Gå til innhold

Termin September - Oktober 22

stAre

Anbefalte innlegg

idag er jeg på 9 uker (9+0) 😊

Kun tre uker igjen til 12 uker ☺️ 

Har vært mest trøtt. Noen dager er jeg veldig kvalm, andre dager ingenting. Litt uggen av og til. Har endel humørsvingninger og er mer følsom.

Merker symptomene mest på kveldene. Tenker at det og kan være fordi jeg blir så engasjert på jobb, tar meg sammen og bruker mye energi der. Glemmer litt å kjenne på formen når jeg er på jobb 😊 

Endret av stAre
  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 2/10/2022 at 3:38 PM, stAre said:

idag er jeg på 9 uker (9+0) 😊

Kun tre uker igjen til 12 uker ☺️ 

Har vært mest trøtt. Noen dager er jeg veldig kvalm, andre dager ingenting. Litt uggen av og til. Har endel humørsvingninger og er mer følsom.

Merker symptomene mest på kveldene. Tenker at det og kan være fordi jeg blir så engasjert på jobb, tar meg sammen og bruker mye energi der. Glemmer litt å kjenne på formen når jeg er på jobb 😊 

Hurra, det begynner å nærme seg den magiske grensen! 🤩

Så deilig det må være å være så engasjert i jobben! Jeg merker at det er godt å kunne sette fokus på noe konkret som jobb! For min del er det blitt slik at utenom jobb er det fort at ALT i mitt hode dreier seg om baby, symptomer og formen 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg med på denne gruppa! Termin ca 25. oktober 🥰

Dette er første gang jeg er gravid, så litt usikker på veien videre nå med ultralyd og legebesøk. Leser noen steder at man fra 2022 har krav på ultralyd i første trimester? Mens andre steder står det kun om ordinær ultralyd i uke 18? Og bør jeg dra til jordmor eller lege første kontroll? 

Mange spørsmål som dukker opp om dagen 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Louie19 skrev (5 timer siden):

Henger meg med på denne gruppa! Termin ca 25. oktober 🥰

Dette er første gang jeg er gravid, så litt usikker på veien videre nå med ultralyd og legebesøk. Leser noen steder at man fra 2022 har krav på ultralyd i første trimester? Mens andre steder står det kun om ordinær ultralyd i uke 18? Og bør jeg dra til jordmor eller lege første kontroll? 

Mange spørsmål som dukker opp om dagen 😁

velkommen 😊 Det er en ordning som innføres ila året, men mange steder så er det ikke på plass enda. Kun de over 35 som får NIPT. 

Jeg var hos legen, og der hadde de ultralydapparat (skal ta TUL om litt over en uke). Min lege ville gjerne ha meg inn før uke 12 :) Tenkte det var naturlig med lege fordi da fikk legen beskjed i tilfelle det var behov for sykemelding,samt for å ta prøver etc. 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da tenker jeg å skrive meg opp her, har vært inne og lest og håpet på jeg kunne komme inn her. 🤩

4+2 i dag. 🥰

Med en SA og kjemisk tidligere virker det til å sitte på PP6 ☺️ Enda tidlig så jeg er forsiktig optimistisk! Testene har det vært fin stigning på i motsetning til forrige gangene.

Jeg har allerede bestilt privat TUL i håp om å se hjerte og roe meg ned om 2 uker og første legetime for å få henvisning til NIPT. 💕 Veldig spennende tider! 

SuzsuZ - 34 år - B3 - termin: slutten av okt

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (4 minutter siden):

Hei, da tenker jeg å skrive meg opp her, har vært inne og lest og håpet på jeg kunne komme inn her. 🤩

4+2 i dag. 🥰

Med en SA og kjemisk tidligere virker det til å sitte på PP6 ☺️ Enda tidlig så jeg er forsiktig optimistisk! Testene har det vært fin stigning på i motsetning til forrige gangene.

Jeg har allerede bestilt privat TUL i håp om å se hjerte og roe meg ned om 2 uker og første legetime for å få henvisning til NIPT. 💕 Veldig spennende tider! 

Så godt å ha deg med inn her! 🥰

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, 89jenta said:

Så godt å ha deg med inn her! 🥰

Takk! Så artig å få være med endelig 😍 hvor langt er du på vei nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (4 timer siden):

4+2 i dag. 🥰

Gratulerer og velkommen inn hit :) Har lest på prøverforumet at du har fått positiv test. Nå krysser jeg fingrene for at spira sitter 😊🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (5 timer siden):

4+2 i dag. 🥰

Da er vi akkurat like langt på vei! Blir gøy å følge deg på veien, så får vi håpe at det går bra for oss begge 🤞

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SuzsuZ skrev (7 timer siden):

Takk! Så artig å få være med endelig 😍 hvor langt er du på vei nå?

5+5 idag 🥳

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9+5 idag, ultralyden min neste tirsdag ble utsatt to dager. Det car egentlig greit siden da er jeg akkurat 11+0 på ultralyden :)

Jeg er ikke like uggen hele tiden. Noen tider jeg er kvalm, men ikke denne uggen følelsen jeg har hatt 🙌

Endret av stAre
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (2 minutter siden):

9+5 idag, ultralyden min neste tirsdag ble utsatt to dager. Det car egentlig greit siden da er jeg akkurat 11+0 på ultralyden :)

Det blir spennende da 🥰 Hvordan er formen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøkener skrev (3 minutter siden):

Det blir spennende da 🥰 Hvordan er formen?

hehe oppdaterte akkurat innlegget mitt. Synes formen er blitt bedre fra ca 8+3.Nå denne uka har uggenheten vært borte, mer sånne blaff av kvalme innimellom. humørsvinger er bedre. nå er det mest at jeg har følelse av noe som er fast i halsen, og prøver å hoste det opp - da har det kommet magesyre (ikke ordentlig oppkast). har enda hovne bryst og trøtt. 

Hvordan er formen din? 

Endret av stAre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare innom og feire 12 uker! :strix: Denne dagen har jeg ventet lenge på! 

Nå er det bare for lille i magen å vokse og kose seg frem til termin ❤️

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (10 minutter siden):

Må bare innom og feire 12 uker! :strix: Denne dagen har jeg ventet lenge på! 

Nå er det bare for lille i magen å vokse og kose seg frem til termin ❤️

Hurra!!! 🥳

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

stAre skrev (1 time siden):

hehe oppdaterte akkurat innlegget mitt. Synes formen er blitt bedre fra ca 8+3.Nå denne uka har uggenheten vært borte, mer sånne blaff av kvalme innimellom. humørsvinger er bedre. nå er det mest at jeg har følelse av noe som er fast i halsen, og prøver å hoste det opp - da har det kommet magesyre (ikke ordentlig oppkast). har enda hovne bryst og trøtt. 

Hvordan er formen din? 

Formen er veldig opp og ned 😅 Noen ganger veldig kvalm, ofte trøtt... Puppene er ømme, men ikke like ille som det har vært 😅😅 Typen ler av meg, for plutselig sitter jeg og gråter av filmer som ikke er veldig triste 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snorkfrøkener skrev (25 minutter siden):

Formen er veldig opp og ned 😅 Noen ganger veldig kvalm, ofte trøtt... Puppene er ømme, men ikke like ille som det har vært 😅😅 Typen ler av meg, for plutselig sitter jeg og gråter av filmer som ikke er veldig triste 🤣

hehe 😂 jeg kan også bli veldig emosjonell og tårete men tror jeg har klart å skjule det til nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...