Gå til innhold

Skravletråd juli-august 2022


Lykkefrø

Anbefalte innlegg

Skravletråd for alle med termin i juli og august 2022! :strix: 

Håper mange med nysådde spirer i magen har lyst til å skravle her inne i den spennende tiden fremover! 

Lager en liste nedenfor med en oversikt over oss alle. Skriv dere gjerne inn nedenfor i egen kommentar, så oppdaterer jeg listen i hovedinnlegget og legger dere inn etter termin etter hvert som dere dukker opp. 

Når vi eventuelt vet kjønnet kan vi sette inn :babyjente: eller :babygutt: på lista også.

Lianne - 30 år - B1 - termin 21. juli :babyjente:
Lykke27 - 32 år - B2 - termin 22. juli
Tørkestativ - 27 år - B1 - termin 23. juli 
:babyjente:
Tjolahei - 32 år - B1 - termin 27. juli :babyjente:
Lykkefrø - B1 - termin 29. juli 
:babygutt:
Sommerfuul - B4 - termin 1. august
Elumi - 28 år - B2 - termin 3. august :babygutt:
Kelsier - B2 - termin 8-9. august

Mammatilsukkertopp - B2 - termin 11. august
Blyana - termin 12. august :babyjente:
Kakaoen - 35 år - B3 - termin 15. august
Frk. Tusenfryd - 30 år - B1 - termin 21. august
Yrno - 27 år - B1 - termin 24. august
Lilletrille79 - 42 år - B2 - termin 27. august
Beautyblender - 27 år - B1 - termin 28. august

Endret av Lykkefrø
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tørkestativ - B1 - termin 27. juli

 

Så meldingen fra deg, så koselig🥰

Godt å ha et sted å snakke med andre i samme situasjon. Her er jeg en smule bekymret nå i kveld. Fikk litt frisk blod på papiret ved toalettbesøk. Var nettopp på do igjen og det samme skjedde. Ganske liten mengde må jeg si, men blir jo litt bekymret likevel!😔 Håper ikke dette er starten på noe…jeg VET det er normalt med blødninger tidlig i graviditeten men som person er jeg generelt ganske engstelig av meg… 

over til noe mer positivt; i går bestilte jeg TUL til 13.desember! Vi planlegger å fortelle nærmeste familie på julaften. Da vil jeg være rundt 9-10 uker på vei. Har kjøpt noen fine bokser som jeg tenker å legge ultralydbildet oppi❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg sååå godt@tørkestativ! Man får en ordentlig støkk av å se blod. :( Selv om man innerst inne vet at det er vanlig, så vil man jo helst slippe unna. Håper det stopper helt opp, så du slipper å uroe deg. :klemmer:

Såå koselig med TUL! Jeg har også bestilt time, men klarte ikke vente lenger enn til uke 7! Tror vi skal holde det hemmelig til godt over jul, og tenker egentlig å ha en ny UL i uke 12 før vi sier noe. Men det kan bli vanskelig å holde seg, for jeg kjenner allerede at jeg har lyst til å rope ut at jeg er gravid! Veldig fin idé med slike bokser! Høres kjempe fint ut. Ingen tvil om at de får verdens fineste julegave hvert fall! 💝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lianne - B1 - termin 19. juli

Såå hyggelig at du opprettet skravletråd! Blir hyggelig å følge hverandre de neste ukene og månedene🥰 Måtte alle spirene våre vokse og gro som de skal! 🤞😊

Jeg får tidlig ultralyd på sykehuset denne gangen. Jeg har fått time til det jeg er ganske sikker på at er 7+2 😊 Jeg er rundt 11 uker på julaften, så vi har også bestemt at vi skal dele nyheten til nærmeste familie da. Jeg har lyst til å gjøre noe ut av det, men vi er liksom ikke en sånn type familie, eller hva jeg skal si, så vi ender nok sikkert bare opp med å si det rett ut. Eneste litt gøye jeg kan tenke meg, er at jeg sier at jeg har med egen drikke til maten og se hvor lang tid det tar før noen oppdager at jeg drikker alkoholfritt øl 😅 (tipper det kommer til å ta typ tre sekunder, ettersom min far brygger eget juleøl og kommer til å bli meget fornærmet om jeg velger butikkjøpt øl fremfor hans hjemmebryggede 🙈). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkefrø skrev (1 time siden):

Skjønner deg sååå godt@tørkestativ! Man får en ordentlig støkk av å se blod. :( Selv om man innerst inne vet at det er vanlig, så vil man jo helst slippe unna. Håper det stopper helt opp, så du slipper å uroe deg. :klemmer:

