Gå til innhold

Kakaoboka vol 3


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Oi, 2.trimester allerede jo, her suser det avgårde! :hoppendeglad:

Helt sikker på at magen din er helt nydelig! Min brors kone er overvektig, og jeg tuller ikke når jeg sier at hun var en av de vakreste gravide jeg har sett når min niese lå der inne 😍

Så fint at du endelig har fått klarsignal for å jobbe litt igjen også! Blir sikkert deilig å få komme tilbake til det fine miljøet dere har på jobb, og så kjekt at du kan styre dagene dine selv! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så deilig å få jobbe igjen! Ut å få andre inntrykk og innspill en det man får hjemme. Uansett hvor glad man er i gubben er det jammen viktig å få litt tid til seg selv 🥰 

Også så koselig med denne magen da 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (På 10.2.2022 den 23.04):

Så bra du får jobbe igjen! Det er jo bare å prøve seg frem. Funker ikke 60% så roer du ned. Blir nok veldig deilig å treffe folk og ha noe å stå opp til😊

Ja jeg gleder meg til å få litt rutiner igjen. Jeg har skikkelig dårlig disiplin til å gjøre ting når jeg ikke MÅ det :ler: 

Yrno skrev (På 11.2.2022 den 11.46):

Åå jeg er sikker på at du er kjempefin! Gravidmager er så fine, uansett størrelse, synes jeg 😍 

Såå bra at du får jobbe 60% igjen! Det gjør godt for helsa å jobbe så lenge kropp og topp tillater det synes jeg 🧡

Takk 😍 

Lykkefrø skrev (På 11.2.2022 den 13.42):

Hurra! Så fint med klarsignal fra legen og at du får tilbake det du har savnet så veldig. 🥰 Jeg føler jeg ser gigantisk ut jeg også, og dette er første babyen! 😱 Ser ut som hun ene som skulle føde i serien «jordmødrene». 😂 Og min lille har 24 uker igjen å vokse på! Herrefred hvor skal dette ende! Godt vi er flere i samme båt! Har gitt opp alt annet enn mammaleggings nå. 😅

Jeg forventer hval tilstand til sommeren jeg altså! Husker jeg følte meg svææær med førstemann også, men ser på bildene at det var jeg ikke :ler: Andremann derimot.. betydelig forskjell

Fiora skrev (På 11.2.2022 den 17.59):

Oi, 2.trimester allerede jo, her suser det avgårde! :hoppendeglad:

Helt sikker på at magen din er helt nydelig! Min brors kone er overvektig, og jeg tuller ikke når jeg sier at hun var en av de vakreste gravide jeg har sett når min niese lå der inne 😍

Så fint at du endelig har fått klarsignal for å jobbe litt igjen også! Blir sikkert deilig å få komme tilbake til det fine miljøet dere har på jobb, og så kjekt at du kan styre dagene dine selv! 😄

Ja tenk at det fæle første trimester er historie!! Kjennes helt greit å forhåpentligvis aldri gjøre det igjen :ler: 

Takk, jeg blir nok mer venn med magen når man faktisk ser at det er en babymage. Foreløpig er det løse topper som gjelder. Men vet jeg nok klarer gå med noe mer figurnært når gravidmagen blir tydeligere.

MissB skrev (På 12.2.2022 den 18.42):

Så deilig å få jobbe igjen! Ut å få andre inntrykk og innspill en det man får hjemme. Uansett hvor glad man er i gubben er det jammen viktig å få litt tid til seg selv 🥰 

Også så koselig med denne magen da 😊

 

Ja fyttig.. er glad mannen har vært på jobb siste uka i det minste.

jeg ser frem til at dagene går litt fortere og at jeg får litt mer bevegelse i meg igjen. Selv med en stillesittende jobb. 
 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt rart at jeg skal jobbe igjen i morgen!! Denne helgen har vært mye sløving og kjedelig husarbeid. 
Merker at nå MÅ jeg begynne med styrketrening for jeg begynner å kjenne det i bekkenet. Merker det er vondt når jeg ligger nede og skal sette meg opp! Så er på tide å skjerpe seg litt og gjøre mer øvelser for rygg, bekken og kjernemuskler!! Som jeg helt ærlig synes er drittkjedelig 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Kakaoen said:

Er helt rart at jeg skal jobbe igjen i morgen!! Denne helgen har vært mye sløving og kjedelig husarbeid. 
Merker at nå MÅ jeg begynne med styrketrening for jeg begynner å kjenne det i bekkenet. Merker det er vondt når jeg ligger nede og skal sette meg opp! Så er på tide å skjerpe seg litt og gjøre mer øvelser for rygg, bekken og kjernemuskler!! Som jeg helt ærlig synes er drittkjedelig 😂😂

Det blir nok godt å komme litt i gjenge igjen! 😄

Uuuuff, den styrketreningen ja! Helt enig i at det er kjedelige greier, og frykter at jeg må bite i det eplet der etterhvert jeg også. Mannen maser nesten daglig om hvor bra det er for meg 🙈

Kos deg på jobb i morgen! :yvonne:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overlevde første dag på jobb :strix:  Sitter nå og gjesper, selv om jeg har hatt en kort dag. Var godt å snakke med kollegaer igjen. Og å få en følelse av hverdag. Formen og blodsukkeret holdt seg grei på jobb. Jeg handlet inn en haug med mat til meg selv, siden vi har kjøkken der så slipper jeg konseptet nistepakke :fnise: 

Men så har jeg et dilemma!! Jeg trodde jeg var sikker på dette, men nå er jeg skikkelig usikker. Trenger litt hjelp og synspunkter fra andre.

Jeg jobber i en mindre, privat bedrift. Hvert år reiser vi på firmatur og blåser bort en del av overskuddet. I fjor pga korona tok vi en tur til et alpinanlegg i Norge. Men i år skal vi til utlandet igjen. Nærmere bestemt Roma, i slutten av April.
Jeg er såååå usikker på om jeg vil være med da.. En ting er graviditeten, flyreise, korona, mye gåing og jeg aner ikke hvordan formen min er.
Men det som veier tyngst er svangerskapsdiabetesen. Jeg bør helst ikke spise pizza, hvitt brød, pasta og pommesfrittes.. Dette er vanskelig å regulere med insulin. Det går, men det er vanskelig. Pga graviditeten så skal jeg vel ikke spise salat, rå grønnsaker, egg som ikke er gjennomkokt, spekemat, eller biff som er medium stekt. Det etterlater meg med veldig snevert utvalg av mat på restauranter. Hva skal jeg spise til frokost? Suppe til lunsj.. Jeg vet ikke jeg.. Altså jeg må jo evt ha med meg lavkarbobrød hjemmenfra og rå grønnsaker fra Norge, eller noe..
Synes det er så vanskelig.. Hadde vært koselig med en tur, jeg liker jo folka jeg jobber med.. Nå har jeg hatt korona også, så burde ha bedre immunitet der.
Men jeg vet dette med maten er stress når jeg ikke er hjemme..
Så.. Hjelp :sjenert: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du fikk en fin dag tilbake på jobb 😄

Tenker spørsmålet du må stille deg er, hvor viktig er den turen for deg? Veier gleden av turen opp for stresset med å reise på nåværende tidspunkt? 

Bare du som vet det best 😊

Personlig ville jeg ikke dratt, men jeg er en liten pingle. Ville sikkert fått alle mulige katastrofetanker om alt som potensielt kan skje og ikke vært i stand til å hygge meg. Er dessverre ganske rask til å skremme opp meg selv så spurte legen om dette, hun sa det ganske fint; unngå unødvendige situasjoner som potensielt skaper stress, som gravid er det aller viktigste at du har det bra:jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra det var godt å komme tilbake til jobb!

