Gå til innhold

Kakaoboka vol 3


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Gratulerer så mye med 12 uker!! Det er en stor milepæl ❤️ Så stas at dere snart skal fortelle. Det blir gøy!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøver2021 skrev (4 timer siden):

Gratulerer så mye med 12 uker!! Det er en stor milepæl ❤️ Så stas at dere snart skal fortelle. Det blir gøy!! 

Takk :strix: 

Nå ser det jaggu ut som at mannen har fått feber.. Så da røyk denne helgen også :ler: 

Mangler bare meg. Man skal jo ha dårlig immunforsvar som gravid. Jeg burde vært skikkelig syk for lenge siden :ler: 

Håper ikke jeg jinxer meg selv nå altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skal jeg følge videre 😊

Så kjedelig med sykdom, og at dere ikke har fått fortalt det enda til de dere hadde planlagt å fortelle det til. 

Krysser fingrene for at du slipper å bli veldig dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for uke 12!! :hoppendeglad: Nå er det bare å senke skuldrene! Og så spennende at du begynner å kjenne kul på magen allerede, kan forstå at barna dine lar seg fascinere av voksende mage 😍

Håper dere alle kommer dere over koronakneika snart og kan tilbringe tid sammen med venner og familie igjen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (1 time siden):

Her skal jeg følge videre 😊

Så kjedelig med sykdom, og at dere ikke har fått fortalt det enda til de dere hadde planlagt å fortelle det til. 

Krysser fingrene for at du slipper å bli veldig dårlig.

Så gøy at du vil følge med videre :strix: 

Jeg klør i fingrene etter å fortelle det nå. Har røpt meg til flere og flere venninner. Stakkars familien, blir nesten sist til å vite det :ler:
Men de bor i en annen by enn oss, så sjansen for at noen røper seg er veldig liten :nigo: 
Tenker vi må ta runden neste helg!

Paulinetta skrev (1 time siden):

Hei fra ny følger! Så gøy, gratulerer! 

Hei, så gøy med en ny følger :strix:  Tusen takk. Er du også prøver/gravid?

Fiora skrev (43 minutter siden):

Hurra for uke 12!! :hoppendeglad: Nå er det bare å senke skuldrene! Og så spennende at du begynner å kjenne kul på magen allerede, kan forstå at barna dine lar seg fascinere av voksende mage 😍

Håper dere alle kommer dere over koronakneika snart og kan tilbringe tid sammen med venner og familie igjen ❤️

Takk :strix: Det er så godt å komme over den kneika. Selv om jeg likevel kjenner et snever av frykt for en sen MA. Men jeg må bare tenke at sjansen for det er veeeeldig liten. Og puste med magen. 

Drittlei isolasjon nå ja... fytti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og DER var min koronatest også positiv :bond: 

Har tatt hver dag, og i dag slo den til. På mannen også! Han har feber og vondt i kroppen. Jeg hoster litt og er litt hes. 

Så er veldig spent på hvordan dette utvikler seg videre!! Er jo litt småskummelt, men det går mest sannsynlig bra. Vi hadde jo fått dette før eller siden.

Da blir det å sitte hjemme i en uke til og se serier og strikke :nigo: På et annet rom enn mannen så vi slipper å irritere hverandre :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryd30 skrev (22 minutter siden):

Så koselig at du skal ha en til 💙 Masse lykke til 😀

Tusen takk :hjerter:

Har vi vært i samme terminklubb eller noe slik tidligere? Føler det er noe kjent med brukernavnet ditt, men har jo ikke vært her inne på over 5 år, så husker ikke :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (12 minutter siden):

Tusen takk :hjerter:

Har vi vært i samme terminklubb eller noe slik tidligere? Føler det er noe kjent med brukernavnet ditt, men har jo ikke vært her inne på over 5 år, så husker ikke :ler: 

Vi er på samme desember12 gruppe 😅 Hadde ikke dette nicket når jeg hadde min graviditetsdagbok kommer jeg på nå 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gravid i det hele tatt, har tre stykk og er ferdig for en god del år siden :) Syns bare du hadde et spennende "case" om det er lov å si, med diabetesen. Og så skriver du bra og levende, nesten som å lese ei bok jo 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Kakaoen said:

Og DER var min koronatest også positiv :bond: 

Har tatt hver dag, og i dag slo den til. På mannen også! Han har feber og vondt i kroppen. Jeg hoster litt og er litt hes. 

