Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Koselig å høre fra deg @Lykkefrø🥰 synd å lese om hvor tøft du har hatt det. Jeg må si jeg lurer fælt på hva som skjedde under fødselen din, for jeg hadde en rimelig tøff fødsel selv, med påfølgende komplikasjoner. Men respekterer at du ikke ønsker å fortelle😊 har du fått snakket med jordmor i etterkant om fødselen din? Siden du kverner sånn på den. Nå vet jeg jo ikke hva som skjedde, men det er vel ikke sikkert at en eventuell neste fødsel blir like traumatisk. Mest sannsynlig ikke?😊❤️ men forstår godt at du kommer til å grue deg uansett.. man har virkelig ingen kontroll på utfallet. 
 

——

vi har hatt litt problemer med jenta vår i det siste… det har vært vanskelig og tungt å se henne slite, og ikke minst vanskelig å se hvordan babyen din plutselig totalt forandrer seg i ulike settinger.  HS tror og mener at hun dessverre har fått traumer etter sykehusoppholdet vi hadde..det gjør vondt i mammahjertet at hun måtte oppleve det og slite med det så lenge etterpå💔 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

@tørkestativ Jeg skal ta tak i det, og få til en samtale med jordmor som var med under fødselen. Synes det er vanskelig å snakke om, og spesielt med henne som var med på å gjøre opplevelsen så ille som den ble. Men det må vel gjøres. 🙈 Jeg håper at vi kan få flere barn, og at ikke komplikasjonene rundt fødsel har ødelagt for den muligheten. Om vi får flere håper jeg at jeg slipper de samme komplikasjonene i ettertid. 🤞 Det må jo være mulig å ha litt flaks også tenker jeg. 🙈 Trist at du også har fått en vond opplevelse, både i fødsel og etter fødsel med veslejenta som ble syk. 😕 Føler virkelig med deg. ❤️ Å se babyen sin såå syk må ha vært gørr og skikkelig tøft å gjennomgå. Godt hun er bedre nå, og jeg håper hun kommer over opplevelsen raskt. Stakkars lille! ❤️🥹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (2 timer siden):

@tørkestativ Jeg skal ta tak i det, og få til en samtale med jordmor som var med under fødselen. Synes det er vanskelig å snakke om, og spesielt med henne som var med på å gjøre opplevelsen så ille som den ble. Men det må vel gjøres. 🙈 Jeg håper at vi kan få flere barn, og at ikke komplikasjonene rundt fødsel har ødelagt for den muligheten. Om vi får flere håper jeg at jeg slipper de samme komplikasjonene i ettertid. 🤞 Det må jo være mulig å ha litt flaks også tenker jeg. 🙈 Trist at du også har fått en vond opplevelse, både i fødsel og etter fødsel med veslejenta som ble syk. 😕 Føler virkelig med deg. ❤️ Å se babyen sin såå syk må ha vært gørr og skikkelig tøft å gjennomgå. Godt hun er bedre nå, og jeg håper hun kommer over opplevelsen raskt. Stakkars lille! ❤️🥹 

Så fint at du tenker å ha en samtale. Forstår veldig godt at det nok blir ubehagelig å møte og snakke med denne jordmoren igjen🥴 vet nesten ikke om jeg hadde taklet det selv. det er jo alltid vanskelig å følge egne råd😂 du må ha opplevd heftige greier hvis du tenker på om det kan ha ødelagt muligheten for flere barn…det håper keg virkelig ikke det har❣️ jeg opplevde «bare» totalruptur. Det er ikke bare bare det, men det høres på langt nær så alvorlig ut som det du har opplevd. Babyen ble tatt fra brystet mitt kort tid etter fødsel og jeg ble hastet ned til operasjon og lagt i narkose.. mistet godt over 2 liter blod og trengte blodoverføring etterpå.

gode tanker til dere, og den samtalen med jordmor, den nailer du👊🏻

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff jeg får helt vondt i hjertet av å høre hvor tøft dere har det🥲håper virkelig det går bedre med dere og babyene deres snart ❤️ Nesten litt urettferdig at jeg skulle bruke 1 og 1/2 time på min fødsel og dra hjem klokken 12 dagen etter fra sykehus når dere har opplevd traumer. I dag leste jeg også om en gutt på 8 år som ble spist av en krokodille foran foreldrene sine😭mammahjertet har ikke godt av alt det fæle som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (På 10.11.2022 den 22.47):

Huff jeg får helt vondt i hjertet av å høre hvor tøft dere har det🥲håper virkelig det går bedre med dere og babyene deres snart ❤️ Nesten litt urettferdig at jeg skulle bruke 1 og 1/2 time på min fødsel og dra hjem klokken 12 dagen etter fra sykehus når dere har opplevd traumer. I dag leste jeg også om en gutt på 8 år som ble spist av en krokodille foran foreldrene sine😭mammahjertet har ikke godt av alt det fæle som skjer. 

