Gå til innhold

Venninnene mine synes det er ekkelt at jeg handler på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slike holdninger er tegn på at man er så priviligert at man lever i egen boble og har mistet kontakt med virkeligheten.

Evt at man har store psykologiske issues når det kommer til vanlige bakterier.

Anonymkode: 19f24...9dc

Ts her. Det kan nok stemme. De har romslig økonomi. Samtidig ser ikke jeg poenget med å bruke mer penger enn jeg må. Hvis jeg f eks kan kjøpe en ubrukt eller nesten ny jakke på Finn, eneste forskjellen er at den har vært hos noen andre. Og jeg sparer hundrelapper på det. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen kjedelige og pripne venner!

Så kult at du velger å tenke grønt og fornuftig! Alt trenger ikke flunka nytt her i livet!

Bare fortsett TS!💚

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, en skulle i utgangspunktet tro at prisbevissthet og klimabevissthet ikke går av moten 😅 

Ts. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykt kjipt av dem! Jeg har kjøpt brukt i årevis, og syns flere bør gjøre det. Ting kan vaskes. Det er ikke ekkelt å eie noe som andre har eid før. 

Hvordan tror slike mennesker at vi levde for hundre år siden? Har de ingen ide om hvor mye forbruket vårt skader jorda?

Anonymkode: 28de7...281

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest at det har blitt in og ønske seg noe brukt jeg da! 🤔😅   

Syns forøvrig venninnene skal gi blaffen i hvor du velger handle, så lenge du blir fornøyd selv!😊 

Har kjøpt brukt jeg også- ting som har vært like fine og bra, men billigere👍😊

Anonymkode: 9e980...f63

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før i tiden var det jo helt vanlig å arve klær, og å gi bort brukte ting.. Det er jo kjempetrist å tenke på at det er så mye som fortsatt er i god stand, som bare blir kastet! 

Har aldri tenkt at det er ekkelt å kjøpe ting på Finn, eller å kjøpe brukt andre steder. 

Masse klær i god kvalitet, som man kan få billig også. Mye av det som selges i butikken er jo bare noe plast-dritt, som ikke varer noe særlig lenge. 

Anonymkode: afec3...29a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme med en veninne av meg. En gang hadde jeg vært på loppemarked,  hadde kjøpt meg en del klær. Da jeg viste det fram til henne og jeg sa jeg hadde kjøpt det på loppemarked så sa hun æsj så ekkelt, og hun ville ikke ta på det.

Anonymkode: 4d516...a37

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel de samme som må vaske buksa si etter en tur ut av huset fordi de har fått bakterier på den. :klaske:

 

Anonymkode: 63eb2...06f

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt an på. Klær kan kjøpes brukt, men setter grenser med undertøy 😅😬 det kjøpes nytt.

Vet at mange ikke liker å kjøpe ex. seng brukt, for ja folk kan ha etterlatt seg væsker i sengen. Men jeg har kjøpt brukt seg, dog av en venninne. Men trekket til overmadrass og madrass kan tas av og vaskes. Følte ikke det var noe stress med det. Nå liker jeg en litt mykere seng, og har lagt en ny mykere overmadrass på toppen. Synes jeg fikk en fantastisk seng, for lite penger.

Anonymkode: f1ea7...26b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen rare venner du har. 

Har kjøpt mye på finn.no selv. Ikke klær riktignok, fordi jeg har en vrien kroppsfasong å kjøpe klær til, så det enkleste for meg er å prøve i butikk.

Eller. Jeg har kjøpt en jakke på finn da, men det var fordi jeg hadde hatt samme jakke før, så jeg visste at den kom til å passe. :)

Hadde jeg visst at medium alltid passet, så hadde jeg garantert kjøpt mer brukt! 

Anonymkode: 12dc1...e59

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever noe av samme "snobberi" med ei venninne som synes det er ekkelt at jeg iblant spiser mat som har utgått på dato. Får lyst til å be henne holde kjeft og "get with the programme."  Det handler ikke om noe annet for meg enn at sløsing og kasting av mat i beste fall er tankeløst, i verste fall direkte miljøsvineri. Hun skjønner ikke at hun er i totalt utakt med sin egen samtid. Hun antyder både at  mine hensikter skulle være av "gjerrige" årsaker og at det generelt er litt lurvete og smålig ikke å unne seg noe bedre. Det er provoserende. 

