Gå til innhold

Kakaoboka vol 3

Kakaoen

Anbefalte innlegg

Ruskemor skrev (23 timer siden):

Har heldigvis hendt veldig mye på den fronten. Selvom jeg elsker de som oversharer veldig, er så underholdende 😂

Jeg bruker Instagram endel, men bare til å dele bildet av dyrene og det jeg strikker 😅 

Men de fleste jeg kjennet deler bare med de som de ønsker å dele med. Ikke hele verden. Tror ikke jeg kommer til å dele noe når den tid kommer. 

Jeg er så glad vi er på vei tilbake på denne delingsfronten. Husker det var så enormt da jeg hadde baby for første gang. Insta var fortsatt ganske nytt og det florerte av skryt. Husker jeg ble skikkelig i kjelleren noen ganger fordi jeg ikke følte jeg strakk til.. Alt skulle være så perfekt og alle skulle være så lykkelig! Nei fysj.. Glad jeg våkna litt til igjen etterhvert :ler: 

Men jeg elsker å sjekke insta etter strikkeinspo fra andre da :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tenk 18 uker!! 🥰 Tiden flyr. Krysser fingrene for at verkingen i bekkenet ikke blir verre 🤞🏻 Så stas med bevegelser. Det må være helt fantastisk!! Ikke lenge til OUL nå 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 18 ☺️💕 Så koselig med slike uke-oppdateringer! Virker slitsom å være gravid og i tillegg skulle passe på to (?) barn til i tillegg til seg selv + jobb og fao! 😅 Skjønner godt at du blir sliten jeg 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/10/2022 at 6:45 PM, Kakaoen said:

18+0

18 fullgåtte uker i dag.. Og nå er det søren ikke lenge til jeg er halvveis :bond: Føler tiden etter uke 12 har gått MYE fortere enn ukene før :ler: 

Tenkte å stjele denne oppdateringen fra @Fiora sin flotte dagbok :rodmer:

Humør og tanker: Humøret er faktisk ganske bra. Jeg kan kjenne noen ganger at tålmodigheten kan slite litt på jobb, men er ikke på langt nær den surfisen jeg kunne være da jeg var gravid forrige gang :ler: Jeg er heller mye mer emosjonell nå. Junior hadde vært på tur i dag med klassen som skal bli faddere for dem til høsten når han begynner på skolen. Og jeg blir så rørt av hele opplegget at jeg får lyst til å låse meg inne på do og gråte litt :ler: 

Katastrofetankene har roet seg ganske godt siste uken. Det hjalp også noe veldig at diabetessykepleieren ringte meg her om dagen og jeg fikk snakke en del med ho. Jeg har jo en blodsukkermåler på armen som sender verdiene til telefonen min, som igjen overfører til en app som sykehuset har tilgang på. Så hun har vært og sett på blodsukkerverdiene mine og synes de så VELDIG bra ut. Langtidssukkeret mitt har gått ned fra 45 mmol i begynnelsen av januar, til 32 mmol nå for to uker siden. Hos en frisk person skal verdien ligge mellom 20-42 mmol. Så jeg var ute og kjørte i desember, men har fått regulert meg godt inn. Selv om jeg føler det går nokså bra så hjalp det veldig å få høre det fra noen som har mer peiling enn meg selv.

Symptomer: Jeg føler ikke jeg har SÅ mye symptomer lenger. Jeg kan bli kvalm om det går for lenge mellom måltidene. Og om morgenen hvis jeg ikke får spist ASAP. Brystene er ikke like ømme lengre, men brystvortene er fortsatt sinnsykt såre.
Også er jeg TRØTT!! Fy søren så trøtt og sliten jeg kan bli. Jeg sovner på 5 min om kvelden, og det kunne før gjerne gå en hel time dersom jeg prøvde være flink og legge meg tidlig.
Jeg er ganske bekymret for hvor lenge jeg skal holde ut på jobb. Krever en del konsentrasjon, selv om jeg ikke jobber fullt.

