Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

Fiora skrev (41 minutter siden):

Må bare innom og feire 12 uker! :strix: Denne dagen har jeg ventet lenge på! 

Nå er det bare for lille i magen å vokse og kose seg frem til termin ❤️

Gratulerer masse 😁🙌☀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 11+1 idag, og symptomene er enda i full vigør 🥴 spydd som en gris idag også, så jeg krysser fortsatt fingrene for at det roer seg mot 12 uker🤞🏽 

Gøy med oppdateringer fra alle dere andre🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er jeg nå 9+6 og gleder meg til å nå 12 uker om ikke så altfor lenge! Tror jeg er på den berømte kvalme-peaken nå. 
Hvis jeg ikke spiser hvert 10. minutt, begynner magen å romle som om jeg ikke har spist på maaaange timer. Veldig slitsomt!

Gleder meg bare til første trimester er ferdig - trenger å kunne trene, spise litt bedre og kaste opp mindre.

Jeg ser dere skriver at dere har så mange spørsmål til fastlege/jordmor, men jeg personlig klarer ikke å tenke meg frem til et eneste spørsmål?! Er førstegangsmamma også, men klarer ikke å tenke på hva jeg skal spørre om...🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ActiveChip skrev (9 timer siden):

Her er jeg nå 9+6 og gleder meg til å nå 12 uker om ikke så altfor lenge! Tror jeg er på den berømte kvalme-peaken nå. 
Hvis jeg ikke spiser hvert 10. minutt, begynner magen å romle som om jeg ikke har spist på maaaange timer. Veldig slitsomt!

Gleder meg bare til første trimester er ferdig - trenger å kunne trene, spise litt bedre og kaste opp mindre.

Jeg ser dere skriver at dere har så mange spørsmål til fastlege/jordmor, men jeg personlig klarer ikke å tenke meg frem til et eneste spørsmål?! Er førstegangsmamma også, men klarer ikke å tenke på hva jeg skal spørre om...🤔

Jeg klarer heller ikke det! Det kommer så mye via gravidapper og forum så har egentlig ikke hatt noe annet jeg klarer å lure på. 

Kommer nok mer spørsmål etterhvert særlig etter oul :)

Noen som vil skrive hvilke spørsmål de har stilt?

Kanskje noe vi andre har nytte av :)

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@stAreog @ActiveChip, tenker egentlig at det må være et positivt tegn at dere ikke føler behov for å spørre så mye, da har dere jo fått den informasjonen dere trenger :jepp:

Jeg konkluderte legetimen min sist med at «nå skal jeg slutte å bombardere deg med spørsmål på en stund» så jeg er i andre enden av skalaen :ler:

Har spurt om alt mulig. Vært usikker i forhold til om jeg skulle ta dose 3 av vaksinen blant annet, og hvordan jeg skulle forholde meg til pandemien. I tillegg har jeg spurt masse rundt kosthold og hvordan bl.a forebygge svangerskapsdiabetes. Ellers mye sånn, når kan jeg ikke sove på ryggen, kan jeg løfte tungt, kan jeg male barnerommet osv. sikkert teite spørsmål, men jeg trenger å høre det fra legen så jeg vet at det jeg får til svar gjelder meg liksom :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så "fint" å lese at flere er kvalme og gleder seg til første trimester er over. Føler meg ikke sååå ensom da, noe som er litt godt, for synes dagene er lange nå.

Mye kvalme og oppkast, men sovner heldigvis ofte i 21 tiden, så slipper så mange våkne timer. Er dere andre kvalme jevnt over eller er noen tider på døgnet verre enn andre? Og tar dere noen form for kvalmestillende?

Trøster meg med at jeg er 8+6 og at det forhåpentligvis ikke er så lenge igjen med så intense symptomer 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tingtingeling skrev (Akkurat nå):

Så "fint" å lese at flere er kvalme og gleder seg til første trimester er over. Føler meg ikke sååå ensom da, noe som er litt godt, for synes dagene er lange nå.

Mye kvalme og oppkast, men sovner heldigvis ofte i 21 tiden, så slipper så mange våkne timer. Er dere andre kvalme jevnt over eller er noen tider på døgnet verre enn andre? Og tar dere noen form for kvalmestillende?

Trøster meg med at jeg er 8+6 og at det forhåpentligvis ikke er så lenge igjen med så intense symptomer 🤞

I mange uker var kvalmen veldig intens gjennom hele døgnet, ingen spesiell tid som var verre enn andre. Den siste uka eller de to siste derimot så har jeg ofte våknet med den intense kvalmen, også har det roet seg litt utpå ettermiddagen, for deretter å komme tilbake på kvelden før leggetid😩 Bruker ingen kvalmestillende, for har ikke hatt noe særlig effekt av de jeg har prøvd. (postafen, afipran, zofran). 

