på en dårlig måte, men jeg synes det da er så absurd at han ikke bare gjør det slutt om han er så lite interessert i meg som det tyder på.

Vil han ikke ha det bedre med seg selv om han hadde vært med kvinne han ikke ønsket å gjøre dette mot? Han påstår han ikke liker krangling, og skylder på meg fordi vi krangler, men det er jo han som alltid legger opp til at det skal bli sånn. Vil han virkelig holde på sånn for alltid? Eller til han evt. finner en kvinne han har ordentlige følelser for?

Anonymkode: d8242...a89

 

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vil jo egentlig ikke det. Noe som gjør det hele bare ekstra uforståelig, er jo at han er en del eldre enn meg, slutten av 50-årene, og holder på slik fremdeles. Han burde jo sette pris på at han har en kjæreste som er glad i han. Men tror ikke han tenker sånn, han får seg vel alltids en ny kjæreste-  etter kort tid sikkert og.

Anonymkode: d8242...a89

Han er nesten 60 år!?!?! Jeg trodde du var i starten av 20-årene!?

Det jeg ikke forstår er hvordan man havner i en slik hekt. Har du relasjonsproblemer fra oppveksten TS? Hvorfor lar du deg bli behandlet slik?

Hadde jeg opplevd ignorering hadde jeg skjønt at det var game over og jeg hadde jo selvfølgelig ikke skrevet til han at han sårer meg og blabla for det er jo NETTOPP det slike folk ønsker.

Hvorfor gidder du? Hvorfor tror du at du elsker han? Du gjør jo egentlig ikke det?

Gå til psykolog og jobb med deg selv. Å la seg bli behandlet så dårlig er ikke normalt eller bra for deg!

Dette må du bare innse, for du er jo helt hjernevasket og vil bare ødelegge deg selv mer jo lenger du står i denne relasjonen.

Du skjønner egentlig at han overhodet ikke elsker deg. Han liker deg ikke engang, ellers hadde han ikke behandlet deg som han gjør.

Hvorfor bruke tid på en så skadet relasjon?

Neste gang han ikke svarer deg så bare slutter du å kontakte han. Det er det du skulle gjort første gangen. Hvorfor være så desperat som du er? Hvorfor vise det, når det er akkurat det han ønsker seg? 

Jobb med deg selv og bli sterkere som person, for det du holder på med nå er bare tull og tøys!

Anonymkode: c865e...cae

  • Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Tror ikke han kommer til å ta kontakt. I den korte samtalen på tirsdag, på telefon, da jeg sa hvor vondt det var at han ignorerte meg i en hel uke, hvor kaldt og hensynsløst jeg synes det er. Ja, da var svaret hans at han må jo få ting gjort, og han sa også at du trenger jo ikke å være sammen med meg om det er så ille.

Så han er totalt likegyldig virker det som. Derfor, hører nok ikke mer fra han.

Anonymkode: d8242...a89

Det virker ikke som du skjønner hva vi sier til deg. Jo mer du forteller han hva du FØLER og hvordan du reagerer jo mer NYTER han det. Med slike mennesker er den eneste riktige reaksjonen NULL reaksjon og NULL kontakt. Du må gå helt grey rock (Google det pluss narcissism). Selv om han sender deg bilder av kvinner han knuller (dette kommer etterhvert trust me) så er det null reaksjon. Det kalles reaktivt misbruk og dessverre så ser du ikke dette selv nå. 

Anonymkode: 4200d...35b

  • Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt latterlig å skrive noe sånt. Sier sitt om deg.

Så om han rett og slett ikke liker meg, synes du ikke da at han burde gjøre det slutt istedet for å fortsette å ha et forhold til meg? For å finne noen han liker bedre/mer?

Anonymkode: d8242...a89

Hvorfor skal han gjøre det slutt?

