Gå til innhold

Venninnene mine synes det er ekkelt at jeg handler på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Man vasker da ting selv også?

Anonymkode: 3d1af...10c

Hjelper ikke når du ikke får vasket bort lukten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 12/6/2021 at 3:14 PM, AnonymBruker said:

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Dævver! Ikke rart Norge har et skyhøyt karbonavtrykk per person med sånne folk i landet😂😂😂 Heia deg såklart👍

Anonymkode: bb3d4...429

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 15.19):

Jobber i matbutikk og der kastes det utgåtte varer i bøtter og spann. Vi prøver jo så klart å selge unna alt til 50% i dagene før det går ut på dato, likevel er det mye svinn. Når det først har gått ut på dato, så får vi ikke lov å selge det - kun dagene før. Jeg ville ikke spist noe som faktisk har gått ut.. kan være bakterier osv. En grunn til at de har satt en maksimum dato.

Anonymkode: 069bb...7e4

Men det er da noe helt annet. Ts her. Jeg tror det som provoserer meg mest er den arrogansen - at de ikke klarer å forstå at andre folk ikke er farlige/ekle. Hvorfor tror de at andre er eklere enn seg sjøl? 

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 3.47):

Jeg handler heller ikke på Finn, om det er noe jeg kan kjøpe nytt andre steder.

Jeg er veldig forsiktig med alt jeg eier, og tør rett og slett ikke å kjøpe noe andre har brukt. Kanskje de har sittet med jakka på do, hatt den med seg på fest, røyket, båret rundt på en katt, sølt noe, fått hull.. you name it.

Selv om jakka ‘fremstår som ny’ så vet man aldri hvor den har vært og det syns jeg er ekkelt å tenke på. Møbler er det verste å kjøpe brukt. Sofa og seng som man ikke får vasket ordentlig. Det eneste jeg kan kjøpe er servise / pynt det går an å vaske i oppvaskmaskin. Kall meg gjerne prippen.

Sofa, seng og lenestoler er jo direkte ekkelt å kjøpe brukt! Men flott at noen gjør det likevel, for miljøet. Har faktisk kjøpt det fineste jeg har på Finn. Hunden min 🙏🏼

Anonymkode: 069bb...7e4

Men gjør det noe om de har båret på en katt eller vært på do? Det er jo helt vanlige ting å gjøre. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så teit av dem:P Gjenbruk er jo kjempebra for miljøet og billig. Jeg møblerte omtrent hele stua mi for 2500kr med spisebord og stoler, skjenk, veggseksjon, stuebord og lenestol. Kun sofa som ble kjøpt nytt pga. frakt. Tenk om jeg skulle kjøpt alt det nytt! Kjøpt masse fra bruktbutikken og.

Anonymkode: 8b336...057

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her. Jeg tror det som provoserer meg mest er den arrogansen - at de ikke klarer å forstå at andre folk ikke er farlige/ekle. Hvorfor tror de at andre er eklere enn seg sjøl? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Vel, når jeg leser enkelte av svarene her så er det nok mange som aldri renser møblene de har i sine egne hjem og som de har kjøpt nye heller. De er jo livredde «lukt». 

Anonymkode: ecb59...82f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 3.47):

Jeg handler heller ikke på Finn, om det er noe jeg kan kjøpe nytt andre steder.

Jeg er veldig forsiktig med alt jeg eier, og tør rett og slett ikke å kjøpe noe andre har brukt. Kanskje de har sittet med jakka på do, hatt den med seg på fest, røyket, båret rundt på en katt, sølt noe, fått hull.. you name it.

Selv om jakka ‘fremstår som ny’ så vet man aldri hvor den har vært og det syns jeg er ekkelt å tenke på. Møbler er det verste å kjøpe brukt. Sofa og seng som man ikke får vasket ordentlig. Det eneste jeg kan kjøpe er servise / pynt det går an å vaske i oppvaskmaskin. Kall meg gjerne prippen.

Sofa, seng og lenestoler er jo direkte ekkelt å kjøpe brukt! Men flott at noen gjør det likevel, for miljøet. Har faktisk kjøpt det fineste jeg har på Finn. Hunden min 🙏🏼

Anonymkode: 069bb...7e4

Personlig bryr jeg meg ikke om den brukte genseren har vært med på den villeste sex orgien. Den er vasket. 

