Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Mammatilsukkertopp skrev (På 4.12.2021 den 19.51):

Velkommen @Sommerfuul❤️ Har snoka litt i dagboka de de siste mnd, og det er så koselig å se at spira sitter! Jeg har meldt meg inn i August 2022 gruppe på facebook, men det var himla skummelt å gjøre det så tidlig. Føles ikke ut som jeg blir å tro ordentlig på at det blir en bebis før UL i uke 12-13. 

 

Fant gruppa til slutt 😁

Her har formen vært super nå de siste 2-3 dagene, måtte ty til kvalmestillende hele helga, så nå nyter jeg både energi, ikke mye kvalme og ikke er jeg så trøtt på dagtid heller (sovner dog kl 21) Så kjenner jo på bekymringen, men regner med form og kvalme kommer sterkt tilbake 😅

Har en del stikkinger, og ekstremt ømme brystvorter, må ha på bh på dagtid, klærne kan ikke gnisse inntil. Er også fortsatt veldig oppblåst.

Merker også veldig til irritasjon. Jeg er så irritabel, kort lunte osv. Tyr lett til tårer også. Kan sitte å tenke på noe random og bli kjempe trist/rørt osv. Slitsomt 😂

Er 6+5 i dag, synes tiden går sakte...

Er fortsatt i tenkeboksen på tul, mulig vi bestiller en time til januar. For akkurat nå er det veldig mye som skjer ift vannskader både hjemme og firma, så travle tider med flytting av lokale/varer ect, og plutselig kommer familien neste helg, så føler dagene bare blir spist opp. Så ser ikke at vi skal klare å rekke alt før jul 😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tørkestativ skrev (16 minutter siden):

Så fantastisk,  Jeg har opplevd akkurat det samme i dag.❤️

Hurra!! :hjerter: Så glad på dine vegne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tjolahei Gratulerer så mye med graviditeten! Jeg er også 7+2 i dag, så gøy å ligge helt likt! :hjerter: Om du fikk beskjed om at alt så fint ut, og at datoen din stemte så tenker jeg at du egentlig ikke trenger å uroe deg. Om hjerte slår så er det jo liv i lille, og det er det viktigste nå. :) Min lille ble målt til 11mm i går, og på skjermen ble det omgjort til akkurat 7+1. Vet ikke hvorfor din ble målt til 5mm, men gjorde du utvendig eller innvendig ultralyd? 

Endret av Lykkefrø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (14 minutter siden):

@tjolahei Gratulerer så mye med graviditeten! Jeg er også 7+2 i dag, så gøy å ligge helt likt! :hjerter: Om du fikk beskjed om at alt så fint ut, og at datoen din stemte så tenker jeg at du egentlig ikke trenger å uroe deg. Om hjerte slår så er det jo liv i lille, og det er det viktigste nå. :) Min lille ble målt til 11mm i går, og på skjermen ble det omgjort til akkurat 7+1. Vet ikke hvorfor din ble målt til 5mm, men gjorde du utvendig eller innvendig ultralyd? 

Ja, det er gøy☺️ 
tok innvendig ultralyd. Kanskje jeg er 1 uke kortere på vei enn jeg tror, men med tanke på sexen vår tviler jeg på det🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjolahei skrev (2 timer siden):

Ja, det er gøy☺️ 
tok innvendig ultralyd. Kanskje jeg er 1 uke kortere på vei enn jeg tror, men med tanke på sexen vår tviler jeg på det🤪

Kan jo ha vært litt feilmåling. :) Har hørt at det er veldig vanlig så tidlig. Godt du fikk bekreftet at alt så fint ut med den lille. Det en god trygghet å ha. 🥰

Ønsker du forresten at jeg legger inn informasjonen din i hovedinnlegget i gruppa? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde trening med pt i dag. Første timen etter jeg fant ut at jeg er gravid, og jeg kjenner at jeg syns det er skummelt😅 Han mente at her kunne jeg bare kline til, men jeg vil holde igjen, livredd for å gjøre noe som ikke er bra for lille. Forøvrig vet jeg viktigheten av å holde seg i aktivitet. Teller ned dagene til tidlig ul 16 desember. Føles sååå lenge til

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du er @Mammatilsukkertopp:) Her er det bare så vidt jeg har energi til å lage middag, og vaske klær på ettermiddagene. I alle appene mine står det om hvor viktig trening er, men det kjenner jeg er helt umulig akkurat nå. Skal prøve å få inn noen gåturer om ikke annet fremover. 😅 Gleder meg på dine vegne til du skal få se lille nurket ditt. ❤️ Håper tiden går fort!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååhh så koslig med ultralyd! Det er noe helt spesielt med å se den lille reka på skjermen for første gang og vite at dette har man skapt! Har veldig lyst til å bestille en ultralyd før jul, men eneste som er ledig er den 22. og jeg har så lite lyst å ødelegge jula dersom det skulle være dårlige nyheter. Så velger å vente til timen i januar. 

