Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

PurpleTuliip skrev (2 minutter siden):

Hadde kun med helsekort ☺️

Supert! Takk for svar 🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ultralyden i dag gikk super bra 💖 Ei lita prinsesse i magen, og ny termindato er 25.september 🥰🥰 Alt så bra ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden sist jeg var her inne💙På TUL fikk vi vite at det så ut som en gutt, men at de ikke turte si det sikkert. Dro på privat (gratis) ikke så lenge etter for å bare få bekreftet kjønnet. Han har ikke like bra utstyr som sykehuset, men han var 95% sikker på jente.. Så betalte meg til en privat ultralyd, i trheim i påska å da fikk jeg bekreftet gutt og jeg ble flyttet fram. Har nå termin 18 september, men skal på OUL nå på fredag så da blir vell endelig dato satt💙Kjenner typ ikke liv i magen (19+4) med morkaken bak. Så blir litt stresset kjenner jeg, storesøster kjentes godt allerede i uke 15😅Men mulig baby bare er lik far, liker å slappe av😂

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøkener skrev (52 minutter siden):

Ultralyden i dag gikk super bra 💖 Ei lita prinsesse i magen, og ny termindato er 25.september 🥰🥰 Alt så bra ut!

Så bra 😊 😁 ❤️ 

Sexybby skrev (20 minutter siden):

Lenge siden sist jeg var her inne💙På TUL fikk vi vite at det så ut som en gutt, men at de ikke turte si det sikkert. Dro på privat (gratis) ikke så lenge etter for å bare få bekreftet kjønnet. Han har ikke like bra utstyr som sykehuset, men han var 95% sikker på jente.. Så betalte meg til en privat ultralyd, i trheim i påska å da fikk jeg bekreftet gutt og jeg ble flyttet fram. Har nå termin 18 september, men skal på OUL nå på fredag så da blir vell endelig dato satt💙Kjenner typ ikke liv i magen (19+4) med morkaken bak. Så blir litt stresset kjenner jeg, storesøster kjentes godt allerede i uke 15😅Men mulig baby bare er lik far, liker å slappe av😂

Så spennende 😍 Husk de enda er veldig små 😊 Blir nok fint å se bevegelse på ultralyden da ☺️ Jeg er nå 20+0 og jeg kjenner bare litt "poking" - jeg er førstegangs da. På ultralyd 19+ x (ble flytta fram tre dager så litt forvirret på dagene da) var det konstant bevegelser og snurra rundt mange ganger, men da kjente jeg ingenting 😅 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg også fått vært på OUL. Ny termin 22.09 og så ut som at det var ei lita jente denne gangen 🥰 

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingtingeling skrev (På 5/3/2022 den 11.04):

Da har jeg også fått vært på OUL. Ny termin 22.09 og så ut som at det var ei lita jente denne gangen 🥰 

Så koselig 🥰🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Bare innom og feirer uke 26+0 og 100 dager til termin! 3. trimester like rundt hjørnet og tiden har plutselig rast avgårde! 

Både barnerom og de fleste innkjøp må fremdeles gjøres. Har liksom tenkt at vi har så god tid, men nå er det snart på tide å komme i gang :yvonne:

Hvordan går det med dere andre? Er dere begynt med innkjøp?

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 100 dager igjen 😊😄

Jeg er nå 24 +1 og 60% gjennomført. Skal ta glukosebelastning i morgen, så det blir interessant. Formen er generelt ganske bra 😊

Vi har solgt leiligheten og flytter til enebolig ca 1 mnd før termin.  prøver derfor å ikke handle alt for mye. Har kun kjøpt/bestilt vogn, vinterpose +  enkelte klesplagg.  MEN vi mangler egentlig kun bilstol og madrass til vugge, babycall pluss stellesaker etc til starten:)

Har egentlig det meste "stort" - eller dvs at vi har et par ting fra før, får gave og avtale om å kjøpe resten av svigersøster som nettopp er ferdig å bruke det. arvet sengetøy og en boks klær fra 0-4mnd - så må se gjennom hva vi faktisk behøver i de minste str.

