Gå til innhold

Venninnene mine synes det er ekkelt at jeg handler på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Honey Dew skrev (7 minutter siden):

Lot du klær ligge på gulvet og lot være å fjerne gulvteppene? Vi har to hunder og de har ikke tisset på hverken klær, sko eller tepper i valpeperioden.

Nei, men ting skjer jo. Kan ikke kaste alt man eier for det. 

Anonymkode: 762ac...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, men ting skjer jo. Kan ikke kaste alt man eier for det. 

Anonymkode: 762ac...e1c

Hos oss hadde vi ingenting på gulvet mens vi hadde valper. Ikke sko, tepper eller klær. Hundene får heller ikke være i møblene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 96erjente
AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.14):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

80% om ikke mer av alle møbler og vanvittig mye annet stasj her hjemme har vi kjøpt brukt. Hadde et rom her vi skulle gjøre helt om på, nytt på IKEA kostet alt 18000kr, vi endte opp med å finne alt i god stand på finn og brukte 5-6000 kroner.

Ikke bare er det kjekt å spare penger på noe som er like bra brukt, men angrer man seg eller finner ut at man vil ha noe annet kan man stort sett få igjen det samme som man ga for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 10.12.2021 den 22.52):

Jeg kjøper nesten alt fra Finn eller bruktmarkeder. Kjøpte nylig en 2 år gammel Mac til halvparten av prisen. Og kjøper stadig vekk klær og møbler. Man blir dreven i å gjenkjenne kupp og solide selgere.

Det eneste jeg ikke ville kjøpt er seng (eventuelt sofa) pga veggedyr. Sjansen er veldig liten for at de følger med, men den lille risikoen kan koste meg dyrt. Klær hiver jeg jo til vask, og forrige brukers lukter er ikke verre enn mine egne. 

Ingen i omgangskretsen har reagert noe annet enn positivt, og flere handler selv brukt. Hadde en tante som reagerte, da, men hun har psykiske plager og fobier. 

Anonymkode: b4055...8f0

Jeg har en ozonmaskin, så da jeg kjøpte en brukt rammemadrass ble den satt på badet et par timer, med maskinen i gang. Tar knekken på både veggdyr og lukt :) Kjøpte i tillegg ny overmadrass. Ozonmaskinen tar også knekken på lukt i klær, brukes f.eks av renserier for å fjerne røyklukt etter brann... 

Anonymkode: 05a49...838

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2022 den 13.55):

Det synes jeg og. I valpeperioden måtte jeg da ha kastet masse greier. Det går fint an å vaske bort slike flekker. 

Anonymkode: 762ac...e1c

Ja, vi har både hunder og katt. Uhell kan skje, liksom. Særlig ved dyrlegebesøk osv. 

Takk meg til litt dyrebakterier framfor mye annet. 
 
Nå skal det sies at kattetiss kan være vanskelig å få bort. Så jeg har nok hivd ting pga det - hvis vask ikke hjalp. 

I helga skal vi innvie et brettspill kjøpt på Finn. Det gleder jeg meg til!!!! 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ts her.Har faktisk hatt min første dårlige opplevelse nå. En klespakke som luktet matos! Selv etter vask. Har ligget på verandaen i seks dager nå. 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 28.2.2022 den 19.47):

Ts her.Har faktisk hatt min første dårlige opplevelse nå. En klespakke som luktet matos! Selv etter vask. Har ligget på verandaen i seks dager nå. 

Anonymkode: 7e80b...192

Man bør regne med en negativ opplevelse en gang i blant - men så lenge du pleier å være fornøyd så går det jo bra. Man kan jo ha dårlige opplevelser dersom man handler i butikk også. Håper det ikke var en dyr klespakke da! Kan jo være noen her som tips om hvordan du kan kvitte deg med lukta?

Anonymkode: 3b589...665

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 6.3.2022 den 8.56):

Man bør regne med en negativ opplevelse en gang i blant - men så lenge du pleier å være fornøyd så går det jo bra. Man kan jo ha dårlige opplevelser dersom man handler i butikk også. Håper det ikke var en dyr klespakke da! Kan jo være noen her som tips om hvordan du kan kvitte deg med lukta?

Anonymkode: 3b589...665

Det gikk over med vask og god lufting av plaggene😃så nå er de i bruk! 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Det gikk over med vask og god lufting av plaggene😃så nå er de i bruk! 

