Gå til innhold

Fikk ubesvart anrop av barndomsvenninne. Ikke hatt kontakt på 22 år, føltes invaderende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker at det er noe viktig, ikke at hun bare vil gjennoppta kontakten. 

Kanskje skal hun utredes og trenger uttallelser fra barndomsvenner?

Kanskje trenger hun hjelp, og har faktisk ingen å strekke ut hånden til?

 

 

Jeg hadde sendt en hyggelig melding tilbake, og lurt på om det var noe spesielt. Så kunne du helller sette av tid en kveld til en prat.

Anonymkode: 97c97...f9a

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun mener det nok bare hyggelig men er litt enig i at en forklarende melding hadde vært fint, da ikke alle vil snakke på telefonen med mindre man kjenner vedkommende eller det er noe annet viktig.

Anonymkode: d1290...611

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er en dame på ca. 37/ 38 år (anonymiserer, men er en av disse to aldre). Nå nylig fikk jeg to ubesvarte anrop som jeg først trodde var telefonsalg. Jeg blokkerte derfor nummeret. Så fikk jeg en SMS hvor det står: «Hei. Det er xx (hennes navn). Kan du ringe meg når du har mulighet?». Jeg svarer da at: «Du må ha ringt feil, jeg kjenner ingen med det navnet». Da svarer hun: «Det er xx fra barndommen». 
 

Altså, jeg ble helt satt ut. Vi har ikke hatt kontakt eller sett hverandre på 22 år, også forventer hun at jeg bare skal snakke med henne sånn helt ut av det blå? Er det ikke vanlig høflighet å i det minste skrive en lengre SMS der man forklarer hvorfor man ønsker kontakt etter så mange år? Hva tenker dere? For meg blir det utrolig sært å gjenoppta kontakten etter så mange år. Jeg føler ikke for å fortelle om meg og mitt liv til en barndomsvenninne jeg ikke har sett på 22 år. Må si jeg stusser veldig over dette. 

Anonymkode: 1c211...2d8

Rar reaksjon fra deg. Nå har vi hørt igjen og igjen den siste tiden at vi alle må prøve å være åpne og inkluderende i den tiden vi står i. Synes du kan høre hva hun ønsker i det minste. Kanskje er hun et medmenneske som virkelig trenger at du svarer på den meldingen. 

Anonymkode: 982e3...062

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hill83 skrev (18 minutter siden):

Stusser mer over at du gjør dette til en sak . Du virker som en omstendig person . 
Hadde kostet deg 3 kalorier å ta telefonen . 

Ikke alle liker sånne telefoner. 

Anonymkode: 7901c...f15

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogsalv
SoWhat? skrev (2 minutter siden):

Noen ganger skjønner jeg absolutt ingenting av det jeg leser her inne. Jeg innrømmer det glatt selv om det er litt nederlag å ikke forstå ting. Her skjønner jeg nada!

HVA er problemet her, sånn egentlig? MÅ folk sende meld før de ringer, og hvorfor??

Jeg hadde blitt nysgjerrig og svart, selvfølgelig. Var det bare for å ville ta opp kontakt, så hadde jeg blitt glad! Det er jo superkoselig at folk tenker på en etter mange år! 

Nei, jeg må bare innse at det ikke er alt en skal forstå... jez

Jeg tror det er så enkelt som at TS egentlig ble stressa . Hun nevner at hun er introvert og hadde satt pris på å forberedt en eventuell samtale dersom det kom en forklarende sms først. Dersom hun da kunne gitt tilbakemelding på en sms  før en direkte tlf.samtale ,så kunne hun tenkt gjennom egen respons.  Det mister hun muligheten for med kun oppringning.  Tror ikke hun mener å være uhøflig, - men føler på ubehag da stressnivået plutselig kommer. Fordi samtalen kan inneholde ulike scenarioer..I tillegg virker ikke dette som en veldig nær barndomsvenn.  Som introvert slipper man få innpå seg. 

Så  det som virker som en selvfølge og ufarlig for mange , er stressende for mange introverte. Særlig telefonsamtaler ut av det blå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hallo ? Det har vært jul og nyttår, og da er det vel ikke så rart at noen tenker på gamle kjente? 
Var det en stor fornærmelse at du fikk en tlf fra en gammel kjenning ? 
Da er du i allefall  veldig sær og i overkant krenkbar 

Anonymkode: e679c...bc2

TS skriver at hun er veldig privat person som ikke ønsker å utlevere seg til fremmede eller gamle venner man ikke har hørt fra på 22 år. 