Man trenger jo selvfølgelig ikke like en person man helst ikke burde like, for liker man noen så kan man ikke fremprovosere desperate handlinger og bekreftelser! Man gjør ikke sånt mot folk man liker, men folk man misliker er det lettere å mishandle.

Er du helt blind eller!? Helt ute av forstand?

 

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Det skjer ikke. Jeg er nok ikke noe verdt for han, er ikke av interesse lenger. Lovebombing? Nei, han gidder ikke det med meg.

Jeg synes det du skriver om at han kun vil ha et offer virker rart. De fleste mennesker vil vel ha et godt liv, og hvem har det godt når de holder på slik? Om han møter den rette en dag, vil han vel stoppe med denne oppførselen. Og den personen er ikke meg, men jeg forstår likevel ikke at han kan gjøre dette mot meg, og tilsynelatende bare fortsette livet og hverdagen som om ingenting er skjedd.

Anonymkode: d8242...a89

Selvfølgelig er du ikke interessant for han, annet enn som en som gir han masse bekreftelse hver gang han er slem mot deg. Akkurat slik han ønsker. Akkurat slik han trenger. Akkurat slik han forventer. Du fungerer like godt som en vemsmurt sveitsisk klokke. Gjør akkurat det han forventer.

De fleste vil ha et godt liv? Ja. Men definisjonen på et godt liv varierer fra menneske til menneske. Tror du at din definisjon er den eneste? Tror du virkelig det? Tenk deg om:

Dette er en skadet mann som er avhengig av bekreftelse på at noen vil ha han. Selv om du sier at du elsker han når dere har det fint, så er det jo når dere ikke har det fint at du viser om du virkelig elsker han. Så han skaper bevisst eller ubevisst krisesituasjoner og du blir desperat og sender masse bekreftelser til han. Du vil ha han selv om han oppfører seg dårlig mot deg. Tenk hva det gjør med selvfølelsen hans! Det er ikke en sunn bekreftelse, men for HAN oppleves det enormt mye mer intenst og ekte. Fordi han er skadet.

Du må få opp øynene og vokse opp. Du er utrolig naiv!

Det finnes folk som ønsker å drepe andre, din definisjon på et godt liv er ikke fasiten for alle. Det er første felle du går i. For deg er det best å ha et velfungerende og sunt forhold, for denne mannen er det et dysfunksjonelle forhold som passer han best. Tror han, mener han, fordi han er skadet. Fordi han ikke er normal.

Hvorfor jager du dette egentlig? Når noen behandler meg som dritt så mister jeg alle følelser for den personen. Hvorfor gjør ikke du det? Har du opplevd en vond barndom eller noe? Hvorfor jage "kjærlighet"? Ekte kjærlighet trenger man ikke jage, så du må forstå at det du holder på med bare er tull. Du jager en narsissist, hvorfor? Er du så lite verdt? At narsissisme er det beste du kan få? At det er det du burde jage etter?

Selvfølgelig ikke! Skap deg et nytt narrativ, der du fortjener bedre. Snu skuffelsen om til sinne, foraktelse!

En mann som behandler deg så dårlig fortjener bare at du misliker han! Snu om på følelsene dine! Tenk mer rasjonelt! Er du virkelig så desperat at det å jage en negativ relasjon er det dus kal bruke livet ditt på?? Har du ikke bedre ting å bruke livet på?

KOM.DEG.UNNA.HAN!!!!

Anonymkode: c865e...cae

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å avslutte relasjonen å komme seg videre. Har akkurat kommet ut av et forhold med en slik en, og tro meg, du vil ikke havne der. 

Anonymkode: 02cf5...2ef

  • Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker said:

Det skjer ikke. Jeg er nok ikke noe verdt for han, er ikke av interesse lenger. Lovebombing? Nei, han gidder ikke det med meg.

Dropp selvmedlidenheten og ynket. 

I de perioder han har ignorert deg, hva er det lengste du har gått uten å sende meldinger, osv.? Det høres ut som vi snakker maks noen timer (i døgnets våkne timer). 

