Gå til innhold

Kakaoboka vol 3


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Annabel skrev (7 timer siden):

Haha, du er nok langt ifra den eneste:fnise: Og jeg innrømmer at det er en deel nytt og altfor dyrt her også selv om vi har trålet mye på Finn, MEN mye av det har vært gaver (første barnebarnet) så trøster meg med det, haha🙊

Etter mye om og men endte vi opp med å kjøpe UPPAbaby vista V2! Veldig fornøyd med valget av vogn foreløpig, så håper jeg vi er like fornøyde når babyen kommer ut og hun skal ligge i den😂😍

Uff så kjedelig med de mørke tankene 😕 Håper tiden frem mot OUL går fort og at du får den deilige bekreftelsen du har behov for!🤞🏻❤️

Ekstra gøy med første barnebarn. Det har jeg aldri hatt her, så mamma holder seg til strikkegaver :ler: 

Ser mange skryter av Uppababy. Hva er bra med den vogna?

Hvor langt er du på vei nå? :) 

Fiora skrev (2 timer siden):

Det må være et eget bekymringshormon som blir med på lasset med alle gravidhormonene! Kjedelig at du går med så mange sånne skumle tanker, enda godt du har barna som er utelukkende positive og bare gleder seg ❤️

Hørtes ikke enkelt ut med alle disse timene, jeg syns det er et styr bare å holde orden på jm og fastlege, oul og etterhvert glukosebelastning. Likevel kjenner jeg at jeg savner litt mer kontakt med helsetjenesten. Synes det er fryktelig lenge mellom time hos jm i uke 8, og deretter ikke mer før uke 24 😳 Ikke at jeg har noen spesifikke behov, men er mer det å føle at det er noen som backer opp i prosessen :fnise:

Ja fytti for et bekymringshormon.. I dag gråt jeg en skvett på vei til jobb. Vet ikke helt hvorfor. Men våknet med sår hals og tett nese og ville bare hjem og legge meg. Men klarer ikke så lett å ta en egenmeldingsdag :sjenert: 
Det er jo BARE jeg som bekymrer meg.. Alle andre er supergira. Så jeg vet virkelig ikke hva som går av meg. Slet litt med angst etter jeg fikk nr 2. Full av hormoner og fikk ikke sove fordi jeg var hjemme alene med en baby og en 3 åring og var livredd for hva jeg skulle gjøre om det begynte å brenne. Masse urealistiske senarioer som føk rundt i hodet mitt. 

Jeg vet jo at fornuften må seire.. Men det er så vondt å gå rundt å kjenne på bekymring!

Jeg prøvde å ringe sykehuset igjen. Snakka med ei som var skikkelig usikker og satte meg over til en JM på barselpoliklinikk eller noe slikt. Kom da til en telefon som ingen tok, som man hørte ble satt over til noe annet, som heller ingen tok osv osv. Så jeg ble sur og la på :ler: 

Tror jeg skal ringe helsestasjonen i morgen heller og spør om det er lang ventetid på JM time der. Så får jeg heller ta dobbelt opp av oppfølging. På sykehuset har de jo mest fokus på foster og blodsukkeret. Hver gang jeg har uttrykt at det er vanskelig så sier det at verdiene mine er fine, jeg gjør en bra jobb og må bare stå på videre.
Jeg vil jo bare ha noen å tømme følelsene mine til :sjenert: Mannen er ikke den beste til å ta i mot slikt. Han er veldig enkel der og tenker at alt ordner seg. Og kan ikke forstå hvorfor jeg er redd for ting som meeeest sannsynlig ikke skjer. Så lærte for mange år siden at jeg ikke gidder dele det så mye med han :plystre:

Har ei god venninne jeg skal gå en tur med i morgen. Vi er hverandres hobbypsykologer og går tur utelukkende for å tømme hodene til hverandre. Trimtempoet er veeeeldig moderat :ler: 
 

Jeg skjønner godt at du savner mer oppfølging. Man får jo egentlig veldig lite av det så tidlig i svangerskapet. Og det er vel kanskje nå det er mest følelser i sving. Evt så har jeg glemt hvordan sluttspurten er :ler: 

 

Nå skal jeg legge meg snart. Forkjølelse har inntatt kroppen. Og kjenner jeg er utrolig sliten. Litt sår hals og tett i pappen. As we speak så nøys jeg.. Og kjente samtidig at jeg må huske å gjøre de helvettes knipeøvelsene :sjenert: :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan godt forstå alle bekymringene. Hvis man allerede er en person som bekymrer seg lett så gjør ikke akkurat hormoner, pandemi og krig ting så fryktelig mye enklere.