Bekkenet/korsryggen begynner å bli vondere. Jeg burde heller ligget på gulvet nå og tatt styrkeøvelser, men altså.. Jeg er totalt smør og vil bare ligge i fosterstilling på sofaen. Jeg vet jo at det hjelper med bevegelse.. Men altså 🥱

Matlyst: Føler fortsatt at jeg kan spise mye og blir fort sulten. 2 timer etter mat vil jeg ha mer :fnise: Har absolutt ingen cravings. Som egentlig er litt kjedelig :ler: Men jeg har ikke hatt så mye cravings i tidligere svangerskap heller. Tror faktisk at sv.diabetes overstyrer dette. Jeg kan jo faktisk ikke ha cravings på noe. Jeg kan ikke spise mellom måltidene, søtsaker og karbo må spises i måltid eller rett etterpå.

Lyster: Har lyst til å ligge på en strand i varmere strøk.. Og å bade! :P 

Magen: Vokser og vokser. Jeg har ikke vært så voldsomt offentlig med graviditeten enda. Så jeg er helt ærlig spent på om folk jeg treffer på ser at jeg er gravid, eller bare tror at jeg har lagt på meg :sjenert: Traff på en tidligere kollega i dag, og kjente at jeg heller skjuler magen litt enn å vise den frem. Vet ikke hvorfor jeg er slik denne gangen. Men delingsbehovet er veldig lavt. Det kommer nok ikke til å komme noe info på hverken Facer´n eller Insta om dette før evt babyen er født. Jeg liker litt å holde det for meg selv. Slik var jeg IKKE de andre gangene, men husker jeg ventet en stund med å slippe løs nyheten.

Kjenner nesten daglig bevegelser da. Eller i dag var det vanskelig å skille det fra luft i magen. Har spist overdose Dent pastiller, så kjente det godt i magen etterpå for å si det sånn..

Søvn: NULL problem.. Sovner fort og kunne sovet sikkert 3 timer lengre enn jeg gjør. Av og til må jeg tisse om natta, men ikke alltid. Men når jeg da våkner mellom kl 6-7 så holder blæra virkelig på å sprenges!

Ting jeg ser frem til: 

Jordmortime neste fredag

OUL om 12 dager

Og at det skal bli varmere og mer vår ☀️

Wow, hurra for 18 uker!! Så koselig oppdatering! :hoppendeglad:

Så fint at du ikke er noen surfis og at katastrofetankene har roet seg! Tror nok man har mye igjen for å greie å holde de på avstand, selv om det er vanskelig noen ganger :klem:

…også er det godt å se at vi er flere trøttinger her :sjenert:

Så herlig at magen vokser og vokser og at du kjenner bevegelse! Bare å nyte, om du ønsker å nyte i fred og ro eller dele med fler er jo ditt valg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver2021 skrev (På 12.3.2022 den 13.38):

Tenk 18 uker!! 🥰 Tiden flyr. Krysser fingrene for at verkingen i bekkenet ikke blir verre 🤞🏻 Så stas med bevegelser. Det må være helt fantastisk!! Ikke lenge til OUL nå 🥰

Det er rart hvordan tiden flyr for alle andre enn seg selv :ler: Neida.. Det har faktisk gått fortere etter uke 12. Heldigvis :sjenert: 

9 dager til OUL!!

Katrin94 skrev (8 timer siden):

Hurra for uke 18 ☺️💕 Så koselig med slike uke-oppdateringer! Virker slitsom å være gravid og i tillegg skulle passe på to (?) barn til i tillegg til seg selv + jobb og fao! 😅 Skjønner godt at du blir sliten jeg 💕

Takk. Så koselig at du liker å lese babbelet mitt :fnise: Nå er barna mine litt større, så de er jo enklere enn de har vært. Men kjenner de kan være psykisk slitsomme til tider. Makan til bråking og masing :bond: 

Fiora skrev (6 timer siden):

Wow, hurra for 18 uker!! Så koselig oppdatering! :hoppendeglad:

Så fint at du ikke er noen surfis og at katastrofetankene har roet seg! Tror nok man har mye igjen for å greie å holde de på avstand, selv om det er vanskelig noen ganger :klem:

…også er det godt å se at vi er flere trøttinger her :sjenert:

Så herlig at magen vokser og vokser og at du kjenner bevegelse! Bare å nyte, om du ønsker å nyte i fred og ro eller dele med fler er jo ditt valg :hjerte:

Haha.. skulle vært litt forsiktig der. Nå er jeg surfis igjen :ler: 
Er mange venner som har vært ekstremt sosiale denne helgen, og jeg har sittet hjemme. Altså for all del, jeg orker ikke så mye.. Men kjenner det er litt kjipt og trist og sitte og se på Snap at "alle" koser seg og ingen ber meg.. Akkurat som at verden har åpnet igjen og jeg fortsatt er stuck i et slags koronaliv hvor jeg bare er hjemme :sjenert: 
Er slike dager hvor jeg bare får lyst til å slette hele Snap :ler:  

Trøttinger ja.. Jeg kan virkelig ikke huske jeg var så sliten de to andre gangene!! :bond: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske vondt å se på at "alle" andre koser seg og er sammen. I sånne perioder kan det være lurt å ta en liten pause, snakker dessverre av lang erfaring.

Håper du har hatt det litt hyggelig denne helgen, selvom den har vært litt annerledes enn helst ønsket.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+3 

Helgen er snart over, og klar for en ny uke. I natt sov jeg 10 timer og kunne lett sovet mer kjenner jeg nå. I går var jeg med guttungen på svømmestevne. Det ble litt for mange timer på en hard benk for min del. Så hadde ganske vondt i bekken og rygg etterpå. Tvang meg gjennom et besøk hos svigermor, og så bar det rett hjem på sofaen. 

I dag har jeg vært sløv, trøtt og sur.. På ungene også :sjenert: Jeg har en meget sta 6 åring som kan holde et lite leven. Han er såååå treg på å utføre oppgaver og jeg er lei av å gjøre det for han. Som i dag så brukte han 3 timer på å kle seg. 1 time fra vi andre hadde kommet oss ut på utsiden og ordnet syklene klare for sesong. Endte med at jeg ble ganske forbanna på han og tvangskledde han og bar han ut på utsiden og så låste jeg døra så han ikke fikk komme inn igjen :ler: 🙈 Gjemte Nintendoen og ipader. Vi fikk kommet oss en tur inn i skogen, men jeg var allerede så sliten at vi måtte snu etter en liten stund fordi jeg fikk føling og hadde bare med meg 1 druesukkertablett :sjenert: 
Så sitter jeg her da. Så utrolig skuffa over at jeg må bli så forbanna. Og denne ungen min har sikkert ikke lært en dritt heller. Jeg er bare så sinnsykt lei av å være en masete mamma. Altså hvor forbanna vanskelig  kan det være å kle seg. Vi vurderte å bare gå fra han, men så på han at det hadde jo vært lykke på jord å slippe tur. Så da våkna stabeistet :ler: 

Jaja.. Blir vel bedre i morgen.

Nå sitter jeg heller og funderer på fremtiden. Jeg har ikke snakket så mye om hva jeg jobber med, men jeg er faktisk utrolig lei jobben min. Det har blitt slik at jeg kan ikke lengre se for meg en lang fremtid innen yrket. Og med en snever utdannelse er ikke jobbmulighetene så store. Så jeg vurderer viderutdanning eller en annen yrkesvei etter endt permisjon. Men det er såååå skummelt. Føles som en tidlig midtlivskrise og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre med livet mitt. En ting er sikkert, og det er at jeg har gått fra å være en som elsket jobben sin til en som går dit fordi jeg må.. Må ha inntekt, og jobben ellers gir meg ingenting. Jeg står ikke på det lille ekstra lengre, og har begynt å gi mer faen :sjenert: 
HJELP.. blir 36 år om ikke lenge, så dette er litt skummelt og vondt. Men jeg må gjøre noe snart, blir ikke bedre å vente.. Og jeg kan jo ikke akkurat snakke med kollegaene mine om det :bond:

Dagens utblåsning over..

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (8 minutter siden):

Det er ganske vondt å se på at "alle" andre koser seg og er sammen. I sånne perioder kan det være lurt å ta en liten pause, snakker dessverre av lang erfaring.

Håper du har hatt det litt hyggelig denne helgen, selvom den har vært litt annerledes enn helst ønsket.