Personlig hadde jeg nok droppet turen. Men jeg er veldig hjemmekjær, og hadde nok blitt veldig stresset av et sånt matstyr. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 timer siden):

Så flott at du fikk en fin dag tilbake på jobb 😄

Tenker spørsmålet du må stille deg er, hvor viktig er den turen for deg? Veier gleden av turen opp for stresset med å reise på nåværende tidspunkt? 

Bare du som vet det best 😊

Personlig ville jeg ikke dratt, men jeg er en liten pingle. Ville sikkert fått alle mulige katastrofetanker om alt som potensielt kan skje og ikke vært i stand til å hygge meg. Er dessverre ganske rask til å skremme opp meg selv så spurte legen om dette, hun sa det ganske fint; unngå unødvendige situasjoner som potensielt skaper stress, som gravid er det aller viktigste at du har det bra:jepp:

 

Ruskemor skrev (2 timer siden):

Så bra det var godt å komme tilbake til jobb!

Personlig hadde jeg nok droppet turen. Men jeg er veldig hjemmekjær, og hadde nok blitt veldig stresset av et sånt matstyr. 

Jeg er jo veldig lettpåvirkelig. Det må jeg virkelig innrømme :ler: Jeg hadde jo tenkt at jeg skulle droppe turen. Men når alle blir sååå skuffa og begynner maset: Jammen det blir jo ikke tur uten deg! Og vi skal tilpasse oss!! Det blir ikke gøy om ikke du blir med.. osv osv.. Da blir jeg jo kjempeusikker.

Men er jo som du sier Fiora.. Hvor viktig er det for meg. Og det er ikke viktig en plass egentlig. Ja det hadde vært koselig, gøy å se en ny by. Men ikke kan jeg kose meg med god mat og dessert, og ikke kan jeg drikke god vin og drinker. Som for de jeg jobber med er utrooolig viktig med turen. De vil jo gå for dagsfylla med vin til frokost liksom :ler: 
Uff nei.. Jeg vet jo innerst inne at dette ikke er så lett. Jeg er generelt ræva på å sette meg selv først. Dette er jo siste gangen i livet mitt jeg skal være gravid!

Kan reise til Roma til neste år egentlig (kommer ikke til å gjøre det.. men jeg kan :ler: )

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (2 minutter siden):

 

Jeg er jo veldig lettpåvirkelig. Det må jeg virkelig innrømme :ler: Jeg hadde jo tenkt at jeg skulle droppe turen. Men når alle blir sååå skuffa og begynner maset: Jammen det blir jo ikke tur uten deg! Og vi skal tilpasse oss!! Det blir ikke gøy om ikke du blir med.. osv osv.. Da blir jeg jo kjempeusikker.

Men er jo som du sier Fiora.. Hvor viktig er det for meg. Og det er ikke viktig en plass egentlig. Ja det hadde vært koselig, gøy å se en ny by. Men ikke kan jeg kose meg med god mat og dessert, og ikke kan jeg drikke god vin og drinker. Som for de jeg jobber med er utrooolig viktig med turen. De vil jo gå for dagsfylla med vin til frokost liksom :ler: 
Uff nei.. Jeg vet jo innerst inne at dette ikke er så lett. Jeg er generelt ræva på å sette meg selv først. Dette er jo siste gangen i livet mitt jeg skal være gravid!

Kan reise til Roma til neste år egentlig (kommer ikke til å gjøre det.. men jeg kan :ler: )

Roma og Italia går ingen steder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (22 timer siden):

Roma og Italia går ingen steder. 

Veldig godt poeng :fnise:

Snakka med ene kollegaen min i dag. Han og jeg har jobbet sammen i 10 år og kjenner hverandre godt. Han er mye mer forståelsesfull og sier at jeg ikke må føle meg pressa til å bli med. Jeg må kun bli med fordi jeg har lyst. 
Hjalp veldig at i hvertfall en av de forstår meg. Jeg har jo lyst, men samtidig er det sykt stress. De andre elsker jo å finne bra steder å spise samt å drikke hele dagen. Det er jo to ting jeg sliter med. Mulig jeg skal diskutere det med dia-sykepleieren min. Jeg trenger jo ikke bestemme meg i dag!