Håper du får fatt i jordmor så du får noen å snakke med fremover, kanskje det kan være lurt å høre om du kan få litt ekstra oppfølging også etter fødselen? Men det er bra du har en venninne som du kan ventilerer hos, sånne er gull når mennene er veldig mann og ikke forstår hvorfor man skal bekymre seg unødvendig. Som om man har lyst til det liksom🙄

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, jeg kjenner meg sånn igjen i de bekymringene! 😔 Det er fryktelig vondt å gå rundt og bekymre seg hele tiden. Om jeg var deg ville jeg bare kontaktet JM på helsestasjonen jeg, og heller fått dobbelt opp. Det er viktig at du har noen å snakke med og som er tilgjengelig for deg. 🥰 Det er ikke bare babyen som skal følges opp, men mammaen også. Det er lett å glemme når man står midt oppi det, for vi setter jo de små foran oss selv uten å nøle, men glemmer at det er to (egentlig tre med partner) som skal følges opp i svangerskapet. Så ring til kommunene du, og få det du har krav på slik at svangerskapet blir så fint for deg som det kan få blitt! ❤️ 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Kakaoen said:

Ja fytti for et bekymringshormon.. I dag gråt jeg en skvett på vei til jobb. Vet ikke helt hvorfor. Men våknet med sår hals og tett nese og ville bare hjem og legge meg. Men klarer ikke så lett å ta en egenmeldingsdag :sjenert: 
Det er jo BARE jeg som bekymrer meg.. Alle andre er supergira. Så jeg vet virkelig ikke hva som går av meg. Slet litt med angst etter jeg fikk nr 2. Full av hormoner og fikk ikke sove fordi jeg var hjemme alene med en baby og en 3 åring og var livredd for hva jeg skulle gjøre om det begynte å brenne. Masse urealistiske senarioer som føk rundt i hodet mitt. 

Jeg vet jo at fornuften må seire.. Men det er så vondt å gå rundt å kjenne på bekymring!

Jeg prøvde å ringe sykehuset igjen. Snakka med ei som var skikkelig usikker og satte meg over til en JM på barselpoliklinikk eller noe slikt. Kom da til en telefon som ingen tok, som man hørte ble satt over til noe annet, som heller ingen tok osv osv. Så jeg ble sur og la på :ler: 

Tror jeg skal ringe helsestasjonen i morgen heller og spør om det er lang ventetid på JM time der. Så får jeg heller ta dobbelt opp av oppfølging. På sykehuset har de jo mest fokus på foster og blodsukkeret. Hver gang jeg har uttrykt at det er vanskelig så sier det at verdiene mine er fine, jeg gjør en bra jobb og må bare stå på videre.
Jeg vil jo bare ha noen å tømme følelsene mine til :sjenert: Mannen er ikke den beste til å ta i mot slikt. Han er veldig enkel der og tenker at alt ordner seg. Og kan ikke forstå hvorfor jeg er redd for ting som meeeest sannsynlig ikke skjer. Så lærte for mange år siden at jeg ikke gidder dele det så mye med han :plystre:

Har ei god venninne jeg skal gå en tur med i morgen. Vi er hverandres hobbypsykologer og går tur utelukkende for å tømme hodene til hverandre. Trimtempoet er veeeeldig moderat :ler: 
 

Jeg skjønner godt at du savner mer oppfølging. Man får jo egentlig veldig lite av det så tidlig i svangerskapet. Og det er vel kanskje nå det er mest følelser i sving. Evt så har jeg glemt hvordan sluttspurten er :ler: 

 

Nå skal jeg legge meg snart. Forkjølelse har inntatt kroppen. Og kjenner jeg er utrolig sliten. Litt sår hals og tett i pappen. As we speak så nøys jeg.. Og kjente samtidig at jeg må huske å gjøre de helvettes knipeøvelsene :sjenert: :ler: 