Såå koselig med TUL! Jeg har også bestilt time, men klarte ikke vente lenger enn til uke 7! Tror vi skal holde det hemmelig til godt over jul, og tenker egentlig å ha en ny UL i uke 12 før vi sier noe. Men det kan bli vanskelig å holde seg, for jeg kjenner allerede at jeg har lyst til å rope ut at jeg er gravid! Veldig fin idé med slike bokser! Høres kjempe fint ut. Ingen tvil om at de får verdens fineste julegave hvert fall! 💝

Det gikk heldigvis over! Har ikke hatt noe blod på de siste toalettbesøkene. 🎉 da var det nok helt uskyldig. Skjønner ønsket om å vente med å fortelle. Man er jo redd at noe skal skje, og det er nok godt å komme over kneika før man deler nyheten🥰

Lianne skrev (43 minutter siden):

Lianne - B1 - termin 19. juli

Såå hyggelig at du opprettet skravletråd! Blir hyggelig å følge hverandre de neste ukene og månedene🥰 Måtte alle spirene våre vokse og gro som de skal! 🤞😊

Jeg får tidlig ultralyd på sykehuset denne gangen. Jeg har fått time til det jeg er ganske sikker på at er 7+2 😊 Jeg er rundt 11 uker på julaften, så vi har også bestemt at vi skal dele nyheten til nærmeste familie da. Jeg har lyst til å gjøre noe ut av det, men vi er liksom ikke en sånn type familie, eller hva jeg skal si, så vi ender nok sikkert bare opp med å si det rett ut. Eneste litt gøye jeg kan tenke meg, er at jeg sier at jeg har med egen drikke til maten og se hvor lang tid det tar før noen oppdager at jeg drikker alkoholfritt øl 😅 (tipper det kommer til å ta typ tre sekunder, ettersom min far brygger eget juleøl og kommer til å bli meget fornærmet om jeg velger butikkjøpt øl fremfor hans hjemmebryggede 🙈). 

 

Kan jeg spørre hvorfor du får TUL på sykehuset?😊

Julaften er jo en perfekt anledning til å fortelle det🤩 og du blir nok tilgitt for å drikke butikkjøpt øl når han innser hvorfor😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tørkestativ skrev (11 timer siden):

Kan jeg spørre hvorfor du får TUL på sykehuset?

Julaften er jo en perfekt anledning til å fortelle det🤩 og du blir nok tilgitt for å drikke butikkjøpt øl når han innser hvorfor😂

Jeg får TUL på sykehuset fordi jeg har gjennomgått medisinsk abort etter en blighted ovum. Skulle for alt i verden vært den opplevelsen foruten, men jeg er tross alt glad for at jeg blir fulgt opp nå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lianne skrev (11 minutter siden):

Jeg får TUL på sykehuset fordi jeg har gjennomgått medisinsk abort etter en blighted ovum. Skulle for alt i verden vært den opplevelsen foruten, men jeg er tross alt glad for at jeg blir fulgt opp nå 😊

Åh, nå måtte jeg google litt. For en fæl opplevelse. Bra du blir fulgt opp skikkelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg å melde meg inn her, og satser på at spiren holder seg. Svakt positive tester i dag etter flere dager med kvalme, svimmelhet og tretthet. Merker jeg er mye mer redd for å miste nå etter SA i september. Vi hoppa over prøvingen en måned for å få tilbake mensen etter SA, og så satt spiren nå på første forsøk etterpå. Føler meg veldig heldig 😭❤️ Kommer nok ikke til å klare å holde meg fra å fortelle det til folk, og tenker det er like greit at folk vet. Når jeg mista ville jeg egentlig bare at folk skulle vite det istedenfor å spørre "Når skal ****** få et søsken?", så vi endte opp med å fortelle det til noen venner og familie, det føltes mer riktig for oss. 

Så hyggelig å se at du ble gravid igjen så raskt @Lianne!  Jeg var innom skravletråden deres en stund etter jeg meldte meg ut, og leste om det som hendte. 

På terminkalkulatorer kommer det opp alt fra 3.-9. august, så setter 6. august inntil videre. 


Elumi - B2 - termin: 6. august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Elumi Gratulerer med positiv test! 🥳 Så vondt at du skulle oppleve SA ved forrige graviditet! Kan tenke meg at det er enda skumlere å være helt ny-gravid når man har opplevd vonde ting tidligere. Heldigvis er oddsen på din side, og sjansen for at det går bra er størst. Så spennende å fortelle familie og venner! Det gleder jeg meg til jeg også, men tør ikke gjøre det enda for jeg er redd de ikke skal klare å holde det hemmelig. Er ikke klar for at alle skal vite det riktig enda. 

Jeg har forresten også lagt merke til at jeg får forskjellig termindatoer, men det er ofte fordi appene er fra utlandet har jeg erfart. På de norske sidene får jeg termin 28. juli, mens i noen av appene på engelsk får jeg termin 25. juli. Blir en spennende tid i vente for oss alle, og jeg håper vi får stor glede av hverandre her inne. 🌻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer🙂❤️ Jeg sniker meg forsiktig inn til dere etter å ha fått flere små lurestreker i går, og to velsig tydelige streker i dag. EL var 15.11, så det er supertidlig enda. Vært prøvere i 6 mnd, og nå følte vi det var på tide ettersom storebror blir 5 år i januar. Våger å håpe på at den lille spiren vil klore seg fast. Artig med termingruppe, håper vi får skravlet masse sammen. 