Prøver så godt jeg kan å holde meg unna ting som trigger, som feks stekeos fra kjøkkenet, alt rødt kjøtt, intense lukter osv🥲 Føler jeg har lært meg å håndtere det bedre og bedre for hver uke, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (1 minutt siden):

I mange uker var kvalmen veldig intens gjennom hele døgnet, ingen spesiell tid som var verre enn andre. Den siste uka eller de to siste derimot så har jeg ofte våknet med den intense kvalmen, også har det roet seg litt utpå ettermiddagen, for deretter å komme tilbake på kvelden før leggetid😩 Bruker ingen kvalmestillende, for har ikke hatt noe særlig effekt av de jeg har prøvd. (postafen, afipran, zofran). 

Prøver så godt jeg kan å holde meg unna ting som trigger, som feks stekeos fra kjøkkenet, alt rødt kjøtt, intense lukter osv🥲 Føler jeg har lært meg å håndtere det bedre og bedre for hver uke, heldigvis. 

Ja, kjenner at man blir bedre på å unngå triggere og å spise ting som demper kvalmen etterhvert. Kjenner det endrer seg litt innimellom så har nå begynt å få et ganske greit lager med mat jeg måtte ha for å ikke kaste opp, men som jeg nå blir kvalm av å tenke på å spise 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingtingeling skrev (Akkurat nå):

Ja, kjenner at man blir bedre på å unngå triggere og å spise ting som demper kvalmen etterhvert. Kjenner det endrer seg litt innimellom så har nå begynt å få et ganske greit lager med mat jeg måtte ha for å ikke kaste opp, men som jeg nå blir kvalm av å tenke på å spise 😅 

ja, helt enig med deg😂 Jeg levde på druer og iste i et par uker, men når jeg fikk spydd opp igjen den druesmaken mange nok ganger så takler jeg det plutselig ikke lenger🤷🏽‍♀️ Som du sier så gjelder det å finne ting som demper kvalmen så man kan spise litt smått så ofte som mulig. Jeg spiser mye kokt potet, makaroni, røde epler, små fyrstekakebiter og tørre boller med smør nå om dagen🤭 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veldig veldig kvalm på morgenen. Like ille med eller uten mat 😅 Fant ut at å true nedpå noe mat funket best. Har flere dager kjørt med åpent vindu til jobb for å få frisk luft 🤭 Da jeg kom på jobb forrige uke kikket rektor på meg og spurte om jeg følte meg bra, for jeg var litt grønn i fjeset 🤣🤣 Huff.. Nå kommer det mer som kortvarig øyeblikk, men treffer hele døgnet. Var litt enklere når det stort sett var om morgenen!

 

Jeg hadde legetime da jeg var såvidt i uke 6, hadde akkurat funnet ut at jeg var gravid. Det var mest for å avklare om det var "trygt" å gå på jobb midt i smitteutbrudd på skolen. Som barneskolelærer er avstand og hjemmekontor umulig. Følte meg mye bedre og beroliget etter samtalen hos legen 😊

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (På 11.1.2022 den 23.13):

Hei, 

Oppretter skravletråd for oss med termin September - Oktober 22 😁

👶Terminliste 

Fiora - 33år - B1 - termin 2. 9

Alilja - 25år - B1 - termin 11. 9

Flamme - termin 16. 9

Simam - 23 år - B1 - termin midt sept. 

ActiveChip - 25år - B1 - termin 17. 9

StAre -  30 år - B1 - termin 18. 9

Tingtingeling - 30 år - B2 - termin 24. 9

Snorkfrøkener - 32 - B1 - ca 23. 9

KaffeLurker - 32 år - B3 - termin 26. 9

adermiss - 25 år - B1 - termin 29. 9

89jenta - 28 år - B1 - Termin 15.10

Louie19 - B1- termin 25.10

SuzsuZ - 34 år - B3 - termin slutten av okt 

Jeg fyller ut terminlisten underveis så er den i øverste innlegg. Skriv en kommentar med brukernavn - alder - B - trmin så kan jeg oppdatere den

😊

 

Hirka89 - 32 år - B2 - Termin 21-23 oktober

Jeg er enten 5+0 eller 5+2 i dag. Vanskelig å si nøyaktig, men tipper rundt der et sted :)
Gru-gleder meg til ny runde graviditet, med alt som følger med av både godt og vondt 😅

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hirka89 skrev (1 time siden):

Hirka89 - 32 år - B2 - Termin 21-23 oktober

Jeg er enten 5+0 eller 5+2 i dag. Vanskelig å si nøyaktig, men tipper rundt der et sted :)
Gru-gleder meg til ny runde graviditet, med alt som følger med av både godt og vondt 😅

Velkommen og gratulerer 🎊 

Har lagt deg inn på terminlista  😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei dere. 
da sniker jeg meg forsiktig inn her😊 

5+0 idag med termindato den 24.oktober. 


