Gå til innhold

Flere perioder med ignorering/null kontakt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Maleficenta skrev (6 timer siden):

og ikke minst nyter det. Han syns sikkert det er morsomt til og med

Ikke sikkert. Han NYTER det og FÅR energi av det. 

Anonymkode: 4200d...35b

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kan jeg spørre om han leser meldingene og bare ikke svarer (tenker de kanskje er sendt på Messenger slik at du ser dette) eller om de står som ulest?

Har vært borti en narsissist selv, men hans ignorering (som jeg fant ekstremt ille) er ikke i nærheten av din type.

Anonymkode: bbcb3...078

I tidligere sånne runder har han sagt at han ikke har orket å lese alle meldingene, kanskje bare en eller to. Og så legger han bare vekk tlf og klarer ikke forholde seg til den sier han. Vi skriver vanlige meldinger, for han er ikke på noen sosiale medier. Så kan ikke se om han har lest dem eller ikke. Vi har iblant brukt signal, og der kan man se om meldinger er lest, men vi bruker ikke den så ofte og mest til bilder og sånt.

 

Anonymkode: d8242...a89

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

I tidligere sånne runder har han sagt at han ikke har orket å lese alle meldingene, kanskje bare en eller to. Og så legger han bare vekk tlf og klarer ikke forholde seg til den sier han. Vi skriver vanlige meldinger, for han er ikke på noen sosiale medier. Så kan ikke se om han har lest dem eller ikke. Vi har iblant brukt signal, og der kan man se om meldinger er lest, men vi bruker ikke den så ofte og mest til bilder og sånt.

 

Anonymkode: d8242...a89

Det kan jo hende han har noen psykiske problemer og ikke egentlig liker å være slem. Men at i hans hode er det bare mas og forventninger han ikke klarer å innfri, og du som lager bråk. 

Det er uansett ikke du som har problemet, og du burde dumpe han snarest.

Anonymkode: 00867...2e5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik holdt eksen min og på. Kunne plutselig bare ghoste. De første gangene ble jeg jo redd noe hadde skjedd han, når jeg så mønsteret og fikk skylda for det ble jeg forbanna og løp. Han hadde klær og ting hos meg for sikkert 2-3000, svarte aldri på når han skulle hente det, så det gikk i søppla etter noen uker. 

Beklager for digresjonen, men ts, fyren er en gjøk og vil neppe forandre seg til det bedre. Ikke på lang sikt værtfall. Kom deg vekk før du begynner å klandre deg selv. 

Anonymkode: 98cec...723

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 10.02):

Hva hadde dere gjort om kjæresten med ujevne mellomrom ignorerte deg, og at dette kunne pågå i dagesvis, iblant mer enn en uke av gangen?

Er det gjensidig kjærlighet da, eller er det bare et naivt, dumt håp jeg har?

Sist gang det skjedde, kom det helt ut av det blå. Han hadde overnattet hos meg, mandag til tirsdag i forrige uke. Vi hadde det veldig fint sammen, og ble enige om å møtes på onsdag kveld. Jeg skrev en søt melding til han litt utpå dagen. Han svarte på en koselig måte, og sa at han skulle gi beskjed dagen etter om vi skulle møtes hos meg eller han.

Så kom onsdagen. Var på jobb som normalt, kom hjem, spiste...Ingen melding eller beskjed fra han. Klokka nærmet seg 21....sendte en melding og lurte på hvorfor han ikke hadde gitt beskjed om når/hvor vi skulle møtes som avtalt. Ikke noe svar.

Klokka nærmet seg 22. Jeg ringte, ikke noe svar.

23.  Jeg la meg, ringte igjen, ikke noe svar. Sendte en trist melding hvor jeg uttrykte skuffelse.

Neste dag, torsdag. Ikke noen melding, ikke svar da jeg ringte han igjen på kvelden.

Fredag. Ingenting. Sendte en melding, fikkk ikke svar.

Lørdag og og søndag, ikke noe livstegn.

Mandag, det samme. Jeg sendte noen meldinger i helga, og på mandag. Skrev jeg var lei meg og fortvilet, at jeg synes han må ringe meg eller komme innom. Ikke svar.

