Gå til innhold

Fikk ubesvart anrop av barndomsvenninne. Ikke hatt kontakt på 22 år, føltes invaderende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje det er en venninne som satte stor pris på deg, og som ikke har glemt deg? Jeg ville ringt, jeg. Tror det er god mulighet for en koselig prat. Nå kjenner jo ikke jeg dere to og hvilket forhold dere har hatt, da. Men hvis venninnen vil prate om noe du ikke er med på, så kan du avslutte samtalen. Det er ikke verre enn det. Lykke til, da TS :) (Ja, jeg bruker ofte smileys, kanskje som barndomsvenninnen din ;) )

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Albbas
51 minutter siden, Kristin70 said:

Jeg ringer aldri opp ukjente nummer hvis jeg ikke rekker å ta telefonen. Jeg forventer at de ber meg ta kontakt i en påfølgende SMS hvis det er viktig. Jeg lar ikke være å ta telefonen hvis det er ukjent nummer, men jeg tar selvfølgelig ikke telefonen hvis jeg sitter i møter, eller er opptatt med andre ting. Hvis jeg ikke blir bedt om å ringe tilbake antar jeg at det er telefonsalg og det gidder jeg ikke. 

Men det er forskjell på det, og å forvente at alle skal sende sms før de ringer. Jeg sender ofte sms etterpå, hvis det er viktig. Noen ganger må du jo ha tak i vedkommende på telefon der og da, og får du ikke tak i vedkommende kan det bare være. Men at alle skal advare hverandre på sms før man ringer blir bare tullete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Heilt einig. No er rett nok folk ulike, men stussar over kva som skal gjerast til eit problem.

Om kem som helst frå mi fortid hadde tatt kontakt med meg enten med oppringing, sms eller SoMe så hadde dei fått eit svar frå meg. Det framstår ikkje av TS som at det er meir enn at dei glei frå kvarandre som gjorde at kontakten enda så ikkje noko negative minner eller noko som skulle legge hinder for å svare. Men igjen... folk er ulike.

Anonymkode: f4e17...da3

Det er troll.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invaderende å få ubesvart anrop :ler: Hva skjer med verden egentlig?! Drit i å ha telefon da for pokker. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes det er litt alarmerende at en slik holdning har blitt mer vanlig. Folk som sier det er frekt å ringe uten å sende melding først, folk som har angst for telefonsamtaler etc. Hvor skjøre er det mulig å bli? Opplever til og med at enkelte på internett hisser seg opp fordi en telefonoppringning "gjør krav på tiden deres".

Anonymkode: e58d6...f0f

Men det er sånn jeg føler det! At de bruker av tida mi.
 Åpner heller ikke døra hvis det ringer på og jeg ikke har avtalt at noen skal komme. Sjekker ikke hvem det er - det er 99% sannsynlig en loddselger. 

Anonymkode: bc444...8f9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Albbas said:

Men det er forskjell på det, og å forvente at alle skal sende sms før de ringer. Jeg sender ofte sms etterpå, hvis det er viktig. Noen ganger må du jo ha tak i vedkommende på telefon der og da, og får du ikke tak i vedkommende kan det bare være. Men at alle skal advare hverandre på sms før man ringer blir bare tullete. 

Jeg er enig i det, jeg vil aldri sende en SMS for å si at nå ringer jeg... Du sa at det er normalen å ringe tilbake, hvis du har blitt oppringt fra ukjent nummer, men det er jeg ikke enig i.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne tråden er et erketypisk eksempel på norsk kultur...Å bli mistenksom når man blir kontaktet av en gammel venn, diskutere hva i all verden motivet kan være side opp og ned på et diskusjonsforum med like mistenksomme folk.😆 I stedet for å svare på telefonen.

...jeg er norsk selv.

Anonymkode: ea0d2...696

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miss summers skrev (21 minutter siden):

Invaderende å få ubesvart anrop :ler: Hva skjer med verden egentlig?! Drit i å ha telefon da for pokker. 

Det tenkte jeg også. Er det mulig? Tenk å bli støtt og føle det "invaderende" at en gammel venninne ringer?!? 

What's wrong with the world today....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ekstroverte kommer aldri til å forstå hvor vondt det med telefon kan være for introverte. Det å ta en telefon til et menneske man ikke har hatt kontakt med på mangfoldige år, og ikke aner hva det gjelder, ligger for mange introverte ekstremt høyt på lista over hva man bare ikke makter å gjøre. Det er et faktum dere ekstroverte ikke klarer å ta inn over dere.

TS, jeg ville svart noe sånn som at «Jeg liker ikke å snakke i telefon. Kan du skrive noe om hva dette gjelder?»

Som introvert ville jeg aldri vært så, i mine øyne, frekk at jeg ba et menneske jeg ikke hadde snakket med på tjue år om å ringe meg. Jeg hadde sendt en melding og forklart hva det gjaldt, så kunne vedkommende svart om hen ønsket det. 

Anonymkode: 30003...1ed

Telefonskrekk har ikke noe med ekstrovert eller introvert å gjøre.

Jeg er introvert, men har ingen problemer med å ta en telefon fra et ukjent menneske. Det kalles å være voksen. Hva er man redd for? At noen kommer å angriper deg igjennom telefonen? Det er ikke så vanskelig å bare ta en telefon, og lytte til hva personen vil. Prøver personen å selge deg noe er det bare å si nei takk. 