Det skal du i hvertfall ikke tenke på❤️ du var heldig som hadde en grei og rask fødsel, kanskje det er vi andre som er så heldige neste gang😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

:danse2:
En liten seieres dans for at kroppen endelig er frisk, og jeg kan nyte tiden sammen med lille bebbisen min. Og gå turer igjen! 🙌 Skal aldri ta helse for gitt! ❤️ 

Ellers sliter vi litt med både tenner og søvn for tiden, men håper det løsner utpå nyåret og at lille tassen får en bedre hverdag uten så mye plager. Håper alt står bra til med dere, og småtrolla deres. 🥰 Snart er det vår første jul med de små! Jeg gleder meg enormt, og krysser fingrene for at lillemann vil sove selv om vi er borte hos familie. Planen er å få med oss hele julekvelden, mens han forhåpentligvis finner roen og søvnen litt utpå. Også at han får kveldsrutinen sin når vi kommer hjem igjen. Håper ikke det ødelegger og roter for mye med rutinen, selv om den på nåværende tidspunkt ikke akkurat gir oss så mye søvn og hvile uansett. 😂 Én dag i året må være lov vel? 😇 Hva skal dere gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

Hvordan går det med dere, hvis dere enda er innom her innimellom?😄 babyene våre begynner å bli store…alt vel med alle?

permisjonen min er snart over og en ny hverdag med ny jobb venter! Kjenner det skal bli godt å komme tilbake til arbeidslivet… har trossalt vært hjemme siden desember 2021🤯 starten på mammalivet har vært en jævla berg og dalbane. Eller det startet vel allerede som gravid med hyperemesis, nyresvikt og diverse plager og en traumatisk fødsel med veldig stort blodtap. Fulgte på med sykehusinnleggelse med veldig syk 7 uker gammel baby, etterfulgt av traumer fra sykehusoppholdet. Nå er lille hjertet mitt snart 8 mnd og vi går til fysio en gang i uka pga hun henger ganske greit bak motorisk. Og det nye er at hun skal utredes for epilepsi.

mammalivet er ikke lett, men utfordringene må vi jo bare ta som de kommer, for det virker som at de kommer på løpende bånd her🫠

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
tørkestativ skrev (På 11.3.2023 den 20.58):

Hvordan går det med dere, hvis dere enda er innom her innimellom?😄 babyene våre begynner å bli store…alt vel med alle?

permisjonen min er snart over og en ny hverdag med ny jobb venter! Kjenner det skal bli godt å komme tilbake til arbeidslivet… har trossalt vært hjemme siden desember 2021🤯 starten på mammalivet har vært en jævla berg og dalbane. Eller det startet vel allerede som gravid med hyperemesis, nyresvikt og diverse plager og en traumatisk fødsel med veldig stort blodtap. Fulgte på med sykehusinnleggelse med veldig syk 7 uker gammel baby, etterfulgt av traumer fra sykehusoppholdet. Nå er lille hjertet mitt snart 8 mnd og vi går til fysio en gang i uka pga hun henger ganske greit bak motorisk. Og det nye er at hun skal utredes for epilepsi.

mammalivet er ikke lett, men utfordringene må vi jo bare ta som de kommer, for det virker som at de kommer på løpende bånd her🫠

Det har jammen vært tøft for deg dette her😳utfordringene må snart ta slutt nå vel? ❤️ Her går det greit med veslefrøkna. Hun er over gjennomsnittet i vekt og høyde 😊har fått to tenner og er egentlig fornøyd så lenge hun ikke er trøtt. Må bysses i søvn hver gang på dagen så ryggen er ikke helt fornøyd med det🥴 betennelsen i kroppen er borte men leddene gjør fortsatt vondt. Heldigvis er jeg mye bedre og klarer å bøye knærne nå😅Hun er litt over 7 mnd og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gjøre skolearbeid i august når hjernen min et totalt kortsluttet😂Ellers prøver vi å kose så mye som mulig for jeg husker hvor fort tiden gikk med eldste frøkna som nå er 10 år😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilletrille79 skrev (10 timer siden):

Det har jammen vært tøft for deg dette her😳utfordringene må snart ta slutt nå vel? ❤️ Her går det greit med veslefrøkna. Hun er over gjennomsnittet i vekt og høyde 😊har fått to tenner og er egentlig fornøyd så lenge hun ikke er trøtt. Må bysses i søvn hver gang på dagen så ryggen er ikke helt fornøyd med det🥴 betennelsen i kroppen er borte men leddene gjør fortsatt vondt. Heldigvis er jeg mye bedre og klarer å bøye knærne nå😅Hun er litt over 7 mnd og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gjøre skolearbeid i august når hjernen min et totalt kortsluttet😂Ellers prøver vi å kose så mye som mulig for jeg husker hvor fort tiden gikk med eldste frøkna som nå er 10 år😊

Det virker ikke som at det tar slutt med det første🥲 men det er bare å brette opp ermene og kjøre på. Det kunne trossalt vært verre også… 

så slitsomt å bysse i søvn enda🫣 de veier jo ikke akkurat 3-4 kg lenger disse her. Forstår godt at ryggen ikke er fornøyd med det. Tror vi har vært heldige med den biten her. Hun sovner greit i vogna og på kvelden legger jeg meg i senga med henne og stryker henne på ryggen til hun sovner. 

Syns det er helt sprøtt at de nærmer seg 1 år. Hvor ble tiden av?! Gruer meg masse til barnehagestart i august🙈 hun er så sensitiv og veldig skeptisk til nye mennesker og steder så jeg er redd det kan bli tøft. Har tatt ut de siste 2 ukene mine med ferie da+ 3 dagers velferdspermisjon, så det blir en rolig start. Lykke til med studier😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...