Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

Jeg kommer nok også til å gå rett tilbake til 100 prosent jobb.. og barnehageplass. Vi får se hvor lenge vi klarer å forlenge med ferie, evt om vi tar noe ulønnet bare for en litt mer gradvis oppstart i bhg.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tester også enda daglig med strimmeltest siden jeg har mange igjen 😂ser heldigvis at den blir sterkere 😍to fra i går og en fra i dag 😂

image.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Dria said:

Jeg tester også enda daglig med strimmeltest siden jeg har mange igjen 😂ser heldigvis at den blir sterkere 😍to fra i går og en fra i dag 😂

image.jpg

Så fine tester! Ser at det er stigning 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har lest seg opp på temaet kvalmestillende som gravid? Jeg sliter fælt med kvalmen og mye oppkast om dagen, og jeg kjenner at allmenntilstanden min blir kraftig redusert når jeg ikke får i meg så mye vått eller tørt.. Har fått resept på afipran,  men er redd for å ta det da jeg fikk beskjed om at gravide skal ta så lite som mulig av sånt.. Jeg vet at uke 7 er en viktig uke i prosessen, så derfor er jeg så skeptisk til om jeg skal ta det eller ikke🥴 Jeg har så lyst til å fungere litt mer, men jeg vil ikke ta det dersom det kan skade den lille på noe vis.. Da er det ikke verdt det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alilja skrev (26 minutter siden):

Er det noen her som har lest seg opp på temaet kvalmestillende som gravid? Jeg sliter fælt med kvalmen og mye oppkast om dagen, og jeg kjenner at allmenntilstanden min blir kraftig redusert når jeg ikke får i meg så mye vått eller tørt.. Har fått resept på afipran,  men er redd for å ta det da jeg fikk beskjed om at gravide skal ta så lite som mulig av sånt.. Jeg vet at uke 7 er en viktig uke i prosessen, så derfor er jeg så skeptisk til om jeg skal ta det eller ikke🥴 Jeg har så lyst til å fungere litt mer, men jeg vil ikke ta det dersom det kan skade den lille på noe vis.. Da er det ikke verdt det. 

Hei, jeg smugleser bare litt her siden jeg egentlig hører til august-gruppa 🙈 Men tenkte jeg kunne kommentere akkurat dette - jeg var på første svangerskapskontroll her forleden, og legen min anbefalte sterkt ingefær, da spesielt ingefærte, og vitamin B6 som man får kjøpt reseptfritt på apoteket mot kvalme før man prøver afipran ☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yrno skrev (Akkurat nå):

Hei, jeg smugleser bare litt her siden jeg egentlig hører til august-gruppa 🙈 Men tenkte jeg kunne kommentere akkurat dette - jeg var på første svangerskapskontroll her forleden, og legen min anbefalte sterkt ingefær, da spesielt ingefærte, og vitamin B6 som man får kjøpt reseptfritt på apoteket mot kvalme før man prøver afipran ☺️ 

tusen takk for tips! skal absolutt prøve B6 først! 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (På 12.1.2022 den 22.33):

Så spennende! Skjønner godt at du kjenner på den, tror det er viktig å huske på at du har all rett til å sette nytt liv til verden! :klem: Kjenner likevel selv at jeg synes det er vanskelig med jobb.. hadde egentlig tenkt å fortelle sjefen denne uken, men kvier meg og har fremdeles ikke fått meg til å gjøre det. Føler på at jeg lager problemer for arbeidsgiver…

Håper å strekke permisjonen lengst mulig! Prøver å få med mannen på å ta noen måneder ulønnet, ønsker ikke at barnet skal begynne i bhg før januar 2024, men vi må finne ut hvordan vi løser det økonomisk. Hva har du tenkt?

Høres lurt ut å vente litt! Jeg tror kanskje at vi skal få lagt inn samboers ferie og min ferie slik at det strekker seg til september 2023, deretter kan barnet starte 60% i barnehagen, med to dager hjemme med hver av oss.

Mye å planlegge og tenke på når man ikke har gjort dette før! 

Hvordan går det med dere andre? Merker dere mye til symptomer, eller er det litt av og på? 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, ActiveChip said:

Høres lurt ut å vente litt! Jeg tror kanskje at vi skal få lagt inn samboers ferie og min ferie slik at det strekker seg til september 2023, deretter kan barnet starte 60% i barnehagen, med to dager hjemme med hver av oss.

Mye å planlegge og tenke på når man ikke har gjort dette før! 

