Gå til innhold

Fikk ubesvart anrop av barndomsvenninne. Ikke hatt kontakt på 22 år, føltes invaderende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

TS er du religiøs eller tilhører du minoritet som ikke har mye kontakt med andre?  Jeg synes du virker i overkant engstelig for å kontakte venninne din. Det kan jo handle om at hun trenger og snake om barndomen, det kan ha foregått ting du ikke var klar over som hun trenger hjelp til å forstå. Om noen kontaktet meg etter 22 år tror jeg at jeg først vill blitt lit bekymret for om det var noe slikt. Jeg ville uansett først og fremst følt sympati og ønsket og stille opp. Om telefon er vanskelig for deg kan du jo forklare det i en sms og spørre hva det gjelder☺️ Det kan jo bli en positiv opplevelse for deg selv også, av å til er det sunt å tøye komfårdonrn lit for å stile opp for andre☺️

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jon Are

enig med trådstarter. det er innvaderende og merkelig slik hun gjorde det . en lengre forklarende sms der hun lar avgjørelsen  være din . hadde vært ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest padawan
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Opplevde jo dette som meget sært.

Jeg synes det høres ganske spesielt ut å ikke en gang ville snakke med henne om hva det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å spørre på melding hva det gjelder. Kort og greit.

Anonymkode: 6d170...631

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jon Are skrev (6 minutter siden):

enig med trådstarter. det er innvaderende og merkelig slik hun gjorde det . en lengre forklarende sms der hun lar avgjørelsen  være din . hadde vært ok.

Det kan jo handle om noe som er vanskelig for barndomsvenninne og, muligens hun synes det er lettere å snakke end å skrive det. Er ikke alt som passer i sms form heller.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan da takke deg selv at du ikke tok telefonen. Lite smart av deg. Også er det du som lager masse styr på KG. 

Ring tilbake nå så er saken ute av verden. 

Lenge leve treigheten. 

Anonymkode: bb539...926

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hun ringte da og du blokket no? Hvordan skal hun ellers komme i kontakt med deg? Regner med du hadde syntes det var enda mer invaderende om hun plutselig stod på døra? Vi vet jo ikke bakgrunnen her for mangel på kontakt så skal være forsiktig å si noe her, men normalt sett så virker det ut som du lager veldig mye styr over det dersom det ikke er noe stor dramatikk bak den mista kontakten.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ekstroverte kommer aldri til å forstå hvor vondt det med telefon kan være for introverte. Det å ta en telefon til et menneske man ikke har hatt kontakt med på mangfoldige år, og ikke aner hva det gjelder, ligger for mange introverte ekstremt høyt på lista over hva man bare ikke makter å gjøre. Det er et faktum dere ekstroverte ikke klarer å ta inn over dere.

TS, jeg ville svart noe sånn som at «Jeg liker ikke å snakke i telefon. Kan du skrive noe om hva dette gjelder?»

Som introvert ville jeg aldri vært så, i mine øyne, frekk at jeg ba et menneske jeg ikke hadde snakket med på tjue år om å ringe meg. Jeg hadde sendt en melding og forklart hva det gjaldt, så kunne vedkommende svart om hen ønsket det. 

Anonymkode: 30003...1ed

Greia er ikke det, men at ts kritiserer dama og dramatiserer noe voldsomt i stedet for å innse at det handler om henne selv, og ikke minst ta grep. Er selv introvert men må jo forholde meg til verden likevel og lager ikke spetakkel av ingenting

Anonymkode: 30703...028

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke telefonen som problemet her. Heller ikke at det gått så lang tid siden har hatt kontakt.

Problemet er at hun ikke vil si hva det gjelder. Det er et stort rødt flagg. Selv politiet informerer sånn ca om hva det gjelder, selv i krisetilfeller.

Så gjør TS helt rett i å ignorere.

Anonymkode: 49791...971

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tror ikke det er vanlig med pyramidespill, unnskyld men usedvanlig teit råd.

