Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

stAre skrev (15 timer siden):

Jeg skrev bare gratulerer og glemte resten!  

Såå spennende med ultralyd, det blir nok godt å få en bekreftelse! Det blir jo skikkelig gøy hos dere da når det blir tre samtidig! veldig spesielt men fint. håper virkelig at Murringene bare er tidlig symptomer og at det gir seg! jeg hadde også mer mensliknense symptomer mellom uke 4 og litt inn i 5,så gav det seg 😊

Ja det blir litt spesielt år in "sirkelen" min nå😅 Gleder meg veldig til fredag nå. Skal virkelig bli godt å få en ordentlig bekreftelse og finne ut av hvor langt jeg selv er på vei. Synes det er vanskelig å glede meg på de 2 andres vegne når jeg liksom har mitt eget å fokusere på, så får håpe alt står bra til 😇

Murringene har også heldigvis blitt bedre nå, så da er det bare å komme over resten av skremselen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har TUL til fredag, da er jeg 8+3. Er-så-spent!! Skal feire med en bubble tea hvis alt ser ut til å være normalt 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Simam skrev (3 timer siden):

Ja det blir litt spesielt år in "sirkelen" min nå😅 Gleder meg veldig til fredag nå. Skal virkelig bli godt å få en ordentlig bekreftelse og finne ut av hvor langt jeg selv er på vei. Synes det er vanskelig å glede meg på de 2 andres vegne når jeg liksom har mitt eget å fokusere på, så får håpe alt står bra til 😇

Murringene har også heldigvis blitt bedre nå, så da er det bare å komme over resten av skremselen

Så bra Murringene har blitt bedre 😁 Det blir sikkert litt lettere å glede seg og tenke på det mer etter TUL ☺️ 

lehangolta skrev (4 minutter siden):

Jeg har TUL til fredag, da er jeg 8+3. Er-så-spent!! Skal feire med en bubble tea hvis alt ser ut til å være normalt 

Såå spennende! 

Lykke til for dere begge på fredag ☺️😁

Vi har bestilt time til ultralyd i vinterferien 10+5 :)

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fiora så spennende med NIPT. Hvor skal fu ta det? Jeg er så veldig i tvil om jeg skal bestille det eller ikke. Bedre safe than sorry, men er da veldig dyrt og...

Har flere vurdert eller bestilt NIPT?

og dere som sliter med kvalme, hva spiser dere? Jeg er sulten og uggen mesteparten av dagen. Gjør ikke akkurat underverker for humøret i heimen 😅😬👹

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (25 minutter siden):

@Fiora så spennende med NIPT. Hvor skal fu ta det? Jeg er så veldig i tvil om jeg skal bestille det eller ikke. Bedre safe than sorry, men er da veldig dyrt og...

Har flere vurdert eller bestilt NIPT?

og dere som sliter med kvalme, hva spiser dere? Jeg er sulten og uggen mesteparten av dagen. Gjør ikke akkurat underverker for humøret i heimen 😅😬👹

 

Jeg har fått hekta på denne ☺️ også spiser jeg pepperkaker - de har litt ingefær i seg som er Kvalmedempende. 

Screenshot_20220127_153118_com.android.chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, alilja said:

@Fiora Sier vel aldri neitakk til en liten titt, nei 😍 Skal du på flere UL før OUL eller blir det siste nå? 

hmm, da må jeg i tenkeboksen, mulig jeg utsetter UL en ekstra uke da, så jeg kanskje får vite kjønnet, selvom det ikke er noen selvfølge at det går. 

Kvalmen er det fortsatt, men på grunn av at jeg får jevnlig påfyll av væske intravenøst så føler jeg at det holder seg litt i sjakk, heldigvis! Har ikke gått ned noe særlig mer i vekt, og jeg får i meg litt mat og drikke de fleste dager. To-tre dager etter jeg får væsken kaster jeg ikke opp heller, så tegnet mitt for å ta en telefon til legesenteret igjen er når jeg begynner å kaste opp igjen, som regel på dag 4-5🙈 Er ganske lei alt dette nå, men jeg er så glad for graviditeten at jeg klarer sånn nogenlunde å holde meg positiv. Krysser fingrene for at det roer seg snart da🤞🏽 

