Gå til innhold

Venninnene mine synes det er ekkelt at jeg handler på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøper nesten alt fra Finn eller bruktmarkeder. Kjøpte nylig en 2 år gammel Mac til halvparten av prisen. Og kjøper stadig vekk klær og møbler. Man blir dreven i å gjenkjenne kupp og solide selgere.

Det eneste jeg ikke ville kjøpt er seng (eventuelt sofa) pga veggedyr. Sjansen er veldig liten for at de følger med, men den lille risikoen kan koste meg dyrt. Klær hiver jeg jo til vask, og forrige brukers lukter er ikke verre enn mine egne. 

Ingen i omgangskretsen har reagert noe annet enn positivt, og flere handler selv brukt. Hadde en tante som reagerte, da, men hun har psykiske plager og fobier. 

Anonymkode: b4055...8f0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

sommermor skrev (12 timer siden):

Det var hverken kjellerstank eller parfymestank av de to skøyteparene jeg solgte på facebook nettopp.

Sko former seg etter føttene til dem som har brukt dem lenge. Derfor kan passformen endre seg, slik at det blir vanskelig for andre å bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rampenissen72
AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.14):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Samme her, de fleste syns synd i barnet vårt for jeg kjøper  klespakker på finn. Og enda verre er det at vi har leker fra finn, spesielt «gis bort»… 

Honey Dew skrev (På 10.12.2021 den 20.59):

Synes rett og slett det er ekkelt med slike brukte ting. Det er røykestank, parfymestank og kjellerlukt, som ikke går bort i vask.

Ingenting av det jeg har kjøpt har disse luktene. Men sekken med klær jeg arva fra ei veninna hadde mugg-stank. 
De aller fleste selger ikke ting som lukter. Samme som jeg ikke selger klær med tomatsaus flekker. 

Honey Dew skrev (På 11.12.2021 den 11.23):

Sko former seg etter føttene til dem som har brukt dem lenge. Derfor kan passformen endre seg, slik at det blir vanskelig for andre å bruke dem.

Skøyer blir sjeldent brukt like ofte som sko da. 

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 20.40):

….og DER fikk jeg treff på ei bok jeg hadde autosøk på 😂 klart jeg heller bruker 100 kr og er miljøvennlig i stedet for å betale flere hundre for en ny. Ts. 

Anonymkode: 7e80b...192

Ååå jeg foretrekker brukt bok ovenfor ny! Føles liksom kosligere når den alerede er bladd i 😂 + lukten. Spesielt hvis det er en gammel bok, typ 1974 

Jeg har et spørmål til dere som syns brukte ting er ekkelt ; Jeg kjøpte en «arvepose» til hamsteret vårt, med mye div leker og aktiviserings ting til buret til 1/1000 av ny prisen. Er det og ekkelt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du rare venninner. Vi står midt i et grønt miljøskifte nå, og det er overforbruk og kjøpehysteri som presser oss over kanten. De syns at millionærene og A-kjendisene Jenny Skavlan og Thomas Finger'n Gullestad er ekle også da, siden de holder på med gjenbruk? Hadde byttet ut venninnegjengen til noen som hadde mer enn luft mellom ørene 😊

Anonymkode: 96379...434

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

rampenissen72 skrev (8 minutter siden):

Jeg har et spørmål til dere som syns brukte ting er ekkelt ; Jeg kjøpte en «arvepose» til hamsteret vårt, med mye div leker og aktiviserings ting til buret til 1/1000 av ny prisen. Er det og ekkelt? 

Det som er ekkelt er at det tar ca 450 år å nedbryte én flaske av plast. Gjenbruk er helt essensielt for vår videre eksistens. De som er ekle er de som bygger digre plastfjell i havet fordi alt skal være nytt, i stedet for å gjenbruke.

Endret av Solaire
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

rampenissen72 skrev (På 11.12.2021 den 11.29):

Ingenting av det jeg har kjøpt har disse luktene. Men sekken med klær jeg arva fra ei veninna hadde mugg-stank. 
 

De aller fleste selger ikke ting som lukter. Samme som jeg ikke selger klær med tomatsaus flekker. 

Klær vil alltid ha lukt av denne forrige eieren uansett hvor mye det blir vasket.

rampenissen72 skrev (På 11.12.2021 den 11.34):

Jeg har et spørmål til dere som syns brukte ting er ekkelt ; Jeg kjøpte en «arvepose» til hamsteret vårt, med mye div leker og aktiviserings ting til buret til 1/1000 av ny prisen. Er det og ekkelt? 

Ja, du vet ikke om det forrige dyret hadde sykdommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (Akkurat nå):

Klær vil alltid ha lukt av denne forrige eieren uansett hvor mye det blir vasket.

Dette stemmer selvfølgelig ikke! 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette stemmer selvfølgelig ikke! 

Anonymkode: 7e80b...192

På 80-tallet kjøpte jeg også brukte klær, men uansett hvor mye jeg vasket dem, satt lukten av den forrige eieren i.

Anonymkode: be95b...88f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.12.2021 den 12.42):

På 80-tallet kjøpte jeg også brukte klær, men uansett hvor mye jeg vasket dem, satt lukten av den forrige eieren i.

Anonymkode: be95b...88f

På 80-tallet var det mye syntetiske tekstiler. Lukt sitter lenge i det. 