Huffa, det hørtes ikke noe hyggelig ut! Synes så definitivt du skal ta deg en prat med jm på helsestasjonen. Kan være godt å bare få tømt alle de skumle tankene og ha noen å snakke ned om det som bekymrer deg! ❤️

Håper du får sovet av deg forkjølelsen i natt og at du får en hyggelig tur sammen med venninnen din i morgen - skal se du føler deg mye lettere til sinns etter en god venninneprat! :jepp:

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for flotte ord @Fiora @Ruskemor @Lykkefrø :klemmer: 

I dag fikk jeg endelig somlet meg til å ringe helsestasjonen. Så fikk time hos JM om 2 uker. Var nok det første hun hadde. Og siden jeg er så treg og dette er første time så tar den jo 60 min.
Det hjelper i hvertfall å vite at jeg har noe å gå til.

Gikk tur med venninnen min i går og det var veldig godt å lufte hodet.

Før tur så var jeg på FAU møte på skolen. Ja jeg er den forelderen som melder meg opp til slik frivillig :ler: Men det er faktisk interessant og koselig. Og man får masse inside info.
De ansatte der vet jo at jeg er gravid fordi mi sønn har jo spredd den informasjonen :ler: Og merket at de ser på magen min fremfor å se på meg når jeg kom inn døra :sjenert:  Og fikk en kommentar på at jeg er stor allerede. Men altså, det er jeg jo :ler: Føler meg nokså hardhudet så jeg bryr meg ikke så stort om kommentarer. Man hører jo at det ikke er vondt ment, og hadde de vært spydige hadde jeg nok bare fyrt noe tilbake :fnise: 
Men jeg kjenner at jeg ikke er komfortabel med oppmerksomheten mot min kropp. Jeg tåler det, men det er ikke gøy at det tykke magen min er fokuset. Er jo mer magefett der enn baby enda :bond: 
Var på en måte forberedt på at det kom, men kanskje ikke enda!

Og i dag er jeg 17+0!!! 17 uker.. Altså, nå begynner det jo å bli virkelig!

Jeg kjenner nok noe liv innimellom. Men jeg har stadig litt mageproblemer, mye luft for tiden. Så kjenner det er vanskelig å skille hva som er hva. Prøver å tenke at det er baby, for å roe ned min egen angst :opplyser:

Formen er litt kjip. Jeg har blitt forkjølet.. Måtte faktisk ta en coronatest litt for gøy i går. Den var heldigvis negativ. Jeg tror jo ikke det er så stor sjanse for at jeg får covid to ganger på 5 uker.. :sjenert: 
Er mye tett i nesa, litt sår hals, veldig sliten og nå røk smak og lukt. Noe det som regel gjør hver gang jeg er forkjølet. Hoster og nyser litt også. Da må jeg bare huske å krysse beina og knipe til så ikke uheller er ute :fnise: Så da blir jeg påminnet om at jeg må KNIPE!! Kjedeligste aktivitet i verden....
Jeg gikk hjem fra jobb i dag fordi jeg var helt utslitt. Og jeg har heldigvis fri i morgen. Som passer bra for da kan jeg lade opp til barnebursdagen til junior og kompisene hans.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde snart bli forbudt å kommentere kroppen til folk. Hva er det som gjør at samfunnet har bestemt at det er greit... Syntes det er så dumt, for man vet aldri hvilket forhold noen har til kroppen sin. Kan være at den som er godt trent har ED, eller den litt runde har frisk og fin kropp. Man vet ikke, og man skal ikke spekulere! Ble en liten rant her gitt😅

Hurra for 17 uker👏 bare si til deg selv at alt er babyen, man kan dra en hvit løgn til seg selv innimellom 😁

Ta vare på deg selv, og så håper jeg det blir gøy med bursdag besøk! 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fint at du har fått ordnet deg time hos jm, veldig godt å vite at man har time snart 😊

Kjenner veldig igjen den med at fokuset er rettet mot magen! Jeg har vært på hjemmekontor hele tiden og var innom kontoret en tur tidligere i uken - der var det velkomstkomite i gangen hvor alle sto med hodet på skakke og så etter mage. Ikke ett menneske som så meg i øynene før på magen :fnise: Jeg tenker som deg, så lenge man merker at blikk og kommenterer er i beste mening, må man bare ta det med seg 😊

Masse god bedring med forkjølelsen, håpe det hjelper med litt fri!