Hvordan går det med deg da? Har du begynt å få noe mage? Jeg er så spent på når den dukker opp, jeg gleder meg så veldig til å se at den titter frem!🤩 

En liten titt er veldig velkommen 🥰 

Høres it som du har fått relativt god kontroll på det og god hjelp da hvertfall :klem: må være utrolig slitsomt å gå med så kraftig kvalme, enda godt det er verdt det! :hjerte:

Det går bra, jeg har hatt ganske snille symptomer, sliter litt med kvalme om natten og er veldig trøtt og sliten, men har gått greit å jobbe osv, så det er godt 😊 Tror ikke jeg har fått så mye mage enda, men er ganske oppblåst og har fått et par hjemmekontorkilo så er nok mest det foreløpig :sjenert:
 

1 hour ago, KaffeLurker said:

@Fiora så spennende med NIPT. Hvor skal fu ta det? Jeg er så veldig i tvil om jeg skal bestille det eller ikke. Bedre safe than sorry, men er da veldig dyrt og...

Har flere vurdert eller bestilt NIPT?

og dere som sliter med kvalme, hva spiser dere? Jeg er sulten og uggen mesteparten av dagen. Gjør ikke akkurat underverker for humøret i heimen 😅😬👹

Ja, veldig! Det ble privatklinikk på oss, nettopp fordi vi heller vil være sikre på at vi har gjort de undersøkelsene vi kan 🥰 Det er fryktelig dyrt! Vi har akkurat tatt opplån på huset for oppussing, så det gikk av det budsjettet :fnise:

Vi fikk forøvrig byttet om på timen slik at jeg fikk tatt TUL+NIPT i dag i stede pga noe spotting de siste dagene. Det gikk veldig fint, og fikk se en perfekt liten en på UL ❤️

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

KaffeLurker skrev (2 timer siden):

@Fiora så spennende med NIPT. Hvor skal fu ta det? Jeg er så veldig i tvil om jeg skal bestille det eller ikke. Bedre safe than sorry, men er da veldig dyrt og...

Har flere vurdert eller bestilt NIPT?

og dere som sliter med kvalme, hva spiser dere? Jeg er sulten og uggen mesteparten av dagen. Gjør ikke akkurat underverker for humøret i heimen 😅😬👹

jeg har ganske god erfaring med kvalmen til nå, og jeg må si at det er forskjellig hva som fungerer fra uke til uke omtrent 🙈 alle sier at tørre kjeks skal hjelpe, men det hadde motsatt virkning på meg.. det bare vokste i munnen 

en ting jeg alltid må ha i kjøleskapet er druer, for da kan jeg spise en hvert 5. minutt, for å aldri ha helt tom mage. knasker litt på gulerøtter, cherrytomater og spiser eplebåter, og passer på å tygge maten godt. Spagetti/makaroni fungerer også som magefyll, uten at det er for mye smak. toast med loffskiver uten krydder osv har også sklidd ned🤭 drikker iste og sportsdrikk med mye elektrolytter, samt litt smoothie i små slurker. synder også en del med vingummi, for det har merkelig nok funket godt for meg🤭 

har stort sett bare fått samboeren til å handle inn det som frister meg mest der og da, og det endrer seg nesten fra dag til dag 😆 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tul viste er hjerte som slo godt og jeg ble satt frem til uke 9🥰 Godt å vite at alt sto bra til, forrige gang hadde jeg en MA så var redd det skulle bli tilfelle igjen. 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, lehangolta said:

Tul viste er hjerte som slo godt og jeg ble satt frem til uke 9🥰 Godt å vite at alt sto bra til, forrige gang hadde jeg en MA så var redd det skulle bli tilfelle igjen. 

