Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

Dria skrev (5 timer siden):

Sett tilbake tror jeg at jeg hadde det, så tenkte som deg å være tidlig ute hos jordmor for å snakke om det.. 

men nå må jeg nok forlate tråden her likevel 😭 på lørdag mister jeg alle symptomer, søndag hadde jeg brunt utflod og fra mandag har jeg blødd 😩 var 6+0 akkurat.. håper det ikke blir lenge til nestegang.. og lykke til videre til dere alle med både graviditet og alt etter ❤️

Uff, så utrolig trist! ❤️ Da fjerner jeg deg fra lista. Håper det ikke blir lenge til du blir gravid raskt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KaffeLurker skrev (6 timer siden):

Så plagsomt med hypermesisi @alilja! Hvor langt er du på vei nå, og når startet det? Det høres så slitsomt ut 😩

Fikk du svar på alle spørsmålene @Fiora 😅 ? Del gjerne om du fikk høre noe nyttig! 
 

Fastlegen min er alltid så veldig forsinka at det er en grunn integrert selv til ikke å gå dit for oppfølging. Blir så frustrert av å vente i evigheter. Så her blir det jordmor hele veien ☺️ Ble litt fulgt opp av lege forrige svangerskap pga svangerskapsdepresjon. De samtalene var over tlf pga pandemi, og selv da ringte han alltid en halvtime til time senere enn avtalt. Får høyt blodtrykk av det der 😅 

 

Alle elsker å få råd uoppfordret, ikke sant? Så her er mitt til alle gravide: ikke glem knipeøvelser!!! 

@KaffeLurker det er ganske slitsomt ja, men jeg tror ikke jeg er av de hardest rammede, så jeg er bare glad det ikke er enda verre 🤢 Jeg er 8+1 i følge menstermin idag, og jeg begynte vel å spy rundt 6+0. var kvalm fra veldig tidlig da, det begynte i uke 5. Spent på hvor lenge det sitter i 🥴 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, KaffeLurker said:

Så plagsomt med hypermesisi @alilja! Hvor langt er du på vei nå, og når startet det? Det høres så slitsomt ut 😩

Fikk du svar på alle spørsmålene @Fiora 😅 ? Del gjerne om du fikk høre noe nyttig! 
 

Fastlegen min er alltid så veldig forsinka at det er en grunn integrert selv til ikke å gå dit for oppfølging. Blir så frustrert av å vente i evigheter. Så her blir det jordmor hele veien ☺️ Ble litt fulgt opp av lege forrige svangerskap pga svangerskapsdepresjon. De samtalene var over tlf pga pandemi, og selv da ringte han alltid en halvtime til time senere enn avtalt. Får høyt blodtrykk av det der 😅 

 

Alle elsker å få råd uoppfordret, ikke sant? Så her er mitt til alle gravide: ikke glem knipeøvelser!!! 

Tja, hun var jo veldig vag i svarene sine da, de er vel vant til at alle svangerskap er forskjellig 🙈 For eksempel når jeg spurte hva jeg kunne forvente av symptomer/evt symptomer som forsvinner i ukene som kommer, sa hun at det er så individuelt at det er umulig å svare på. Ellers spurte jeg mye spørsmål av typen «kan jeg gjøre ditt?» «kan jeg gjøre datt?» «kan jeg være med på det ene og det andre?» og svaret på alt sånt var egentlig at hvis man er usikker og ukomfortabel med det, så vent til uke 12 - selv om man egentlig kan gjøre det aller meste! 😊

Takk for påminnelse om knipeøvelser, der er jeg en stor synder 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit @alilja 😔 Håper det gir seg snart og at du får et fint svangerskap uten kvalme ☺️
Jeg er 5+4 eller noe sånt og merker absolutt ingenting, bortsett fra at mensen ikke kommer og testene er positive 🧐 Veldig rart. Husker jeg var uvel med forrige, men kan ikke huske om det var med en gang eller når det kom. Skal ikke klage altså, men hadde vært greit å følt at noe skjer 😅

 

@Fiora haha ja det er så plagsomt hvordan alt er normalt når man spør! Uansett hva man spør om så er svaret « det er normalt» «alt med måte» «gjør det som kjennes rett for deg» 😂 Lett og vanskelig å forholde seg til 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gått rundt i to uker og sagt «jeg merker ingenting, dette blir det nok ikke noe av» og antatt at jeg kommer på TUL så sier de at her har det sluttet å utvikle seg tidlig. Så kommer uke seks og BAM jeg er dødkvalm og forstoppet. Nå får jeg betalt, skulle bare holdt munn 😅 🙈 🤮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (1 time siden):