…og takk for påminnelsen om å KNIPE! 😅

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at du har passert 17 uker, nå er det ikke lenge til du er halvveis 😊 Og jeg må bare få si hvor koselig det høres ut å ha barn som gleder seg til å få småsøsken, de er såpass store at de får med seg mye. Sikkert stor stas for de å få bli med på ultralyd etter hvert! 

Og enig med deg i bruktkjøp! Elsker at man både sparer penger og er snillere med miljøet! 😁 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+4

Da var helga over og ny uke på gang. Føler det liksom er rett måte å begynne å skrive på :ler: Jeg er hjemme i dag også.. Nå med sykt barn. Junior spydde utover dobbeltsenga vår i går kveld. Typisk at det skjer i den tiden du ligger i svima på sofaen og vurderer å legge deg. Boom så var kaoset i gang. ALT måtte vaskes. Inkludert to av dynene :( Så her var det bare å knipe nesa igjen, og fikse det. Mens mannen får i oppgave å dusje ungen!

Så i natt har jeg sovet vakt på en madrass på rommet hans. Han var oppe to ganger fordi han måtte på do, tydeligvis klein i magen. Men ikke noe mer oppkast nå på 12 timer. Krysser alt for at det ikke kommer mer 🤞 OG for at vi ikke har blitt smitta av noe dritt-virus! Er litt lei av å kjenne på dårlig form nå altså!
Begynner å komme meg etter en forkjølelse som kjentes værre ut enn da jeg hadde corona. Jeg må virkelig ha hatt corona-light :opplyser:

Tvang meg ut av huset i går etter å ha bare sløvet på sofaen om lørdag. Været var nydelig og vi fikk tatt med barna på tur i skogen. Her i sør kalles det en topptur, men vet at alle i vest og nord hadde ledd av meg om dere fikk se høyde på toppen :ler: 
Det gikk nokså greit å gå opp og ned, rent muskelært. Men kondisen? Den er jo værre enn noen sinne. Hjelper vel ikke være gravid og småforkjølet. Kjenner at jeg begynner bli mer fremtung nå. Og spesielt da vi nærmet oss slutten av turen og jeg begynte bli tissetrengt. Da ble magen tyngre å bære. Jeg er ikke fan av å tisse i skogen, så gjør det kun om det kniper skikkelig :ler: 

I morgen er det to uker til OUL :danse: Begynner å kunne telle mer ned nå altså! I går sendte jeg derfor melding på en vogn på Finn som jeg synes er såå fin. Og den har en ganske fin pris. Jeg vet at jeg vil ha en trehjuling sportsvogn etterhvert. Så da kjøper jeg heller en billigere vogn vi kan bruke det første året +.. 
Vogna har ligget ute en stund og den er en liten time herfra. Jeg sa at jeg er veldig interessert, men ville vente til OUL er overstått. Hun sa det var greit, og jeg skulle bare gi beskjed etter UL. Så da håper jeg ingen kommer meg i forkjøpet :danse: 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=244524356 Jeg har hatt Bugaboo Cameleon tidligere til gutta, så vet at dette er en vogn jeg blir fornøyd med. Men vet også at jeg liker trehjuling sportsvogn mye bedre når ungen blir større. Derfor synes jeg dette var en fin pris. Og at den ikke er helt strøken gjør absolutt ingenting :)

Har også begynt å se på bilstol.. Og der er jeg like forvirret som alltid :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff!! Det hørtes ut som en forferdelig lite trivelig kveld og natt :haar: Fingrene krysset for at formen er bedre i dag og at dere andre ikke ble smittet! 