Uff ja.. jeg vet jo selv at jeg må bare drite i å åpne storiene til andre f.eks. Og jeg vet jo at jeg sikkert ikke hadde orket å bli med. Men er behovet for å bli inkludert da..

Har hatt det hyggelig alikevel. Må bare legge hormonene litt til side :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (13 minutter siden):

Uff ja.. jeg vet jo selv at jeg må bare drite i å åpne storiene til andre f.eks. Og jeg vet jo at jeg sikkert ikke hadde orket å bli med. Men er behovet for å bli inkludert da..

Har hatt det hyggelig alikevel. Må bare legge hormonene litt til side :klemmer: 

Hva hyggelig har du gjort i helgen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Kakaoen said:

18+3 

Helgen er snart over, og klar for en ny uke. I natt sov jeg 10 timer og kunne lett sovet mer kjenner jeg nå. I går var jeg med guttungen på svømmestevne. Det ble litt for mange timer på en hard benk for min del. Så hadde ganske vondt i bekken og rygg etterpå. Tvang meg gjennom et besøk hos svigermor, og så bar det rett hjem på sofaen. 

I dag har jeg vært sløv, trøtt og sur.. På ungene også :sjenert: Jeg har en meget sta 6 åring som kan holde et lite leven. Han er såååå treg på å utføre oppgaver og jeg er lei av å gjøre det for han. Som i dag så brukte han 3 timer på å kle seg. 1 time fra vi andre hadde kommet oss ut på utsiden og ordnet syklene klare for sesong. Endte med at jeg ble ganske forbanna på han og tvangskledde han og bar han ut på utsiden og så låste jeg døra så han ikke fikk komme inn igjen :ler: 🙈 Gjemte Nintendoen og ipader. Vi fikk kommet oss en tur inn i skogen, men jeg var allerede så sliten at vi måtte snu etter en liten stund fordi jeg fikk føling og hadde bare med meg 1 druesukkertablett :sjenert: 
Så sitter jeg her da. Så utrolig skuffa over at jeg må bli så forbanna. Og denne ungen min har sikkert ikke lært en dritt heller. Jeg er bare så sinnsykt lei av å være en masete mamma. Altså hvor forbanna vanskelig  kan det være å kle seg. Vi vurderte å bare gå fra han, men så på han at det hadde jo vært lykke på jord å slippe tur. Så da våkna stabeistet :ler: 

Nå sitter jeg heller og funderer på fremtiden. Jeg har ikke snakket så mye om hva jeg jobber med, men jeg er faktisk utrolig lei jobben min. Det har blitt slik at jeg kan ikke lengre se for meg en lang fremtid innen yrket. Og med en snever utdannelse er ikke jobbmulighetene så store. Så jeg vurderer viderutdanning eller en annen yrkesvei etter endt permisjon. Men det er såååå skummelt. Føles som en tidlig midtlivskrise og jeg vet ikke lenger hva jeg skal gjøre med livet mitt. En ting er sikkert, og det er at jeg har gått fra å være en som elsket jobben sin til en som går dit fordi jeg må.. Må ha inntekt, og jobben ellers gir meg ingenting. Jeg står ikke på det lille ekstra lengre, og har begynt å gi mer faen :sjenert: 
HJELP.. blir 36 år om ikke lenge, så dette er litt skummelt og vondt. Men jeg må gjøre noe snart, blir ikke bedre å vente.. Og jeg kan jo ikke akkurat snakke med kollegaene mine om det :bond:

Dagens utblåsning over..

Fine, gode Kakaoen! :hjerte: Skjønner så godt at det koker litt over av og til, og det må da være lov med alt du har å tenke på for tiden! Nå snakker jeg bare av erfaring med tanteunger, men gurimalla så sta barn kan være til tider! Veldig spent på hvordan jeg vil komme til å takle sånne situasjoner når lille i magen kommer til den alderen 🙈 - jeg har det med å eksplodere når strikken er nådd! Godt du greier å heller se fremover, blanke ark i morgen! 😊

Så kjedelig at du ikke trives i jobben! Høres definitivt ut som det er på tide å se seg om etter nye muligheter. Det finnes jo masse nettstudier man kan ta? Kanskje litt lettere når du etterhvert har 3 små du skal passe på i tillegg? Jeg tok nye studier etter fylte 30 selv og er så glad for at jeg bare hoppet i det - fått en arbeidshverdag som er skreddersydd for «voksenlivet» og nye interesser, kontra den spennende adrenalinjobben jeg utdannet meg til som 20 åring :fnise:

Kanskje du kan begynne å se deg om allerede? Kan jo være en god motivasjon å begynne å peile ut en retning du vil gå i? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (16 minutter siden):

Hva hyggelig har du gjort i helgen? 