Nå har jeg gått rundt i to uker og sagt «jeg merker ingenting, dette blir det nok ikke noe av» og antatt at jeg kommer på TUL så sier de at her har det sluttet å utvikle seg tidlig. Så kommer uke seks og BAM jeg er dødkvalm og forstoppet. Nå får jeg betalt, skulle bare holdt munn 😅 🙈 🤮

Hehe.. Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg 🙈

 

Jeg er potte tett i nesa denne uka.. tatt flere korona tester som foreløpig er negative 🤧🤧 Slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, KaffeLurker said:

Nå har jeg gått rundt i to uker og sagt «jeg merker ingenting, dette blir det nok ikke noe av» og antatt at jeg kommer på TUL så sier de at her har det sluttet å utvikle seg tidlig. Så kommer uke seks og BAM jeg er dødkvalm og forstoppet. Nå får jeg betalt, skulle bare holdt munn 😅 🙈 🤮

En skal være forsiktig med hva man ønsker seg ja 😉 Har fått angre på kvalmeønske noen ganger de siste ukene jeg også! 🙈 Får håpe du ikke blir så voldsomt plaget da!

 

8 minutter siden, Snorkfrøkener said:

Hehe.. Man skal være forsiktig med hva man ønsker seg 🙈

 

Jeg er potte tett i nesa denne uka.. tatt flere korona tester som foreløpig er negative 🤧🤧 Slitsomt...

Jeg er også tett! Syns ikke saltvannsspray funker heller. Så når jeg våkner gispende etter luft på natten må jeg bare innrømme at jeg tar Otrivin :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 minutt siden):

En skal være forsiktig med hva man ønsker seg ja 😉 Har fått angre på kvalmeønske noen ganger de siste ukene jeg også! 🙈 Får håpe du ikke blir så voldsomt plaget da!

 

Jeg er også tett! Syns ikke saltvannsspray funker heller. Så når jeg våkner gispende etter luft på natten må jeg bare innrømme at jeg tar Otrivin :sjenert:

Samboeren dro på apoteket for meg og kom tilbake med saltvannsspray som de sa jeg kunne bruke så mye jeg trengte også fikk han med Rhinox nesespray som jeg kunne bruke sånn innimellom når det var veeeldig tett 🤧

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snorkfrøkener said:

Samboeren dro på apoteket for meg og kom tilbake med saltvannsspray som de sa jeg kunne bruke så mye jeg trengte også fikk han med Rhinox nesespray som jeg kunne bruke sånn innimellom når det var veeeldig tett 🤧

Ja, så Rhinox skulle være «innafor» 😊 Sjekket forøvrig den trygg mammamedisin siden og der sto det at man kunne ta Otrivin også, man skulle bare være forsiktig med å ikke bli avhengig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (5 minutter siden):

Ja, så Rhinox skulle være «innafor» 😊 Sjekket forøvrig den trygg mammamedisin siden og der sto det at man kunne ta Otrivin også, man skulle bare være forsiktig med å ikke bli avhengig :sjenert:

Alt med måte, er ikke det svaret på alt? 🤭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snorkfrøkener said:

Alt med måte, er ikke det svaret på alt? 🤭

Det er visst det! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 år gammel, første gang og usikker på termin, men kanskje mid september?

mistet mensen i august pga vaksinen så har ikke forventet at vi skulle havne her allerede, så vi fikk oss et gledelig sjokk med 2 veldig røde streker for ca 1 uke siden.

Dette har vært er ufattelig sterkt ønske til tross for den unge alderen, og jeg gleder meg over å se mannen min lyse opp når vi prater om "bønna" som vi har starta å kalle h*n. Men jeg sliter veldig med å føle at det går bra. Har en magefølelse som jeg ikke klarer sette ord på, men føler meg veldig usikker på hvordan det går.

Jeg har en svigerinne og "stemor" (faktisk) som går gravide nå også, men de er et par mnd før meg. Jeg kjenner meg ikke litt igjen i deres opplevelse i det heletatt. Forstår også selvsagt at alle sine opplevelser er forskjellige. Har hatt veldig mye "mensensmerter" - som jeg syns er skummelt i seg selv, og slitt en del med kvalme og trøtthet. Noen dager har jeg ikke kjent noe som helst, andre dager, som i dag, har jeg slitt opp og ned med kvalme og murringer/mensensmerter. Dagene jeg ikke føler noe som helst, er de aller værste og jeg overtenker alt for mye.

Tidlig ultralyd på sykehuset førstkommende fredag, og jeg håper virkelig alt står til bra!

Håper jeg bare føler det sånn fordi jeg virkelig ønsker at det skal gå bra og at det er min første gang🤞🏽

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simam skrev (4 timer siden):

23 år gammel, første gang og usikker på termin, men kanskje mid september?

mistet mensen i august pga vaksinen så har ikke forventet at vi skulle havne her allerede, så vi fikk oss et gledelig sjokk med 2 veldig røde streker for ca 1 uke siden.