Tirsdag. Han skrev en melding (bursdagen min nærmet seg), og lurte på om jeg ville ha noe. Jeg svarte at jo, selvsagt ville jeg det. Ringte han, endelig tok han telefonen -etter mer enn en uke! Lurte på hva han drev på med?? Han sa at han må få ting gjort....Hvorfor har du ignorert meg? Nei, han måtte få ting gjort, hadde ikke tid til "tullet" mitt sa han. Forklarte at jeg sendte de meldingene først etter at han brøt avtalen vi hadde om å møtes

Hæ? Hvilken avtale? var svaret hans. På onsdag, forrige uke. Jaja, han har ikke tid, sa han. Hva med bursdagen min? Skal du ikke komme og overnatte? Nei, han orket ikke "konflikt," som han sa, han har en jobb han må fokusere på. Så sluttet han bare å svare, gikk vekk fra telefonen selv om han ikke la på. Ventet et minutt, trodde han skulle hente noe, gjøre noe. Nei...ikke svar. Jeg la på, og ringte igjen et par ganger, Ikke noe svar.

Neste dag var bursdagen min. Ikke et eneste livstegn fra han. Hadde forventet at han i det minste kom på bursdagen min, men nei. Skrev flere meldinger og etterlyste han, men fikk aldri noe svar. Skrev jeg var veldig lei meg, at dette gjør vondt. Han kom ikke, ikke så mye som en gratulerer-med-dagen-melding engang.

Ikke hørt noe i dag heller.

Det er ikke første gangen han gjør dette. Kronologien er ALLTID slik: Vi har det fint sammen, og jeg gleder meg til neste gang vi skal møtes, ofte har vi en konkret avtale, noen ganger mer flytende som denne gangen -at vi skal avtale tid og sted nærmere dagen etter f.eks.

Dagen for avtalen kommer, og jeg hører ingenting. Prøver å ringe, ikke svar. Sender meldinger som aldri blir besvart. Jeg blir mer og mer fortvilet. Han svarer ikke. Jeg kjører hjem til han. Hans reaksjon er at jeg kan ikke forvente at han svarer på negative meldinger.

Men, de meldingene er jo negative FORDI han ignorerer meg. Det er uten unntak slik det utvikler seg.

Så krangler vi, han sier jeg bare vil krangle. Feil, det jeg vil er å ikke bli ignorert. Jeg vil bli respektert og føle meg ønsket og elsket.

Så må jeg nesten overtale han til å si noe fint etterhvert, og så har vi sex. Alt er fint, deilig, er glad.

Kjører hjem. Kanskje sender jeg en fin melding til han. Et døgn etterpå svarer han kanskje.

Så møtes vi igjen, er kanskje sammen en helg. Han kommer til meg noen dager etterpå. Alt er fint. Jeg besøker han en kveld, føler meg lykkelig, alt går bra. Sender en koselig melding. Et døgn går, ikke svar. En dag til, null svar. Jeg ringer, får ikke svar. Sender flere meldinger, triste, så sinte, så fortvilte, og triste, og rasende, tryglende. Ikke svar.

Jeg kjører til han en kveld, da har det kanskje gått 3-4 dager, han møter meg på samme måte som før: Jeg har sendt sinte meldinger, jeg kan skylde meg selv. Vi krangler, har sex, alt er fint. Og så ....rinse and repeat.

Føler meg helt nedkjørt, utslitt, deprimert. At jeg nå ikke oppsøkte han, selv om det gikk en uke, var fordi jeg ville finne ut om han til slutt ville ta kontakt, oppsøke meg, ringe...et eller annet. Og så kom bursdagen min, og tenkte at da, i det minste, ville han komme. Ingenting.

Hva er dette? Hvorfor gjør han dette? Er alt min skyld? Han sier han ikke svarer fordi jeg skriver sinte, negative meldinger. Men, de meldingene kommer jo ALLTID etter at han f.eks. bryter en avtale og/eller ikke svarer på helt normale, hyggelige meldinger først.

Forstår ikke dette, aldri opplevd dette med noen tidligere.

Klar over at alle sikkert kommer til å skrive "dump han," og ja, det er sikkert noe som objektivt, sett fra utsiden er den logiske løsningen. Men, han er min store kjærlighet. Har gått snart tre år, og jeg har aldri elsket noen før jeg møtte denne mannen. Vi er begge godt voksne, selv om det kan være vanskelig å tro fordi dette utrolig dårlige kommunikasjonsmønsteret er helt vanvittig umodent og helt absurd.