Love-bombing er når/hvis han tror du har klart å frigjøre deg fra ham, og han skal vinne deg tilbake. Hittil har han aldri vært i nærheten av å behøve å love-bombe deg, for du viser jo MAXIMAL DESPERASJON etter en halvtime omtrent. Vent og se hva som skjer hvis du klarer å ikke kontakte ham i 48 timer eller mer. Det er ukjent territorium. 

 

Quote

Jeg synes det du skriver om at han kun vil ha et offer virker rart. De fleste mennesker vil vel ha et godt liv, og hvem har det godt når de holder på slik? Om han møter den rette en dag, vil han vel stoppe med denne oppførselen. Og den personen er ikke meg, men jeg forstår likevel ikke at han kan gjøre dette mot meg, og tilsynelatende bare fortsette livet og hverdagen som om ingenting er skjedd.

Anonymkode: d8242...a89

Du er virkelig naiv og lettlurt. Henviser til hva AB c865e.. ovenfor skrev. 

Anonymkode: de006...cb0

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det skjer ikke. Jeg er nok ikke noe verdt for han, er ikke av interesse lenger. Lovebombing? Nei, han gidder ikke det med meg.

Jeg synes det du skriver om at han kun vil ha et offer virker rart. De fleste mennesker vil vel ha et godt liv, og hvem har det godt når de holder på slik? Om han møter den rette en dag, vil han vel stoppe med denne oppførselen. Og den personen er ikke meg, men jeg forstår likevel ikke at han kan gjøre dette mot meg, og tilsynelatende bare fortsette livet og hverdagen som om ingenting er skjedd.

Anonymkode: d8242...a89

Du fortsetter å prøve og forstå, og tillegger ham tanker og følelser som en hvilken som helst annen person. Han har det tydeligvis veldig godt når han holder på sånn, han har det ikke vondt med seg selv. Det er sånn han liker å ha det i livet, han har åpenbart vært sånn med ekser også. Og kommer til å behandle neste dame på samme måte. 

Anonymkode: 086ec...51e

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du å gjøre en stein om til en rose? 

Anonymkode: 05405...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Klarer du å gjøre en stein om til en rose? 

Anonymkode: 05405...abe

Problemet er at han fremsto som en rose i starten, og for alle andre. Og når han nå er en stein for henne, så sier han at det er henne som gjør han til en stein... Så hun prøver desperat å gjøre han til lags så han skal bli en rose igjen. Hun ser ikke at han er en stein forkledd som en rose.

Anonymkode: 30c5d...b0d

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Problemet er at han fremsto som en rose i starten, og for alle andre. Og når han nå er en stein for henne, så sier han at det er henne som gjør han til en stein... Så hun prøver desperat å gjøre han til lags så han skal bli en rose igjen. Hun ser ikke at han er en stein forkledd som en rose.

Anonymkode: 30c5d...b0d

Derfor spør jeg henne. 

Anonymkode: 05405...abe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det skjer ikke. Jeg er nok ikke noe verdt for han, er ikke av interesse lenger. Lovebombing? Nei, han gidder ikke det med meg.

Jeg synes det du skriver om at han kun vil ha et offer virker rart. De fleste mennesker vil vel ha et godt liv, og hvem har det godt når de holder på slik? Om han møter den rette en dag, vil han vel stoppe med denne oppførselen. Og den personen er ikke meg, men jeg forstår likevel ikke at han kan gjøre dette mot meg, og tilsynelatende bare fortsette livet og hverdagen som om ingenting er skjedd.

Anonymkode: d8242...a89

Nei, du forstår ikke dette,  for du er skrudd sammen slik som folk (flest) heldigvis er, med empati, hjerte på rett sted og omtanke for andres ve og vel. Og jeg tror du bare må akseptere at du derfor aldri vil skjønne oppførselen hans (selv om du kanskje har VELDIG behov for å forstå tankegang hans).

