Gå til innhold

Venninnene mine synes det er ekkelt at jeg handler på Finn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.32):

Jeg har lest at det har blitt in og ønske seg noe brukt jeg da! 🤔😅   

Syns forøvrig venninnene skal gi blaffen i hvor du velger handle, så lenge du blir fornøyd selv!😊 

Har kjøpt brukt jeg også- ting som har vært like fine og bra, men billigere👍😊

Anonymkode: 9e980...f63

Det er vel reklamen til Finn som påstår at det er inn..

Jeg handler mye brukt selv, både for å spare penger og får å begrense egen bruk-og-kast-mentalitet. Har så langt aldri kjøpt gaver brukt, og tenket at det kanskje bør avtales på forhånd om man ønsker å gjøre. :) 

Høres rimelig pretensiøst ut å aaldri handel brukt. 

Anonymkode: 89b5f...a2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Finn.no og andre steder er knall. Har også venner som ikke ville drømt om å kjøpe spesielt klær der, men så har jeg råd til ting de ikke har fordi alt kjøpes nytt. Har på to Adidas hettegensere kjøpt på Finn, en Adidas som jeg gav 150,- for, ny sikkert 700,-, og under den en Puma som jeg gav 200,- for. De har vært litt brukt, men ikke blitt nuppete eller slitt. Adidasen fant jeg da jeg lette etter en stor hettegenser som det ville være god plass til en ekstra under da jeg om vinteren elsker å bruke to hettegensere. Mykt og kosete. Men sparte sikkert nesten tusenlappen på bare de to jeg har på nå. Har kjøpt en del gensere og hettegensere på Finn, noen jakker, spisestuebord, bokhyller og en del annet. Gjør at jeg kan bruke mer penger på god mat, vin, restauranter og reiser ellers. 

Anonymkode: a0b3f...9fc

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finn.no og andre steder er knall. Har også venner som ikke ville drømt om å kjøpe spesielt klær der, men så har jeg råd til ting de ikke har fordi alt kjøpes nytt. Har på to Adidas hettegensere kjøpt på Finn, en Adidas som jeg gav 150,- for, ny sikkert 700,-, og under den en Puma som jeg gav 200,- for. De har vært litt brukt, men ikke blitt nuppete eller slitt. Adidasen fant jeg da jeg lette etter en stor hettegenser som det ville være god plass til en ekstra under da jeg om vinteren elsker å bruke to hettegensere. Mykt og kosete. Men sparte sikkert nesten tusenlappen på bare de to jeg har på nå. Har kjøpt en del gensere og hettegensere på Finn, noen jakker, spisestuebord, bokhyller og en del annet. Gjør at jeg kan bruke mer penger på god mat, vin, restauranter og reiser ellers. 

Anonymkode: a0b3f...9fc

Genialt 😃

Anonymkode: 7e80b...192

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha hææ... finnes det folk som syns det er ekkelt fortsatt. Alle møblene mine er fra finn, bortsettfra soffan og sengen. Jeg har faktisk en rensemaskin så kunne fint ha kjøpt brukt soffa også, men jeg fant akkurat sånn soffa jeg ville ha billig på ikea og måtte ha seng med skuffer under pga plass og ja.. det er nesten umulig å kjøpe sånne bygge senger på finn. Får det ikke sammen igjen ordentlig.

Jeg har retro teak stil så sånne møbler finner man ikke i butikk.  

Eneste jeg ikke hadde kjøpt på finn er madrass. 

 

Anonymkode: 98c02...a0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trolltunge skrev (På 12.12.2021 den 22.49):

Det er å kunne bruke de pengene på andre ting som motiverer meg. 

På mine tre siste finn- kjøp sparte jeg 2500 kr, 2000 kr og 10000 kr (!!) i forhold til å kjøpe nytt. Alt like fint som nytt, og ingen kan vite at jeg kjøpte det brukt. Det vil si om jeg ikke sier der, men jeg blir jo så begeistret over slikt at jeg gjerne sier at det er kjøpt brukt. 😄

Altså 14500 kr jeg kan bruke på ferie for eksempel, og dette var kun hva jeg har spart på mine tre siste kjøp.