Har ei jente fra før på 4 år. Så er det 1.5 år siden vi begynte å prøve på nr to nå, ble gravid i juli 2021 men mistet i MA uke 9+2 oppdaget på ultralyd i uke 10+3. er spent og nervøs denne gangen og kjenner ukene blir lange for å komme forby den uken jeg mistet. Planen er å på ultralyd etter den dagen det stoppen å utvikle seg sist. Har fått litt ultralyd skrekk etter den episoden der, så tror jeg kommer til å få litt hjertestopp nesten under neste ultralyd🙈 håper jeg slipper å melde meg ut av en gravid gruppe igjen❤️

Endret av Love90
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (1 time siden):

Hei dere. 
da sniker jeg meg forsiktig inn her😊 

5+0 idag med termindato den 24.oktober. 


Har ei jente fra før på 4 år. Så er det 1.5 år siden vi begynte å prøve på nr to nå, ble gravid i juli 2021 men mistet i MA uke 9+2 oppdaget på ultralyd i uke 10+3. er spent og nervøs denne gangen og kjenner ukene blir lange for å komme forby den uken jeg mistet. Planen er å på ultralyd etter den dagen det stoppen å utvikle seg sist. Har fått litt ultralyd skrekk etter den episoden der, så tror jeg kommer til å få litt hjertestopp nesten under neste ultralyd🙈 håper jeg slipper å melde meg ut av en gravid gruppe igjen❤️

Velkommen ☀️ Håper det går denne gangen! ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (På 11.1.2022 den 23.13):

Hei, 

Oppretter skravletråd for oss med termin September - Oktober 22 😁

👶Terminliste 

Fiora - 33år - B1 - termin 2. 9

Alilja - 25år - B1 - termin 11. 9

Flamme - termin 16. 9

Simam - 23 år - B1 - termin midt sept. 

ActiveChip - 25år - B1 - termin 17. 9

StAre -  30 år - B1 - termin 18. 9

Tingtingeling - 30 år - B2 - termin 24. 9

Snorkfrøkener - 32 - B1 - ca 23. 9

KaffeLurker - 32 år - B3 - termin 26. 9

adermiss - 25 år - B1 - termin 29. 9

89jenta - 28 år - B1 - Termin 15.10

Hirka89 - 32 år - B2 - Termin 21-23. 10

love90 - B2 - Termin 24.10

Louie19 - B1- termin 25.10

SuzsuZ - 34 år - B3 - termin slutten av okt 

Jeg fyller ut terminlisten underveis så er den i øverste innlegg. Skriv en kommentar med brukernavn - alder - B - trmin så kan jeg oppdatere den

😊

 

Brukernavn: Sexybby - 24 år - Termin 25.september (9+2) 🥳🥳B2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sexybby skrev (4 timer siden):

Brukernavn: Sexybby - 24 år - Termin 25.september (9+2) 🥳🥳B2

Velkommen ☀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fine frøkner!

jeg ser fler av dere sliter med kvalme. Det er helt brutalt for min del denne gangen. Kaster ikke opp, men kronisk kvalm og uansett hva jeg spiser eller drikker så blir jeg dødskvalm 15 min etter. Får helt spisevegring og holder meg til vann med isbiter. Vi hat i tillegg hatt korona i hus denne uka, mageversjonen, så nå føler jeg meg utslitt. Uke 9+2 nå og fikk høre at uke 9 blir kalt helvetesuka, så mnå håper jeg alt løsner etter denne 😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (12 timer siden):

Hei fine frøkner!

jeg ser fler av dere sliter med kvalme. Det er helt brutalt for min del denne gangen. Kaster ikke opp, men kronisk kvalm og uansett hva jeg spiser eller drikker så blir jeg dødskvalm 15 min etter. Får helt spisevegring og holder meg til vann med isbiter. Vi hat i tillegg hatt korona i hus denne uka, mageversjonen, så nå føler jeg meg utslitt. Uke 9+2 nå og fikk høre at uke 9 blir kalt helvetesuka, så mnå håper jeg alt løsner etter denne 😩

Sikkert ingen trøst for deg når du står midt oppi det, men kommer med en liten solskinnshistorie allikevel! Jeg er 11+6 idag, og den siste uka har kvalmen min avtatt skikkelig! Jeg kastet opp 4-5-6 ganger daglig i uke 8-9, og fikk væske intravenøst hver 5. dag på legekontoret. Nå har jeg kun kastet opp 1-2 ganger daglig, og har perioder på dagen helt uten kvalme! Håper det letter litt for deg snart også🤞🏽 Det er jaggu strevsomt og tøft når det står på som verst

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...