Dette har vært er ufattelig sterkt ønske til tross for den unge alderen, og jeg gleder meg over å se mannen min lyse opp når vi prater om "bønna" som vi har starta å kalle h*n. Men jeg sliter veldig med å føle at det går bra. Har en magefølelse som jeg ikke klarer sette ord på, men føler meg veldig usikker på hvordan det går.

Jeg har en svigerinne og "stemor" (faktisk) som går gravide nå også, men de er et par mnd før meg. Jeg kjenner meg ikke litt igjen i deres opplevelse i det heletatt. Forstår også selvsagt at alle sine opplevelser er forskjellige. Har hatt veldig mye "mensensmerter" - som jeg syns er skummelt i seg selv, og slitt en del med kvalme og trøtthet. Noen dager har jeg ikke kjent noe som helst, andre dager, som i dag, har jeg slitt opp og ned med kvalme og murringer/mensensmerter. Dagene jeg ikke føler noe som helst, er de aller værste og jeg overtenker alt for mye.

Tidlig ultralyd på sykehuset førstkommende fredag, og jeg håper virkelig alt står til bra!

Håper jeg bare føler det sånn fordi jeg virkelig ønsker at det skal gå bra og at det er min første gang🤞🏽

Gratulerer så mye 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med resten av gjengen her? Er det flere som bare går og venter og venter på 12ukersgrensen? 🤭 Synes tiden går ufattelig sakte om dagen, er 9+1 idag😌

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alilja skrev (11 minutter siden):

Hvordan går det med resten av gjengen her? Er det flere som bare går og venter og venter på 12ukersgrensen? 🤭 Synes tiden går ufattelig sakte om dagen, er 9+1 idag😌

Ja tiden går utrolig sakte! jeg er 7+4 nå. teller dag for dag.

Du er heldig som er litt lengre :) ikke så lenge igjen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simam skrev (På 31.1.2022 den 2.35):

23 år gammel, første gang og usikker på termin, men kanskje mid september?

mistet mensen i august pga vaksinen så har ikke forventet at vi skulle havne her allerede, så vi fikk oss et gledelig sjokk med 2 veldig røde streker for ca 1 uke siden.

Dette har vært er ufattelig sterkt ønske til tross for den unge alderen, og jeg gleder meg over å se mannen min lyse opp når vi prater om "bønna" som vi har starta å kalle h*n. Men jeg sliter veldig med å føle at det går bra. Har en magefølelse som jeg ikke klarer sette ord på, men føler meg veldig usikker på hvordan det går.

Jeg har en svigerinne og "stemor" (faktisk) som går gravide nå også, men de er et par mnd før meg. Jeg kjenner meg ikke litt igjen i deres opplevelse i det heletatt. Forstår også selvsagt at alle sine opplevelser er forskjellige. Har hatt veldig mye "mensensmerter" - som jeg syns er skummelt i seg selv, og slitt en del med kvalme og trøtthet. Noen dager har jeg ikke kjent noe som helst, andre dager, som i dag, har jeg slitt opp og ned med kvalme og murringer/mensensmerter. Dagene jeg ikke føler noe som helst, er de aller værste og jeg overtenker alt for mye.

Tidlig ultralyd på sykehuset førstkommende fredag, og jeg håper virkelig alt står til bra!

Håper jeg bare føler det sånn fordi jeg virkelig ønsker at det skal gå bra og at det er min første gang🤞🏽

Jeg skrev bare gratulerer og glemte resten!  

Såå spennende med ultralyd, det blir nok godt å få en bekreftelse! Det blir jo skikkelig gøy hos dere da når det blir tre samtidig! veldig spesielt men fint. håper virkelig at Murringene bare er tidlig symptomer og at det gir seg! jeg hadde også mer mensliknense symptomer mellom uke 4 og litt inn i 5,så gav det seg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

54 minutter siden, alilja said:

Hvordan går det med resten av gjengen her? Er det flere som bare går og venter og venter på 12ukersgrensen? 🤭 Synes tiden går ufattelig sakte om dagen, er 9+1 idag😌

Venter og venter og venter! Dagene går sååå sakte :fnise:

Uke 10+0 i dag! Nå har knøttet i magen begynt å bevege seg rundt der inne, det er ganske utrolig å tenke på at man har et bittelite menneske svømmende rundt i magen! ❤️

Jeg hadde en ørliten episode med rosa utflod i dag, det var skremmende! Har ikke sett noe mer til det hverken før eller etter så håper det bare var en tilfeldighet, men kjenner veldig behov for UL nå… Skal på NIPT+TUL på mandag om under en uke, men det føltes plutselig veldig lenge til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (1 time siden):