Innser at jeg bare prøver å være positiv :ler: 

Hadde alene kveld med 9 åringen om fredag. Og merker hvor ekstremt han setter pris på å være alene med mamman sin. Spiste litt godis og så en film før vi la oss. Og siden pappa og lillebror var reist til svigermor fikk han sove sammen med meg i dobbeltsenga :) 

Er gøy å se han svømme på stevner. Selv om det er jævlig vondt for kroppen min og jeg svetta minst en halv liter fordi det er så varmt der :fnise: 

I dag har jeg diskutert barnevogn med mannen. Eller informert han om hva jeg tenker :ler: Men hyggelig at han gidder høre på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (27 minutter siden):

18+3 

Dagens utblåsning over..

Oj, så denne etter at jeg hadde skrevet den over.

Du har virkelig hatt helgen du ❤️ 

Kan fint se for meg at det ikke akkurat hjelper med masse hormoner i kroppen i tillegg. Tror jeg hadde blitt rimelig sur hvis jeg hadde vært i den situasjonen. Man tåler forresten mye mindre med en gang man er veldig sliten, har vondter og et blodsukker som ikke er helt medgjørlig.

Kanskje du skal bruke tiden i permisjonen din på å finne ut hva du vil gjøre med livet fremover? Du er jo ikke gammel, jeg kjenner folk som har byttet helt yrke i 40 årene. Det er verd det hvis man får det bedre i hverdagen.

Kan det også være en mulighet å få sykemelding for å roe enda litt mer ned? Uansett så trenger man ikke alltid å være den som hele tiden gjør det litt ekstra. I perioder så holder det å bare gjøre det man må, og ikke noe mer. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 minutt siden):

Innser at jeg bare prøver å være positiv :ler: 

Hadde alene kveld med 9 åringen om fredag. Og merker hvor ekstremt han setter pris på å være alene med mamman sin. Spiste litt godis og så en film før vi la oss. Og siden pappa og lillebror var reist til svigermor fikk han sove sammen med meg i dobbeltsenga :) 

Er gøy å se han svømme på stevner. Selv om det er jævlig vondt for kroppen min og jeg svetta minst en halv liter fordi det er så varmt der :fnise: 

I dag har jeg diskutert barnevogn med mannen. Eller informert han om hva jeg tenker :ler: Men hyggelig at han gidder høre på!

Noen ganger er man bare nødt til å være sånn kvalmt positiv for å prøve å overskygge at ting føles skikkelig dritt 😅

Kjekt at du og eldstemann fikk en hyggelig kveld sammen, sånt er gull. Spesielt når ting snart blir endret veldig. 

Det burde være stressless med varme og avkjøling på alle sånne steder der man er "pålagt" å sitte lenge å se på at folk utfører idretter😅 

Gøy at mannen gidder å høre på sånt. Menn burde være flinkere til å late som de bryr seg om de tingene, for det er så mye gøyere når de gidder å diskutere sånt 😅

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fiora skrev (10 minutter siden):

Fine, gode Kakaoen! :hjerte: Skjønner så godt at det koker litt over av og til, og det må da være lov med alt du har å tenke på for tiden! Nå snakker jeg bare av erfaring med tanteunger, men gurimalla så sta barn kan være til tider! Veldig spent på hvordan jeg vil komme til å takle sånne situasjoner når lille i magen kommer til den alderen 🙈 - jeg har det med å eksplodere når strikken er nådd! Godt du greier å heller se fremover, blanke ark i morgen! 😊

Så kjedelig at du ikke trives i jobben! Høres definitivt ut som det er på tide å se seg om etter nye muligheter. Det finnes jo masse nettstudier man kan ta? Kanskje litt lettere når du etterhvert har 3 små du skal passe på i tillegg? Jeg tok nye studier etter fylte 30 selv og er så glad for at jeg bare hoppet i det - fått en arbeidshverdag som er skreddersydd for «voksenlivet» og nye interesser, kontra den spennende adrenalinjobben jeg utdannet meg til som 20 åring :fnise:

Kanskje du kan begynne å se deg om allerede? Kan jo være en god motivasjon å begynne å peile ut en retning du vil gå i? 