Hørtes deilig ut med en fin dag i skogen - sånne dager trengs det mange av etter en lang vinter :hjerter: og helt enig ang skogtissingen - utrolig hvor lenge man kan klare å holde seg utendørs :fnise:

Så gøy at OUL nærmer seg med stormskritt! 😄 Og vognkjøp og alt! Har faktisk ikke tenkt på at man kanskje må bytte vogn etter et års tid? Kanskje viktigere å investere i en god sportsvogn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (8 timer siden):

17+4

Da var helga over og ny uke på gang. Føler det liksom er rett måte å begynne å skrive på :ler: Jeg er hjemme i dag også.. Nå med sykt barn. Junior spydde utover dobbeltsenga vår i går kveld. Typisk at det skjer i den tiden du ligger i svima på sofaen og vurderer å legge deg. Boom så var kaoset i gang. ALT måtte vaskes. Inkludert to av dynene :( Så her var det bare å knipe nesa igjen, og fikse det. Mens mannen får i oppgave å dusje ungen!

Så i natt har jeg sovet vakt på en madrass på rommet hans. Han var oppe to ganger fordi han måtte på do, tydeligvis klein i magen. Men ikke noe mer oppkast nå på 12 timer. Krysser alt for at det ikke kommer mer 🤞 OG for at vi ikke har blitt smitta av noe dritt-virus! Er litt lei av å kjenne på dårlig form nå altså!
Begynner å komme meg etter en forkjølelse som kjentes værre ut enn da jeg hadde corona. Jeg må virkelig ha hatt corona-light :opplyser:

Tvang meg ut av huset i går etter å ha bare sløvet på sofaen om lørdag. Været var nydelig og vi fikk tatt med barna på tur i skogen. Her i sør kalles det en topptur, men vet at alle i vest og nord hadde ledd av meg om dere fikk se høyde på toppen :ler: 
Det gikk nokså greit å gå opp og ned, rent muskelært. Men kondisen? Den er jo værre enn noen sinne. Hjelper vel ikke være gravid og småforkjølet. Kjenner at jeg begynner bli mer fremtung nå. Og spesielt da vi nærmet oss slutten av turen og jeg begynte bli tissetrengt. Da ble magen tyngre å bære. Jeg er ikke fan av å tisse i skogen, så gjør det kun om det kniper skikkelig :ler: 

I morgen er det to uker til OUL :danse: Begynner å kunne telle mer ned nå altså! I går sendte jeg derfor melding på en vogn på Finn som jeg synes er såå fin. Og den har en ganske fin pris. Jeg vet at jeg vil ha en trehjuling sportsvogn etterhvert. Så da kjøper jeg heller en billigere vogn vi kan bruke det første året +.. 
Vogna har ligget ute en stund og den er en liten time herfra. Jeg sa at jeg er veldig interessert, men ville vente til OUL er overstått. Hun sa det var greit, og jeg skulle bare gi beskjed etter UL. Så da håper jeg ingen kommer meg i forkjøpet :danse: 

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=244524356 Jeg har hatt Bugaboo Cameleon tidligere til gutta, så vet at dette er en vogn jeg blir fornøyd med. Men vet også at jeg liker trehjuling sportsvogn mye bedre når ungen blir større. Derfor synes jeg dette var en fin pris. Og at den ikke er helt strøken gjør absolutt ingenting :)

Har også begynt å se på bilstol.. Og der er jeg like forvirret som alltid :ler: 

Kjenner jeg blir så nysgjerrig på hvor du bor (og hvem du er) 😂 Den annonsen har jeg også lagt til som favoritt da det ikke er så langt fra hjemtraktene mine 🤭 Vi hadde vel født på samme sykehus (hvis jeg tror riktig), hadde vi kommet oss hjem (eller hjem ish). Mannen søker jobber, så fortsatt mulig at det skjer 😁 

 

Endret av Beautyblender
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiora skrev (3 timer siden):

Huff!! Det hørtes ut som en forferdelig lite trivelig kveld og natt :haar: Fingrene krysset for at formen er bedre i dag og at dere andre ikke ble smittet! 

Hørtes deilig ut med en fin dag i skogen - sånne dager trengs det mange av etter en lang vinter :hjerter: og helt enig ang skogtissingen - utrolig hvor lenge man kan klare å holde seg utendørs :fnise:

Så gøy at OUL nærmer seg med stormskritt! 😄 Og vognkjøp og alt! Har faktisk ikke tenkt på at man kanskje må bytte vogn etter et års tid? Kanskje viktigere å investere i en god sportsvogn?