Hvordan går det med dere andre? Merker dere mye til symptomer, eller er det litt av og på? 🥰

Det hørtes ut som en god plan! 😄 Blir nok en slags deltidsløsning her også. Helt enig, ikke vant til å planlegge i så stor grad, så langt fram, og gruer meg til å «forhandle» med nav 🙈

Har ikke merket sååå mye symptomer, bortsett fra ubeskrivelig trøtt og slapp! Ømme bryst og hyppig tissing. Skrøt så fælt i dagboka mi i går om at jeg hadde sluppet kvalmen, det burde jeg ikke gjort.. oppholdt meg på badet til kl 03 i natt med en skikkelig kvalmebølge 😕

Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ActiveChip skrev (8 timer siden):

Høres lurt ut å vente litt! Jeg tror kanskje at vi skal få lagt inn samboers ferie og min ferie slik at det strekker seg til september 2023, deretter kan barnet starte 60% i barnehagen, med to dager hjemme med hver av oss.

Mye å planlegge og tenke på når man ikke har gjort dette før! 

Hvordan går det med dere andre? Merker dere mye til symptomer, eller er det litt av og på? 🥰

Føler symptomene kommer og går. Jeg er trøtt og sliten, uggen og litt kvalm om morgenen. Ømme bryster og murringer som kommer og går. Luktesansen er forsterket og jeg liker ikke lengre kaffe (som jeg vanligvis elsker!!) 😳 Har du merket symptomer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (9 timer siden):

Det hørtes ut som en god plan! 😄 Blir nok en slags deltidsløsning her også. Helt enig, ikke vant til å planlegge i så stor grad, så langt fram, og gruer meg til å «forhandle» med nav 🙈

Har ikke merket sååå mye symptomer, bortsett fra ubeskrivelig trøtt og slapp! Ømme bryst og hyppig tissing. Skrøt så fælt i dagboka mi i går om at jeg hadde sluppet kvalmen, det burde jeg ikke gjort.. oppholdt meg på badet til kl 03 i natt med en skikkelig kvalmebølge 😕

Hva med deg?

Helt enig! Og siden jeg er midt i jobb-bytte og alt som kommer med, så gruer jeg meg til å fortelle eventuell ny arbeidsplass om dette. Heldigvis en goood stund til august/september, så man får sjansen til å jobbe litt først! 

Hvor langt er du på vei? Jeg har heller ikke hatt særlig andre symptomer enn ømme bryst, hyppig tissing og veeeeldig sulten hele tiden! Jeg er 5+3, så nesten halvveis i første semester uten kvalme er godt.😁

Det hørtes ikke godt ut, nei... Håper det gir seg like raskt som det startet!

Prøver2021 skrev (1 time siden):

Føler symptomene kommer og går. Jeg er trøtt og sliten, uggen og litt kvalm om morgenen. Ømme bryster og murringer som kommer og går. Luktesansen er forsterket og jeg liker ikke lengre kaffe (som jeg vanligvis elsker!!) 😳 Har du merket symptomer? 

Ja, litt... Uff, så kjedelig å ikke like kaffe lenger! Håper du får tilbake lysten for det, selv om det må være litt deilig å styre unna koffeinen enklere! Føler også symptomene kommer og går, noe som bekymrer meg litt? Har lest det kan være vanlig, da🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 år - B2 - Termin 24. Sept??

Alle app'er og nettsider gir meg forskjellig termin. Hvilke(n) bruker dere? Temper og tester etter EL så ganske sikker på når den var, burde jeg da gå ut ifra det?

Sist hverken tempet eller testet jeg, tok det meste som det kom, så kjenner det er litt mye nytt for meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tingtingeling skrev (11 timer siden):

30 år - B2 - Termin 24. Sept??

Alle app'er og nettsider gir meg forskjellig termin. Hvilke(n) bruker dere? Temper og tester etter EL så ganske sikker på når den var, burde jeg da gå ut ifra det?

Sist hverken tempet eller testet jeg, tok det meste som det kom, så kjenner det er litt mye nytt for meg..

Jeg bruker «Flo» og preglife. De sier jeg er en dag ulikt på vei 😂 går ut i fra mens denne gang.. jeg tempet meg med første barn, og viste når eggløsning var, men uansett blir alt regnet ut fra mensen i helsevesenet frem til OUL.. ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk gud for denne gruppa/tråden! Jeg må bare si dette til noen!

32 år, Østlandet, Barn nr 3 (!!!!! 😳)

Termin i følge app er 26.sep.

Våknet i dag og tenkte at skulle ikke tante rød vært på besøk nå? Fant en gammel test etter prøving for nr 2 og der kom det to tydelige streker. Litt sjokk her nå. Mannen sover, ristet liv i han og sa jeg hadde positiv test. Han svarte «bra du ikke dro på jobb på fredag da». Hæ?? Han trodde jeg snakket om koronatest….. 