Anonymkode: 9102d...e46

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

TS her igjen. Jeg synes også det lukter MLM eller pyramidesalg. Hun hadde smiley bak SMS’en. Dersom hun ville informere om dødsfall kunne hun skrevet på SMS: «gjelder dødsfall/ noe alvorlig». Da hadde hun ikke slengt på smiley. 

Anonymkode: 1c211...2d8

Hva faen er galt med folk 🤯

Ironi: «Ja, 100 poeng til deg trådstarter, du er et geni. Selvsagt MÅ det være pyramidesalg fordi hun brukte jo tross alt en smiley». Ironi.

Ts, du sliter virkelig sosial om du tolker dette som pyramidesalg. Hvem i helvete tenker så sjuke ting om gamle klassevenninner når de tar kontakt. 

Håper dette er trolling. Hvis ikke trenger du hjelp, når det er slik du tenker om folk. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du ringt henne opp igjen. så hadde du funnet ut av dette for lengst..herlighet...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Men det er sånn jeg føler det! At de bruker av tida mi.
 Åpner heller ikke døra hvis det ringer på og jeg ikke har avtalt at noen skal komme. Sjekker ikke hvem det er - det er 99% sannsynlig en loddselger. 

Anonymkode: bc444...8f9

Hva er du så travelt opptatt med at du ikke kan snakke med folk? Reality-program på tv?

Anonymkode: 17c9d...f14

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstrovertene angriper introvertene.. tror jeg må lage popcorn snart.. 

 

jeg er introvert/ambivert og forstår ts veldig godt . 😟

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg tenker at dersom det var noe alvorlig/ dødsfall hadde hun jo ikke hatt smiley bak første SMS. Og hun kunne hintet til hva det gjaldt på SMS. Kunne skrevet: «Det gjelder en rettsak/ dødsfall etc.). 
 

Men, ja jeg tar selvkritikk. Men folk er forskjellige.

TS

Anonymkode: 1c211...2d8

Nå er denne posten blitt veldig lang. Kan du tenke deg å sende en sms for å høre hva det er, så VI kan få ro i sjela og slutte å spekulere? 😂😅

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

xaca skrev (2 minutter siden):

Ekstrovertene angriper introvertene.. tror jeg må lage popcorn snart.. 

 

jeg er introvert/ambivert og forstår ts veldig godt . 😟

Jeg er introvert og forstår overhode ikke hysteriet til trådstarter.

Man kan ikke skylde alt på at man er introvert. Å være introvert gir deg ikke fripass til å være et jævlig medmenneske, som jeg oppfatter trådstarter som med måten hun tenker det styggeste om denne venninnen.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

EEØm skrev (13 minutter siden):

Nå er denne posten blitt veldig lang. Kan du tenke deg å sende en sms for å høre hva det er, så VI kan få ro i sjela og slutte å spekulere? 😂😅

Nei, ikke gjør det, vær så snill, TS! 

Det kjennes veldig spennende å spekulere.😼 

Min tips er at grunnen til at TS føler seg skeptisk, kan være den kulturelle forskjellen! Er hun kanskje bare redd at denne forskjellen har bare blitt større, og så de har overhodet ingenting til felles?

Nøkkel-setningen, sitat: 

"Hun har annen kulturell bakgrunn enn meg (foreldrene hennes), noe som også førte til at vi skled mer fra hverandre..."

Endret av Ukjentkjendis
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ukjentkjendis skrev (1 minutt siden):

 

Nei, ikke gjør det, vær så snill, TS! 

Det kjennes veldig spennende å spekulere.😼 

Ok😂 men gi oss mer bakgrunnsinfo da, så vi har litt mer og gå på 🤣 søk henne gjerne opp på some f.eks.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

r0llz skrev (På 4.1.2022 den 10.06):

Jeg har fundert på om jeg skal kontakte  min gamle barndomsvenninne fra 20 år siden ..for jeg kunne tenke meg å ga kontakt med henne igjen  men nå vet jeg ikke om jeg tørr . Edit Jeg hadde tenkt å sende melding da ikke ringe og en melding ikke 20 🙄skumm leste kommentarer her nå

Jeg synes du skal ta kontakt.

 

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det samme en gang. Gjaldt gravstedet til en nær slektning, hun bor rett ved, jeg et godt stykke unna, så den telefonen er jeg veldig glad for. 

Særlig når det er to anrop, og en melding, ville jeg hevet meg på telefonen og ringt på igjen for å høre om hva det gjaldt. 

Og nei, jeg bruker ikke sms, når vi har en løsning som gjør at man faktisk kan snakke sammen, og få flere detaljer på kortere tid. Bruker selvfølgelig sms eller mail når jeg merker at motparten ikke vil snakke. Men klikker litt på alle de gangene jeg har brukt en evighet på teksting frem og tilbake, og det likevel blir misforståelser. Hva i alle dagen er vitsen? Så SMSene mine begrenser seg til; Ringer om 10, Kjøp brød, hjemme til 18. 

Anonymkode: fcb81...499

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenge siden jeg har lest noe så frekt og uhøflig fra ts

Anonymkode: 30703...028

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...