Formen er bedre. Ungen har kun vært på do en gang i dag, og null mer oppkast. Så dette var heldigvis kortvarig! *bank i bordet* Alt kan jo skje i natt, men jeg sover ikke vakt altså :opplyser: Madrass på gulvet er ikke bra for gravidkroppen altså..

Noen bytter aldri vogna, men er veldig mange som faktisk gjør det. Jeg har hatt 4 vogner til mine to barn :ler: Alle 4 var forskjellige typer. Så jeg vet hva jeg ikke vil ha og hva som er mine kriterier! F.eks en stor kurv under som er lett å komme til. Der er Bugabooen dårlig med babybagen.. Den perfekte vogna for meg eksisterer ikke. Kanskje TFK mono kombi kunne vært det. Men da måtte jeg ha kjent på den i butikk, og det får jeg ikke gjort her i byen.

Og det med hvor lett de er å trille. Tipset er å prøve å trille og å svinge med en hånd! For du kommer til å enten ha noe i andre hånda, bilnøker, handlepose, mobilen... Der var Indien NYDELIG!! Hadde en Babyjogger City mini i en periode. Fantastisk lett å slå opp og ned og tok liten plass i bilen. Men å trille den med en hånd var helt grusomt. Jeg har litt slitne håndledd, og får lett senebetennelse i de om jeg strikker for mye, bruker mobilen mye eller andre tunge øvelser med en hånd. Så den vogna måtte jeg selge for den var for tung å trille :( 

Paraplytriller også. IKKE min greie. Håpløst å trille med en hånd!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (2 timer siden):

Kjenner jeg blir så nysgjerrig på hvor du bor (og hvem du er) 😂 Den annonsen har jeg også lagt til som favoritt da det ikke er så langt fra hjemtraktene mine 🤭 Vi hadde vel født på samme sykehus (hvis jeg tror riktig), hadde vi kommet oss hjem (eller hjem ish). Mannen søker jobber, så fortsatt mulig at det skjer 😁 

 

Ååå så morsomt at vi har lagt samme vogn på favoritt :ler: 

Jeg bor i samme by som Julius :fnise: Så kommer jo an på om du kommer fra en plass med øst eller vest enn favoritt-vogna vår :ler: Men siden jeg bor i "storbyen" så skal det nok mye til at du kjenner meg fra før av 😛 

Bor dere langt unna palmekysten for tiden? Skjønner GODT at du vil hjem altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kakaoen skrev (20 timer siden):

Ååå så morsomt at vi har lagt samme vogn på favoritt :ler: 

Jeg bor i samme by som Julius :fnise: Så kommer jo an på om du kommer fra en plass med øst eller vest enn favoritt-vogna vår :ler: Men siden jeg bor i "storbyen" så skal det nok mye til at du kjenner meg fra før av 😛 

Bor dere langt unna palmekysten for tiden? Skjønner GODT at du vil hjem altså!

Da tenkte jeg rett ;) Vi bor nå noen timer østover (tenk Oslo -avstand ish). Det er akkurat litt for langt til at man gidder å dra hjem i helgene hvis ikke det skjer noe spesielt.. Det er vanskeligere å komme seg hjem med kollektivt (sammenlignet med Oslo hvor vi har bodd), jeg kjenner ingen 😂 men det er relativt billig å bo der OG mannen har en jobb hehe. Veeldig klar for å flytte hjem ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som vestlending foretrekker faktisk toppturer på det glade Sørland. Ikke fullt så rett opp og rett ned, som vi har her😅 Elsket å gå turer i heia på sommeren, og generelt sommer på Sørlandet er fantastisk! Liker egentlig vinteren også der nede når jeg tenker meg om.

Bra det bare var en sånn 1 natts greie. 