Jeg går ikke på prevensjon så vi visste jo at da kan man bli gravid, men siden vi ikke har sjekket etter EL og prøvd «aktivt» så var jeg kanskje forberedt på mer tenketid før vi var helt bestemt på at vi gikk for nr 3. 

Tre barn?! Hjelpes

Må få kjøpt meg en digital test for å være helt sikker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil minne folk med dårlig samvittighet for fravær på jobb at arbeidsgiver kan søke refusjon på alle fraværsdager i graviditeten til NAV. Arbeidsgiver kan få igjen hver kr brukt på at du er borte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

KaffeLurker skrev (6 timer siden):

Takk gud for denne gruppa/tråden! Jeg må bare si dette til noen!

32 år, Østlandet, Barn nr 3 (!!!!! 😳)

Termin i følge app er 26.sep.

Våknet i dag og tenkte at skulle ikke tante rød vært på besøk nå? Fant en gammel test etter prøving for nr 2 og der kom det to tydelige streker. Litt sjokk her nå. Mannen sover, ristet liv i han og sa jeg hadde positiv test. Han svarte «bra du ikke dro på jobb på fredag da». Hæ?? Han trodde jeg snakket om koronatest….. 

Jeg går ikke på prevensjon så vi visste jo at da kan man bli gravid, men siden vi ikke har sjekket etter EL og prøvd «aktivt» så var jeg kanskje forberedt på mer tenketid før vi var helt bestemt på at vi gikk for nr 3. 

Tre barn?! Hjelpes

Må få kjøpt meg en digital test for å være helt sikker.

Så spennende! Gratulerer, det går nok fint! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/15/2022 at 8:32 PM, ActiveChip said:

Hvor langt er du på vei? Jeg har heller ikke hatt særlig andre symptomer enn ømme bryst, hyppig tissing og veeeeldig sulten hele tiden! Jeg er 5+3, så nesten halvveis i første semester uten kvalme er godt.😁

Det hørtes ikke godt ut, nei... Håper det gir seg like raskt som det startet!

 

Er 7+6 i dag, gleder meg til å runde 8+0 i morgen! Føler hver nye uke er en ny milepæl 😄

Får håpe du kommer greit unna den kvalmen! Alle andre symptomer er greit, og egentlig litt hyggelig synes jeg, så merker man liksom at man er gravid 🥰 men den kvalmen altså! Den har kommet mer og mer her den siste uken 😶

 

On 1/15/2022 at 9:29 PM, Tingtingeling said:

30 år - B2 - Termin 24. Sept??

Alle app'er og nettsider gir meg forskjellig termin. Hvilke(n) bruker dere? Temper og tester etter EL så ganske sikker på når den var, burde jeg da gå ut ifra det?

Sist hverken tempet eller testet jeg, tok det meste som det kom, så kjenner det er litt mye nytt for meg..

Jeg synes Helseoversikt er veldig fin, føler den er litt ekstra til å stole på siden den er norsk med norske helseråd - men graviditet+ er også kjempefin med fine animasjoner av barnet hver uke 😊

 

21 hours ago, Flamme said:

Vil minne folk med dårlig samvittighet for fravær på jobb at arbeidsgiver kan søke refusjon på alle fraværsdager i graviditeten til NAV. Arbeidsgiver kan få igjen hver kr brukt på at du er borte.

Det visste jeg ikke, takk for tips! Absolutt veldig greit å vite når samvittigheten slår inn og man tvinger seg gjennom både kvalme og det ene og andre 😅

Endret av Fiora
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som har hatt noen smerter? Jeg ser flere snakker om murringer. Mener dere som mensensmerter? Har hatt skikkelig mensensmerter nesten som knip, men fortsatt ingen blødning og positiv test. Kan ikke huske at jeg hadde noe sånt tidligere. I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi det gjorde vondt hele tiden. Er det «vanlig»? Flere som har opplevd noe tilsvarende?

Føler dere graviditeten på kroppen? Og hvor mange uker er dere? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (1 time siden):

Er det noen av dere som har hatt noen smerter? Jeg ser flere snakker om murringer. Mener dere som mensensmerter? Har hatt skikkelig mensensmerter nesten som knip, men fortsatt ingen blødning og positiv test. Kan ikke huske at jeg hadde noe sånt tidligere. I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi det gjorde vondt hele tiden. Er det «vanlig»? Flere som har opplevd noe tilsvarende?

Føler dere graviditeten på kroppen? Og hvor mange uker er dere? ☺️

Jeg har hatt vondt i ryggen og vært veldig øm og vondt i rundt livmoren. En gang har jeg fått sånn "knip", men tror det har vært mer at jeg var forstoppet hele forrige uke 😅 Jeg er 5+4 nå, så dette var mellom 4-5+4. Idag kom kvalmen og har vært kvalm hele dagen (tidligere har det vært mer forbigående). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...