 

Anonymkode: d8242...a89

Dette er ikke kjæresten din, han har mest sannsynlig flere damer. Du må aldri mase. Det er bare å dumpe han, så kan han bare sitte der etter min mening, for et rasshøl han er

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumia skrev (26 minutter siden):

Dette er ikke kjæresten din, han har mest sannsynlig flere damer. Du må aldri mase. Det er bare å dumpe han, så kan han bare sitte der etter min mening, for et rasshøl han er

En narsissist har x-antall kilder (TS er også en kilde). De oppbevares på hyller og tas frem ved behov, før ignorering osv av èn, tas en annen frem. De må ha kontinuerlig påfyll av oppmerksomhet. De er de sykeste menneskene som finnes og kan aldri kureres, men det virker ikke som at TS forstår essensen her. 

Anonymkode: 4200d...35b

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

En narsissist har x-antall kilder (TS er også en kilde). De oppbevares på hyller og tas frem ved behov, før ignorering osv av èn, tas en annen frem. De må ha kontinuerlig påfyll av oppmerksomhet. De er de sykeste menneskene som finnes og kan aldri kureres, men det virker ikke som at TS forstår essensen her. 

Anonymkode: 4200d...35b

Jepp, de kan aldri kureres

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det har jeg faktisk tenkt på, og vurdert. Leser jo bl.a. her inne om kjærester som har litt kontakt med hverandre hver dag, så det kan vel ikke være så unormalt eller for stort krav å ønske seg en kjæreste som i det minste sender en melding per dag?

Anonymkode: d8242...a89

Som min mor sa"du må komme under noen for å komme over noen";))

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Slik holdt eksen min og på. Kunne plutselig bare ghoste. De første gangene ble jeg jo redd noe hadde skjedd han, når jeg så mønsteret og fikk skylda for det ble jeg forbanna og løp. Han hadde klær og ting hos meg for sikkert 2-3000, svarte aldri på når han skulle hente det, så det gikk i søppla etter noen uker. 

Beklager for digresjonen, men ts, fyren er en gjøk og vil neppe forandre seg til det bedre. Ikke på lang sikt værtfall. Kom deg vekk før du begynner å klandre deg selv. 

Anonymkode: 98cec...723

Du burde solgt klærne

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sykt å lese hvordan han behandler deg. At noen kan være så kald og beregnende. Det virker som at du ikke får hans oppførsel til å stemme med narsissisme, i så fall må han være skikkelig ond. 
 

Jeg håper at du klarer å se at du fortjener å bli elsket betingelsesløst. At du er verdt å bruke tid på. Og at det ikke er du som er gal som reagerer, men han som er gal som ignorerer deg - det er en så dysfunksjonell og syk måte å oppføre seg på. Og at du ikke får møte familie og venner fordi det er kleint.. Han er helt ute! 
 

Jeg håper du finner styrke til å avslutte dette, slik at du kan komme deg videre. Så lenge du blir i dette forholdet kommer du til å ha det vondt og du kommer til å tvile på deg selv og din verdi. Det må være bedre å ha det skikkelig vondt i en tid etterpå og så gå videre, enn å gå i dette år etter år.

Du ER verdifull! Du ER verdt å bruke tid på! Du er verdt å elske! 

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått så langt ts? Klarer du å la være å kontakte han?

Anonymkode: 00867...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2022 at 9:49 AM, AnonymBruker said:

(...) Når han nå ikke tar kontakt med deg så lar du han bare være. Hvis han tar kontakt så svarer du bare at du anser det dere hadde som historie fordi han behandler deg så dårlig at du ikke ønsker å ha en relasjon til han.

Anonymkode: c865e...cae

Enig med resten av innlegget, men TS skal for guds skyld ikke gi seg til å diskutere med idioten om han behandler henne dårlig. 

Anonymkode: de006...cb0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

I tidligere sånne runder har han sagt at han ikke har orket å lese alle meldingene, kanskje bare en eller to. Og så legger han bare vekk tlf og klarer ikke forholde seg til den sier han. Vi skriver vanlige meldinger, for han er ikke på noen sosiale medier. Så kan ikke se om han har lest dem eller ikke. Vi har iblant brukt signal, og der kan man se om meldinger er lest, men vi bruker ikke den så ofte og mest til bilder og sånt.

 

Anonymkode: d8242...a89

Sikker på at han bare ikke har blokkert deg på sosiale medier? 

Anonymkode: 05405...abe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 13.5.2022 den 0.23):

Tusen takk for veldig mange innspill og betraktninger, jeg setter veldig pris på at noen faktisk brydde seg og skrev svar her. Og veldig nyttig å lese at mange ikke synes jeg er kranglete og gal fordi jeg blir såret og sint når jeg blir behandlet så iskaldt.