Håper du får fatt i vognen du ønsker deg. Veldig greit å spare masse penger på å handle brukt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beautyblender skrev (På 8.3.2022 den 18.31):

Da tenkte jeg rett ;) Vi bor nå noen timer østover (tenk Oslo -avstand ish). Det er akkurat litt for langt til at man gidder å dra hjem i helgene hvis ikke det skjer noe spesielt.. Det er vanskeligere å komme seg hjem med kollektivt (sammenlignet med Oslo hvor vi har bodd), jeg kjenner ingen 😂 men det er relativt billig å bo der OG mannen har en jobb hehe. Veeldig klar for å flytte hjem ❤️ 

Aha.. Dere må jo bare få kommet dere hjem med andre ord. Kjenner du ingen der? Det hørtes jo utrolig kjipt ut :sjenert: 
Hvordan er jobbmulighetene på sørlandet for dere da?

Ruskemor skrev (19 timer siden):

Jeg som vestlending foretrekker faktisk toppturer på det glade Sørland. Ikke fullt så rett opp og rett ned, som vi har her😅 Elsket å gå turer i heia på sommeren, og generelt sommer på Sørlandet er fantastisk! Liker egentlig vinteren også der nede når jeg tenker meg om.

Bra det bare var en sånn 1 natts greie. 

Håper du får fatt i vognen du ønsker deg. Veldig greit å spare masse penger på å handle brukt. 

 

Det var godt å høre. Har ei venninne som er vestlending, så når jeg sender snap til ho at vi er på topptur får jeg ofte til svar: Kaller du det for en topptur? :ler: 

Det var en 1 natts greie ja. Heldigvis. Ingen andre som har blitt syke!

Jeg håper noe veldig på at ingen andre vil ha den vogna før jeg er ferdig med OUL :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18+0

18 fullgåtte uker i dag.. Og nå er det søren ikke lenge til jeg er halvveis :bond: Føler tiden etter uke 12 har gått MYE fortere enn ukene før :ler: 

Tenkte å stjele denne oppdateringen fra @Fiora sin flotte dagbok :rodmer:

 

Humør og tanker: Humøret er faktisk ganske bra. Jeg kan kjenne noen ganger at tålmodigheten kan slite litt på jobb, men er ikke på langt nær den surfisen jeg kunne være da jeg var gravid forrige gang :ler: Jeg er heller mye mer emosjonell nå. Junior hadde vært på tur i dag med klassen som skal bli faddere for dem til høsten når han begynner på skolen. Og jeg blir så rørt av hele opplegget at jeg får lyst til å låse meg inne på do og gråte litt :ler: 

Katastrofetankene har roet seg ganske godt siste uken. Det hjalp også noe veldig at diabetessykepleieren ringte meg her om dagen og jeg fikk snakke en del med ho. Jeg har jo en blodsukkermåler på armen som sender verdiene til telefonen min, som igjen overfører til en app som sykehuset har tilgang på. Så hun har vært og sett på blodsukkerverdiene mine og synes de så VELDIG bra ut. Langtidssukkeret mitt har gått ned fra 45 mmol i begynnelsen av januar, til 32 mmol nå for to uker siden. Hos en frisk person skal verdien ligge mellom 20-42 mmol. Så jeg var ute og kjørte i desember, men har fått regulert meg godt inn. Selv om jeg føler det går nokså bra så hjalp det veldig å få høre det fra noen som har mer peiling enn meg selv.

Symptomer: Jeg føler ikke jeg har SÅ mye symptomer lenger. Jeg kan bli kvalm om det går for lenge mellom måltidene. Og om morgenen hvis jeg ikke får spist ASAP. Brystene er ikke like ømme lengre, men brystvortene er fortsatt sinnsykt såre.
Også er jeg TRØTT!! Fy søren så trøtt og sliten jeg kan bli. Jeg sovner på 5 min om kvelden, og det kunne før gjerne gå en hel time dersom jeg prøvde være flink og legge meg tidlig.
Jeg er ganske bekymret for hvor lenge jeg skal holde ut på jobb. Krever en del konsentrasjon, selv om jeg ikke jobber fullt.