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, stAre said:

Gratulerer med 100 dager igjen 😊😄

Jeg er nå 24 +1 og 60% gjennomført. Skal ta glukosebelastning i morgen, så det blir interessant. Formen er generelt ganske bra 😊

Vi har solgt leiligheten og flytter til enebolig ca 1 mnd før termin.  prøver derfor å ikke handle alt for mye. Har kun kjøpt/bestilt vogn, vinterpose +  enkelte klesplagg.  MEN vi mangler egentlig kun bilstol og madrass til vugge, babycall pluss stellesaker etc til starten:)

Har egentlig det meste "stort" - eller dvs at vi har et par ting fra før, får gave og avtale om å kjøpe resten av svigersøster som nettopp er ferdig å bruke det. arvet sengetøy og en boks klær fra 0-4mnd - så må se gjennom hva vi faktisk behøver i de minste str.

Greit å bli ferdig med den glukosebelastningen, lykke til! 😊 Jeg gruet meg skikkelig til den, men så var det jo stort sett bare å sitte og småsove i en godstol et par timer :fnise:

Så spennende med flytting! Deilig å få litt bedre plass før den lille kommer :jepp: …selv om jeg ikke misunner deg flytting som høygravid!

Hvilken vogn gikk dere for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (18 timer siden):

Greit å bli ferdig med den glukosebelastningen, lykke til! 😊 Jeg gruet meg skikkelig til den, men så var det jo stort sett bare å sitte og småsove i en godstol et par timer :fnise:

Så spennende med flytting! Deilig å få litt bedre plass før den lille kommer :jepp: …selv om jeg ikke misunner deg flytting som høygravid!

Hvilken vogn gikk dere for?

Testen gikk veldig greit og hadde ikke SV. Diabetes. 

Vi overtar/kjøper svigers hus så vi har mulighet til å begynne flytting tidligere. Så er det også greit med handy mann som ikke lar meg løfte noe 🙈😊

Vi har gått for emmaljunga nxt90 outdoor 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23+0 i dag, skal ta glukosebelastning neste uke. Blir deilig med en ekstra fridag 😅😅 Planlegger å strikke litt mens jeg sitter der, men får se om det ikke blir småsoving 😅

Vi har bestilt vogn (Bugaboo Fox 3), også har jeg kjøpt inn bittelitt klær. Vanskelig å begrense seg der 😅😅

Ellers har vi arvet stellebord, vippestol og vugge av venner. Pappaen min har vært på loftet og funnet frem senga jeg brukte som lita og Stokke tripp-trapp stolen jeg hadde 😅 Blir spennende å få det hit å se tilstanden på det.

Vi har fått beskjed om at lillebror, mamma og pappaen min spleiser på babycall og bilsete til oss når vi har bestemt hva vi ønsker oss 🥰🥰 Så føler jo vi er godt i rute med å skaffe ting til mini ❤

Gleder meg til ferie, da skal jeg for fult gjøre klart barnerommet ❤

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi endelig fått vært på OUL, og alt sto bare bra til med den lille i magen. Så må ser det ut til at gutten vår får bli storebror til ei lita jente 🥰

Termin ble flyttet litt, og er nå satt til 6. november, så det spørs om jeg sniker meg over i november-desember-tråden 😊

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristineS skrev (5 timer siden):

Da har vi endelig fått vært på OUL, og alt sto bare bra til med den lille i magen. Så må ser det ut til at gutten vår får bli storebror til ei lita jente 🥰

Termin ble flyttet litt, og er nå satt til 6. november, så det spørs om jeg sniker meg over i november-desember-tråden 😊