 

  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 10.05):

Bare for å legge til:

Han var ikke slik i starten. Da var han veldig på, skrev meldinger, og svarte ganske raskt på de jeg sendte.

Ville møtes ofte, skrev kjempefine meldinger. Virket veldig interessert.

Anonymkode: d8242...a89

 

 Det er ikke normalt. Slik jeg forstår han så straffer han deg for at du sier ifra når du er såret, selv om du agerer helt normalt.

Din oppførsel er normal. Men, han ignorerer deg fordi en slik normal typ måte å være på i et forhold, ikke gir han noe. Fordi han er mer fokusert på seg selv og sin egen indre prosess, som sannsynligvis bare handler om han (  hun prøver å kontrollere meg, kritisere meg ) Normale mennesker som ønsker en sunn relasjon med noen tenker kanskje . (  hva føler hen? hva kan jeg gjøre for å jobbe med vår relasjon. Oi jeg har glemt bursdagen hennes. jeg må si unnskyld. Dette er min feil )  Han er ikke der, ikke sant :)

Han opplever at det er kritikk, og er ikke nyskjerrig på hvorfor du er såret, eller om det er hans feil. Dette er et rødt flagg. Altså, han mener at du ikke har rett på å si ifra når du er lei deg, eller klage på noe, som har med hans oppførsel, fordi han mener det er først og fremst kritikk, og han er ikke nyskjerrig på hvordan han påvirker deg. Han ønsker ikke å forandre seg eller lære å være en bedre person, eller si unnskyld, når du har blitt lei deg pga hans egoistiske oppførsel ( ignorere avtaler fordi han har mye å gjøre på jobb ) Narsissme.

Endret av lillevill
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Nei, dette er ikke en god periode. Kanskje det ikke kom tydelig nok frem, skriver sikkert litt rotete. Men, han har også ikke møtt meg fysisk siden tirsdag i forrige uke. Tirsdagen denne uka svarte han kort på en melding, og tok telefonen endelig da jeg ringte. Det var ingen god samtale, han var kald og likegyldig og han har ignorert meg igjen siden tirsdag. Nærmer seg to uker siden vi sist møttes. Så nei, er en veldig vond periode. Gruer meg til det blir helg nå, kollegaer jeg vet er i gode forhold som gleder til å gjøre ting sammen med partneren, det er snart 17.mai og det er liksom ikke noe lys noe sted, bare vondt.

 

Anonymkode: d8242...a89

Du må faktisk bare dumpe han. Finn deg en med empati og hjertet på rett plass. Han her har det ikke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lillevill skrev (2 timer siden):

 

 Det er ikke normalt. Slik jeg forstår han så straffer han deg for at du sier ifra når du er såret, selv om du agerer helt normalt.

 

Akkurat slik det virker; at han straffer meg når jeg sier jeg er lei meg og såret. F.eks. i denne runden. Det startet som nevnt med at han brøt avtalen vi hadde om å møtes onsdag kveld (i forrige uke!). Jeg prøvde først å sende en nøytral melding for å minne han på det, at jeg ikke hadde hørt noe, lurte på hvor og når vi skulle møtes (siden vi skulle avtale nærmere den ettermiddagen, men det skjedde ikke). Ikke noe svar, og så ringte jeg. Ikke svar. Da sendte jeg et par meldinger hvor jeg uttrykte skuffelse og tristhet. Hadde forventet et svar i det minste, en unnskyldning for at han glemte eller noe. Men nei. Ikke livstegn fra han før tirsdagen uka etter....Og da var det ingen beklagelse.