Anonymkode: a0b3f...9fc

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har helt grei økonomi og handler stadig vekk ting på finn. Sparer miljø og penger. Eneste jeg kjøpte nytt er sofa pga dårlig rygg så ønsket jeg en bestemt modell som ikke var på finn. Synes ikke det er sært å handle brukt, heller omvendt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og mannen har 75000 kr utbetalt i mnd. 30% av julegavene kjøpte vi brukt på finn, samme med bursdagsgave til ene barnet. Vi har gjort noen vannvittige kupp på finn. Jeg driter i hva folk mener om det. Vi eier over 70% av boligen vår og er i midten av 30 årene. 

Anonymkode: 35cb7...4d2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 18.17):

Personlig bryr jeg meg ikke om den brukte genseren har vært med på den villeste sex orgien. Den er vasket. 

Anonymkode: a0b3f...9fc

Samme her! Ts 

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 18.27):

Jeg og mannen har 75000 kr utbetalt i mnd. 30% av julegavene kjøpte vi brukt på finn, samme med bursdagsgave til ene barnet. Vi har gjort noen vannvittige kupp på finn. Jeg driter i hva folk mener om det. Vi eier over 70% av boligen vår og er i midten av 30 årene. 

Anonymkode: 35cb7...4d2

Det er jammen bra 😃👏🏻

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dårlig råd, men handler mye på FINN og Tise. Jeg er stort sett veldig fornøyd med det jeg kjøper, og har heller ikke opplevd at noe har luktet vondt. Tvert i mot! 😃 En genser jeg kjøpte luktet så godt at jeg kontaktet selger for å høre hvilke skyllemiddel/parfyme hun brukte. 😅

Av en eller annen merkelig grunn liker jeg ikke bruktbutikker, heller ikke Fretex. Jeg får en sånn «kløefølelse» og synes det lukter litt ekkelt. Vil helst ikke ta på noe, eller komme borti. Aner ikke hvorfor… 

Anonymkode: cec86...b26

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Jeg har ikke dårlig råd, men handler mye på FINN og Tise. Jeg er stort sett veldig fornøyd med det jeg kjøper, og har heller ikke opplevd at noe har luktet vondt. Tvert i mot! 😃 En genser jeg kjøpte luktet så godt at jeg kontaktet selger for å høre hvilke skyllemiddel/parfyme hun brukte. 😅

Av en eller annen merkelig grunn liker jeg ikke bruktbutikker, heller ikke Fretex. Jeg får en sånn «kløefølelse» og synes det lukter litt ekkelt. Vil helst ikke ta på noe, eller komme borti. Aner ikke hvorfor… 

Anonymkode: cec86...b26

Det samler seg jo vanvittig mye støv på sånne steder. Og når man kjøper én vare på nett så rengjør man den kanskje selv før man bruker den. Så det blir noe annet. 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 16.12.2021 den 10.47):

Jeg merker lukten av kjeller, loft og andres parfyme uansett hvor mye jeg vasker klærne, så hos meg kommer ikke klær fra Finn, Fretex eller andre bruktbutikker inn i huset.

hvis du er så sart, vil jeg tro du merker lukten fra designerbutikken og alle de som har prøvd på de splitternye klærne også.

AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 9.37):

Først vil jeg si at jeg handler enkelte ting brukt selv, jeg er IKKE motstander av bruktkjøp.

Men jeg må stille et spørsmål.

Mitt inntrykk er at  veldig mange av de som i størst grad kjøper brukt er folk som liker hyppige utskiftninger av ting og klær, og at bruktsalg og -kjøp er en måte å få til dette på.
(Jeg sier ikke at det er galt, det er bare en tendens jeg har lagt merke til blant dem jeg kjenner)

Stemmer dette med deres inntrykk?

 

 

Anonymkode: 6b58e...e11

Nei. Mitt inntrykk er motsatt.

AnonymBruker skrev (På 4.1.2022 den 15.52):

Jeg har lånt noen bibliotekbøker i dag. Har lagt de i karentene på verandaen noen dager 😂 Handler nesten bare på Finn og Tise for tida…. Faktisk. Særlig hudpleie og sånt koster mye mindre bare fordi noen andre har åpna og lukta på tuben med håndkrem. 

Anonymkode: 7e80b...192

Tror du overvurderer omløpshastigheten på bibliotekbøker. De fleste bøkene på biblioteket har antagelig ikke vært berørt av menneskehender på lenge, så den frykten er overdreven.