Gratulerer med ei jente :) Da fjerner jeg deg fra denne lista :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her inne som strikker, eller vet om et praktisk og fint hentesett? 😊 Er jo så mye fint å velge i! Vil også ha et som varmer godt siden lille gutt kommer i Oktober, vil gjerne bruke det videre utover vinteren også 🥰 Håper alt står bra til med dere alle her! ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27+5 idag. Nærmer seg med stormskritt nå. Bestilt bedsidecrib i forrige uke og vogn ble kjøpt i midten av mai. Kjøpte en Bugaboo fox 3 😍 gikk over babyklærne igår og noterte ned alt vi har i størrelse 50 og 56 som er det jeg forventer blir brukt i starten 😄 mangler bare 1-2 pjamaser så skal jeg si meg fornøyd med de to første størrelsene ☺️😍 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
On 6/7/2022 at 2:44 PM, 89jenta said:

Er det noen her inne som strikker, eller vet om et praktisk og fint hentesett? 😊 Er jo så mye fint å velge i! Vil også ha et som varmer godt siden lille gutt kommer i Oktober, vil gjerne bruke det videre utover vinteren også 🥰 Håper alt står bra til med dere alle her! ☀️

Jeg synes lillelam har et aldeles nydelig hentesett, men det koster riktig nok både skjorta og det ene buksebeinet :fnise: Vurderer det likevel, må se om jeg finner plass i babybudsjettet! 

Alt bra her, begynner å bli stor, tung og sliten 🙈 håper alt er bra der og!

 

On 6/7/2022 at 2:52 PM, PurpleTuliip said:

27+5 idag. Nærmer seg med stormskritt nå. Bestilt bedsidecrib i forrige uke og vogn ble kjøpt i midten av mai. Kjøpte en Bugaboo fox 3 😍 gikk over babyklærne igår og noterte ned alt vi har i størrelse 50 og 56 som er det jeg forventer blir brukt i starten 😄 mangler bare 1-2 pjamaser så skal jeg si meg fornøyd med de to første størrelsene ☺️😍 

Ja, det fyker avgårde! Hvilken bedside gikk du for? Bugaboo fox 3 står klar her også 🥰

Deilig å begynne å nærme seg mål med innkjøpene! Jeg mangler bare hentesett på klesfronten, føler hans første antrekk er en viktig beslutning :fnise:❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fiora skrev (6 minutter siden):

Jeg synes lillelam har et aldeles nydelig hentesett, men det koster riktig nok både skjorta og det ene buksebeinet :fnise: Vurderer det likevel, må se om jeg finner plass i babybudsjettet! 

Alt bra her, begynner å bli stor, tung og sliten 🙈 håper alt er bra der og!

 

Ja, det fyker avgårde! Hvilken bedside gikk du for? Bugaboo fox 3 står klar her også 🥰

Deilig å begynne å nærme seg mål med innkjøpene! Jeg mangler bare hentesett på klesfronten, føler hans første antrekk er en viktig beslutning :fnise:❤️

Her ble det Denne 🤩

Fikk den anbefalt på termingruppen på Facebook ☺️ Virker veldig ok så langt 😄 gleder meg til å virkelig få testet den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

89jenta skrev (På 7.6.2022 den 14.44):

Er det noen her inne som strikker, eller vet om et praktisk og fint hentesett? 😊 Er jo så mye fint å velge i! Vil også ha et som varmer godt siden lille gutt kommer i Oktober, vil gjerne bruke det videre utover vinteren også 🥰 Håper alt står bra til med dere alle her! ☀️

Har desverre ikke tips til hentesett :( strever like mye med å velge! Idag har jeg dog fått et hentesett i ull av mamma, og strikket litt selv i bomull (hadde masse garn liggende) - men alt er 3 mnd og  redd for at det er for stort for nyfødt.

Sykehuset her på sørlandet ønsker gjerne at vi har med 2-3 sett ull i 50 og 56 allerede i september 😊 (+dette må jeg få kjøpt ila sommeren eller før fødsel). Fikk og kjøpt ei Lillelam lue på barnas hus idag til 50%. Resten var utplukket! Ellers er det meste i orden her. Vi flytter i august, så greit å ha fokus der og ikke innkjøp til baby. 

Dere må ha en fin sommerferie alle i hop, deilig å få litt ekstra pause og avslapning før litt jobbing og så permisjon :)

 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Veldig stille her inne 🙈 Hvordan går det med dere damer? Ikke lenge igjen nå 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...