Bekkenet/korsryggen begynner å bli vondere. Jeg burde heller ligget på gulvet nå og tatt styrkeøvelser, men altså.. Jeg er totalt smør og vil bare ligge i fosterstilling på sofaen. Jeg vet jo at det hjelper med bevegelse.. Men altså 🥱

Matlyst: Føler fortsatt at jeg kan spise mye og blir fort sulten. 2 timer etter mat vil jeg ha mer :fnise: Har absolutt ingen cravings. Som egentlig er litt kjedelig :ler: Men jeg har ikke hatt så mye cravings i tidligere svangerskap heller. Tror faktisk at sv.diabetes overstyrer dette. Jeg kan jo faktisk ikke ha cravings på noe. Jeg kan ikke spise mellom måltidene, søtsaker og karbo må spises i måltid eller rett etterpå.

Lyster: Har lyst til å ligge på en strand i varmere strøk.. Og å bade! :P 

Magen: Vokser og vokser. Jeg har ikke vært så voldsomt offentlig med graviditeten enda. Så jeg er helt ærlig spent på om folk jeg treffer på ser at jeg er gravid, eller bare tror at jeg har lagt på meg :sjenert: Traff på en tidligere kollega i dag, og kjente at jeg heller skjuler magen litt enn å vise den frem. Vet ikke hvorfor jeg er slik denne gangen. Men delingsbehovet er veldig lavt. Det kommer nok ikke til å komme noe info på hverken Facer´n eller Insta om dette før evt babyen er født. Jeg liker litt å holde det for meg selv. Slik var jeg IKKE de andre gangene, men husker jeg ventet en stund med å slippe løs nyheten.

Kjenner nesten daglig bevegelser da. Eller i dag var det vanskelig å skille det fra luft i magen. Har spist overdose Dent pastiller, så kjente det godt i magen etterpå for å si det sånn..

Søvn: NULL problem.. Sovner fort og kunne sovet sikkert 3 timer lengre enn jeg gjør. Av og til må jeg tisse om natta, men ikke alltid. Men når jeg da våkner mellom kl 6-7 så holder blæra virkelig på å sprenges!

Ting jeg ser frem til: 

Jordmortime neste fredag

OUL om 12 dager

Og at det skal bli varmere og mer vår ☀️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint du fikk snakket med sykepleier, og flott at du har klart å regulere blodsukkeret ditt så godt! Bra jobbet! 

Føler det er færre og færre som deler sånt på Facebook og Instagram. De fleste av mine bekjente legger ikke ut graviditet eller fødsel, og jeg hører om det ved en tilfeldighet. Veldig interessant hvordan det har endret seg på 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskemor skrev (6 minutter siden):

Så fint du fikk snakket med sykepleier, og flott at du har klart å regulere blodsukkeret ditt så godt! Bra jobbet! 

Føler det er færre og færre som deler sånt på Facebook og Instagram. De fleste av mine bekjente legger ikke ut graviditet eller fødsel, og jeg hører om det ved en tilfeldighet. Veldig interessant hvordan det har endret seg på 10 år.

Ja jeg har også merket at det endrer seg. Heldigvis. Ble litt for mye av det gode. Jeg har et familiemedlem som VIRKELIG oversharer heeeele tiden. Og tror det har fått meg til å dele mindre faktisk :ler:
Instagram sjekker jeg sjeldent, og så at forrige gang jeg la ut et bilde der var i september :fnise:  Så spennende er mitt liv!!

Har heller tenkt at jeg har de jeg liker best på snap, så de får delingen der heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen skrev (1 minutt siden):

Ja jeg har også merket at det endrer seg. Heldigvis. Ble litt for mye av det gode. Jeg har et familiemedlem som VIRKELIG oversharer heeeele tiden. Og tror det har fått meg til å dele mindre faktisk :ler:
Instagram sjekker jeg sjeldent, og så at forrige gang jeg la ut et bilde der var i september :fnise:  Så spennende er mitt liv!!

Har heller tenkt at jeg har de jeg liker best på snap, så de får delingen der heller.

Har heldigvis hendt veldig mye på den fronten. Selvom jeg elsker de som oversharer veldig, er så underholdende 😂

Jeg bruker Instagram endel, men bare til å dele bildet av dyrene og det jeg strikker 😅 

Men de fleste jeg kjennet deler bare med de som de ønsker å dele med. Ikke hele verden. Tror ikke jeg kommer til å dele noe når den tid kommer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...