Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

alle mine symptomer bedret seg veldig ila uke 9 ☺️

Har enda symptomer, men ikke denne uggenheten og kvalmen. 

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere gir håp og trøst @alilja og @stAre ❤️
så mye oppkast og intravenøst høres fryktelig brutalt ut 😩😢 

Jeg skal vel ikke klage, men gikk på vekten i dag og ser jeg har gått ned tre kg i løpet av de siste ukene. Nå har jeg kjøpt inn forskjellige juice og håper det skal hjelpe litt på kvalmen, så satser jeg på at kvalmen forsvinner i løpet av uka! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (34 minutter siden):

Dere gir håp og trøst @alilja og @stAre ❤️
så mye oppkast og intravenøst høres fryktelig brutalt ut 😩😢 

Jeg skal vel ikke klage, men gikk på vekten i dag og ser jeg har gått ned tre kg i løpet av de siste ukene. Nå har jeg kjøpt inn forskjellige juice og håper det skal hjelpe litt på kvalmen, så satser jeg på at kvalmen forsvinner i løpet av uka! 

Håper at det hjelper med juice ❤️

Idag har jeg vært skikkelig kvalm hele dagen (verste kvalme dag hele svangerskapet) etter nesten 1.5 uker uten noe. tydeligvis er det ikke helt borte! Merker også noe jeg tror kan være halsbrann (?), og veldig god luktesans som har ført til brekninger (men ikke oppkast). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (17 timer siden):

Dere gir håp og trøst @alilja og @stAre ❤️
så mye oppkast og intravenøst høres fryktelig brutalt ut 😩😢 

Jeg skal vel ikke klage, men gikk på vekten i dag og ser jeg har gått ned tre kg i løpet av de siste ukene. Nå har jeg kjøpt inn forskjellige juice og håper det skal hjelpe litt på kvalmen, så satser jeg på at kvalmen forsvinner i løpet av uka! 

Kan jeg spørre hva slags juicer du drikker? Jeg sliter sånn med ekstrem kvalme 🤢🥺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så hyggelig at det finnes en tråd her inne for oss som venter.. slenger meg med, selv om jeg er så redd det ikke skal gå veien! Er i dag 9+0 og venter på de magiske 12 ukene og tidlig ul. Venter barn nr 3 og gleder meg veldig 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kaavasa skrev (36 minutter siden):

Hei! Så hyggelig at det finnes en tråd her inne for oss som venter.. slenger meg med, selv om jeg er så redd det ikke skal gå veien! Er i dag 9+0 og venter på de magiske 12 ukene og tidlig ul. Venter barn nr 3 og gleder meg veldig 🥰

Gratulerer så mye! Jeg la deg inn i terminlista med termin månedsskifte 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

idag er jeg 11+0 og jeg har vært på ultralyd ☺️ 

En liten krabat inni der! helt fascinerende å se hvor mye bevegelse med armer og ben det var ❤️🤩🥰 Merket morsinnstinktet slo inn med en gang og at det virkelig er en baby som skal bli min der. 

Legen kunne kjenne at livmoren var begynt å komme bittelitt. Så nå vil jeg nok merke at magen begynner å vokse gradvis. 

Endret av stAre
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (11 minutter siden):

idag er jeg 11+0 og jeg har vært på ultralyd ☺️ 

En liten krabat inni der! helt fascinerende å se hvor mye bevegelse med armer og ben det var ❤️🤩🥰 Merket morsinnstinktet slo inn med en gang og at det virkelig er en baby som skal bli min der. 

Legen kunne kjenne at livmoren var begynt å komme bittelitt. Så nå vil jeg nok merke at magen begynner å vokse gradvis. 

Gratulerer 😊 Alltid hyggelig å få bekreftet at alt står bra til. Og første ultralyden er jo veldig spesiell. 

I dag har jeg kjent på uggenheten/småkvalmen for første gang. I første graviditeten var jeg bare småuggen mellom uke 6 og 9. Så håper jeg er like heldig denne gangen også og slipper unna ordentlig kvalme😅🤞🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også vært på UL og sett lille bønna idag, det var helt nydelig🥰😍 er så forelska i den lille allerede, blir helt skjelven 🤍 

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at dere har fått sett på mini i dag 🥰  Jeg skal på tul neste lørdag, gleder meg 😊😊

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristineS - 31 år - B2 - Termin 18 oktober-2. november

Hei!

Da tar jeg sjansen på å hoppe inn her. 