Honey Dew skrev (På 11.12.2021 den 12.41):

Ja, du vet ikke om det forrige dyret hadde sykdommer.

Virus og bakterier lever ikke så lenge på overflater. Og det går an å hive ting i fryseren. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (2 timer siden):

Sko former seg etter føttene til dem som har brukt dem lenge. Derfor kan passformen endre seg, slik at det blir vanskelig for andre å bruke dem.

Skøyter brukes som regel maks et par ganger i løpet av en vinter, sko blir ikke formet etter foten så fort altså. 

Anonymkode: b4716...1fc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (På 11.12.2021 den 14.00):

Rare venner. Er dere unge? I min gjeng handler mange på finn.

Nei, 40+ 

Honey Dew skrev (På 11.12.2021 den 12.40):

Klær vil alltid ha lukt av denne forrige eieren uansett hvor mye det blir vasket.

I dag har jeg innviet en lue kjøpt på Finn. Garanterer at den bare lukter av mitt hår nå. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

I dag har jeg innviet en lue kjøpt på Finn. Garanterer at den bare lukter av mitt hår nå. 

Anonymkode: 7e80b...192

Da må jeg ha ekstremt god luktesans. Alt som kjøpes og spesielt på Fretex stinker uansett hvor mye en vasker det.

Endret av Honey Dew
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen sånne venninner. Gidder ikke å dele de fine funnene jeg finner brukt (Finn eller bruktbutikk) lengre, da blir det bare kritikk å få.

Ikke bry deg om det TS, som regel er det bare det at de er oppvokst bortskjemte og privilegerte.  

Anonymkode: 762ac...e1c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg ønsker meg noe sjekker jeg konsekvent på finn først. Det er en vane jeg ikke kommer til å slutte med. Selv om jeg nå har økonomi til å kjøpe nytt ser jeg ikke vitsen med det, når jeg kan få det brukt til mye lavere pris. 

Ting kan stort sett vaskes. Ser ikke problemet, og å kjøpe nytt i butikken er heller ingen garanti for at ingen kan ha både tatt på det og prøvd klærne på. 

Alltid vært veldig fornøyd med det jeg har kjøpt brukt, og er veldig fornøyd med meg selv når jeg sparer tusenvis av kroner på å kjøpe brukt istedenfor nytt. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har også noen sånne venninner. Gidder ikke å dele de fine funnene jeg finner brukt (Finn eller bruktbutikk) lengre, da blir det bare kritikk å få.

Ikke bry deg om det TS, som regel er det bare det at de er oppvokst bortskjemte og privilegerte.  

Anonymkode: 762ac...e1c

Ja, noe må det være…: vi har noenlunde lik inntekt tror jeg, i utgangspunktet. Bare at jeg bruker den annerledes. Betaler ikke mer enn jeg må på en del ting - og får da råd til andre ting i stedet. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ja, noe må det være…: vi har noenlunde lik inntekt tror jeg, i utgangspunktet. Bare at jeg bruker den annerledes. Betaler ikke mer enn jeg må på en del ting - og får da råd til andre ting i stedet. 

Anonymkode: 7e80b...192

Det er å kunne bruke de pengene på andre ting som motiverer meg. 

På mine tre siste finn- kjøp sparte jeg 2500 kr, 2000 kr og 10000 kr (!!) i forhold til å kjøpe nytt. Alt like fint som nytt, og ingen kan vite at jeg kjøpte det brukt. Det vil si om jeg ikke sier der, men jeg blir jo så begeistret over slikt at jeg gjerne sier at det er kjøpt brukt. 😄

Altså 14500 kr jeg kan bruke på ferie for eksempel, og dette var kun hva jeg har spart på mine tre siste kjøp.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 12.12.2021 den 22.49):

Det er å kunne bruke de pengene på andre ting som motiverer meg. 

På mine tre siste finn- kjøp sparte jeg 2500 kr, 2000 kr og 10000 kr (!!) i forhold til å kjøpe nytt. Alt like fint som nytt, og ingen kan vite at jeg kjøpte det brukt. Det vil si om jeg ikke sier der, men jeg blir jo så begeistret over slikt at jeg gjerne sier at det er kjøpt brukt. 😄

Altså 14500 kr jeg kan bruke på ferie for eksempel, og dette var kun hva jeg har spart på mine tre siste kjøp.

Det er mye penger 😃

Honey Dew skrev (På 10.12.2021 den 20.59):

Synes rett og slett det er ekkelt med slike brukte ting. Det er røykestank, parfymestank og kjellerlukt, som ikke går bort i vask.

I dag tok jeg i bruk en ullgenser kjøpt på Finn. Vasket den med milo på 30 grader for et par dager siden, da jeg fikk den. Den lukter ikke av forrige eier. Lukter bare av parfymen jeg hadde på i dag. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

I dag tok jeg i bruk en ullgenser kjøpt på Finn. Vasket den med milo på 30 grader for et par dager siden, da jeg fikk den. Den lukter ikke av forrige eier. Lukter bare av parfymen jeg hadde på i dag. 

Anonymkode: 7e80b...192

Jeg merker lukten av kjeller, loft og andres parfyme uansett hvor mye jeg vasker klærne, så hos meg kommer ikke klær fra Finn, Fretex eller andre bruktbutikker inn i huset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...