Gå til innhold

Termin September - Oktober 22


stAre

Anbefalte innlegg

KaffeLurker skrev (2 timer siden):

Er det noen av dere som har hatt noen smerter? Jeg ser flere snakker om murringer. Mener dere som mensensmerter? Har hatt skikkelig mensensmerter nesten som knip, men fortsatt ingen blødning og positiv test. Kan ikke huske at jeg hadde noe sånt tidligere. I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi det gjorde vondt hele tiden. Er det «vanlig»? Flere som har opplevd noe tilsvarende?

Føler dere graviditeten på kroppen? Og hvor mange uker er dere? ☺️

jeg har hatt murringer helt siden IKM. noen ganger veldig sterke smerter ut til sidene mot lyske, som varer i noen minutter før det roer seg igjen. Murringene kan vare i noen timer av gangen. Føler absolutt graviditeten på kroppen 🥲 Per menstermin er jeg 7+0 idag, og jeg har spydd hver dag den siste uken. Luktesansen er helt sinnsyk, og puppene mine sprenger. Trøtt er jeg også 🙈 Har vært sykmeldt i en uke, så er spent på fortsettelsen av dette 😬 

Hvor langt er dere andre kommet, og hvordan går det så langt? 🤩 Jeg synes tiden går så ufattelig sakte her jeg ligger på sofaen dag ut og dag inn… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

KaffeLurker skrev (2 timer siden):

Er det noen av dere som har hatt noen smerter? Jeg ser flere snakker om murringer. Mener dere som mensensmerter? Har hatt skikkelig mensensmerter nesten som knip, men fortsatt ingen blødning og positiv test. Kan ikke huske at jeg hadde noe sånt tidligere. I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi det gjorde vondt hele tiden. Er det «vanlig»? Flere som har opplevd noe tilsvarende?

Føler dere graviditeten på kroppen? Og hvor mange uker er dere? ☺️

Har hatt det nesten daglig. Temper og fikk også 3 synkende temperaturer og på den siste dagen var smertene så ille at jeg nesten ikke kunne stå, siden jeg var bare rett over IKM tenkte jeg at dette ikke kom til å gå, men ingen blødning kom og testene ble sterkere..

Kastet opp for første gang idag, er 4+5, så spent på hvordan denne runden blir. Var mye kvalm sist 🤢 Har kjent på trøttheten og noe kvalme noen dager, men er det tidlig med de symptomene nå? Når begynte dere som er kvalme/kaster opp med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (2 timer siden):

Er det noen av dere som har hatt noen smerter? Jeg ser flere snakker om murringer. Mener dere som mensensmerter? Har hatt skikkelig mensensmerter nesten som knip, men fortsatt ingen blødning og positiv test. Kan ikke huske at jeg hadde noe sånt tidligere. I natt fikk jeg nesten ikke sove fordi det gjorde vondt hele tiden. Er det «vanlig»? Flere som har opplevd noe tilsvarende?

Føler dere graviditeten på kroppen? Og hvor mange uker er dere? ☺️

Jeg har hatt et par dager med det du beskriver hver uke fra uke 4. Mensensmerter, nesten som knip. Ble veldig bekymret i starten, men da det ikke kom blødning, roet jeg meg ned med at det er livmoren som utvider seg.

Jeg merker graviditeten, men syntes formen varierer ut i fra hvor uthvilt jeg er. Har ikke vært skikkelig kvalm, men uggen om morgenen. Ellers veldig trøtt om kveldene. Murrer sporadisk. Tissetrengt, utflod og uren hud. Jeg er 6+3 i dag (7+2 ut i fra menstermin, men ganske sikker på eggløsning grunnet testing og temping). 

Merker du noe annet enn murringer? Hvor langt er du på vei? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingtingeling skrev (12 timer siden):

Har hatt det nesten daglig. Temper og fikk også 3 synkende temperaturer og på den siste dagen var smertene så ille at jeg nesten ikke kunne stå, siden jeg var bare rett over IKM tenkte jeg at dette ikke kom til å gå, men ingen blødning kom og testene ble sterkere..