Jeg og er slik at jeg blir begeistret og derfor vil dele at det er kjøpt brukt, men nå er jeg litt mer påpasselig på hvem jeg deler det med 🙈

Anonymkode: 762ac...e1c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg og er slik at jeg blir begeistret og derfor vil dele at det er kjøpt brukt, men nå er jeg litt mer påpasselig på hvem jeg deler det med 🙈

Anonymkode: 762ac...e1c

Det er jo trist, når de spør «hvor har du kjøpt den» og jeg begeistret svarer «Finn!!!!». Og de sier i en skuffet tone «åååå ja». Som om det da ikke var like stas lell. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 6.12.2021 den 15.14):

Flere av venninnene mine synes det er «ekkelt» at jeg handler på Finn. Jeg ser ikke problemet. Klær kjører jeg i vaskemaskina, det meste annet kan jeg tørke av eller sprite. 
De låner heller ikke bøker på biblioteket fordi det er «ekkelt». 
Jeg elsker Finn. Får råd til så mye som jeg ellers ikke ville kunnet kjøpe! Klær, bøker og velværeprodukter. 
Synes det vitner om en arroganse at «andre folk er så ekle at jeg kan ikke bruke noe som fremmede har brukt». 
Men er det jeg som er unormal? 
 

 

Anonymkode: 7e80b...192

Bor de aldri på hotell? Reiser de aldri på ferie? Spiser de aldri ute? Gjør de noe av dette, så har de ligget i senger som hundrevis av andre har ligget i, og gjort alt mulig, inkludert tisset, skvettet og svettet i. Det samme gjelder møblene de sitter i, på hotellrom og i ferieleiligheter. Maten de spiser,  og bestikket og glassene de bruker, kan mange ha tatt i, etter at det ble vasket.  Dine veninner har noen snobbete ideer, som de faktisk ikke engang har tenkt igjennom. Å kjøpe på finn, å vaske selv, er nok mange ganger rensligere enn alt det andre jeg har nevnt her.

Anonymkode: d4e9f...376

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bor de aldri på hotell? Reiser de aldri på ferie? Spiser de aldri ute? Gjør de noe av dette, så har de ligget i senger som hundrevis av andre har ligget i, og gjort alt mulig, inkludert tisset, skvettet og svettet i. Det samme gjelder møblene de sitter i, på hotellrom og i ferieleiligheter. Maten de spiser,  og bestikket og glassene de bruker, kan mange ha tatt i, etter at det ble vasket.  Dine veninner har noen snobbete ideer, som de faktisk ikke engang har tenkt igjennom. Å kjøpe på finn, å vaske selv, er nok mange ganger rensligere enn alt det andre jeg har nevnt her.

Anonymkode: d4e9f...376

Helt enig

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først vil jeg si at jeg handler enkelte ting brukt selv, jeg er IKKE motstander av bruktkjøp.

Men jeg må stille et spørsmål.

Mitt inntrykk er at  veldig mange av de som i størst grad kjøper brukt er folk som liker hyppige utskiftninger av ting og klær, og at bruktsalg og -kjøp er en måte å få til dette på.
(Jeg sier ikke at det er galt, det er bare en tendens jeg har lagt merke til blant dem jeg kjenner)

Stemmer dette med deres inntrykk?

 

 

Anonymkode: 6b58e...e11

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Først vil jeg si at jeg handler enkelte ting brukt selv, jeg er IKKE motstander av bruktkjøp.

Men jeg må stille et spørsmål.

Mitt inntrykk er at  veldig mange av de som i størst grad kjøper brukt er folk som liker hyppige utskiftninger av ting og klær, og at bruktsalg og -kjøp er en måte å få til dette på.
(Jeg sier ikke at det er galt, det er bare en tendens jeg har lagt merke til blant dem jeg kjenner)

Stemmer dette med deres inntrykk?

 

 

Anonymkode: 6b58e...e11

Det stemmer ikke for meg. Jeg begynte med å kjøpe brukt fordi jeg hadde trang økonomi. Jeg har fortsatt med det på grunn av flere ting. Det ene er fremdeles økonomi. Det andre er at jakten er litt spennende. Det tredje er at man kan få ganske unike saker. 

Jeg hater egentlig å skifte ut interiør og pynt. Når jeg har fått det slik jeg vil ha det endrer det seg i liten grad på mange år. Klær har jeg også i årevis. Jeg har en ganske klassisk stil, og følger ikke trender men hva jeg liker. Tidløst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Først vil jeg si at jeg handler enkelte ting brukt selv, jeg er IKKE motstander av bruktkjøp.

Men jeg må stille et spørsmål.

