Gå til innhold

Fikk ubesvart anrop av barndomsvenninne. Ikke hatt kontakt på 22 år, føltes invaderende.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på ca. 37/ 38 år (anonymiserer, men er en av disse to aldre). Nå nylig fikk jeg to ubesvarte anrop som jeg først trodde var telefonsalg. Jeg blokkerte derfor nummeret. Så fikk jeg en SMS hvor det står: «Hei. Det er xx (hennes navn). Kan du ringe meg når du har mulighet?». Jeg svarer da at: «Du må ha ringt feil, jeg kjenner ingen med det navnet». Da svarer hun: «Det er xx fra barndommen». 
 

Altså, jeg ble helt satt ut. Vi har ikke hatt kontakt eller sett hverandre på 22 år, også forventer hun at jeg bare skal snakke med henne sånn helt ut av det blå? Er det ikke vanlig høflighet å i det minste skrive en lengre SMS der man forklarer hvorfor man ønsker kontakt etter så mange år? Hva tenker dere? For meg blir det utrolig sært å gjenoppta kontakten etter så mange år. Jeg føler ikke for å fortelle om meg og mitt liv til en barndomsvenninne jeg ikke har sett på 22 år. Må si jeg stusser veldig over dette. 

Anonymkode: 1c211...2d8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Der var da noe å stresse seg opp over. Ka du ikke bare ringe da?

Anonymkode: d8192...2b4

Som sagt føler jeg ikke for å gjenoppta kontakten. Opplevde jo dette som meget sært. Hvorfor akkurat nå liksom og ikke for 15-20 år siden? Jeg reagerer også på måten det ble gjort på. Dersom hun sendte en lengre og forklarende SMS med oppfordring til kontakt, blir det litt høfligere synes jeg. 

Men kanskje jeg er sær. Jeg er en ganske privat og introvert person. 
 

TS

Anonymkode: 1c211...2d8

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Ut i fra slik du skriver så må jeg si jeg blir nysgjerrig på hvorfor dere mistet kontakt? For det høres ikke bra ut. 

Om dere ikke hadde en dårlig slutt på vennskapet så bør du jo ringe henne og høre hva det gjelder. Var det ingen spesiell grunn for at dere mistet vennskapet så skjønner jeg ikke hvorfor du blir irritert?

Jeg syntes det hørtes koselig ut av henne. Det betyr bare at du er en person hun fortsatt bryr seg om etter 22 år :) eller så er du hvertfall i tankene hennes

Anonymkode: 8f51b...794

Vi mistet kontakten fordi jeg flyttet til et annet område i Oslo og vi hadde ikke mye felles i ungdomsårene. Hun har annen kulturell bakgrunn enn meg (foreldrene hennes), noe som også førte til at vi skled mer fra hverandre før jeg byttet ungdomsskole og flyttet.

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes det virker litt spesielt at du reagerer på den måten? Det kom sikkert som en overraskelse for din del, men hun hadde garantert bare et ønske om å gjenoppta kontakt med deg.

Mange foretrekker å ringe istedenfor å sende en sms. 

Anonymkode: 9102d...e46

Men nå er det ikke akkurat hverdagskost at man blir oppringt helt ut av det blå av barndomsvenner heller. Som sagt, jeg hadde satt mer pris på en forklaring på hvorfor hun ønsket kontakt etter alle disse årene. Da hadde jeg klart å forberede meg noe mentalt før en eventuell telefonsamtale.

TS

Anonymkode: 1c211...2d8

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men nå er det ikke akkurat hverdagskost at man blir oppringt helt ut av det blå av barndomsvenner heller. Som sagt, jeg hadde satt mer pris på en forklaring på hvorfor hun ønsket kontakt etter alle disse årene. Da hadde jeg klart å forberede meg noe mentalt før en eventuell telefonsamtale.

TS

Anonymkode: 1c211...2d8

Er det slik du føler så ville jeg rett og slett bare ha skrevet det til henne som svar. Og spør om en forklaring. Men det beste er å ringe

Anonymkode: 8f51b...794

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang jeg ble oppringt av en gammel venn var det fordi han hadde begynt å jobbe i et forsikringsselskap og han ville prøve å selge meg ny forsikring. 😉

Anonymkode: 87faf...628

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som at det er noe viktig. Jeg hadde ringt opp igjen. Kanskje det handler om anmeldelse av et overgrep som skjedde den gang og hun trenger seg som vitne på noe eller noe, eller sak vedr familievold eller lignende. 

Anonymkode: 93785...b3f

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår deg godt, TS.

Jeg er 40, og om noen jeg gikk vgs med plutselig ringte etter 22 år uten at vi har hatt noen form for kontakt siden vi avsluttet vgs ville jeg lurt på om det var noe viktig eller spesielt hun ønsket å si. 

Anonymkode: 7901c...f15

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Som sagt føler jeg ikke for å gjenoppta kontakten. Opplevde jo dette som meget sært. Hvorfor akkurat nå liksom og ikke for 15-20 år siden? Jeg reagerer også på måten det ble gjort på. Dersom hun sendte en lengre og forklarende SMS med oppfordring til kontakt, blir det litt høfligere synes jeg. 

Men kanskje jeg er sær. Jeg er en ganske privat og introvert person. 
 

TS

Anonymkode: 1c211...2d8

Synes det lukter MLM her...

Anonymkode: d8eae...5e3

  • Liker 22
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde sendt en melding. Spurt rett ut hva det gjelder og at du synes det var litt rart/overraskende at hun nå har tatt kontakt etter så mange år. 

Jeg er ikke glad i å prate i telefonen. Og ville synes det var merkelig å ha en samtale med en jeg ikke hadde møtt på så mange år, uten å engang ha mistanke om hva det gjaldt. Er jo også greit å forberede seg på et svar dersom hun tar opp noe du ikke ønsker å være en del av.

Anonymkode: e9225...10e

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, virkelig sørge for at hun som ringte føler seg liten liksom...

Anonymkode: 7a459...6b4

Men et hvert normalt menneske sender da melding selv om det er noe viktig og man ikke svarer per tlf.  

Hvis barndomsvenninnen ønsket å snakke om noe koselig/gjenoppta kontakten, så kunne hun jo sendt en melding og hørt om de ikke skulle slå av en prat på kafe.

Anonymkode: e9225...10e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...