Så er veldig spent på hvordan dette utvikler seg videre!! Er jo litt småskummelt, men det går mest sannsynlig bra. Vi hadde jo fått dette før eller siden.

Da blir det å sitte hjemme i en uke til og se serier og strikke :nigo: På et annet rom enn mannen så vi slipper å irritere hverandre :ler: 

Huuuuff!! 😱 Heldigvis har du jo vært mentalt forberedt på det! Høres jo foreløpig ut som at du kan komme unna med lettere symptomer? Dere får nyte isolasjon på hvert deres rom 😅 …og masse god bedring! :hjerte:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (42 minutter siden):

Huuuuff!! 😱 Heldigvis har du jo vært mentalt forberedt på det! Høres jo foreløpig ut som at du kan komme unna med lettere symptomer? Dere får nyte isolasjon på hvert deres rom 😅 …og masse god bedring! :hjerte:

Tusen takk❤️ var veldig forberedt ja. Formen er foreløpig grei. Jeg kjenner at jeg brygger på noe og tempen er sakte men sikkert på vei opp. Snakket med legen tidligere denne uka og ho sa bare at jeg måtte kjøre på med paracet om feberen kom over 38.

Også kjenner jeg det begynner å verke litt i musklene. Akkurat som at jeg var og trente styrke i armene i går. Noe jeg definitivt IKKE gjorde😂

Satser på at dette går bra. 🙂

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryd30 skrev (8 timer siden):

Vi er på samme desember12 gruppe 😅 Hadde ikke dette nicket når jeg hadde min graviditetsdagbok kommer jeg på nå 🙈

Oi så spennende. Er du fortsatt med i fb gruppa? Er ikke så mye liv der, og jeg er ikke så aktiv lenger. Er jo helt vilt at det snart er 10 år siden vi var skikkelig aktive :fnise: 

Paulinetta skrev (7 timer siden):

Jeg er ikke gravid i det hele tatt, har tre stykk og er ferdig for en god del år siden :) Syns bare du hadde et spennende "case" om det er lov å si, med diabetesen. Og så skriver du bra og levende, nesten som å lese ei bok jo 😄

Oioi dagen kompliment :nigo:  Og det er definitiv lov å kalle meg en case. Jeg føler selv jeg er en slik type: "en ulykke kommer sjeldent alene" :ler:  Samme hva, men det er ALLTID noe som kommer i veien og kødder det til.
Så at jeg ble parkert rett i høyrisikogruppa for gravide er jo egentlig ingen overraskelse :plystre:
Men så gøy at du liker babbelet mitt, du er hjertelig velkommen videre i galskapen :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt rar, men er sååå letta og glad for at den testen ble positiv :ler:  Venninna mi er kjempemisunnelig :fnise: Ungene våre går i samme bhge og ble smitta samtidig, men ho og mannen har ikke slått ut enda og ho er dritsur :fnise: 

Det aller beste var at jeg rekker å bli frisk og ute av isolasjon til neste milepæl i graviditeten. TUL og NIPT testen 7 feb..

Jeg spurte gutta om hvordan de skal fortelle om babyen til besteforeldrene. Og eldstemann ville gjerne lage en tskjorte med en storebror tekst som de kan ha på seg og late som ingenting :nigo: 
Skulle egentlig avgårde og kjøpe to hvite tskjorter i dag, skulle bare ta den koronatesten først. :ler: Så da får jeg vente ei uke med det da. Men hva skal vi skrive på tskjortene.. Har tekstilpenner jeg tenkte å bruke..