Jeg kan også eksplodere til slutt :ler: Da er tålmodigheten min blitt dradd aaaalt for langt. 
Jeg har en sønn som er så sykt sta, og han slekter jo på.... *trommevirvel* MEG :ler: Så det er sta mot staere! Noen ting gir jeg meg ikke på. Vi har hatt morgener hvor han har nektet alt mulig og jeg har bært han uten yttertøy og sko SKRIKENDE ut i bilen på vei til barnehagen :ler: 
Men det takler jeg fint. Er værre med gjentatte oppgaver han skal gjøre og han ikke gidder å høre. Da renner det over!

Vi har jo et universitet her i byen som har en del å velge mellom. Så jeg vurderer jo fulltidsstudier der. Tror jeg fungerer bedre med noe slik enn nettstudier. Og det virker litt digg å kombinere studier med en liten og barnehagestart.

Jeg har kikket flere ganger og sendt mail til studieveileder om hva jeg kan kvalifisere meg til. Fikk tips av ei venninne om å søke allerede i år. Og da heller søke permisjon fra studie pga fødsel. Det var ikke så dumt egentlig. For det er skummelt å ikke få vite om jeg kommer inn før juli neste år i forhold til at arbeidsgiver vil vite når jeg evt kommer tilbake.

Var det mye studier du måtte ta for å bytte yrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (7 minutter siden):

Oj, så denne etter at jeg hadde skrevet den over.

Du har virkelig hatt helgen du ❤️ 

Kan fint se for meg at det ikke akkurat hjelper med masse hormoner i kroppen i tillegg. Tror jeg hadde blitt rimelig sur hvis jeg hadde vært i den situasjonen. Man tåler forresten mye mindre med en gang man er veldig sliten, har vondter og et blodsukker som ikke er helt medgjørlig.

Kanskje du skal bruke tiden i permisjonen din på å finne ut hva du vil gjøre med livet fremover? Du er jo ikke gammel, jeg kjenner folk som har byttet helt yrke i 40 årene. Det er verd det hvis man får det bedre i hverdagen.

Kan det også være en mulighet å få sykemelding for å roe enda litt mer ned? Uansett så trenger man ikke alltid å være den som hele tiden gjør det litt ekstra. I perioder så holder det å bare gjøre det man må, og ikke noe mer. 

Ruskemor skrev (1 minutt siden):

Noen ganger er man bare nødt til å være sånn kvalmt positiv for å prøve å overskygge at ting føles skikkelig dritt 😅

Kjekt at du og eldstemann fikk en hyggelig kveld sammen, sånt er gull. Spesielt når ting snart blir endret veldig. 

Det burde være stressless med varme og avkjøling på alle sånne steder der man er "pålagt" å sitte lenge å se på at folk utfører idretter😅 

Gøy at mannen gidder å høre på sånt. Menn burde være flinkere til å late som de bryr seg om de tingene, for det er så mye gøyere når de gidder å diskutere sånt 😅

Ja jeg innser nå at jeg kanskje må øke til 50% sykemelding.. Jeg har satt meg et mål i hodet om at jeg skal klare å holde ut til ut mai. Bekkenet kommer til å slite mer og mer på jobb. Og jeg har en psykisk slitsom jobb. Det merkes fordi jeg er totalt smør i hodet når torsdagen kommer. Jeg pleier ofte å følge guttungen på svømming på torsdager, hvor jeg henger i området mens han trener. Men de siste torsdagene har mannen måtte gjøre det og jeg ligge i fosterstilling på sofaen :bond: 

Jeg takler dårlig å være helt sykemeldt.. Og jeg takler ikke så bare å jobbe heller. FML :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (Akkurat nå):