Har fått mye å tenke på. Skal legge meg, og har planlagt å ikke skrive, ringe eller besøke han. Får se om han engang bryr. Kjenner at det skal mye til for at jeg tilgir det han gjør og har gjort. Føles som jeg, både psykisk og også fysisk, ikke vil takle en ny sånn runde med total ignorering igjen. 

Anonymkode: d8242...a89

Det er veldig bra ts,at du har bestemt deg for å ikke ta kontakt. Hadde jeg vært deg, ville jeg blokkert han over alt. 

Bare husk at hvis han plutselig tar kontakt igjen, og viser sin "sårbare" side, unnskylder seg osv,, så er det ikke ekte. Det er bare for å fange deg inn i spindelvevet igjen. Siden han da ikke lengre har kontroll og makt over deg. Etter alt du har skrevet er, er jeg helt sikker på at denne mannen ikke har empati og forståelse for andre. Og om det stemmer at han er narsissistisk, noe det tyder på, så klarer ikke han å se sine egne feil.

En narsissist vil etter hvert rote det til for seg selv, det er litt annerledes fra en psykopat som er mer målrettet,og har mer kontroll. Det er vanskeligere å avsløre en psykopat enn en narsissist, for andre. 

Om dette blir vanskelig for deg ts, så råder jeg deg til å prate med en profesjonell, terapeut els.. for å kunne ta sunne valg for deg selv.det vil også hjelpe deg å luke ut usunne personer i fremtidige relasjoner. 

Har du noen nære, familie eller venner, du kan betro deg til? Åpne opp om dette. Det hjelper med støtte. Det får du jo her også, men hjelper å ha noen du kan treffe, som står deg nær. 

Endret av MLy92
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mumia skrev (15 timer siden):

Som min mor sa"du må komme under noen for å komme over noen";))

Har tenkt tanken om å prøve å møte noen for en date eller flere, uten å fortelle han noe. Vet det er i gråsonen, men han sier jo ikke noe til meg om hva han driver med heller. For alt jeg vet kan han møte andre i tiden han ignorerer meg, uten at jeg noengang får vite om det.

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har tenkt tanken om å prøve å møte noen for en date eller flere, uten å fortelle han noe. Vet det er i gråsonen, men han sier jo ikke noe til meg om hva han driver med heller. For alt jeg vet kan han møte andre i tiden han ignorerer meg, uten at jeg noengang får vite om det.

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

Hvorfor ikke bare skrive en melding at du gjør det slutt med han? Så blokkerer du han. Han har ikke noe med hva du gjør videre, du har ikke opplysningsplikt for denne drittsekken. 

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

Nei nei nei nei. Ikke involver ham. Da blir det bare drama og fortsettelsen av den skadelige dynamikken dere imellom. Bare aldri snakk til ham igjen. 

Anonymkode: 020df...d40

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.5.2022 den 22.28):

Nei jeg aner ikke hva jeg føler og tenker når jeg leser hvordan TS tenker og oppfører seg. Jeg sier som sagt at jeg blir sliten.

Selvfølgelig er det trist at hun nå sitter og har det kjipt, men mesteparten er faktisk selvforskyldt. Det er bare at alle her inne går i automatikk på at dere skal forsvare dama uansett hva

Anonymkode: 72578...bee

Mann her. Opplevd det samme som TS. Viste seg etter hvert at denne kvinnen var ikke vel bevart personlighetsmessig. Cluster B-forstyrrelser.

TS, avslutt forholdet. Få evt. hjelp til dette. Det er eneste løsning.

Anonymkode: eb3f4...9b7

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har tenkt tanken om å prøve å møte noen for en date eller flere, uten å fortelle han noe. Vet det er i gråsonen, men han sier jo ikke noe til meg om hva han driver med heller. For alt jeg vet kan han møte andre i tiden han ignorerer meg, uten at jeg noengang får vite om det.

Har tenkt på å møte en mann, for å komme "under" noen som du sier, og så kanskje fortelle han om det for å såre han også. Og deretter gjør det slutt.

Anonymkode: d8242...a89

Ikke fortelle, bare gjøre aldri svare han mere. . om du er så lite viktig at han ghoster deg, så fuck han...han har sikkert flere.... Ikke gjør det slutt alene i samme rom som han,  gjør det over sms. Han er jo gal....

Endret av Mumia
  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må avslutte, blokkere og gå videre,  og så søke terapi for å gjøre deg selv bevisst på hvorfor du aksepterte dette den tid det varte, så du ikke gjentar det. 

Anonymkode: 9a298...265

  • Liker 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...