Jeg og samboer startet året med å bli enige om å starte prosjekt småsøsken. I midten av januar tok jeg ut hormonspiral og vi har hatt litt sporadisk sengekos siden da. I dag kjente jeg på en rar og småuggen følelse og tok derfor en test. Der lyste to knallrøde striper i mot meg 😱 

Pga sykdomsperioder og ingen sporbar syklus etter spiral står vi med to-tre mulige unnfangelsedatoer og derfor noe usikkert hvor langt jeg er på vei. Men mest sannsynlig en plass mellom 5+0 og 7+0.

Nå er det bare å håpe spiren klamrer seg fast, og så blir det vel å be om henvisning til tidlig ultralyd på første kontroll for å få en mer eksakt termin 😊

 

IMG20220227170719__01.jpg

Endret av KristineS
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristineS skrev (43 minutter siden):

KristineS - 31 år - B2 - Termin 18 oktober-2. november

Hei!

Da tar jeg sjansen på å hoppe inn her. 

Jeg og samboer startet året med å bli enige om å starte prosjekt småsøsken. I midten av januar tok jeg ut hormonspiral og vi har hatt litt sporadisk sengekos siden da. I dag kjente jeg på en rar og småuggen følelse og tok derfor en test. Der lyste to knallrøde striper i mot meg 😱 

Pga sykdomsperioder og ingen sporbar syklus etter spiral står vi med to-tre mulige unnfangelsedatoer og derfor noe usikkert hvor langt jeg er på vei. Men mest sannsynlig en plass mellom 5+0 og 7+0.

Nå er det bare å håpe spiren klamrer seg fast, og så blir det vel å be om henvisning til tidlig ultralyd på første kontroll for å få en mer eksakt termin 😊

 

IMG20220227170719__01.jpg

Gratulerer, gøy for dere at det gikk så fort 😊 Har lagt deg inn i lista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (10 minutter siden):

Gratulerer, gøy for dere at det gikk så fort 😊 Har lagt deg inn i lista. 

Takk 😊

Føler oss egentlig veldig veldig heldige. Det klaffet i første pp med førstemann også, så nå håper vi at dette holder.

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med gjengen her inne?🤩 Det er så stille her om dagen, så jeg tenkte å starte en liten spørsmålsrunde for å gå igang litt aktivitet! 

Fortell hvordan det går med dere nå om dagen, både symptomer, humør og tanker, og fortell 3 positive ting dere gleder dere til fremover 🤗 Jeg kan starte

Formen er i bedring, kvalmen er ikke like intens lenger og jeg kaster bare opp sporadisk. Humøret begynner også å komme seg litt, og det er såå deilig med fint vær og påskestemning om dagen, det hjelper virkelig på🤩 Tre ting jeg gleder meg til er TUL om under en uke, at magen skal begynne å vokse litt, og å få vite kjønnet på den lille mageboern🥰 Jeg er 13+1 idag!

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint initiativ @alilja, og godt å se at du føler deg bedre og har masse fint å se frem til! 😍

Med meg går det fint! Gravidformen er fin, gikk inn i uke 14+0 og 2. trimester i dag og merker at jeg er mye bedre i formen! Ingen kvalme lenger og trøttheten er også noe bedre 😊

3 positive ting jeg gleder meg til er OUL - bare en måned igjen! Gleder meg også veldig til magen popper mer - merker allerede at den lille kulen jeg har fått får masse oppmerksomhet :fnise: Den tredje tingen jeg gleder meg til er å få litt varmere vær ute! Nå begynner vintertøyet å bli trangt og ubehagelig, og jeg nekter å kjøpe gravid vintertøy bare for et par uker med kjølig vær 🙈

Håper fler slenger seg på, og jeg legger gjerne til et tilleggsspørsmål, hvor langt er folk her kommet nå? Må være en del som har passert den magiske 12 uker? 😍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint initiativ :) 

Jeg er bare et sted rundt 6+6 eller 7+1 et sted. Jeg er utroooolig trøtt om dagen, samt en del uggen. Eneste som hjelper mot uggenheten er å småspise hele dagen 😅 litt slitsomt. Men veldig glad jeg ikke er ordentlig kvalm, håper jeg slipper unna det. Var ikke kvalm i første graviditet. Ellers føler jeg meg ganske avslappet til det hele denne gangen, sammenlignet med første gang jeg var gravid, så det er deilig.