Ja jeg innser nå at jeg kanskje må øke til 50% sykemelding.. Jeg har satt meg et mål i hodet om at jeg skal klare å holde ut til ut mai. Bekkenet kommer til å slite mer og mer på jobb. Og jeg har en psykisk slitsom jobb. Det merkes fordi jeg er totalt smør i hodet når torsdagen kommer. Jeg pleier ofte å følge guttungen på svømming på torsdager, hvor jeg henger i området mens han trener. Men de siste torsdagene har mannen måtte gjøre det og jeg ligge i fosterstilling på sofaen :bond: 

Jeg takler dårlig å være helt sykemeldt.. Og jeg takler ikke så bare å jobbe heller. FML :bond: 

Da finner du deg en hobby 😅 

Mål må gjerne endres ettersom ting kan endre seg. Så ikke se på det som et nederlag. Man skal ikke være helt på felgen etter å ha jobbet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, Kakaoen said:

Jeg kan også eksplodere til slutt :ler: Da er tålmodigheten min blitt dradd aaaalt for langt. 
Jeg har en sønn som er så sykt sta, og han slekter jo på.... *trommevirvel* MEG :ler: Så det er sta mot staere! Noen ting gir jeg meg ikke på. Vi har hatt morgener hvor han har nektet alt mulig og jeg har bært han uten yttertøy og sko SKRIKENDE ut i bilen på vei til barnehagen :ler: 
Men det takler jeg fint. Er værre med gjentatte oppgaver han skal gjøre og han ikke gidder å høre. Da renner det over!

Vi har jo et universitet her i byen som har en del å velge mellom. Så jeg vurderer jo fulltidsstudier der. Tror jeg fungerer bedre med noe slik enn nettstudier. Og det virker litt digg å kombinere studier med en liten og barnehagestart.

Jeg har kikket flere ganger og sendt mail til studieveileder om hva jeg kan kvalifisere meg til. Fikk tips av ei venninne om å søke allerede i år. Og da heller søke permisjon fra studie pga fødsel. Det var ikke så dumt egentlig. For det er skummelt å ikke få vite om jeg kommer inn før juli neste år i forhold til at arbeidsgiver vil vite når jeg evt kommer tilbake.

Var det mye studier du måtte ta for å bytte yrke?

Fantastisk at du står i det og ikke lar han vinne da! Er vel noe med det at hvis han slipper unna de oppgavene, blir det jo hvertfall ikke gjort og ingenting lært! 🙈

Hvis du har mulighet for fulltidsstudier er jo det det mest effektive uten tvil! Og sikkert fint å kombinere med småbarnsliv ja, da står du jo mye friere enn når en arbeidsgiver sitter å venter på deg! Genialt om du får søkt i år! Kanskje du tilogmed kan tyvstarte med å lese litt pensum på rolige dager under permisjonen? 😄

Jeg valgte noe så trygt og kjedelig som økonomi, og det er så etterspurt at jeg fikk en jobb jeg ønsket meg etter jeg hadde fullført 2 av 3 studieår 🙈 Planen er å gjøre ferdig resten av studiene etter at lille er begynt i bhg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+5

I dag er jeg helt utslitt.. Dagen i går ble ikke helt som planlagt! Jeg våknet og kjente at jeg var totalt tappet for energi, kvalm og uggen i magen.
Hadde litt viktigheter på jobb så jeg, dum som jeg er, tvang meg avgårde. Var kvalm hele dagen, og måtte på do med jevne mellomrom. Og det som kommer ut bak.. Nærmest bare vann 😩 Så jeg turte knapt spise..
Sendte melding til mannen om at han måtte følge ungen på svømming for jeg orket ikke mer så snart jeg kom hjem. Kræsjlandet på sofaen og orket ikke middag en gang. Måtte fortsatt på do med jevne mellomrom.