Selvsagt skal ts være høffelig å ta telefonen.

Anonymkode: 1a2dc...f45

MLM og pyramidespill var det første jeg tenkte på også.

En av de tingene de får instruks om i materialet sitt er å lage en liste over alle gamle bekjente og så ringe og plage dem på telefon med manus.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke telefonen som problemet her. Heller ikke at det gått så lang tid siden har hatt kontakt.

Problemet er at hun ikke vil si hva det gjelder. Det er et stort rødt flagg. Selv politiet informerer sånn ca om hva det gjelder, selv i krisetilfeller.

Så gjør TS helt rett i å ignorere.

Anonymkode: 49791...971

Ikke tull. Er ingen fremmed person dette. 

Anonymkode: 30703...028

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ts veldig godt! Jeg fikk en tlf fra en gammel venn jeg ikke hadde hatt kontakt med på årevis. Greit nok. Vi møttes og hadde det trivelig. Men etter noen dager skjønte jeg det var noe mer bak kontakten enn vennskap da h*n begynte å mase om å få låne penger. Aldri mer! 

Anonymkode: 1931c...a2e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke tull. Er ingen fremmed person dette. 

Anonymkode: 30703...028

Det gjør det enda verre å ikke fortelle hva det gjelder.

Anonymkode: 49791...971

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er ikke telefonen som problemet her. Heller ikke at det gått så lang tid siden har hatt kontakt.

Problemet er at hun ikke vil si hva det gjelder. Det er et stort rødt flagg. Selv politiet informerer sånn ca om hva det gjelder, selv i krisetilfeller.

Så gjør TS helt rett i å ignorere.

Anonymkode: 49791...971

Hva er det du snakker om? Hun har jo ikke mulighet til å informere når TS ikke svarer?! 

Og hvis du mener at politiet informerer på sms så tar du feil!  Jøss, hvor fikk du dette fra? Og hva i huleste skulle være et stort rødt flagg? 

Dette er jo helt paranoid tankegang? 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble oppringt for noen år siden av en jeg ikke hadd hatt kontakt med på 15 år. Merket at han syntest det var vanskelig å prate og å få frem det han ville si. Det viste seg etterhvert at han var på avrusing for alkohol og nå ringte han opp alle han følte han hadde skadet. Jeg følte meg ikke skadet av hans alkoholbruk, men det var godt for han å si unnskyld allikevel. Noe sånt hadde jo aldri fungert på sms

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det gjør det enda verre å ikke fortelle hva det gjelder.

Anonymkode: 49791...971

Ja, livsfarlig. Helt sikkert ikke noe en voksen person kan håndtere. Telefonsamtalen burde vært sikkerhetsklarert av politiet først

Anonymkode: 30703...028

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Rar historie...?🤔

Mange sider med kommentarer, reaksjoner og svar men ingen flere poster fra TS...?🤔

Fjerning av brukerdiskusjon allerede på første side...?🤔

Hmmm...🤔

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert og liker ikke å prate på tlf, men hadde nå uansett bitt i det sure eplet å ringt tilbake. 

Jeg fikk en lignende telefon for noen år tilbake og da ringte en tidligere klassekamerat fra mange år tilbake for å spør om jeg kunne være vitne i en rettsak. 

Om det er MLM eller whatnot, du får ikke vite det før du ringer tilbake, til da blir det bare spekulasjoner. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er introvert og syns du er innmari sær her 🤷🏼‍♀️ Liker heller ikke å snakke i telefon og sjekker opp ukjente nummere før jeg svarer. Men om det var en gammel skolevenninne hadde jeg bare sendt en melding tilbake og sagt det var hyggelig å høre fra henne og funnet et tidspunkt som passer. Dette har jo faktisk skjedd meg også når jeg tenker meg om, det var en tredje venninne av oss som hadde gått bort. 

Anonymkode: d138b...d26

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...