Så ja, han straffer meg fordi jeg blir såret. Tidligere også har han forklart at han ikke har svart eller kontaktet meg, med at han blir demotivert og irritert over negative meldinger som han kaller det. Han orker ikke mer kritikk har han sagt, og påstår han legger bort telefonen og ikke forholder seg til den på noen dager. Altså gjør seg selv bevisst utilgjengelig.

lillevill skrev (2 timer siden):

 

Din oppførsel er normal. Men, han ignorerer deg fordi en slik normal typ måte å være på i et forhold, ikke gir han noe. Fordi han er mer fokusert på seg selv og sin egen indre prosess, som sannsynligvis bare handler om han (  hun prøver å kontrollere meg, kritisere meg ) Normale mennesker som ønsker en sunn relasjon med noen tenker kanskje . (  hva føler hen? hva kan jeg gjøre for å jobbe med vår relasjon. Oi jeg har glemt bursdagen hennes. jeg må si unnskyld. Dette er min feil )  Han er ikke der, ikke sant :)

Han opplever at det er kritikk, og er ikke nyskjerrig på hvorfor du er såret, eller om det er hans feil. Dette er et rødt flagg. Altså, han mener at du ikke har rett på å si ifra når du er lei deg, eller klage på noe, som har med hans oppførsel, fordi han mener det er først og fremst kritikk, og han er ikke nyskjerrig på hvordan han påvirker deg. Han ønsker ikke å forandre seg eller lære å være en bedre person, eller si unnskyld, når du har blitt lei deg pga hans egoistiske oppførsel ( ignorere avtaler fordi han har mye å gjøre på jobb ) Narsissme.

Ja, han sier at jeg bare kritiserer han. Men den kritikken, som egentlig er uttrykk for skuffelse over brutte avtaler og ignorering, kommer jo fordi han bebehandler meg dårlig og respektløst.

Nå er det fredag kveld, og lykkelige par koser seg sikkert sammen. Mens jeg er alene og skriver på nettet. Det er bare så vanvittig vondt. Ikke noe livstegn fra han i dag heller, selvsagt.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chi skrev (4 timer siden):

Nei, du forstår ikke dette,  for du er skrudd sammen slik som folk (flest) heldigvis er, med empati, hjerte på rett sted og omtanke for andres ve og vel. Og jeg tror du bare må akseptere at du derfor aldri vil skjønne oppførselen hans (selv om du kanskje har VELDIG behov for å forstå tankegang hans).

 

Jeg har behov for å forstå det ja, spesielt siden jeg oppfatter meg selv om en snill person som ikke fortjener å bli behandlet som dette. Jeg ville jo aldri gjort dette mot han f.eks,, eller noen andre heller.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Problemet er at han fremsto som en rose i starten, og for alle andre. Og når han nå er en stein for henne, så sier han at det er henne som gjør han til en stein... Så hun prøver desperat å gjøre han til lags så han skal bli en rose igjen. Hun ser ikke at han er en stein forkledd som en rose.

Anonymkode: 30c5d...b0d

Vet ikke. Ser flere likhetstrekk i hvordan de kvinnene han møtte før meg har reagert. Og at han har kalt dem gale, ustabile, kranglete etc. Har ønsket å tro at jeg var unntaket, at han likte meg best. Men han har også kalt meg gal, ustabil, kranglete. Han ignorere meg i dagevis, og anklager meg for å kun ønske å krangle når jeg blir sint pga. dette. Føler mer og mer sinne, fordi jeg opplever at han beskriver meg på en måte jeg ikke kjenner meg igjen i. Han fremstiller meg som en person som kjefter og krangler, men det er ikke sånn jeg er. Jeg ville ha et varmt, trygt forhold. Han lar meg ikke få nyte forelskelsen, gleden, føler han tviner meg ut i stress og smerte, og når jeg blir sint og ønsker han skal forbedre seg, er det jeg som er kranglete og "kaster bort" tid på å krangle -det er alt jeg vil har han sagt mange ganger.

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor jager du menn som åpenbart ikke er interessert?!

Anonymkode: d4332...ded

Om han ikke er interessert, hvorfor ikke bare si det og gjøre det slutt istedet med meg istedet? Hvorfor ignorere gang på gang?

Anonymkode: d8242...a89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...