Da kvelden kom kjente jeg så veldig på hjertebank og uro i brystet. Så jeg begynte å sjekke pulsen min. Den lå på rundt 105-110. Som er alt for høyt. Prøvde å ligge nede og slappe av, men det hjalp ikke. Etter litt mas fra ei venninne fikk jeg somlet meg til å ringe legevakta. Jeg er ikke så god på sånt, og pleier heller avvente..
Snakka med ei sykepleier og forklarte alt. Siden jeg er gravid OG har diabetes fikk jeg beskjed om at de ville ha meg inn på kontroll. Så måtte ta med en urinprøve og komme ned.
Kom inn til en stressa lege som tok meg på alvor. Forklarte alt som var vondt, hadde forhøyet temp, forhøyet crp og 3+ på leuk i urinen. Han kjente på pulsen min og sa bare: Oi.. Denne var høy ja! Vi tar en EKG!! 
Jeg blir jo pisseredd.. Tenkte at det var vel bare det som manglet nå, at det er noe feil med hjertet mitt også!! Men det var heldigvis fint.

Fikk konstatert UVI og fått antibiotika.. Aldri hatt UVI før, og føler ikke på de klassiske UVI symptomene. Men legen sa at pulsen ble forhøyet pga infeksjon i kroppen.

Så da ble det sykedag i dag.. Og jeg er fortsatt så utrolig sliten. Jeg bare gråt i går kveld, på vei til legevakta, og i dag etter å ha levert ungen i bhgen. Fått en bølge over meg at jeg er utrolig lei av å kjenne på energimangel, sykdom og denne kjipe diabetesen. Og bekymringene kommer jo med.. Tror jeg har kjent liv i går og i dag, men magen har vært så i ulaget at det har vært så vanskelig å skille fra hverandre. Veide meg i dag og har mista 1 kg i sikkert bare vann..

Så da sitter jeg her og synes synd på meg selv.. Med insulinen min, Biola og Vann.. Har mest lyst til å pakke meg under dyna og bli der i noen uker!

Heldigvis skal jeg til JM til fredag.. Og i dag er det 1 uke igjen til OUL. Krysser alt. Jeg trenger noen gode nyheter snart kjenner jeg :sjenert: 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg da, dette var ikke akkurat en hyggelig opplevelse. UVI kan være skikkelig lumsk, og jeg har en mistanke om at den er mer lumsk når man er gravid. Jeg har uvi hele tiden, og noen ganger merker jeg det omtrent ikke. Får lettere uvi når jeg er virkelig på felgen, som om kroppen bare vil pøse på med litt ekstra når den først skal oppføre seg dritalt. 

Forstår godt du bare vil pakke deg inn i dynen, og kanskje du skal gjøre det også ❤️ 

Bra det ikke er lenge til JM time og OUL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (7 timer siden):

Men kjære deg da, dette var ikke akkurat en hyggelig opplevelse. UVI kan være skikkelig lumsk, og jeg har en mistanke om at den er mer lumsk når man er gravid. Jeg har uvi hele tiden, og noen ganger merker jeg det omtrent ikke. Får lettere uvi når jeg er virkelig på felgen, som om kroppen bare vil pøse på med litt ekstra når den først skal oppføre seg dritalt. 

Forstår godt du bare vil pakke deg inn i dynen, og kanskje du skal gjøre det også ❤️ 

Bra det ikke er lenge til JM time og OUL.

❤️
jeg har faktisk aldri hatt Uvi før, og har ikke de klassiske symptomene. Immunforsvaret er vel dårligere når man er mer på felgen også tenker jeg.

Jeg har ligget på sofaen i hele dag. Vært uggen og kvalm. Gått på do utallige ganger!! Og kasta opp 3 ganger. Så har igrunnen ikke fått i meg noe annet enn masse drikke, biola og litt potetgull!

Skikkelig sår i rattata, så er glad jeg kjøpte inn en ny babysalve for et par uker siden :ler:

Tårene sitter fortsatt løst, men så blir jeg rørt av ingenting. Kom over en video på snap fra da junior var 1 år. Han var såååå søt😍 så da begynte jeg å gråte 😂

Har kjent masse liv i dag da, så det er bra.

Håper virkelig magevondten gir seg. Om det er likt i morgen må jeg nok ringe fastlegen. For jeg vet ikke om dette er vanlig, og hva jeg skal gjøre! Og jeg vet ikke om dette er noe smittsomt heller. Men det føles ikke helt likt som omgangsjuka heller :klo: 

Alt man må igjennom for å være rugemaskin 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...