Anonymkode: 7e80b...192

Natron er også en god metode for å fjerne lukt fra både plagg og sko, til en evt annen gang ☺️

Anonymkode: 762ac...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Natron er også en god metode for å fjerne lukt fra både plagg og sko, til en evt annen gang ☺️

Anonymkode: 762ac...e1c

Det skal jeg huske på 😊 ts 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 11.1.2022 den 3.47):

Jeg handler heller ikke på Finn, om det er noe jeg kan kjøpe nytt andre steder.

Jeg er veldig forsiktig med alt jeg eier, og tør rett og slett ikke å kjøpe noe andre har brukt. Kanskje de har sittet med jakka på do, hatt den med seg på fest, røyket, båret rundt på en katt, sølt noe, fått hull.. you name it.

Selv om jakka ‘fremstår som ny’ så vet man aldri hvor den har vært og det syns jeg er ekkelt å tenke på. Møbler er det verste å kjøpe brukt. Sofa og seng som man ikke får vasket ordentlig. Det eneste jeg kan kjøpe er servise / pynt det går an å vaske i oppvaskmaskin. Kall meg gjerne prippen.

Sofa, seng og lenestoler er jo direkte ekkelt å kjøpe brukt! Men flott at noen gjør det likevel, for miljøet. Har faktisk kjøpt det fineste jeg har på Finn. Hunden min 🙏🏼

Anonymkode: 069bb...7e4

Men du? Har tenkt mye på noe. 
Hvorfor gjør det noe om de har båret på en katt eller vært på fest? 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Lurer fortsatt på det over her. Ts. 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 16.1.2022 den 18.51):

Hjelper ikke. Det er ekkelt med brukte klær som stinker kjellerlukt og den lukten får en ikke bort annet ved å klore bort hele jakken

vinterkåpen min luktet ikke kjeller da jeg kjøpte den på Fretex. Det gjorde ikke jeansen min heller. Ingen klær vi har handlet brukt,lånt eller arvet har luktet kjeller.

Anonymkode: 96f27...b58

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ifølge dine venninners logikk er jo deres egne klær også ekle etter et par gangers bruk, da, selv om de vaskes… 

Du er fornuftig, venninnene dine er noen gigantiske brødhuer. 
 

Hilsen ei som gladelig handler brukt til både seg sjøl og barna, og elsker loppemarked, bruktsjapper og biblioteket.

Endret av Lorieen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi ikke vil at verden skal bukke under så må vi faktisk droppe shoppinghysteriet vårt. Eller er 10 turbukser i ulike farger viktigere enn at barna våre har en stabil verden å vokse opp i? 

Anonymkode: 548bd...cb3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hvis vi ikke vil at verden skal bukke under så må vi faktisk droppe shoppinghysteriet vårt. Eller er 10 turbukser i ulike farger viktigere enn at barna våre har en stabil verden å vokse opp i? 

Anonymkode: 548bd...cb3

Enig! Jeg har akkurat kjøpt 4 nye turbukser, 2 stk brukt og 2 nye. Men de 2 jeg har fra før skal jeg selge, og jeg synes jeg er ganske flink til å selge/kvitte meg med det jeg ikke bruker. Alle buksene skal ha god kvalitet, de som ble kjøpt nye fantes ikke brukt på finn eller tise. Men veldig få som faktisk trenger så veldig mange turbukser, jeg har hund selv og tenker 4 holder i massevis nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selv digger jeg finn.no og syns det er flott at man  kan handle brukt og selv selge ting man ikke trenger lenger . Nylig kjøpte jeg en flott skinnveske derfra, er såå fornøyd :) alle møblene i leiligheten min er fra finn, og jeg selger masse selv også nå som jeg er i flytteprosess. Hva folk har imot finn er meg ubegripelig. 

Anonymkode: 39b22...2ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Selv digger jeg finn.no og syns det er flott at man  kan handle brukt og selv selge ting man ikke trenger lenger . Nylig kjøpte jeg en flott skinnveske derfra, er såå fornøyd :) alle møblene i leiligheten min er fra finn, og jeg selger masse selv også nå som jeg er i flytteprosess. Hva folk har imot finn er meg ubegripelig. 

Anonymkode: 39b22...2ec

Det eneste aberet med Finn er urimelige og dumme  brukere. Traff på en av dem i kveld 🙈 

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...