Noen som har noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (45 minutter siden):

Oi så spennende. Er du fortsatt med i fb gruppa? Er ikke så mye liv der, og jeg er ikke så aktiv lenger. Er jo helt vilt at det snart er 10 år siden vi var skikkelig aktive :fnise: 

Oioi dagen kompliment :nigo:  Og det er definitiv lov å kalle meg en case. Jeg føler selv jeg er en slik type: "en ulykke kommer sjeldent alene" :ler:  Samme hva, men det er ALLTID noe som kommer i veien og kødder det til.
Så at jeg ble parkert rett i høyrisikogruppa for gravide er jo egentlig ingen overraskelse :plystre:
Men så gøy at du liker babbelet mitt, du er hjertelig velkommen videre i galskapen :danse: 

Medlem ennå ja 😅 Var veldig aktiv før 🙈 men ikke nå lengre 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frøkenfryd30 skrev (1 time siden):

Medlem ennå ja 😅 Var veldig aktiv før 🙈 men ikke nå lengre 😀

Ooo spennende :fnise: Husker du hvem jeg er da? :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (2 minutter siden):

Ooo spennende :fnise: Husker du hvem jeg er da? :skya:

Jepp 😀👍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, Kakaoen said:

Jeg er litt rar, men er sååå letta og glad for at den testen ble positiv :ler:  Venninna mi er kjempemisunnelig :fnise: Ungene våre går i samme bhge og ble smitta samtidig, men ho og mannen har ikke slått ut enda og ho er dritsur :fnise: 

Det aller beste var at jeg rekker å bli frisk og ute av isolasjon til neste milepæl i graviditeten. TUL og NIPT testen 7 feb..

Jeg spurte gutta om hvordan de skal fortelle om babyen til besteforeldrene. Og eldstemann ville gjerne lage en tskjorte med en storebror tekst som de kan ha på seg og late som ingenting :nigo: 
Skulle egentlig avgårde og kjøpe to hvite tskjorter i dag, skulle bare ta den koronatesten først. :ler: Så da får jeg vente ei uke med det da. Men hva skal vi skrive på tskjortene.. Har tekstilpenner jeg tenkte å bruke..

Noen som har noen forslag?

Det er jo like greit å få det overstått når dere likevel hadde koronaen i hus! Og nå er du heeelt safe på at du er klar til TUL og NIPT! :nori:

Så morsom ide med t-skjortene, og gøy at storebrødrene er så engasjerte! Jeg måtte bare Google når du nevnte det nå, og da kom det en t-skjorte hvor det sto «promoted to big brother», syns den var litt morsom. Hvis dere vil gjøre mer et nummer ut av det så kunne det kanskje gått an å skrive «jeg er blitt forfremmet!» på forsiden av t-skjorten og «…til storebror» på baksiden? På eldstemann går det jo evt an å skrive «storebror x2»?

Hvordan er formen din i dag forresten? :klem:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (2 timer siden):

Det er jo like greit å få det overstått når dere likevel hadde koronaen i hus! Og nå er du heeelt safe på at du er klar til TUL og NIPT! :nori:

Så morsom ide med t-skjortene, og gøy at storebrødrene er så engasjerte! Jeg måtte bare Google når du nevnte det nå, og da kom det en t-skjorte hvor det sto «promoted to big brother», syns den var litt morsom. Hvis dere vil gjøre mer et nummer ut av det så kunne det kanskje gått an å skrive «jeg er blitt forfremmet!» på forsiden av t-skjorten og «…til storebror» på baksiden? På eldstemann går det jo evt an å skrive «storebror x2»?

Hvordan er formen din i dag forresten? :klem:

Ja jeg er såååå letta over at jeg rekker TUL og NIPT. Det var virkelig 10 kg av skuldrene!

oooo jeg liker ideen med oppgradert til storebror og storebror x2 😍 Høres kult ut!

Takk som spør❤️ Formen er på vei ned :bond: Men heldigvis ikke så ille. Natta gikk fint, men våknet med litt vondt i kroppen og i hodet. Så nå i ettermiddag krøp feberen opp til 38. Så da ble det paracet så den ikke skal gå høyere.

Jeg er litt fascinert av dette med temperatur. For vanligvis ligger jeg på 36.8 ca. Måler ofte meg selv når ungene har feber :fnise:

Etter jeg ble gravid har jeg ligget på 37.5. Som gjør at jeg stadig føler meg varm. Så veien opp til 38 er ikke så lang.

Jeg er ingen ekspert på paracet, så er litt usikker på hvor ofte jeg kan ta. Tok en for halvannen time siden, og det hjalp ikke så mye. Når ta en til liksom 🤔

Og kanskje jeg skal sluke to stk.. står jo at de er for voksne og barn fra 7 år og 25 kg. Jeg er ganske langt unna 25 kg for å si det sånn :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...