Venter og venter og venter! Dagene går sååå sakte :fnise:

Uke 10+0 i dag! Nå har knøttet i magen begynt å bevege seg rundt der inne, det er ganske utrolig å tenke på at man har et bittelite menneske svømmende rundt i magen! ❤️

Jeg hadde en ørliten episode med rosa utflod i dag, det var skremmende! Har ikke sett noe mer til det hverken før eller etter så håper det bare var en tilfeldighet, men kjenner veldig behov for UL nå… Skal på NIPT+TUL på mandag om under en uke, men det føltes plutselig veldig lenge til! 

hurra for 10 uker🥳 føler det er en liten milepæl det også. 1/4 gjort liksom. 

det føles uendelig lenge med en uke nå om dagen ja. ukene bare fløy forbi før, men nå er de så uendelig lange😅 har du vært på flere UL, eller blir det den første? jeg skal bestille meg en TUL til rundt uke 12+3-4, selvom jeg var på en i uke 8 også 🤭 synes ventetiden er såå lang! 

noen som har erfaringer med hvor tidlig de kan se kjønn? jeg begynner å bli veldig nysgjerrig, og har lyst til å vite. men vil ikke vente for lenge med UL, så er litt splitta😩 noe sjans for å kunne se kjønnet i uke 12+3 feks? 

 

@stAre: om tre dager er du 8 fullgåtte uker, det er 2 måneder det! milepæler hele veien🥳 feire det som feires kan!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, alilja said:

hurra for 10 uker🥳 føler det er en liten milepæl det også. 1/4 gjort liksom. 

det føles uendelig lenge med en uke nå om dagen ja. ukene bare fløy forbi før, men nå er de så uendelig lange😅 har du vært på flere UL, eller blir det den første? jeg skal bestille meg en TUL til rundt uke 12+3-4, selvom jeg var på en i uke 8 også 🤭 synes ventetiden er såå lang! 

noen som har erfaringer med hvor tidlig de kan se kjønn? jeg begynner å bli veldig nysgjerrig, og har lyst til å vite. men vil ikke vente for lenge med UL, så er litt splitta😩 noe sjans for å kunne se kjønnet i uke 12+3 feks? 

 

@stAre: om tre dager er du 8 fullgåtte uker, det er 2 måneder det! milepæler hele veien🥳 feire det som feires kan!

Det er sant! Ikke tenkt på det sånn! 1/4 er jo mye 🤩

Jeg var på TUL når jeg var 6+6 og så bankende hjerte :hjerter: TUL nå på mandag er visst en undersøkelse de må gjøre i forbindelse med NIPT, men det er helt i orden for meg altså, blir spennende å se hvor mye som har skjedd der inne siden sist! :hjerter: 

Mener jeg har lest at de kan se kjønnet fra uke 13? Muligens akkurat litt tidlig på 12+3?

Hvordan går det med deg @alilja? Har kvalmen gitt seg litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (Akkurat nå):

Det er sant! Ikke tenkt på det sånn! 1/4 er jo mye 🤩

Jeg var på TUL når jeg var 6+6 og så bankende hjerte :hjerter: TUL nå på mandag er visst en undersøkelse de må gjøre i forbindelse med NIPT, men det er helt i orden for meg altså, blir spennende å se hvor mye som har skjedd der inne siden sist! :hjerter: 

Mener jeg har lest at de kan se kjønnet fra uke 13? Muligens akkurat litt tidlig på 12+3?

Hvordan går det med deg @alilja? Har kvalmen gitt seg litt?

@Fiora Sier vel aldri neitakk til en liten titt, nei 😍 Skal du på flere UL før OUL eller blir det siste nå? 

hmm, da må jeg i tenkeboksen, mulig jeg utsetter UL en ekstra uke da, så jeg kanskje får vite kjønnet, selvom det ikke er noen selvfølge at det går. 

Kvalmen er det fortsatt, men på grunn av at jeg får jevnlig påfyll av væske intravenøst så føler jeg at det holder seg litt i sjakk, heldigvis! Har ikke gått ned noe særlig mer i vekt, og jeg får i meg litt mat og drikke de fleste dager. To-tre dager etter jeg får væsken kaster jeg ikke opp heller, så tegnet mitt for å ta en telefon til legesenteret igjen er når jeg begynner å kaste opp igjen, som regel på dag 4-5🙈 Er ganske lei alt dette nå, men jeg er så glad for graviditeten at jeg klarer sånn nogenlunde å holde meg positiv. Krysser fingrene for at det roer seg snart da🤞🏽 

Hvordan går det med deg da? Har du begynt å få noe mage? Jeg er så spent på når den dukker opp, jeg gleder meg så veldig til å se at den titter frem!🤩 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...