Her har kvalmen blitt gradvis verre de siste dagene, så har ordna meg en legetime for å få afipran i tilfelle jeg plutselig trenger det en dag. Til nå har det jo fungert å spise bort kvalmen men det fungerer ikke like godt lenger. I dag var alt av lukter og mat kvalmende, så fikk jeg i meg en skive som holdt kvalmen borte en halvtime før den kom tilbake. Satser på den ikke eskalerer veldig, for nå er det rett før jeg henger over spybøtta 🙄 

Endret av Elumi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig takknemlig for å være gravid men nå føler jeg for å klage litt altså. Kvalme, oppkast, ekstremt ømme pupper, kviser OG jeg har ikke vært på do på 6 dager!!! Send help, jeg føler jeg har fått alt som går an å få😂

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slutten av forrige uke begynte jeg å få sterke magesmerter, såpass at jeg hadde problemer med å bevege meg normalt. Og på søndag begynte jeg også å blød. Redselen for at dette var i ferd med å gå galt var stor. Jeg fikk komme til TUL på sykehuset på mandag, og heldigvis så alt fortsatt veldig fint ut! 😊 Lille bønna ble målt til å være 8+5, altså tre dager lengre enn mine egne beregninger, og fremdeles med perfekt hjerterytme ♥️ Jeg var jo også på TUL forrige mandag og det var fascinerende å se hvor mye den lille har vokst på bare en uke! Blødningen har heldigvis avtatt helt, men smertene er fremdeles tilstede i varierende grad. På grunn av disse smertene skal jeg inn til ny TUL 20. desember. Blir godt å få en ekstra kontroll før jul! 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (På 8.12.2021 den 17.45):

Kan jo ha vært litt feilmåling. :) Har hørt at det er veldig vanlig så tidlig. Godt du fikk bekreftet at alt så fint ut med den lille. Det en god trygghet å ha. 🥰

Ønsker du forresten at jeg legger inn informasjonen din i hovedinnlegget i gruppa? :) 

Det kan du gjøre ☺️
 

i dag har jeg ikke følt meg gravid i det hele tatt, så har tenkt at jeg ikke er det 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne skrev (2 timer siden):

I slutten av forrige uke begynte jeg å få sterke magesmerter, såpass at jeg hadde problemer med å bevege meg normalt. Og på søndag begynte jeg også å blød. Redselen for at dette var i ferd med å gå galt var stor. Jeg fikk komme til TUL på sykehuset på mandag, og heldigvis så alt fortsatt veldig fint ut! 😊 Lille bønna ble målt til å være 8+5, altså tre dager lengre enn mine egne beregninger, og fremdeles med perfekt hjerterytme ♥️ Jeg var jo også på TUL forrige mandag og det var fascinerende å se hvor mye den lille har vokst på bare en uke! Blødningen har heldigvis avtatt helt, men smertene er fremdeles tilstede i varierende grad. På grunn av disse smertene skal jeg inn til ny TUL 20. desember. Blir godt å få en ekstra kontroll før jul! 😊

Oi så skummelt! Men så flott du ble tatt serriøst og blir fulgt opp! ❤ Kjenner ekstra etter om jeg merker stikking eller smerter nå etter sist, men har heldigvis merket lite til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:  

Fikk positiv test for et par dager siden. Hadde egentlig bestemt oss for å bare få 1 barn. Men i sommer begynte vi å snakke om å få en til likevel. Og vipps så satt den. Jeg er veldig opp og ned, sover dårlig og krisemaksimerer så jeg ikke får sove, og så er jeg helt Ok med det litt senere. Er bekymra for alt det praktiske; plass, søvn, amming, hvordan eldste tar det, at vi er for gamle til å få barn, hvordan i huleste folk klarer å reise på ferie med 2 barn, jobben, at jeg har solgt og arvet bort masse babytøy og utstyr allerede, om nr 2 blir en helt annen type enn nr 1 som er enkel å ha med å gjøre osv. Litt lettere panisk. Selv om det jo var planlagt. 

Vi reiser på ferie om en uke og kommer hjem 2. uka i januar, så jeg får ikke tatt noe TUL eller noe sånt før om lenge. Blir nok nødt til å fortelle foreldrene våre på ferie, for de kommer nok til å skjønne at noe er rart om jeg ikke drikker vin til maten. 

Foreløpig føles kroppen helt normal. Jeg er ekstremt trøtt, men det kan like gjerne være at jeg har sove veldig dårlig noen netter nå + at jeg har masse stress på jobb før ferie.  Eneste tegnet for meg er at eplejuice smaker skikkelig vondt 😂 Det gjorde det i forrige svangerskap og.  Trodde den var gått ut på dato, men Samboern mener at det smakte helt fint :P  Håper jeg får et lignende svangerskap som sist, Ingen store plager, bare veldig sliten. Men den gang var jeg ganske god form fysisk, nå er jeg helt utrent, så kan hende denne blir tyngre. 

