Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Undrende123 skrev (1 time siden):

Hvilken rase er årets Farmen-hund, Taino? 😍

Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turkis Sau skrev (3 timer siden):

Nova Scotia Duck Tolling Retriever.

Han er vakker,men er det Toller? det jeg usikker på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Hvem håper du på?

egentlig kan jeg ikke si hvem jeg håper på, egentlig ingen da jeg ikke kjenner de godt nok til det ennå

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cas12 skrev (1 minutt siden):

egentlig kan jeg ikke si hvem jeg håper på, egentlig ingen da jeg ikke kjenner de godt nok til det ennå

Samme, er alltid kjedelig den første uken når man blir kjent med deltagerne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens Farmen: 

Spoiler

Ordfører Dan Håvard virker arbeidssky, og han meldte seg ikke på Farmen for å jobbe mye og har visst ingen planer om å bli værende lenge på gården, i følge han selv.
Hvorfor i huleste melder han seg på når motivasjonen og innsatsviljen er så lav? For det første fremstilles man jo negativ på TV og for det andre tar man opp plassen til noen som faktisk kunne vært bra der inne. Også en ordfører...

Benjamin virker veldig mye. Mye drama og mas basert på ingenting litt for ofte.

Førstekjempevalg: Veldig overraskende at storbonde Stine velger Dagny. Og veldig ufortjent sett med Dagnys øyne. Stine skylder på at det var fordi de "ikke hadde rukket å bli kjent", men kom igjen, hvorfor prøvde hun ikke å bli kjent med Dagny da? Stine kunne tatt samme initiativ mot Dagny som hun gjorde mot Dan Håvard. At Stine valgte Dagny som følge av konkurranse er forsåvidt greit, men jeg kjøper ikke unnskyldningen hennes. For øvrig er det konkurransemessig usmart å stemme på en kvinne som førstekjempe når man er kvinne selv. 

Lasse blir kalt barnslig fordi han stod opp for Dagny på førstekjempevalget. Den var spesiell.

Spent på hvem Dagny velger som andrekjempe, men jeg er ikke i tvil om at Dagny har størst sjanse for å vinne uansett hvem hun velger og hvilken konkurranse det blir. 

 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et litt merkelig førstekjempevalg ja.  Jeg hadde ventet meg noe helt annet.  Gleder meg til søndag når vi ikke får vite hvilken gren det blir før de er på tinget. Skal også bli spennende hvem som blir den utvalgte 2.kjempe. Håper at det blir en som kan sendes hjem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (3 minutter siden):

Det var et litt merkelig førstekjempevalg ja.  Jeg hadde ventet meg noe helt annet.  Gleder meg til søndag når vi ikke får vite hvilken gren det blir før de er på tinget. Skal også bli spennende hvem som blir den utvalgte 2.kjempe. Håper at det blir en som kan sendes hjem..

Er det spoiler egentlig å si hva man synes om om førstekjempe valg? Føler at man noen ganger da kan utelukke visse deltakere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (17 minutter siden):

Er det spoiler egentlig å si hva man synes om om førstekjempe valg? Føler at man noen ganger da kan utelukke visse deltakere 

Synes du at jeg avslørte noe som brøt med spoilerreglene?  Jeg fortalte ikke navn, kjønn eller andre kjennetegn.   Derfor skjulte jeg det ikke.  At det skal velges andrekjempe og gren til søndag er ingen avsløring… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adobyen skrev (Akkurat nå):

Synes du at jeg avslørte noe som brøt med spoilerreglene?  Jeg fortalte ikke navn, kjønn eller andre kjennetegn.   Derfor skjulte jeg det ikke.  At det skal velges andrekjempe og gren til søndag er ingen avsløring… 

Ikke nå men tenker senere i sesongen, hvis jeg for eksempel sier at jeg virkelig håper at noen blir valgt og så skriver jeg at jeg ble skuffet over valget så blir det opplagt liksom 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (Akkurat nå):

Ikke nå men tenker senere i sesongen, hvis jeg for eksempel sier at jeg virkelig håper at noen blir valgt og så skriver jeg at jeg ble skuffet over valget så blir det opplagt liksom 😅

Å ja, da har vi jo rukket å bli litt mer kjent med dem, alle raringene og luringene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy faen!!! At en gjeng inkompetente og redde folk skal ha ansvar for dyr! Stakkars Taino 😭

  • Liker 10
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ella Grisella skrev (26 minutter siden):

Fy faen!!! At en gjeng inkompetente og redde folk skal ha ansvar for dyr! Stakkars Taino 😭

En ting jeg alltid har lurt på med disse valpene på Farmen. Har valp selv nå og leser jo i alle bøker og ser på TV osv. at tilknytning er så viktig og at det er et vindu der de første ukene der de skal sosialiseres og miljøtrenes og at dårlige opplevelser i denne perioden fort kan prege dem resten av livet. Jobber jo hardt med egen valp for at den skal bli en stødig og fin hund. Hva skjer med Farmen-valpene når serien er ferdig? Det er jo ekstremt mange folk på gården å forholde seg til og sånn som i fjor knyttet jo valpen seg veldig til en av deltagerne (Amalie?) og så forsvant jo hun helt plutselig. Kan det være sunt egentlig? Mulig det går helt fint, kanskje noen mer hundekyndige kan svare.

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Cookiesandcream said:

En ting jeg alltid har lurt på med disse valpene på Farmen. Har valp selv nå og leser jo i alle bøker og ser på TV osv. at tilknytning er så viktig og at det er et vindu der de første ukene der de skal sosialiseres og miljøtrenes og at dårlige opplevelser i denne perioden fort kan prege dem resten av livet. Jobber jo hardt med egen valp for at den skal bli en stødig og fin hund. Hva skjer med Farmen-valpene når serien er ferdig? Det er jo ekstremt mange folk på gården å forholde seg til og sånn som i fjor knyttet jo valpen seg veldig til en av deltagerne (Amalie?) og så forsvant jo hun helt plutselig. Kan det være sunt egentlig? Mulig det går helt fint, kanskje noen mer hundekyndige kan svare.

Sosialiseringsvinduet er vel rundt 6-12 uker, mens valpene på farmen kanskje er litt eldre? 4-5 månder kanskje? 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trotwood skrev (58 minutter siden):

Sosialiseringsvinduet er vel rundt 6-12 uker, mens valpene på farmen kanskje er litt eldre? 4-5 månder kanskje? 

Kanskje, men da har de vel allerede en familie  eller oppdretter de er knyttet til? Bare tenker det ikke er så heldig for en valp å plutselig bli flyttet inn i et kaotisk hjem med masse folk som er mer eller mindre hundevante, og der personer de knytter seg mest til plutselig kan forsvinne over natta. Kan liksom ikke tenke meg at å trygge hunden og se dens behov alltid er prioritert heller. Det så man jo i dag, og de sa jo at den ofte var ensom og stod og peip. Mulig det går helt fint for disse valpene, men jeg får litt vondt av dem, merker jeg. Kanskje litt ekstra fordi jeg er i valpebobla selv om dagen 😅

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idiotisk valg av Stine å velge den som jobber aller best allerede første uka. Ikke rukket å bli kjent, du liksom, hva med å prøve å bli litt kjent da? Fikk helt vondt av Dagny som ble så lei seg :( 

Selv om noen må velges velger man ikke den beste arbeidshesten allerede første uka! Hun kunne vel valgt han derre latsekken av en ordfører vel. Han gjør jo ikke annet enn å ligge å dra seg. Han gjør ingen nytte der uansett. Håper virkelig Dagny vinner kampen på søndag. Hun fortjener å få bli der lenge. 

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...