Mitt inntrykk er at  veldig mange av de som i størst grad kjøper brukt er folk som liker hyppige utskiftninger av ting og klær, og at bruktsalg og -kjøp er en måte å få til dette på.
(Jeg sier ikke at det er galt, det er bare en tendens jeg har lagt merke til blant dem jeg kjenner)

Stemmer dette med deres inntrykk?

 

 

Anonymkode: 6b58e...e11

Både ja og nei. For noen stemmer det nok - at for eksempel bomkjøp og impulskjøp havner på Finn. Men det er da mye bedre enn at det blir kastet? 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Først vil jeg si at jeg handler enkelte ting brukt selv, jeg er IKKE motstander av bruktkjøp.

Men jeg må stille et spørsmål.

Mitt inntrykk er at  veldig mange av de som i størst grad kjøper brukt er folk som liker hyppige utskiftninger av ting og klær, og at bruktsalg og -kjøp er en måte å få til dette på.
(Jeg sier ikke at det er galt, det er bare en tendens jeg har lagt merke til blant dem jeg kjenner)

Stemmer dette med deres inntrykk?

 

 

Anonymkode: 6b58e...e11

Stemmer ikke for meg. Jeg ønsker høy kvalitet klær/ møbler uten at jeg ønsker å gi fullpris. Jeg kan bruke masse penger på en ting, men da må jeg nedprioritere noe annet så da er brukt helt supert. 

Anonymkode: 762ac...e1c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal høre mye før øra faller av. 

De har vel aldri tatt inn på hotell heller, eller brukt et offentlig toalett.. Tenke seg til et bussete i stoff eller en sofa på café.

Vi andre, vi er ekle vi 😂😂

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke du er ekkel hvertfall, og ingen av mine venner har antydet at de synes det er ekkelt. Jeg kjøper det meste av mine klær enten på Fretex eller Finn, og får som regel kommentarer på at de er fine. Og et lite hakeslepp når jeg sier kåpen med ny lapp på til 1000 kr kjøpte jeg for to hundringser på Finn. Generelt sett blir de overrasket når jeg sier jeg kjøper klærne mine på Finn eller Fretex, og de har selv sagt at de må begynne å se der de også. Jeg kjøper brukte klær for miljøet sin del.

Anonymkode: b3b3c...c6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.12.2021 den 9.37):

Først vil jeg si at jeg handler enkelte ting brukt selv, jeg er IKKE motstander av bruktkjøp.

Men jeg må stille et spørsmål.

Mitt inntrykk er at  veldig mange av de som i størst grad kjøper brukt er folk som liker hyppige utskiftninger av ting og klær, og at bruktsalg og -kjøp er en måte å få til dette på.
(Jeg sier ikke at det er galt, det er bare en tendens jeg har lagt merke til blant dem jeg kjenner)

Stemmer dette med deres inntrykk?

 

 

Anonymkode: 6b58e...e11

Jeg kjøper klær på Finn nettopp for å slippe å skifte ut så hyppig, jeg.
 

Jeg er fattiglus (a.k.a student), så det å kunne handle klær av kvalitetsmaterialer på studentbudsjett er innmari gunstig. Kvalitetsmaterialer holder seg jo mye finere enn fast fashion polyester og akryl, og er etter min erfaring enklere å vedlikeholde. Bevæpnet med vaskemaskin, nuppefjerner og steamer får jeg klærne til å holde seg pene i årevis. 
Samtidig som det gir meg god samvittighet fordi det er mer miljøvennlig :jepp:

*ps, men jeg skal ikke legge skjul på at denne måten å handle og ivareta på har medført at garderoben min er uforskammet innholdsrik altså :sjenert:

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tråden er ryddet for brukerdebatt, latterliggjøring, avsporinger samt. sitering av slettede innlegg.
- Rhodiola, mod.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PetterKanin skrev (2 timer siden):

Hva i all verden skulle være galt i å handle ting lagt ut på Finn? 

Det er nettopp det. Men noen virker å være nesten nedlatende til det. 

Anonymkode: 7e80b...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honey Dew skrev (På 16.12.2021 den 10.47):

Jeg merker lukten av kjeller, loft og andres parfyme uansett hvor mye jeg vasker klærne, så hos meg kommer ikke klær fra Finn, Fretex eller andre bruktbutikker inn i huset.

Da er du ekstremt sær IG jeg mistenker at det sitter i hodet ditt mest

Anonymkode: 9d20a...c58

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...