 

2 halve dager på jobb og jeg er helt bunnkjørt :ler: fulgte mini på svømmekurs og kjente mens jeg satt og venta på han at lufta gikk totalt ut av meg! Var rett hjem og slokne på sofaen!! Må få tvingt meg selv til å legge meg tidligere i dag! Jeg er egentlig B menneske som liker å være oppe sent :sjenert: Funker dårlig nå gitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (44 minutter siden):

Veldig godt poeng :fnise:

Snakka med ene kollegaen min i dag. Han og jeg har jobbet sammen i 10 år og kjenner hverandre godt. Han er mye mer forståelsesfull og sier at jeg ikke må føle meg pressa til å bli med. Jeg må kun bli med fordi jeg har lyst. 
Hjalp veldig at i hvertfall en av de forstår meg. Jeg har jo lyst, men samtidig er det sykt stress. De andre elsker jo å finne bra steder å spise samt å drikke hele dagen. Det er jo to ting jeg sliter med. Mulig jeg skal diskutere det med dia-sykepleieren min. Jeg trenger jo ikke bestemme meg i dag!

 

2 halve dager på jobb og jeg er helt bunnkjørt :ler: fulgte mini på svømmekurs og kjente mens jeg satt og venta på han at lufta gikk totalt ut av meg! Var rett hjem og slokne på sofaen!! Må få tvingt meg selv til å legge meg tidligere i dag! Jeg er egentlig B menneske som liker å være oppe sent :sjenert: Funker dårlig nå gitt..

Sikkert lurt å snakke litt med dia-sykepleieren din.

 

Den følelsen når man kjenner at luften går ut... Håper det blir lettere etterhvert.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk svar på NIPT i dag. Normale funn, ingen fare for trisomi 13,18 eller 21 :strix: Er såååå glad og letta!

Drømte faktisk i natt at vi hadde fått babyen. En gutt, som hadde MASSE mørkt hår! Som er veldig rart siden både mannen og jeg er nokså lyse og var helt blonde som barn :fnise: Veldig rart å drømme. Jeg kom liksom inn i stua også var bare babyen kommet. Og jeg måtte se om jeg fikk til å amme han. Ante ikke om jeg hadde melk en gang :ler:  

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Kakaoen said:

Fikk svar på NIPT i dag. Normale funn, ingen fare for trisomi 13,18 eller 21 :strix: Er såååå glad og letta!

Drømte faktisk i natt at vi hadde fått babyen. En gutt, som hadde MASSE mørkt hår! Som er veldig rart siden både mannen og jeg er nokså lyse og var helt blonde som barn :fnise: Veldig rart å drømme. Jeg kom liksom inn i stua også var bare babyen kommet. Og jeg måtte se om jeg fikk til å amme han. Ante ikke om jeg hadde melk en gang :ler:  

Hurra!! Så deilig med positivt resultat! :strix: Nå er det bare å nyte!

Naww, for en koselig drøm! 😍 Kan det bety at du har en lett og grei fødsel i vente, siden baby bare plutselig var der tro? Jeg drømte faktisk at vi punkterte dekket på vei til føden i natt og det ble en masse styr! :ler:

Hårfarge er så spennende! Er det noen av besteforeldrene som er mørkhåret? Jeg kjenner det er en av de tingene jeg lurer ofte på. Mannen er rødhåret og jeg synes det er så spesielt og fint, så håper skikkelig at lille får hans farge :hjerte: Selv har jeg helt mørkebrunt hår, så mistenker vel egentlig at det mørke trumfer :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 timer siden):

Hurra!! Så deilig med positivt resultat! :strix: Nå er det bare å nyte!