Honey Dew skrev (På 11.1.2022 den 15.56):

Hjelper ikke når du ikke får vasket bort lukten.

Prøv med såpe neste gang.

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 19.43):

Det samler seg jo vanvittig mye støv på sånne steder. Og når man kjøper én vare på nett så rengjør man den kanskje selv før man bruker den. Så det blir noe annet. 

Anonymkode: 7e80b...192

Det samler seg vel ikke mer støv  i en bruktbutikk enn i en vanlig butikk? Støvet vet ikke forskjell på nytt og brukt.

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.45):

Det kommer jo litt an på. Klær kan kjøpes brukt, men setter grenser med undertøy 😅😬 det kjøpes nytt.

Vet at mange ikke liker å kjøpe ex. seng brukt, for ja folk kan ha etterlatt seg væsker i sengen. Men jeg har kjøpt brukt seg, dog av en venninne. Men trekket til overmadrass og madrass kan tas av og vaskes. Følte ikke det var noe stress med det. Nå liker jeg en litt mykere seng, og har lagt en ny mykere overmadrass på toppen. Synes jeg fikk en fantastisk seng, for lite penger.

Anonymkode: f1ea7...26b

Tipper de samme folka ikke noen problemer med å bo på hotell...

Anonymkode: b05ba...b14

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.20):

tror du overvurderer omløpshastigheten på bibliotekbøker. De fleste bøkene på biblioteket har antagelig ikke vært berørt av menneskehender på lenge, så den frykten er overdreven.

Anonymkode: b05ba...b14

Joda. Jeg jobber i nevnte bibliotek, så visste godt hvem som hadde hatt dem før meg. 

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.24):

det samler seg vel ikke mer støv  i en bruktbutikk enn i en vanlig butikk? støvet vet ikke forskjell på nytt og brukt.

Anonymkode: b05ba...b14

Godt poeng. 

AnonymBruker skrev (På 12.1.2022 den 22.09):

tipper de samme folka ikke noen problemer med å bo på hotell...

Anonymkode: b05ba...b14

Det er helt korrekt. 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Joda. Jeg jobber i nevnte bibliotek, så visste godt hvem som hadde hatt dem før meg. 

Anonymkode: 7e80b...192

nå snakket jeg ikke om den bestemte boka, men om bibliotekbøker i sin alminnelighet.

Anonymkode: b05ba...b14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det gått opp for meg at kanskje jeg har litt sær smak. De tingene jeg ønsker meg er jo stort sett bare på Finn og Tise! 
Evt eBay. 
Gjelder sko, tilbehør, parfymer…. 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte brukt vitrineskap i dag for 250kr på bruktbutikk. Passet perfekt for mitt behov, ser helt fin ut med lys inni og alt. Kanskje litt gammeldags stil, men jeg lever minimalistisk så det bryr meg ikke. 

Anonymkode: 762ac...e1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjøpte brukt vitrineskap i dag for 250kr på bruktbutikk. Passet perfekt for mitt behov, ser helt fin ut med lys inni og alt. Kanskje litt gammeldags stil, men jeg lever minimalistisk så det bryr meg ikke. 

Anonymkode: 762ac...e1c

Gratulerer! 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig er det nesten litt gøy å tenke på at genseren kanskje har vært med på en «sexorgie». Jeg mener, hva har den opplevd? Hvor har den vært? Kanskje har den vært i Japan? Australia? Chile? Har den vært på når noen nyforelskede unge kysser for første gang? Synes egentlig det er litt spennende hva disse brukte tingene jeg har kan ha opplevd. Jeg har en kommode fra 1700-tallet, jeg mener, hva har den sett? 

Anonymkode: a0b3f...9fc

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Egentlig er det nesten litt gøy å tenke på at genseren kanskje har vært med på en «sexorgie». Jeg mener, hva har den opplevd? Hvor har den vært? Kanskje har den vært i Japan? Australia? Chile? Har den vært på når noen nyforelskede unge kysser for første gang? Synes egentlig det er litt spennende hva disse brukte tingene jeg har kan ha opplevd. Jeg har en kommode fra 1700-tallet, jeg mener, hva har den sett? 

Anonymkode: a0b3f...9fc

Elsker denne tankegangen 🙌🏻

Anonymkode: 762ac...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Elsker denne tankegangen 🙌🏻

Anonymkode: 762ac...e1c

🥰

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...