Kastet opp for første gang idag, er 4+5, så spent på hvordan denne runden blir. Var mye kvalm sist 🤢 Har kjent på trøttheten og noe kvalme noen dager, men er det tidlig med de symptomene nå? Når begynte dere som er kvalme/kaster opp med det?

jeg var kvalm fra rundt 4+3, begynte å kaste opp ved 5+5 🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 5+1-2 😅 har også utflod, uren hud og tisser noe mer. Ømme bryster når jeg tar borti dem. Det er ulikt fra forrige graviditet, da var ikke selve brystene ømme, men bare brystvortene! Nå er ikke brystvortene antydning til såre 🤷🏼‍♀️sikkert blitt herda haha. 
 

Vi (jeg) har bestemt at vi ikke skal vite kjønn før fødsel denne gangen. Er skikkelig nysgjerrig likevel, har en umiddelbar følelse av gutt men det er sikkert fordi det er det jeg kjenner til fra før 😁 andre som føler noe en vei eller en annen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Dria said:

Jeg er nå 5+1-2 😅 har også utflod, uren hud og tisser noe mer. Ømme bryster når jeg tar borti dem. Det er ulikt fra forrige graviditet, da var ikke selve brystene ømme, men bare brystvortene! Nå er ikke brystvortene antydning til såre 🤷🏼‍♀️sikkert blitt herda haha. 
 

Vi (jeg) har bestemt at vi ikke skal vite kjønn før fødsel denne gangen. Er skikkelig nysgjerrig likevel, har en umiddelbar følelse av gutt men det er sikkert fordi det er det jeg kjenner til fra før 😁 andre som føler noe en vei eller en annen? 

Ny uke er godt! 8+0 i dag her 😊 ømheten i brystene har gitt seg litt, men kvalme og total utmattelse samt tissing og uren hud har tatt over 😅

Så spennende å vente! Her blir det nok ikke å vente da mannen ivrig spurte allerede på TUL 6+6 om når vi kunne komme tilbake for å få vite kjønn :fnise: Før jeg ble gravid var jeg sikker på at vi kom til å få gutt, men helt siden positiv test har jeg hatt skikkelig jentefølelse! :jepp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dria skrev (2 timer siden):

Jeg er nå 5+1-2 😅 har også utflod, uren hud og tisser noe mer. Ømme bryster når jeg tar borti dem. Det er ulikt fra forrige graviditet, da var ikke selve brystene ømme, men bare brystvortene! Nå er ikke brystvortene antydning til såre 🤷🏼‍♀️sikkert blitt herda haha. 
 

Vi (jeg) har bestemt at vi ikke skal vite kjønn før fødsel denne gangen. Er skikkelig nysgjerrig likevel, har en umiddelbar følelse av gutt men det er sikkert fordi det er det jeg kjenner til fra før 😁 andre som føler noe en vei eller en annen? 

Har kun gutter i "hele slekta" nå, så føler på meg at dette også blir gutt.. Er 6. "Barnebarnet" og de 5 andre er gutter 😅 Mye å arve hvis det kommer en gutt til da 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lehangolta -28 år- B1 - termin 17.9

Etter MA i sommer er det godt å få positiv test igjen 💓 Slapper ikke helt av før TUL 4 februar. Håper å se bankende hjerte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (12 timer siden):

Ny uke er godt! 8+0 i dag her 😊 ømheten i brystene har gitt seg litt, men kvalme og total utmattelse samt tissing og uren hud har tatt over 😅

Så spennende å vente! Her blir det nok ikke å vente da mannen ivrig spurte allerede på TUL 6+6 om når vi kunne komme tilbake for å få vite kjønn :fnise: Før jeg ble gravid var jeg sikker på at vi kom til å få gutt, men helt siden positiv test har jeg hatt skikkelig jentefølelse! :jepp:

Haha ja ikke sant, vi viste det også med første og fornøyd med det og 🥰 blir skikkelig spennende om følelsene stemmer! 

 

Tingtingeling skrev (10 timer siden):

Har kun gutter i "hele slekta" nå, så føler på meg at dette også blir gutt.. Er 6. "Barnebarnet" og de 5 andre er gutter 😅 Mye å arve hvis det kommer en gutt til da 😊

Oi ja det var mange gutter, spennende 🎊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Spennende å lese hvordan dere opplever graviditeten på kroppen,  @stAre@alilja@Tingtingeling og @alilja😃

Godt å lese at smertene virker helt normale. De har forsvunnet helt nå. Tok en digital test i dag som viste 3+. Er 4+5 i følge appen. Nå merker jeg ikke graviditeten på noe vis. Husker jeg var kvalm og uvel på kveldstid med både 1 og 2, og at jeg var skikkelig zombie-trøtt i første trimester, men jeg kan ikke helt huske når det startet 🤔

Jeg har to gutter fra før, og tenker nok jeg får enda en gutt. Hadde vært spennende med jente og! 

