Gå til innhold

Farmen 2022 - TV2 - Ingen spoiling!


Gjest Cid

Anbefalte innlegg

Da endte det som sist gang for meg. Synes farmen er gøyest de første ukene- å følge med på hvordan relasjonene «setter seg» og spillet begynner. Så pleier jeg å falle ut, men ser finale uka og gårdskonkurransene. Droppet finalen, i år som sist! Synes alltid litt synd på den tapende finalist- derfor 😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Zenhouse skrev (29 minutter siden):

Da endte det som sist gang for meg. Synes farmen er gøyest de første ukene- å følge med på hvordan relasjonene «setter seg» og spillet begynner. Så pleier jeg å falle ut, men ser finale uka og gårdskonkurransene. Droppet finalen, i år som sist! Synes alltid litt synd på den tapende finalist- derfor 😁

Jeg synes de første ukene var gørr kjedelig, jeg vurderte på alvor å droppe resten av sesong pga hvor kjedelig det var 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som har gjort størst inntrykk denne sesongen, er å se hvor enkelt det er å hjernevaske folk og lede dem dit man vil ha dem. Feks Ordføreren..jeg tror aldri jeg har sett skitnere spill. 
 

Så tenker jeg programmet har utspilt sin rolle..de som deltar på Farmen lever ikke 100 år tilbake i tid - da hadde de ikke hatt overskudd til å spille skitne spill..da hadde det faktisk vært kampen for tilværelsen, og den som har best forutsetning for å kunne klare seg 100 tilbake i tid - er den som står igjen som vinner. 
De første sesongene gjenspeilet dette. Jobbet du ikke - røk du ut. Jukset du - ble du stemt ut av de andre deltakerne. 
Det eneste Farmen dreier seg om nå, er hvem som spiller det skitneste spillet og karrer seg frem på den måten. 
Det spiller ingen rolle om du bryter regler - for det får ingen etterspill. 
Begynner jo å nærme seg Paradise-klisjeen..

  • Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
1 hour ago, Vera said:

Det som har gjort størst inntrykk denne sesongen, er å se hvor enkelt det er å hjernevaske folk og lede dem dit man vil ha dem. Feks Ordføreren..jeg tror aldri jeg har sett skitnere spill. 
 

Så tenker jeg programmet har utspilt sin rolle..de som deltar på Farmen lever ikke 100 år tilbake i tid - da hadde de ikke hatt overskudd til å spille skitne spill..da hadde det faktisk vært kampen for tilværelsen, og den som har best forutsetning for å kunne klare seg 100 tilbake i tid - er den som står igjen som vinner. 
De første sesongene gjenspeilet dette. Jobbet du ikke - røk du ut. Jukset du - ble du stemt ut av de andre deltakerne. 
Det eneste Farmen dreier seg om nå, er hvem som spiller det skitneste spillet og karrer seg frem på den måten. 
Det spiller ingen rolle om du bryter regler - for det får ingen etterspill. 
Begynner jo å nærme seg Paradise-klisjeen..

Det er definitivt enkelt å utnytte menneskers psykologiske svakheter. Mennesker er flokkdyr som har en tendens til å ønske ha samme mening som majoriteten i en gruppe, selv om de ville vært uenige om de var alene. De har en tendens til å ville være på siden med de/n de oppfatter som de/n sterke, for eks å være på en bølles side mot den som blir bøllet. Mennesker sliter også med å innse at de har blitt lurt. De vil heller fortsette tro på den som lurer seg, enn å innrømme ovenfor seg selv at de ble lurt. Med mer.

Det er veldig mange måter å utnytte mennesker på, egentlig burde det være pensum i skolen slik at vi kunne oppdra en befolkning som var litt visere og litt mer beskyttet mot slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spiller vel ingen rolle hvor kjedelig og rævva en sesong er. 

Den samme gjengen her kommer sikkert tilbake neste sesong, for å klage over hvor kjedelig sesongen er eller hvor tåpelige de mener at alle deltakerne er. 

:kaklehone: 

  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (57 minutter siden):

Det spiller vel ingen rolle hvor kjedelig og rævva en sesong er. 

Den samme gjengen her kommer sikkert tilbake neste sesong, for å klage over hvor kjedelig sesongen er eller hvor tåpelige de mener at alle deltakerne er. 

:kaklehone: 

Ikke jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (1 time siden):

Det spiller vel ingen rolle hvor kjedelig og rævva en sesong er. 

Den samme gjengen her kommer sikkert tilbake neste sesong, for å klage over hvor kjedelig sesongen er eller hvor tåpelige de mener at alle deltakerne er. 

:kaklehone: 

Det er vel bare menneskelig å leve i håpet om at noe bedrer seg igjen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

RC skrev (9 timer siden):

Det er vel bare menneskelig å leve i håpet om at noe bedrer seg igjen.

Forhåpentligvis så vil mange andre boikotte neste sesong om ikke de gjør drastiske endringer, jeg kommer ikke til å se på neste sesong om det bare er det samme gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

StinkySocks skrev (10 timer siden):

Det spiller vel ingen rolle hvor kjedelig og rævva en sesong er. 

Den samme gjengen her kommer sikkert tilbake neste sesong, for å klage over hvor kjedelig sesongen er eller hvor tåpelige de mener at alle deltakerne er. 

:kaklehone: 

Det tror jeg du har rett i, og jeg er en av dem! Nå synes ikke jeg sesongen har vært så kjedelig heller. Men jeg er uanset klar for å komme tilbake neste år å klage over deltakerne og dumme avgjørelser av produksjonen! Jeg gleder meg 👍🏽

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cambria skrev (17 minutter siden):

Det tror jeg du har rett i, og jeg er en av dem! Nå synes ikke jeg sesongen har vært så kjedelig heller. Men jeg er uanset klar for å komme tilbake neste år å klage over deltakerne og dumme avgjørelser av produksjonen! Jeg gleder meg 👍🏽

Selvpining med andre ord 😅

Endret av Cid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Zenhouse skrev (På 21.11.2022 den 19.16):

Da endte det som sist gang for meg. Synes farmen er gøyest de første ukene- å følge med på hvordan relasjonene «setter seg» og spillet begynner. Så pleier jeg å falle ut, men ser finale uka og gårdskonkurransene. Droppet finalen, i år som sist! Synes alltid litt synd på den tapende finalist- derfor 😁

Jepp, helt enig. Synes Farmen er kjedeligst de siste to ukene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler Torpet har skapt mye rot på Farmen, mye som blir påvirket med tanke på at det noen ganger blir mange deltakere i finaleuken. I år ble det ekstra mye når det var to runder med Torpet. Hashar var utbrent og var innstilt på å dra hjem etter tvekampen med øksekast, men så var det Torpet-finale på Farmen like etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galen King skrev (2 minutter siden):

Føler Torpet har skapt mye rot på Farmen, mye som blir påvirket med tanke på at det noen ganger blir mange deltakere i finaleuken. I år ble det ekstra mye når det var to runder med Torpet. Hashar var utbrent og var innstilt på å dra hjem etter tvekampen med øksekast, men så var det Torpet-finale på Farmen like etterpå. 

Jeg synes det er bedre når de bare har 1 torpet som vanlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...