Har altså foreløpig termin 12.august og er 4+6 i dag (tror jeg) med barn 2. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble det riktig slik jeg la deg inn @tjolahei:laugh: 

---

Gratulerer så mye med spiren i magen @Pølsevann, og så koselig at du fant veien hit! Håper du får en fin ferie, og at formen holder seg fin hele svangerskapet. Så spennende å skulle fortelle nyheten snart! Blir sikkert stor stas! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har tenkt på deg i det siste @Lianne. Så vondt at du skulle få en slik skremmende opplevelse! :( Skjønner veldig godt at du ble redd! Så glad for å høre at alt var fint med lille inni magen din. :klem: Godt at du får fin oppfølging nå, og at de vil ta deg inn til ny kontroll. Vondt å gå slik å bekymre seg, og sikkert veldig godt å vite at du skal se lille mageboeren din igjen veldig snart! Håper du slipper flere skremmende opplevelser og at resten av svangerskapet går som på skinner. Det har du virkelig fortjent! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Nå har jeg snoket her i noen dager. Litt redd for å melde min ankomst. Har en tullete følelse av at jeg jinxer dette frøet om jeg allerede melder meg på her 🙈

Jeg fikk positiv test forrige fredag, og er i følge denne appen 5 uker i morgen. Dette er barn nr 3, så jeg har to gutter som begynner å bli så store at dette er en liten attpåskatt/attpåklatt? 🥰

Selv om jeg har gjort dette to ganger før har jeg totalt glemt hvor fæle disse første ukene er! Er like skummelt hver gang jeg går på do 🤣
I morgen har jeg legetime, så tenker å spør om å få målt hcg for å se om det stiger som det skal. Det har i hvertfall føltes betryggende de andre gangene.

Symptomene er ikke så mange enda. Ømme pupper, tisser hele tiden og det føles som jeg har en liten ballong i magen som ligger på blæra 🤣🙈

Var fast på KG i de to andre graviditetene og barseltiden, og synes det var så koselig å skrive dagbok og følge de andre i samme situasjon. Så fullt mulig det blir dagbok igjen dette gangen :danse: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Kakaoen Gratulerer så mye med spiren!! Så koselig at du melder deg her inne. :) Om du vil kan jeg legge deg til i hovedinnlegget på lista? Bare skriv terminen din. :)  Jeg skjønner akkurat hva du mener med redselen for jinxe det. Var kjempe nervøs for å opprette denne tråden! 🙈 Ventet på at noen andre skulle gjøre det en liten stund, men til slutt bare hoppet jeg i det. 

Så spennende med legetime! Jeg fikk ikke komme inn før etter 8 uker, og er så utålmodig! Har masse spørsmål, men nå er det heldigvis ikke lenge igjen. :) Helt enig med deg i at det er et veldig fint miljø her inne i prøve/gravid samfunnet. Så koselig å ha noen å dele det med, som er i samme situasjon. Håper vi her inne får masse glede av hverandre i denne spesielle, nervepirrende og spennende tiden som kommer. 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (6 minutter siden):

@Kakaoen Gratulerer så mye med spiren!! Så koselig at du melder deg her inne. :) Om du vil kan jeg legge deg til i hovedinnlegget på lista? Bare skriv terminen din. :)  Jeg skjønner akkurat hva du mener med redselen for jinxe det. Var kjempe nervøs for å opprette denne tråden! 🙈 Ventet på at noen andre skulle gjøre det en liten stund, men til slutt bare hoppet jeg i det. 

Så spennende med legetime! Jeg fikk ikke komme inn før etter 8 uker, og er så utålmodig! Har masse spørsmål, men nå er det heldigvis ikke lenge igjen. :) Helt enig med deg i at det er et veldig fint miljø her inne i prøve/gravid samfunnet. Så koselig å ha noen å dele det med, som er i samme situasjon. Håper vi her inne får masse glede av hverandre i denne spesielle, nervepirrende og spennende tiden som kommer. 🌸

Ja legg meg inn i lista 😄 Termin er 15 august i følge terminkalkulatoren!

Jeg var muligens litt sneaky, for legetimen bestilte jeg forrige fredag. Og på kvelden kom jeg på at mensen skulle vært der dagen før og tok en test :ler: 
Men jeg har hatt litt risikosvangerskap tidligere, og har slitt med stoffskiftet. Har nettopp byttet fastlege fordi ho jeg hadde før oppførte seg som ho bare har gitt meg opp. Alle plager kan fikses med at jeg tar meg sammen, går tur og spiser sunt. Bort med alt som er godt, nå må du tåle å være mer sulten :klo:
Så jeg fikk igrunnen nok, og har byttet! Så vi får se hvordan dette går..
Uke 8 er kanskje mer normalt?? Og det er vel ikke så lenge til heller? :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...