Endret av KaffeLurker
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (4 timer siden):

 Spennende å lese hvordan dere opplever graviditeten på kroppen,  @stAre@alilja@Tingtingeling og @alilja😃

Godt å lese at smertene virker helt normale. De har forsvunnet helt nå. Tok en digital test i dag som viste 3+. Er 4+5 i følge appen. Nå merker jeg ikke graviditeten på noe vis. Husker jeg var kvalm og uvel på kveldstid med både 1 og 2, og at jeg var skikkelig zombie-trøtt i første trimester, men jeg kan ikke helt huske når det startet 🤔

Jeg har to gutter fra før, og tenker nok jeg får enda en gutt. Hadde vært spennende med jente og! 

Så spennende med tredjemann, var de forrige graviditetene like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dria skrev (1 time siden):

Så spennende med tredjemann, var de forrige graviditetene like?

Ja, det vil jeg si ☺️ Gikk til uke 42++ med begge. Har en kropp som ikke vil føde 😅 Gikk opp godt over 20 kg med begge, mye halsbrann, svangerskapsdepresjon, lite kvalme, ikke bekkenplager og lite plager sånn egentlig. Bare tung, ukomfortabel og ikke så happy 😅 

Merker du noen forskjell så langt? Hvordan var forrige svangerskap for deg? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KaffeLurker skrev (19 timer siden):

Ja, det vil jeg si ☺️ Gikk til uke 42++ med begge. Har en kropp som ikke vil føde 😅 Gikk opp godt over 20 kg med begge, mye halsbrann, svangerskapsdepresjon, lite kvalme, ikke bekkenplager og lite plager sånn egentlig. Bare tung, ukomfortabel og ikke så happy 😅 

Merker du noen forskjell så langt? Hvordan var forrige svangerskap for deg? ☺️

Oi, da blir det spennende om det blir det samme på nytt. 
 

jeg er jo veldig tidlig enda, så foreløpig kan jeg ikke si det er noen forskjell 😂 bare litt uggen nå og da. Men brystene er mer ømme enn jeg husker sist.. 

jeg hadde egentlig et veldig bra svangerskap, lite plager jeg og. Hadde to episoder med oppkast, og smerter i rygg/bekken, elles helt topp. Fødte noen dager før termin, rask fødsel..  Tiden etter fødsel derimot 🤯😩det syns jeg var veldig tøft..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjekt med termin tråd!! 🥳

adermiss - 25 - B1 - termin 29.09

bor på Vestlandet med samboer. Vi gleder oss vilt! 🙊🤰🏻
 

Har en del murringer, samt kvalme og trøtthet. Spennende på hvordan det blir videre i jobb..

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på legekontroll igår :)

Det blir TUL på meg også😁 Legekontoret har ultralydapparat, så vi kunne ta en kikk i uke 10 ❤️  😊  så nå blir det legebesøk på oss i vinterferien 😊

6+0 idag. 

Endret av stAre
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (15 timer siden):

Jeg var på legekontroll igår :)

Det blir TUL på meg også😁 Legekontoret har ultralydapparat, så vi kunne ta en kikk i uke 10 ❤️  😊  så nå blir det legebesøk på oss i vinterferien 😊

6+0 idag. 

Så spennende!! Deilig at legekontoret har apparat, så slipper dere å betale selv 🥰 Da er det bare å telle ned til vinterferien! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så fint med den muligheten @stAre 😄 Får håpe tiden går fort frem til dere får hilse på den lille der inne for første gang! :hjerte:

Vi smugkikket allerede i uke 6+6, men skal også ha en TUL til i uke 10 ifbm med NIPT. Gleder meg til å se igjen 😍

Endret av Fiora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt TUL idag🙋🏽‍♀️ Liten milepæl overstått! Det var fantastisk å se det lille bankende hjertet  

Jeg har også fått væske intravenøst på legesenteret idag, det var much needed, og veldig hjelpsomt! 🤍 føler meg endelig litt bedre nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøkener skrev (1 time siden):

Ser ut som jeg kan slenge meg med i klubben snart 😁

20220119_063802.jpg

Gratulerer 🎊 Den er jo veldig positiv 😊😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...