3 ting jeg gleder meg til nå er påskeferie og tur på hytta med familien min 🥰 Vår og sommer, gleder meg til å slippe å måtte kle på 2,5 åringen full vinter get up hver gang vi skal ut døra 😅 også gleder jeg meg selvfølgelig til TUL som jeg har bestilt til uka før påske, som jeg håper og satser på at vil vise at alt står bra til.

Slenger på et spørsmål til, har dere fått noe cravings eller endrede matvaner? Selv har jeg fått totalt avsmak  for kaffe. Også har jeg fått mye mer sansen for og lyst på melkeprodukter som melk, sjokolademelk, ost, yoghurt osv,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 hours ago, Hirka89 said:

Fint initiativ :) 

Jeg er bare et sted rundt 6+6 eller 7+1 et sted. Jeg er utroooolig trøtt om dagen, samt en del uggen. Eneste som hjelper mot uggenheten er å småspise hele dagen 😅 litt slitsomt. Men veldig glad jeg ikke er ordentlig kvalm, håper jeg slipper unna det. Var ikke kvalm i første graviditet. Ellers føler jeg meg ganske avslappet til det hele denne gangen, sammenlignet med første gang jeg var gravid, så det er deilig.

3 ting jeg gleder meg til nå er påskeferie og tur på hytta med familien min 🥰 Vår og sommer, gleder meg til å slippe å måtte kle på 2,5 åringen full vinter get up hver gang vi skal ut døra 😅 også gleder jeg meg selvfølgelig til TUL som jeg har bestilt til uka før påske, som jeg håper og satser på at vil vise at alt står bra til.

Slenger på et spørsmål til, har dere fått noe cravings eller endrede matvaner? Selv har jeg fått totalt avsmak  for kaffe. Også har jeg fått mye mer sansen for og lyst på melkeprodukter som melk, sjokolademelk, ost, yoghurt osv,

Høres ut som akkurat sånn jeg hadde det i uke 7 🙈

Når det gjelder matvaner synes jeg det dukker opp noe nytt hele tiden. Her om dagen klarte jeg ikke egg, og nå nettopp måtte jeg bare kaste en god morgen yoghurt etter 2 skjeer fordi den smakte forferdelig 😅 i går kveld måtte vi på McDonalds kl 23 fordi jeg MÅTTE ha maccern burger og sjokolademelk :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er tolv uker i morgen 😁 det er tydeligvis idag risikoen for spontanabort avtar. 

Jeg har ikke hatt så mye cravings enda, men kun på IS 🍦 Rett ved kontoret har vi kiosk som selger is og milkshake. Drømmer litt om alle som skal kjøpes etterhvert mot sommeren 😅

Drikker mindre kaffe, nå er jeg nede på en halv kopp og liker ikke sterk kaffe lengre. hadde en periode jeg spiste mindre og mindre matlyst, men nå spiser jeg like mye som før. 

3 positive ting :

1.planlegger å fortelle sjefen og kollegaer neste uke. gleder meg masse. 

2. Formen er generelt mye bedre, hatt noen dager innimellom med ekstrem luktesans og slikt. har mer energi. begynt på ekstra tilskudd for b12 så det kan selvfølgelig ha påvirket

😊

3. idag er det varmt her på sørlandet, 10 grader. Gleder meg til snart vår 😊

 

 

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har myye endrede matvaner 😰 Har nesten blitt vegetarianer de siste ukene, ikke fordi jeg vil, men kjøtt byr meg så ekstremt i mot om dagen😆 Synes kjøttdeig feks smaker mest som mugg. 

Har hatt litt forskjellige cravings gjennom ukene, men det går ganske raskt over. Har cravet epler, loff med smør, appelsin, jordbær, iste og diverse 🤭 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 11+0 idag og er fortsatt veldig kvalm og kaster opp et par ganger om dagen. Mye halsbrann og hodepine også, så slokner stort sett før 21 hver dag 🙈 Noen som har noen gode tips mot halsbrann? Klare ikke brusetabletter og prøvde noen i vanlig tablett form i forrige graviditet som ikke fungerte noe særlig...

Ellers synes jeg det er utrolig digg vær og vårfølelse nå og deilig å være masse ute, spesielt siden det hjelper litt på kvalmen 😊

Kan endelig spise mat som ikke gir meg halsbrann uten å spy 🎉

Siste positive må være at når jeg sovner så tidlig så er jeg stort sett uthvilt om morgenen 😁

Hadde veldig cravings på surt godteri og frukt til å begynne med, men etter masse halsbrann og oppkast av det så takler jeg ikke det lenger... klarer heller ikke brus, juice, kaffe, te eller energidrikk. Ganske greit med det siste der da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...