Anonymkode: 0ccc7...c4c

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Jeg blir så utrolig forundret over samfunnet i dag. Folk har aldri vært mer redde for klimaet og dets påvirkning, men gjenbruk er samtidig ekkelt? 

Jeg vemmes over kjøpetrangen folk har. De sutrer over at strømregningen er dyr, men har samtidig råd til å bruke 50 000 på julegaver? De ser jo ikke hvor privilegert de er. 

Jeg heier på gjenbruk. Jeg heier på bibliotek. Jeg heier på å la være å kjøpe nytt hvis noe du har virker. Jeg heier på deg TS. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.45):

Det kommer jo litt an på. Klær kan kjøpes brukt, men setter grenser med undertøy 😅😬 det kjøpes nytt.

Vet at mange ikke liker å kjøpe ex. seng brukt, for ja folk kan ha etterlatt seg væsker i sengen. Men jeg har kjøpt brukt seg, dog av en venninne. Men trekket til overmadrass og madrass kan tas av og vaskes. Følte ikke det var noe stress med det. Nå liker jeg en litt mykere seng, og har lagt en ny mykere overmadrass på toppen. Synes jeg fikk en fantastisk seng, for lite penger.

Anonymkode: f1ea7...26b

Ja, ting kan stort sett vaskes! Jeg kjøper ikke undertøy, men gjerne ullgensere og andre strikkeplagg. Strikker nemlig ikke selv. 

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.52):

Opplever noe av samme "snobberi" med ei venninne som synes det er ekkelt at jeg iblant spiser mat som har utgått på dato. Får lyst til å be henne holde kjeft og "get with the programme."  Det handler ikke om noe annet for meg enn at sløsing og kasting av mat i beste fall er tankeløst, i verste fall direkte miljøsvineri. Hun skjønner ikke at hun er i totalt utakt med sin egen samtid. Hun antyder både at  mine hensikter skulle være av "gjerrige" årsaker og at det generelt er litt lurvete og smålig ikke å unne seg noe bedre. Det er provoserende. 

Anonymkode: 0ccc7...c4c

Kanskje det er noe i uttrykket at «folk har for mye penger» 🤭 

- TS

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Nei, men du henger en en unormal vennegjeng. Selv vil jeg kalle meg «privilegert» og kjenner ingen som tenker «æsj» om Finn. Det er miljøvennelig og bra med mange Finn-kjøp. Det er desto vennene dine som er rare :) 

Anonymkode: b2ea9...8fa

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må være de samme venninnene som synes det er ekkelt om man setter seg i sofaen med samme bukse som man hadde på seg på bussen, eller ekkelt å ikke skifte absolutt alle klærne hver dag og dusje to ganger om dagen.

Anonymkode: 2340e...fa0

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 16.01):

Nei, men du henger en en unormal vennegjeng. Selv vil jeg kalle meg «privilegert» og kjenner ingen som tenker «æsj» om Finn. Det er miljøvennelig og bra med mange Finn-kjøp. Det er desto vennene dine som er rare :) 

Anonymkode: b2ea9...8fa

Det er ikke en «gjeng». Ingen av dem omgås hverandre. Jeg er fellesnevneren 😅

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 16.03):

Dette må være de samme venninnene som synes det er ekkelt om man setter seg i sofaen med samme bukse som man hadde på seg på bussen, eller ekkelt å ikke skifte absolutt alle klærne hver dag og dusje to ganger om dagen.

Anonymkode: 2340e...fa0

Jeg synes det kan være eklere å legge seg rett i sofaen i klærne jeg har brukt på jobb (kommer også an på hva jeg har vært ute for på jobb), enn å bruke klær jeg har kjøpt brukt og så vasket 😃 hvis man først skal sammenligne. 

….og DER fikk jeg treff på ei bok jeg hadde autosøk på 😂 klart jeg heller bruker 100 kr og er miljøvennlig i stedet for å betale flere hundre for en ny. 

- TS

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...