Kanskje TS bare er redd for at hun skal snuse i privatlivet hennes og så være interessert i å ha mer kontakt etter det? 

Anonymkode: 7901c...f15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS skriver at hun er veldig privat person som ikke ønsker å utlevere seg til fremmede eller gamle venner man ikke har hørt fra på 22 år. 

Kanskje TS bare er redd for at hun skal snuse i privatlivet hennes og så være interessert i å ha mer kontakt etter det? 

Anonymkode: 7901c...f15

Den forklaringen virkee rimelig sær og oppkonstruert kun for å ha en unnskyldning.

Hvorfor skulle hun tro at hun plutselig var blitt så spennende at noen skulle gidde å grave og snuse i privatlivet hennes ? 
Det var en gammel bekjent som fikk en spontan idé om å ta kontakt og være hyggelig. 
Den enkleste forklaringen er som oftest riktig 

Anonymkode: e679c...bc2

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skogsalv skrev (11 timer siden):

Jeg tror det er så enkelt som at TS egentlig ble stressa . Hun nevner at hun er introvert og hadde satt pris på å forberedt en eventuell samtale dersom det kom en forklarende sms først. Dersom hun da kunne gitt tilbakemelding på en sms  før en direkte tlf.samtale ,så kunne hun tenkt gjennom egen respons.  Det mister hun muligheten for med kun oppringning.  Tror ikke hun mener å være uhøflig, - men føler på ubehag da stressnivået plutselig kommer. Fordi samtalen kan inneholde ulike scenarioer..I tillegg virker ikke dette som en veldig nær barndomsvenn.  Som introvert slipper man få innpå seg. 

Så  det som virker som en selvfølge og ufarlig for mange , er stressende for mange introverte. Særlig telefonsamtaler ut av det blå. 

 

Men da må hun ha såpass selvinnsikt å skrive at det er hun som er veldig sær da. Ikke spørre om ikke det er merkelig av denne barndomsvennen! 

Jeg syns forresten det er rart å skylde på at hun er introvert her. De er ikke så...sære altså. 

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

TS skriver at hun er veldig privat person som ikke ønsker å utlevere seg til fremmede eller gamle venner man ikke har hørt fra på 22 år. 

Kanskje TS bare er redd for at hun skal snuse i privatlivet hennes og så være interessert i å ha mer kontakt etter det? 

Anonymkode: 7901c...f15

Snuse i privatlivet hennes?? 

Omg  😆

 

Endret av SoWhat?
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem, hva og hvorfor, får TS svar på bare ved å ta kontakt med denne venninnen fra ungdomstiden, enten ved å ringe, sende SMS eller e-post. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende skal hun gi deg beskjed om et dødsfall feks, og føler det er upassende med en melding. Er i samme situasjon, bare på din tidligere venninnes side.

Anonymkode: 4ab03...95c

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan hende skal hun gi deg beskjed om et dødsfall feks, og føler det er upassende med en melding. Er i samme situasjon, bare på din tidligere venninnes side.

Anonymkode: 4ab03...95c

Tenkte også den tanken. Mulig spleis på krans til en felles barndomsvenn eller noe.

Ansvarsløst å bare ignorere uansett. 

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, det er jo bare en telefon. 
Ta nå den, så får du svar veldig kjapt. 
 

Noen ganger må man gå bittelitt utenfor komfortsonen. Du liker ikke telefoner ok. Men hva er det verste som kan skje? 
 

 

Anonymkode: 9b4f6...538

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det høres ut som at det er noe viktig. Jeg hadde ringt opp igjen. Kanskje det handler om anmeldelse av et overgrep som skjedde den gang og hun trenger seg som vitne på noe eller noe 

Anonymkode: 93785...b3f

Akkurat det samme tenkte jeg også. Ts, vær snill og ta kontakt med henne. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hipparchia

Snakk om å lage storm i vannglass. Er det ikke mye bedre å snakke med vedkommende fremfor å spekulere i grunnen for hun tar kontakt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...