Naww, for en koselig drøm! 😍 Kan det bety at du har en lett og grei fødsel i vente, siden baby bare plutselig var der tro? Jeg drømte faktisk at vi punkterte dekket på vei til føden i natt og det ble en masse styr! :ler:

Hårfarge er så spennende! Er det noen av besteforeldrene som er mørkhåret? Jeg kjenner det er en av de tingene jeg lurer ofte på. Mannen er rødhåret og jeg synes det er så spesielt og fint, så håper skikkelig at lille får hans farge :hjerte: Selv har jeg helt mørkebrunt hår, så mistenker vel egentlig at det mørke trumfer :fnise:

Ja nå kan skuldrene senkes enda mer. Er nesten så jeg kjøper barnevogn :ler: Har funnet flere på Finn jeg kunne tenke meg!

Ååå tenk om drømmen symboliserer en lett fødsel! Det hadde vært noe!
Nei her i slekta er det ingen mørkhårete :ler: Usikker på hva svigers var som barn da.. Tror svigerfar var en lyshåret gutt med brune øyne. Det synes jeg er såååå fint. Men siden mannen og jeg begge er blå (skikkelige ariske :ler: ) så tror jeg ikke svigerfar sine gener slår igjennom her altså.

Brunt hår trumfer vel det meste tror jeg? Men ser flere som har rødt som også får barn med det. Eller orange som guttungen min sier om ei i bhgen som har rødt hår :fnise: Kan jo faktisk begynne å lure på hvorfor vi sier rødt? Det er jo ikke rødt rødt? :vetikke: 

Nr 2 her han hadde skikkelig antydning til rødt hår da han var 3 mnd ca. Men plutselig slo det tilbake til blondt. Veldig rart egentlig!! Gener og arv er fascinerende altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sentimental i kveld.. 15+0 uker i dag.. Og i kveld er det 6 år siden jeg lå på føden og ventet :sjenert: :cry3: Altså 6 år!! Det går sååååå fort. Vet det er klisje å skrive det altså :fnise: 

Nå er gavene pakket inn, ballonger blåst opp, muffins til frokost er kjøpt inn og 6 lys ligger klare. I morgen blir det feiring i barnehagen med karneval, pomp og prakt. Var en spent gutt som slet med å sove i kveld :rodmer:

Savner den spenningen rundt bursdag selv altså, for den finnes ikke lengre :ler: 

Men det er virkelig noe eget å være mamma når barna har bursdag. Man gjenopplever de flotte minnene rundt fødselen hvert år og tårene sitter i hvertfall løst her hos hormonella :rodmer: 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 hours ago, Kakaoen said:

Litt sentimental i kveld.. 15+0 uker i dag.. Og i kveld er det 6 år siden jeg lå på føden og ventet :sjenert: :cry3: Altså 6 år!! Det går sååååå fort. Vet det er klisje å skrive det altså :fnise: 

Nå er gavene pakket inn, ballonger blåst opp, muffins til frokost er kjøpt inn og 6 lys ligger klare. I morgen blir det feiring i barnehagen med karneval, pomp og prakt. Var en spent gutt som slet med å sove i kveld :rodmer:

Savner den spenningen rundt bursdag selv altså, for den finnes ikke lengre :ler: 

Men det er virkelig noe eget å være mamma når barna har bursdag. Man gjenopplever de flotte minnene rundt fødselen hvert år og tårene sitter i hvertfall løst her hos hormonella :rodmer: 

Tiden flyr altså så fort nå! Du skal jo jammen snart på OUL! 😍

Så spennende med 6-års dag og karneval på samme dag! Kan skjønne at dette var en stor dag, både for mammaen og 6-åringen! :strix:

Håper dere har en super feiring i dag!

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var helga over for denne gang.

Vi har fått feiret 6 åringen med familien. En ting er at det er slitsomt til vanlig med en slik feiring, men som preggo?? Hjelpes.. Kunne sovnet sittende i sofaen med familien rundt :ler: 
Fordelen var at de begynte å rydde oppvasken etter seg så jeg slapp å styre med det.

I går fikk vi endelig (fra min side :fnise: ) realisert en liten drøm. Vi har kjøpt campingvogn :danse: Ungene er kjempegiret.. Igrunnen jeg også! Gleder meg helt vilt til å få den hjem hit og ser for meg mange helger på småturer fremover. 
Jeg er virkelig drittlei vinteren nå og vil ha varmere vær, null snø, null is og glattt slik at det går an å bevege seg i skogen igjen. Sykle, være ute i hagen. Denne vinteren har vært såååååå lang..