Så herlig!! 😍 Uke 9 begynner jo å bli ganske safe, da kan man begynne å senke skuldrene litt! 😄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode tips @alilja of @stAre 🥰 Her måtte mannen ut å handle og 😅 Det ble rista brød er visst det som er inn her foreløpig. Oppdaget at smågodt har blitt min verste fiende. Så lørdagskvelden bestod av kvalme og mageknip. Så mye rart de kroppene våres holder på med nå, eller hva? 
 

sSå gøy med TUL @Fiora og @lehangolta! Sist hadde jeg tul i uke 8, og da så det ut som en kidneybønner med hjerteslag 😅 Hva sier de på tul nå? Er det primært hjerteslag de ser etter? Eller ser de på noe mer? jeg har bestilt NIPT nå, for uke 10+5. Dyrt, men verdt det for oss :) Spesielt når denne overraskelsen ikke var planlagt. Merker jeg har litt mer behov for kontroll og informasjon nå.

 Hvilken uke er du i nå @Fiora ?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, KaffeLurker said:

Takk for gode tips @alilja of @stAre 🥰 Her måtte mannen ut å handle og 😅 Det ble rista brød er visst det som er inn her foreløpig. Oppdaget at smågodt har blitt min verste fiende. Så lørdagskvelden bestod av kvalme og mageknip. Så mye rart de kroppene våres holder på med nå, eller hva? 
 

sSå gøy med TUL @Fiora og @lehangolta! Sist hadde jeg tul i uke 8, og da så det ut som en kidneybønner med hjerteslag 😅 Hva sier de på tul nå? Er det primært hjerteslag de ser etter? Eller ser de på noe mer? jeg har bestilt NIPT nå, for uke 10+5. Dyrt, men verdt det for oss :) Spesielt når denne overraskelsen ikke var planlagt. Merker jeg har litt mer behov for kontroll og informasjon nå.

 Hvilken uke er du i nå @Fiora ?

TUL var veldig stas! 😍 Jeg er 10+5 i dag, begynner snaaaart å lukte på den magiske uke 12! :hoppendeglad: Hva med deg?

Jeg var 10+1 når jeg var på TUL, men ble målt til 10+0, så var akkurat på dagen innenfor grensen for å ta NIPT :fnise: 

Var veldig gøy å se lille, fikk se både hodet, kroppen, hjertet, armer og bein. Lille lå tilogmed sånn at vi fikk se noen knøttsmå tær! 😍 Fikk også se litt bevegelse både med armer og bein, veldig stas 🥰

Rent faglig for jordmor sin del var det nok hjerteslag og lengde hun var mest opptatt av, selvom hun ble både overrasket og litt gira hun også når lille bestemte seg for å gi oss et lite show ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare 7+5.. Går såååå saaaaakteeeeee. 🙄 Fryktelig kvalm mellom 07.00-16.00.. Kvelden er mye bedre. Skulle ønske jeg kunne snu døgnet 😅😅

 

Har fått tid til OUL i slutten av APRIL... det er lenge til det 🙈🙈 Vurderer en privat TUL.. Vi har vurdert NIPT også, men ikke landet helt der. 

 

Vente, vente, vente 😅🙊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere ❤️ Jeg har nettopp fullført en spontanabort. Begynte å spotte da jeg var 8+0. Veldig trist å miste igjen, men sånn er det. Det betyr at jeg kan fjernes fra terminlisten. Ønsker dere masse lykke til med svangerskapene alle sammen ❤️ 

  • Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøver2021 skrev (19 timer siden):

Hei dere ❤️ Jeg har nettopp fullført en spontanabort. Begynte å spotte da jeg var 8+0. Veldig trist å miste igjen, men sånn er det. Det betyr at jeg kan fjernes fra terminlisten. Ønsker dere masse lykke til med svangerskapene alle sammen ❤️ 

Ånei, så fryktelig leit 😢❤️ Også etter 8 uker da, da har man blitt godt vant med tanken på Spurs ❤️ Håper en ny spire sitter raskt igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (23 timer siden):

Hei dere ❤️ Jeg har nettopp fullført en spontanabort. Begynte å spotte da jeg var 8+0. Veldig trist å miste igjen, men sånn er det. Det betyr at jeg kan fjernes fra terminlisten. Ønsker dere masse lykke til med svangerskapene alle sammen ❤️ 

Så utrolig trist ❤️ Jeg har fjernet deg på lista og masse lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/7/2022 at 5:08 PM, Prøver2021 said:

Hei dere ❤️ Jeg har nettopp fullført en spontanabort. Begynte å spotte da jeg var 8+0. Veldig trist å miste igjen, men sånn er det. Det betyr at jeg kan fjernes fra terminlisten. Ønsker dere masse lykke til med svangerskapene alle sammen ❤️ 

Det er så leit at det ble sånn for dere! Håper en liten spire klorer seg fast snart ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei 😊 Jeg lister meg forsiktig inn hit.. Livredd for å jinxe noe, men prøver å tenke at det skal gå bra denne gangen 🤞🏼 Jeg er 5 + 0 idag 🥳

89Jenta - 28 år - B1 - termin 15.Oktober

Vi har en trist historie bak oss, så nå må alt gå bra 😊 Vi har vært igjennom blant annet SA x 2, kjemisk og senabort i uke 18/19. Er mye engstelig dette svangerskapet, men får veldig god oppfølgning og støtte av jordmor i kommunen allerede nå så tidlig i svangerskapet.  Jeg har allerede vært inn å målt Hcg 2 ganger. Og skal om 2 uker inn for første ordinære time hos jordmor. Jeg har også fått time til TUL når jeg er 9+0 😊 

Gleder meg til å følge med dere andre her inn 🥰

Endret av 89jenta
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (11 minutter siden):

Hei 😊 Jeg lister meg forsiktig inn hit.. Livredd for å jinxe noe, men prøver å tenke at det skal gå bra denne gangen 🤞🏼 Jeg er 5 + 0 idag 🥳

89Jenta - B1 - termin 15.Oktober

Vi har en trist historie bak oss, så nå må alt gå bra 😊 Vi har vært igjennom blant annet SA x 2, kjemisk og senabort i uke 18/19. Er mye engstelig dette svangerskapet, men får veldig god oppfølgning og støtte av jordmor i kommunen allerede nå så tidlig i svangerskapet.  Jeg har allerede vært inn å målt Hcg 2 ganger. Og skal om 2 uker inn for første ordinære time hos jordmor. Jeg har også fått time til TUL når jeg er 9+0 😊 

Gleder meg til å følge med dere andre her inn 🥰

velkommen og gratulerer så mye! Håper spiren vil sitte helt ut denne gangen🤞🏽🤍 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (3 timer siden):

Hei 😊 Jeg lister meg forsiktig inn hit.. Livredd for å jinxe noe, men prøver å tenke at det skal gå bra denne gangen 🤞🏼 Jeg er 5 + 0 idag 🥳

89Jenta - 28 år - B1 - termin 15.Oktober

Vi har en trist historie bak oss, så nå må alt gå bra 😊 Vi har vært igjennom blant annet SA x 2, kjemisk og senabort i uke 18/19. Er mye engstelig dette svangerskapet, men får veldig god oppfølgning og støtte av jordmor i kommunen allerede nå så tidlig i svangerskapet.  Jeg har allerede vært inn å målt Hcg 2 ganger. Og skal om 2 uker inn for første ordinære time hos jordmor. Jeg har også fått time til TUL når jeg er 9+0 😊 

Gleder meg til å følge med dere andre her inn 🥰

velkommen ☀️

Håper virkelig at Spira sitter for deg nå ❤️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, 89jenta said:

Hei 😊 Jeg lister meg forsiktig inn hit.. Livredd for å jinxe noe, men prøver å tenke at det skal gå bra denne gangen 🤞🏼 Jeg er 5 + 0 idag 🥳

89Jenta - 28 år - B1 - termin 15.Oktober

Vi har en trist historie bak oss, så nå må alt gå bra 😊 Vi har vært igjennom blant annet SA x 2, kjemisk og senabort i uke 18/19. Er mye engstelig dette svangerskapet, men får veldig god oppfølgning og støtte av jordmor i kommunen allerede nå så tidlig i svangerskapet.  Jeg har allerede vært inn å målt Hcg 2 ganger. Og skal om 2 uker inn for første ordinære time hos jordmor. Jeg har også fått time til TUL når jeg er 9+0 😊 

Gleder meg til å følge med dere andre her inn 🥰

Velkommen i gruppa! Så koselig at du har en liten spire ❤️ Krysser fingre og tær for at alt går bra! 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...