Mammatilsukkertopp - B2 - termin: 11. august

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt med flere tilskudd her! Gratulerer @Elumi og @Mammatilsukkertopp 🥰

har regnet feil så er 5+4 i dag. Kjenner irritabiliteten kommer snikende. Sliter skikkelig på jobb for tiden. Jobber med psykisk utviklingshemmede så tålmodighet er et stikkord i den jobben.. alt og alle irriterer meg. Ellers kjenner jeg ikke så mye ennå

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sterkere strek i dag. Kvalme, trøtthet og svimmelhet er det jeg merker mest her nå, akkurat samme som sist. Jeg har heller ikke lyst på kaffe, men prøvde å drikke litt kaffe på jobb for å ikke gjøre folk mistenksomme. Ble kvalm av noen slurker så dette kan bli vanskelig 🙈

20211125_190054.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. Så koselig bilde @Mammatilsukkertopp :hjerter: Gratulerer så mye med nydelig tester og nysådd spire i magen!:hoppendeglad: Så koselig at du også kunne komme inn hit nå. Blir en veldig spennende tid fremover, og så gøy å ha noen å dele den med som er i akkurat samme båt! 

@Elumi Hurra for stigning!! 🥳  Ikke så lett å skjule graviditeten når spira plutselig ikke er glad i kaffe nei. :fnise: Kanskje du får snike inn en liten pespi max, og late som det er kaffe noen uker fremover. Håper du slipper for mye ubehagelige symptomer i ukene fremover. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 + 3 uker her i dag. Kjenner meg ikke gravid overhode jeg. 🙈 Den første uken kjente jeg på kvalme, svimmelhet når jeg gjorde husarbeid og masse masse murringer. Var kjempe tørst også! Som en kamel! Så plutselig var det slutt på alt sammen, og sånn har det egentlig vært siden jeg var ca 4+4. :huh: Bortsett fra for noen dager siden, da parfymen til samboeren min plutselig stinket og ut av det blå ble jeg kjempe kvalm! 🤢 I dag tidelig kjente jeg plutselig menslignende smerter i magen, og de var ganske sterke også. Helt annerledes enn de murringene jeg kjente i begynnelsen. Ble redd for at det skulle gå galt, og måtte til slutt dyppe en strimmeltest nå i kveld for å se hvordan den så ut. Det er bare to dager siden sist jeg testet, så visste jeg ville få en slags pekepinn om den var svakere eller ikke.  

 1739805076_Skjermbilde2021-11-25kl_20_43_24.thumb.png.c7000278e38a7e837278ee375373ec10.png

Heldigvis hadde den blitt enda sterkere, så da kan jeg vel puste lettet ut, og tenke at murringene mest sannsynlig bare var "voksesmerter" fra livmoren likevel. :danser:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fine tester @Mammatilsukkertopp  @Elumiog @Lykkefrø 😊

Jeg har tidligere kjent meg litt ekstra trøtt og sliten, men ellers ikke hatt noen symptomer. I dag derimot dukket kvalmen opp! Fryktelig ubehagelig og slitsomt, men også en trygghet synes jeg 😊 

Endret av Lianne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lianne Ja, skjønner godt at den kvalmen er slitsom! Egentlig er jeg glad så lenge jeg ikke har noen særlig symptomer jeg. :fnise: Skal absolutt ikke klage på det, spesielt ikke så lenge testene fremdeles er sterke. Håper du slipper å plages mye med kvalmen, og at det bare er noen få stunder innimellom den dukker opp. 🤞Det er vel gjerne rundt uke 6 de fleste begynner å merke det har jeg hørt? Og at det er verst rundt uke 8? Gruer meg litt jeg og bare venter på at det skal smelle, men satser på at det går bra. 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for lykkeønskinger fra dere!😊❤️ Er så spennende å lese om symptomene dere opplever. Jeg kjenner stikking i brystvortene, men ellers er det ikke et eneste tegn fra kroppen. Føler meg gravid, men det sitter bare i hodet. Vil beskytte magen, får helt noia når jeg ser spekemat osv😂 Sist svangerskap hadde jeg svangerskapskvalme og kasta opp både i bilen og på jobben, så nå håper jeg bittelitt på et svangerskap uten all den kvalmen, men er sjeleglad uansett❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To dager omtrent uten symptomer, og jeg klarer ikke slappe av. Burde jo nyte de gode dagene men tenker bare "hvorfor er jeg ikke kvalm?" Slitsomt. 😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...