Håper det bare er en måned igjen før vi er der her i sør.

Preggoformen har vært helt grei de siste dagene. I går gikk jeg rundt og var bekymret for at jeg ikke kjente noe til lille, men i dag har jeg kjente små dult flere ganger :rodmer: 
Skal jo ingenting til for at jeg bekymrer meg altså. Jeg er helt ærlig værre enn jeg noen gang har vært før i bekymringsdelen..

I morgen skal jeg til kontroll hos fastlegen. Må ha med meg ungen for å få sjekka ørene på han. Så hadde vært veldig gøy om legen hadde lyst til å prøve å lytte til lille. Men vet at mange fastleger en ganske strenge på at de ikke vil lytte før man er godt over 20 uker.

Har også begynt å se etter barnevogn.. Har egentlig funnet en på Finn som jeg kunne tenke meg. Men er jo bare 15 uker. Er ikke det litt tidlig å handle? :sjenert: 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med bursdag! Vi har også feiret i helgen, eller det var nok kake til å vare hele helgen😅

Kjempe gøy med campingvogn da! Vi snakker om det av og til, at det kunne vært morro. Har dere begynt å legge noen planer for hvor dere vil dra på tur?

Så enig, vinteren i år har vært så lang. Jeg er klar for luftige sommerkjoler, sandaler og stråhatt! Sitte ute hele dagen å bare kose meg i solveggen🌞Det bør bli en bra sommer!

Så koselig med små dult i magen, er helt rart å tenke på at det kan leve noe inni kroppen vår. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 hours ago, Kakaoen said:

Der var helga over for denne gang.

Vi har fått feiret 6 åringen med familien. En ting er at det er slitsomt til vanlig med en slik feiring, men som preggo?? Hjelpes.. Kunne sovnet sittende i sofaen med familien rundt :ler: 
Fordelen var at de begynte å rydde oppvasken etter seg så jeg slapp å styre med det.

I går fikk vi endelig (fra min side :fnise: ) realisert en liten drøm. Vi har kjøpt campingvogn :danse: Ungene er kjempegiret.. Igrunnen jeg også! Gleder meg helt vilt til å få den hjem hit og ser for meg mange helger på småturer fremover. 
Jeg er virkelig drittlei vinteren nå og vil ha varmere vær, null snø, null is og glattt slik at det går an å bevege seg i skogen igjen. Sykle, være ute i hagen. Denne vinteren har vært såååååå lang..

Håper det bare er en måned igjen før vi er der her i sør.

Preggoformen har vært helt grei de siste dagene. I går gikk jeg rundt og var bekymret for at jeg ikke kjente noe til lille, men i dag har jeg kjente små dult flere ganger :rodmer: 
Skal jo ingenting til for at jeg bekymrer meg altså. Jeg er helt ærlig værre enn jeg noen gang har vært før i bekymringsdelen..

I morgen skal jeg til kontroll hos fastlegen. Må ha med meg ungen for å få sjekka ørene på han. Så hadde vært veldig gøy om legen hadde lyst til å prøve å lytte til lille. Men vet at mange fastleger en ganske strenge på at de ikke vil lytte før man er godt over 20 uker.

Har også begynt å se etter barnevogn.. Har egentlig funnet en på Finn som jeg kunne tenke meg. Men er jo bare 15 uker. Er ikke det litt tidlig å handle? :sjenert: 

Det hørtes ut som en slitsom, men veldig hyggelig helg! 😍

Enig i at vinteren har vært lang i år! Er så ferdig med is, snø og vinterklær nå!

Ååå, kjenner du små dult i magen?! Så herlig!! Gleder meg helt vanvittig til jeg begynner å kjenne det også ❤️

Hvordan gikk det hos legen? Fikk du lytte til mageboeren? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...